PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Actualitate Auto

TEST BMW X1, cu cărțile pe față

Autor: Robert Stan | duminică, 21 februarie 2016 | 0 Comentarii

Începând cu ultimele săptămâni ale anului trecut segmentul SUV-urilor compacte premium are un nou exponent în România. BMW pune în competiție cu Audi Q3 și Mercedes-Benz GLA un nou X1 care, pentru prima dată, are o platformă cu puntea față motoare.

Un BMW care să aibă tracțiunea pe puntea față pare, pentru mulți, un non-sens. Mai ales dacă vorbim despre un SUV, pentru că monovolumul Seria 2 Active Tourer este deja de ceva timp primul model al bavarezilor care intrigă clienții cu o nouă abordare. Încă din momentul anunțului că vehiculele cu dimensiuni reduse ale BMW vor trece la o nouă arhitectură care are la bază o platformă cu tracțiune față, mulți dintre fanii mărcii s-au simțit trădați. Pilon al campaniilor de comunicare ale constructorului premium german, sportivitatea, va avea de suferit susțineau – și unii încă o afirmă – cei care nu s-au împăcat cu ideea.

Cu toate acestea, noul X1, testat de Capital în versiunea xDrive 20d SportLine, este, suprinzător sau nu, un BMW în toată puterea cuvântului. E drept că nu am avut la dispoziție varianta cu puntea față motoare, ci pe cea cu tracțiune integrală, însă este limpede că cel mai mic SUV din gama germanilor nu a pierdut nimic din străluncirea variantei inițiale, apărută în 2009. Ba chiar are câteva caracteristici importante prin care demolează mitul „sportivității doar cu tracțiune spate”.

În privința designului exterior este cât se poate de clar că noul X1 face parte din gama de X-uri a BMW. Această afirmație nu trebuie luată neapărat ca un punct pozitiv pentru că, în viziunea noastră, o asemănare prea mare între modele fură din identitatea fiecăruia și împinge către monotonie. Cert este că, în lipsa unui punct clar de reper, diferențele de aspect dintre X1, X3, X4 și chiar X5 sau X6 sunt tot mai mici și mai greu de observat mai ales în partea frontală. În interior lucrurile stau cam la fel. Doar că aici, asemănarea poate fi benefică în special pentru cei care dețin mai multe modele pe care le utilizează succesiv și nu își doresc să ia de la capăt studiul manualului de utilizare. În plus, este demn de observat faptul că noul X1 are, pentru prima dată, extrem de utilul Head-Up Display pe care îl disprețuiesc doar cei care nu l-au folosit niciodată. De asemenea, în echipare poate fi găsit și Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, avertizare la părăsirea benzii, asistent în ambuteiaje și avertizare de coliziune.



Tot în habitaclu, BMW X1 atrage atenția printr-un „amănunt” extrem de important: spațiul. În ciuda faptului că lungimea totală a modelului a scăzut de la 4,45 m la 4,44 m, spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 37 de milimetri în specificaţia standard, iar portbagajul, acum cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Grație noii arhitecturi, a majorării înălțimii cu 53 mm, dar și a lățimii, dimensiunile habitaclului din noul X1 se apropie destul de mult de cele ale fostului X3.



Bineînțeles că principala noastră curiozitate, având toate detaliile modificărilor suferite de X1 a fost „cum se comportă la drum?”. Aici trebuie să recunoaștem că testarea unei variante cu xDrive ne-a privat de posibilitatea de a studia pe îndelete avantajele și, mai ales, dezavantajele tracțiunii față prin comparație cu ceea ce știam despre modelul anterior. În cazul de față aproape nimic nu ne-a lăsat să înțelegem că noul X1 a avut ceva de pierdut prin această modificare. Câteva schimbări sesizabile în privința suspensiei, care acum pare ceva mai dură, și o repartizare chiar mai bună a maselor, ambele susținute invizibil de o electronică avansată și de performantul sistem de direcție BMW fac din noul X1 un campion al virajelor în segmentul său și un companion capabil în timpul călătoriilor lungi. Capacitățile off-road rămân și acum limitate, însă oricine a consultat studiile privind comportamentul clienților de SUV-uri știe că doar vreo 10% dintre aceștia se aventurează pe drumuri neamenajate. Două detalii mai sunt necesare pentru o primă impresie despre noul BMW X1: Consumul – care se păstrează în parametri rezonabili mai ales în cazul motorului testat și care tinde către o medie urban-extraurban de 5,5 - 6 litri și prețul. Acesta din urmă este destul de mare în special dacă îl comparăm cu ceea ce oferă conurenții de la Mercedes-Benz sau Audi. Cert este că varianta cea mai ieftină a lui X1 costă 31.260 de euro, însă o variantă cu xDrive, cutie automată, motor suficient de puternic și dotată corespunzător impune plata a circa 37.000 de euro.

 



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.