SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

TEST BMW X1, cu cărțile pe față

Autor: Robert Stan | duminică, 21 februarie 2016 | 0 Comentarii

Începând cu ultimele săptămâni ale anului trecut segmentul SUV-urilor compacte premium are un nou exponent în România. BMW pune în competiţie cu Audi Q3 şi Mercedes-Benz GLA un nou X1 care, pentru prima dată, are o platformă cu puntea faţă motoare.

Un BMW care să aibă tracţiunea pe puntea faţă pare, pentru mulţi, un non-sens. Mai ales dacă vorbim despre un SUV, pentru că monovolumul Seria 2 Active Tourer este deja de ceva timp primul model al bavarezilor care intrigă clienţii cu o nouă abordare. Încă din momentul anunţului că vehiculele cu dimensiuni reduse ale BMW vor trece la o nouă arhitectură care are la bază o platformă cu tracţiune faţă, mulţi dintre fanii mărcii s-au simţit trădaţi. Pilon al campaniilor de comunicare ale constructorului premium german, sportivitatea, va avea de suferit susţineau – şi unii încă o afirmă – cei care nu s-au împăcat cu ideea.

Cu toate acestea, noul X1, testat de Capital în versiunea xDrive 20d SportLine, este, suprinzător sau nu, un BMW în toată puterea cuvântului. E drept că nu am avut la dispoziţie varianta cu puntea faţă motoare, ci pe cea cu tracţiune integrală, însă este limpede că cel mai mic SUV din gama germanilor nu a pierdut nimic din străluncirea variantei iniţiale, apărută în 2009. Ba chiar are câteva caracteristici importante prin care demolează mitul „sportivităţii doar cu tracţiune spate”.

În privinţa designului exterior este cât se poate de clar că noul X1 face parte din gama de X-uri a BMW. Această afirmaţie nu trebuie luată neapărat ca un punct pozitiv pentru că, în viziunea noastră, o asemănare prea mare între modele fură din identitatea fiecăruia şi împinge către monotonie. Cert este că, în lipsa unui punct clar de reper, diferenţele de aspect dintre X1, X3, X4 şi chiar X5 sau X6 sunt tot mai mici şi mai greu de observat mai ales în partea frontală. În interior lucrurile stau cam la fel. Doar că aici, asemănarea poate fi benefică în special pentru cei care deţin mai multe modele pe care le utilizează succesiv şi nu îşi doresc să ia de la capăt studiul manualului de utilizare. În plus, este demn de observat faptul că noul X1 are, pentru prima dată, extrem de utilul Head-Up Display pe care îl dispreţuiesc doar cei care nu l-au folosit niciodată. De asemenea, în echipare poate fi găsit şi Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, avertizare la părăsirea benzii, asistent în ambuteiaje şi avertizare de coliziune.



Tot în habitaclu, BMW X1 atrage atenţia printr-un „amănunt” extrem de important: spaţiul. În ciuda faptului că lungimea totală a modelului a scăzut de la 4,45 m la 4,44 m, spaţiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 37 de milimetri în specificaţia standard, iar portbagajul, acum cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Graţie noii arhitecturi, a majorării înălţimii cu 53 mm, dar şi a lăţimii, dimensiunile habitaclului din noul X1 se apropie destul de mult de cele ale fostului X3.



Bineînţeles că principala noastră curiozitate, având toate detaliile modificărilor suferite de X1 a fost „cum se comportă la drum?”. Aici trebuie să recunoaştem că testarea unei variante cu xDrive ne-a privat de posibilitatea de a studia pe îndelete avantajele şi, mai ales, dezavantajele tracţiunii faţă prin comparaţie cu ceea ce ştiam despre modelul anterior. În cazul de faţă aproape nimic nu ne-a lăsat să înţelegem că noul X1 a avut ceva de pierdut prin această modificare. Câteva schimbări sesizabile în privinţa suspensiei, care acum pare ceva mai dură, şi o repartizare chiar mai bună a maselor, ambele susţinute invizibil de o electronică avansată şi de performantul sistem de direcţie BMW fac din noul X1 un campion al virajelor în segmentul său şi un companion capabil în timpul călătoriilor lungi. Capacităţile off-road rămân şi acum limitate, însă oricine a consultat studiile privind comportamentul clienţilor de SUV-uri ştie că doar vreo 10% dintre aceştia se aventurează pe drumuri neamenajate. Două detalii mai sunt necesare pentru o primă impresie despre noul BMW X1: Consumul – care se păstrează în parametri rezonabili mai ales în cazul motorului testat şi care tinde către o medie urban-extraurban de 5,5 - 6 litri şi preţul. Acesta din urmă este destul de mare în special dacă îl comparăm cu ceea ce oferă conurenţii de la Mercedes-Benz sau Audi. Cert este că varianta cea mai ieftină a lui X1 costă 31.260 de euro, însă o variantă cu xDrive, cutie automată, motor suficient de puternic şi dotată corespunzător impune plata a circa 37.000 de euro.

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.