Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Retail

Black Friday 2017 și 2018: Perspectiva cumpărătorului român

Autor: | | 0 Comentarii

Oamenii acordă atenţie acestui fenomen datorită perioadei mai lungi de promoţii, dar nu intenţionează neapărat să şi cumpere. Pentru achiziţie aşteaptă weekend-ul propriu-zis de Black Friday. Perioada crescută de atenţie acordată evenimentului duce la un timp mai lung de evaluare şi comparare a ofertelor, precum şi la o rată de abandon mai mare în categoriile „high value”. Într-un final, românii se reorientează către categorii mai accesibile şi către cadouri.

Cel puţin, aşa demonstrează a treia ediţia a studiului „Black Friday” lansat de Starcom şi Leo Burnett România, alături de TNS România. Raportul îşi propune să investigheze anual comportamentul consumatorilor români în legătură cu una dintre cele mai importante perioade promoţionale de peste an.

Aşadar, Black Friday 2017 înregistrează o scădere a interesului consumatorilor comparativ cu Black Friday 2016. Ca şi în anii trecuţi, studiul împarte segmentul utilizatorilor de internet din mediul urban în patru categorii principale, în funcţie de comportamentul acestora în timpul perioadei promoţionale de Black Friday.

Cel mai mare procent se înregistrează în acest an în categoria Involved buyers (46%) – cei care au intenţionat şi au cumpărat de Black Friday. Totuşi, comparativ cu 2016 proporţia segmentului Involved Buyers scade, cel mai probabil ca urmare a prelungirii promoţiilor şi a creşterii perioadei de comparare şi evaluare a ofertelor. Acest fenomen creşte rata de abandon în categoriile cu investiţie ridicată, categorii pentru care se înregistrează cele mai mari rate ale intenţiei de cumpărare.

A doua categorie este reprezentată de Black Friday Indifferents (26%) - cei care nu intenţionau să cumpere şi nici nu au cumpărat – în creştere faţă de 2016, urmată de Lost Buyers (19%) – cei care intenţionau să cumpere de Black Friday, dar în final nu au făcut nicio achiziţie. Ultima categorie, Seduced Buyers (9%), cuprinde persoanele care nu intenţionau să cumpere iniţial, dar în final au făcut-o. În ciuda perioadei prelungite de comunicare a promoţiilor, românii în continuare aşteaptă weekend-ul propriu-zis de Black Friday pentru a găsi cele mai bune oferte.

Deşi majoritatea declară că aşteaptă să facă cumpărături în ziua tradiţional cunoscută ca Black Friday sau în weekend-ul care urmează, comunicarea din preajma evenimentului le atrage atenţia. Dacă în 2015 doar 13% erau atenţi la comunicarea legată de Black Friday cu 3-4 săptămâni înainte, în 2017 procentul lor s-a dublat – 27% declară că au început să fie atenţi la comunicare cu aproape o lună înainte de eveniment.

Cumpărătorii românii caută informaţii despre produsele pe care intenţionează să le achiziţioneze în primul rând pe website-ul retailerului. Alţi factori care influenţează decizia de achiziţionare sunt newsletter-ele, prezenţa bună pe motoarele de căutare, pe website-uri de comparare sau pe Facebook.

Cu cât este mai mare investiţia, cu atât mai mult este folosit laptopul sau PC-ul pentru a căuta mai multe informaţii despre produsul dorit sau pentru a finaliza achiziţia. De pe telefonul mobil se fac achiziţii mult mai spontane şi mai puţin scumpe, telefonul mobil fiind considerat mai practic pentru astfel de cumpărături. Contentul influencerilor este mult mai important înainte de Black Friday decât în timpul promoţiilor.

Influencerii pot influenţa pozitiv căutarea românilor în mod special în perioada care precede Black Friday. 39% declară că urmăresc conţinutul postat de aceştia online în preajma perioadei de promoţii. În topul preferinţelor stau influencerii din categoria „Professionals” (profesioniştii), urmaţi de contentul generat de oamenii obişnuiţi, fără un background în showbiz sau experţi într-un anumit domeniu („Regular people”).

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.