Capital:  Lucraţi mult  cu investitori străini. Cum privesc ei România din punctul de vedere ale oportunităţilor de business? Care sunt principalele domenii care îi interesează şi care sunt principalele obstacole pe care le evidenţiază?

Ştefan Damian:Peste 90% din volumul nostru de activitate provine din partea clienţilor non-rezidenţi sau a companiilor străine cu prezenţă în România. În general, preocupările acestora sunt legate de imposibilitatea realizării unor proiecţii clare din punctul de vedere al evoluţiei afacerilor pe termen mediu. În acest moment, cel mai important pentru orice companie – străină sau locală – este să-şi protejeze investiţiile existente, capitalul şi să administreze atent fluxul de lichidităţi. 
Cred că ar putea fi atrase investiţii importante în infrastructură,agricultură, energie şi resurse naturale. Alte domenii cu unpotențial ridicat de investiții sunt telecomunicaţiile, industria de ţiţei şi gaze naturale, sectorul imobiliar, bunuri de larg consum, farma/industria sănătăţii, serviciile financiar-bancare, IT.
Semnalele pe care le primim în general, nu numai din partea clienţilor noştri, indică faptul că investitorii rămân destul de reticenţi pe fondul problemelor din zona euro şi mai ales acum după anunţata criză a datoriilor statelor suverane.
Criza de lichidităţi rămâne un obstacol în calea atragerii de investiţii şi tocmai pentru asta ar trebui depuse eforturi ca România să nu-şi piardă din atractivitate, să fie create nu doar oportunităţi investiţionale de genul proiectelor enunţate, dar şi condiţiile pentru ca asemenea investiţii să fie implementate şi dezvoltate pe termen lung. Şi mă refer la facilităţi de ordin fiscal, la necesitatea asigurării unei coerenţe legislative şi a predictibilităţii cadrului de reglementare în mai multe domenii de activitate.

Capital:  Consideraţi că nivelul birocraţiei din România a scăzut sau a crescut în ultimii ani?

Ştefan Damian: Este greu de spus. Este adevărat că s-au făcut paşi importanţi în ceea ce priveşte reducerea sau eliminarea procedurilor birocratice, modernizarea şi simplificarea unor reglementări. Probabil că finalizarea tuturor reformelor avute în vedere şi informatizarea administraţiei publice pe scară largă vor contribui la eficientizarea activităţilor şi diverselor operaţiuni ce implică interacţiunea cu contribuabilul – persoana fizică ori juridică.

Capital: Ce reforme credeţi că ar trebui aplicate cu prioritate în România pentru a o face mai atractivă pentru investitori?

Ştefan Damian: Trăim momente de schimbare profundă a societăţii în ansamblu. Transformările din ultimii ani au însemnat escaladarea incertitudinii, erodarea încrederii în sistemele actuale. România nu va fi ferită de un eventual colaps al pieţelor financiare, al zonei euro sau de un al doilea val al recesiunii; nicio economie nu poate fi ferită.
De aceea, importante sunt continuarea reformelor interne, inclusiv reforma la nivelul aparatului bugetar şi la nivelul companiilor de stat neprofitabile, reducerea deficitului, canalizarea rezervelor naţionale către susţinerea sectorului financiar-bancar.

Capital: Aţi avut clienţi companii străine care v-au contactat pentru a-i ajuta să vândă afacerile din România?

Ştefan Damian: Au existat, într-adevăr, investitori străini care au anunţat şi chiar procedat la exit-ul din România pe parcursul anului trecut, dar noi nu am fost puşi în situaţia de a asista vreunul dintre aceştia.
Clienţii noştri străini au urmărit fie reorganizarea afacerilor, fie înstrăinarea unor linii de producţie, fie dezvoltarea operaţiunilor din România sau chiar intrarea pe piaţa locală, un exemplu în acest sens fiind Erste Bank, Sofiprotéol/Saipol, CEZ, Carrefour, Gabriel Resources Ltd., OMV Group, EMI European Media Investment sau Barrick Gold Corporation.