Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Bucureştenii îşi doresc hipermarketuri non-stop

Autor: | | 2 Comentarii

Un studiu calitativ realizat recent de MEDNET Marketing Research Center relevă faptul că bucureştenii sunt consumatori informaţi, din ce în ce mai exigenţi, atât în ceea ce priveşte calitatea şi diversitatea produselor, cât şi profesionalismul personalului angajat în hipermarketuri. Deşi adepţi ai obiceiurilor care ţin de tradiţia Crăciunului la români, în special în ceea ce priveşte aspectele culinare, locuitorii Capitalei sunt, în acelaşi timp, interesaţi de noutăţi

Un studiu calitativ realizat recent de MEDNET Marketing Research Center relevă faptul că bucureştenii sunt consumatori informaţi, din ce în ce mai exigenţi, atât în ceea ce priveşte calitatea şi diversitatea produselor, cât şi profesionalismul personalului angajat în hipermarketuri.

Deşi adepţi ai obiceiurilor care ţin de tradiţia Crăciunului la români, în special în ceea ce priveşte aspectele culinare, locuitorii Capitalei sunt, în acelaşi timp, interesaţi de noutăţi şi de shopping, cunosc ofertele centrelor comerciale şi ştiu să compare calitatea serviciilor oferite de acestea. Nu în ultimul rând, bucureştenii sunt sensibili la tot ceea ce presupune ambientul unui magazin, în special cu ocazia Sărbătorilor de iarnă.

Cadourile se cumpără, în general, din marile centre comerciale, din magazinele şi de la târgurile specializate. Cei mai mulţi îşi stabilesc un plafon pentru cumpărăturile de Sărbători, în funcţie de veniturile din luna decembrie, respectiv salarii şi prime. Persoanele care nu duc grija banilor nu îşi stabilesc un astfel de plafon, pentru că ştiu că oricum îl vor depăşi.

Ce cumpără bucureştenii de Sărbători şi pentru cine? Dacă pentru cei cu venituri mici zilele de Crăciun înseamnă, îndeosebi, achiziţia unui surplus de produse alimentare, cei aflaţi la polul opus al bunăstării nu se gândesc decât la cadouri - se arată în studiul menţionat. Persoanele cu bugete reduse cumpără daruri numai pentru membrii familiei, cele cu un nivel de trai mediu nu-şi uită nici prietenii, în timp ce pe lista de cadouri a persoanelor cu venituri mari se adaugă şi colegii de serviciu.

„Cei cu bani se gândesc, mai ales, la cadouri, pentru că nu privesc aspectul culinar, alimentele, masa de Crăciun ca pe ceva ieşit din comun sau diferind mult de cotidian. Gândul acestora la cadouri este legat şi de dorinţa de a cheltui, ca o consecinţă a reuşitei sociale – îşi pot permite, pentru că merită, pentru că se descurcă, simţindu-se confortabil după ce lasă banii la magazine“, explică Aurora Liiceanu, psiholog. „Cei cu venituri mari au o mai mare disponibilitate de a cheltui, obligaţii mai multe şi o mai mare libertate şi confort pentru a rezolva problema cadourilor de Sărbători. Faptul că prescripţia generală a societăţii - mesajele mass media – exprimă «obligaţia» de a te bucura, de a face cumpărături – daruri – şi de a serba, face ca acest eveniment să construiască o «industrie a Crăciunului»“ adaugă Aurora Liiceanu.

Hipermarketurile, sub lupa clienţilor

Hipermarketurile sunt preferate ca locuri de achiziţie pentru majoritatea produselor necesare în perioada Sărbătorilor – de regulă, altceva decât cadouri -, deoarece, în opinia locuitorilor Capitalei, acestea sunt foarte bine aprovizionate, preţurile sunt bune, au o ofertă variată, servicii civilizate, galerii comerciale şi parcări. În plus, fiind vorba de autoservire, stresul pe care reuşesc să-l inducă unii vânzători este exclus, astfel încât procesul decizional, deşi mai îndelungat, se realizează în perfectă cunoştinţă de cauză.

Deşi clienţi fideli ai acestor forme moderne de comerţ, bucureştenii nu ezită să menţioneze şi punctele slabe ale hipermarketurilor: sunt foarte aglomerate şi din acest motiv se stă mult la coadă; casieriţele lucrează prea lent, iar casele de marcat deschise, în special seara şi în week-end, sunt insuficiente; lipsesc sfaturile din partea personalului specializat; spaţiile de trecere dintre rafturi sunt foarte înguste; standurile de service sunt sufocate, de Sărbători, pentru că în această perioadă se cumpără multe electronice şi electrocasnice; gama de produse dietetice este foarte restrânsă; intrările şi ieşirile sunt suprapopulate şi aproape impracticabile, din cauza persoanelor care distribuie pliante promoţionale sau a celor din minibaruri, pizzerii, cafenele etc.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro