Din 2019, Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca, va fi si primul operator de Boeing 737 MAX din Romania. Chiar in acest moment, la fabrica Boeing, situata in apropiere de orasul american Seattle, se produc cele 12 avioane Boeing 737 MAX 8 comandate de Blue Air. Pasageri Blue Air vor putea calatori la bordul acestor aeronave incepand cu vara anului 2019.

„Modelul Boeing 737 MAX 8 va permite o dezvoltare puternica a companiei Blue Air la nivel european. Vom putea zbura spre destinatii noi, pe distante mai mari, dar în acelasi timp vom putea mentine tarifele scazute pentru pasagerii nostri, datorita eficientei avionului”, a anunțat Gheorghe Racaru, directorul general al Blue Air.

Noile avioane Boeing 737 MAX reduc consumul de combustibil și emisiile de dioxid de carbon cu pana la 20% fata de modelul Next Generation 737, lansat în 1998. De exemplu, la o flota de 100 de aeronave dintre cele mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, se estimeaza ca noile Boeing 737 MAX vor emite cu 35.000 tone de dioxid de carbon mai putin.

Aeronavele Boeing 737 MAX sunt dotate cu modelul de motoare CFM International LEAP-1B. In ceea ce priveste capacitatea, Boeing 737 MAX 8 poate transporta pana la 200 de pasageri, iar distanta maxima pe care o poate parcurge fara alimentare este de 6.510 km.

„În viitorul apropiat nu vom mai avea nevoie de noi angajări pentru că, pe lângă aeronavele care vin, vom renunța la unele mai vechi. Anul trecut am dat înapoi trei avioane. Anul acesta, în toamnă, vor mai pleca trei. Peste iarnă vom rămâne deci cu o flotă ceva mai mică și, din primăvara lui 2019, vor începe să vină cele noi, MAX-urile. Estimările noastre arată că, prin 2020, nu vom mai avea în flotă Boeing-uri Classic 737 – 300 și 737 – 400. Vom ramâne doar cu 737 – 500. Tot din această cauză nu vom avea o creștere a numărului de avioane în flotă. Vom înlocui o parte din ce aveam cu cele noi”, a declarat pentru Capital Gheorghe Răcaru.

Oficialul a menționat totodată că anul acesta și în 2019 compania va trece printr-o etapă de consolidare, excluzând și eventuala intrare într-una dintre alianțele existente la nivel mondial. „Nu văd rostul. Prefer să facem cooperări directe cu alte companii, așa cum am început cu Alitalia. De altfel, noi nu mai suntem chiar o companie low-cost. Am urcat și de aceea putem face astfel de colaborări. Îmi doresc o întărire a cooperării cu Tarom. Fără să încălcăm regulile concurenței, desigur. Acum nu prea avem relații de colaborare, dar dacă acestea ar exista ar fi un mare plus. Sunt sinergii clare într-o astfel de idee. Apoi, văzând și făcând putem ajunge departe. Oricum, cooperarea dintre Tarom și Blue Air ar fi benefică pentru ambele companii. Am putea acoperi mai bine zona orientului mijlociu, a Rusiei și chiar a Africii”, a explicat șeful Blue Air.

Mai multe detalii despre povestea lui Gheorghe Răcaru și a Blue Air puteți citi în ediția de luni, 11 iunie, a revistei Capital.