Kaufland, OMV Petrom şi Automobile Dacia sunt companiile care au încheiat anul trecut cu cel mai mare număr de angajaţi. Kaufland continuă să fie cel mai mare angajator privat din România, cu peste 16.000 de angajați la finalul anului 2016.

În plus, Kaufland România este singura companie din industria națională de retail care obține pentru al doilea an consecutiv titlul de Angajator de Top în România, printr-o certificare internațională acordată de organizația independentă Top Employers Institute din Olanda. Organizaţia Top Employers Institute desemnează anual, în urma unui audit independent, cine sunt cei mai buni angajatori din lume, în funcţie de condiţiile de muncă, de remuneraţie şi de dezvoltarea profesională, oferite salariaţilor.

Compania, numită „Cel mai bun angajator” doi ani la rând, conform Top Employers Institute din Olanda, a mărit începând cu acest an salariul minim pentru lucrătorii comerciali din magazine la suma de 2000 lei brut, cu tichete de masă incluse. În funcție de vechime, salariul unui lucrător comercial poate ajunge chiar și până la suma de 3.800 lei brut.  

Salariul este important dar nu este suficient pentru a atrage și a reține angajații

"Salariul mediu net este peste media pieţei de retail și suntem mereu atenți la cele mai noi trenduri în materie de pachete de beneficii oferite salariaților. Crearea unui mediu de lucru plăcut și motivant pentru angajați este una dintre cele mai importante priorități pentru noi. Pe lângă tichete de masă, asigurări de viață, abonamente la clinici private sau la săli de sport, Kaufland oferă și beneficii ce țin de un echilibru între viața personală și cea profesională. Aici intră programul de lucru flexibil, tarifele speciale la anumite servicii turistice și posibilitatea de împrumuta cărți, gratuit, prin intermediul Bookster", spune Estera Anghelescu, Recruiting, Engagement and Employer Branding Director în cadrul Kaufland România.

În plus, retailer-ul oferă angajaților săi mai multe zile de concediu de odihnă anual, respectiv 22 de zile lucrătoare, peste perioada minimă legală de 21 de zile. Mai mult, Kaufland oferă zile suplimentare de concediu de odihnă, în funcție de vechimea în companie, ajungând până la 27 de zile pe an, cu 6 zile mai mult decât prevede legislația din România. Pe lângă acestea, compania acordă angajaților săi zile libere plătite pentru acțiuni de voluntariat.

În ceea ce privește zona de învățare și dezvoltare, compania are la bază o structură complexă de retenție a talentelor, prin training-uri, programe de dezvoltare și participarea în proiecte de amploare. „Toate acestea sunt menite să mențină acel standard internațional pentru care am fost recunoscuți și premiați de către Top Employers Institute”.

Pentru tineri există programul rotațional Kaufland Management Program, dedicat studenților care sunt în curs de finalizare a studiilor de licență sau master. Acest program de dezvoltare se desfășoară pe durata a 15 luni și oferă tinerilor o oportunitate rotațională în cele trei domenii de activitate ale companiei, prin care cei curioși vor înțelege interdependența departamentelor și procesele prin care un magazin Kaufland oferă servicii calitative.

Politica ușilor deschise

"Cea mai preţioasă resursa a unei companii constă în oamenii ei, în cei care o fac să funcţioneze, să prindă viaţă şi să performeze. La nivel organizaţional încurajăm comunicarea deschisă şi transparentă. Pentru acest lucru, reducem barierele ierarhice, avem o politică a 'ușilor deschise' şi încurajăm angajaţii să ia decizii. Ne mândrim cu un cadru plăcut de muncă, relaxat, în care încurajăm creativitatea, ne preocupă oportunităţile de învăţare şi dezvoltare pentru angajaţi, mediul de lucru, recunoaşterea meritelor. Și cel mai important lucru, cred eu, muncim toţi pentru acelaşi obiectiv, într-o atmosferă extrem de plăcută şi apropiată", declară Estera Anghelescu.