Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

BMW Seria 5 Touring, businessman în vacanță

Autor: |

Ai familie, ești un manager dinamic, îți place sportul și ai grijă de imaginea ta. Singurul break de pe piață care corespunde criteriilor de mai sus poartă numele BMW Seria 5 Touring și, doar după ce te așezi la volan, îți va dezvălui toate valențele sale.

Aşa cum sugerează denumirea sa, BMW Seria 5 Touring este o maşină destinată turismului şi, dacă nu aţi fost încă prinşi de nebunia SUV, înţelegeţi exact de ce atunci când plecaţi în concediu un break este cel mai indicat vehicul. Desigur, sunt zeci de argumente conform cărora un SUV este mai util decât un break, însă toate pălesc atunci când ai în maşină patru sau chiar cinci persoane şi drumului către destinaţie este parcurs în totalitate pe asfalt. Niciodată un vehicul cu garda la sol crescută şi o înălţime mare a caroseriei nu va fi la fel de stabil pe şosea ca un break sau un sedan. Fizica are argumente clare în acest sens, iar măiestria inginerilor din Munchen nu face decât să le sublinieze. În plus, tot graţie ştiinţei bavarezilor de a dezvolta maşini, călătoria într-un BMW Seria 5 Touring poate fi la fel de plăcută pentru şofer ca şi cea cu un sedan sau un hatchback. Doar un fin observator al detaliilor şi mare cunoscător în domeniul şofatului ar putea observa diferenţele de comportament dintre varianta sedan şi cea Touring a Seriei 5. Prin urmare, cel mai mare break BMW se comportă pe şosea exact ca varianta sedan din care este derivat aducând însă un plus de spaţiu pentru cei aflaţi în habitaclu. Culmea, nici la capitolul design - unul dintre argumentele cele mai puternice care inhibă, de obicei, intenţiile de a achiziţiona un break în detrimentul unui sedan – Seriei 5 Touring nu îi pot fi contestate meritele. Asta pentru că vehiculul arată extrem de bine din orice poziţie, partea din spate fiind la fel de modernă şi agresivă ca şi cea a unui hatchback, iar cea din faţă având caracteristici identice cu cele ale sedanului.

 

Spaţiu funcţional

Spre deosebire de varianta sedan, break-ul Seriei 5 are un portbagaj mai mare cu 40 de litri atingând 570 de litri cu bancheta din spate în poziţie normală şi chiar 1.700 de litri cu ea rabatată. Și, dacă tot vorbim de modularitate, bancheta este fracţionabilă 40:20:40, iar accesul către spaţiul destinat bagajelor poate fi făcut fie prin deschiderea întregului hayon, fie prin cea a lunetei. Totodată, roleta care acoperă portbagajul se ridică automat, în momentul acţionării hayonului sau lunetei.

 

Nici pasagerii nu au motive să regrete sedanul. Dacă pentru cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă spaţiul este identic în ambele versiuni de carosare, pasagerii de pe bancheta din spate a Touring-ului au un plus important de spaţiu pentru cap. În rest, habitaclul şi echipamentele de comandă şi control sunt identice, ele incluzând cam tot ce au în portofoliu inginerii de la BMW, de la un nou iDrive, la Parking Assistant sau chiar Remote Parking. Robotul de sub capotă înţelege semnele de circulaţie, poate frâna sau accelera singur în funcţie de restricţii, trece pe altă bandă (indisponibil încă în România) sau urmăreşte traseul şoselei chiar şi fără intervenţia şoferului. Noul head-up display (HUD) este cu 70% mai are şi pare la doar un pas de a transforma parbrizul într-un ecran multimedia.

 

Demonstraţie de dinamism

 

Varianta 530d xDrive testată de Capital a demonstrat, pe lângă o stabilitate remarcabilă pentru un break, şi un temperament de sprinter. Simpla apăsare a acceleraţiei scoate în evidenţă cei 265 CP ai propulsorului, dar şi superioritatea transmisiei automate. Toate acestea fără ca în habitaclu să pătrundă zgomote nedorite graţie aerodinamicii dar şi noii tehnologii SYNTAK. Departe de a fi un simplu break, noul BMW 530d xDrive Touring, scoate în evidenţă atât serenitatea şi confortul din interior cât şi sportivitatea indusă de un tren de rulare performant. E drept că preţul care trebuie plătit pentru o astfel de „extravaganţă” poate fi prohibitiv. În varianta de serie maşina costă 63.605 euro, însă modelul testat, care a inclus o mulţime de opţionale, ajunge la nu mai puţin de 93.216 euro.

Caracteristici tehnice BMW 530d xDrive Touring:

Motor                                      3.0

Capacitate cilindrică            2.993 cmc

Putere                                    265 CP

Combustibil                           motorină

Viteza maximă                      250 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h       5,6 sec.

Consum mediu                    5,5 l/100 km

Emisii CO2                            144 g/km

Preţ                                         63.605 euro

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro