Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

DOCUMENT: Autostrăzile pe care Guvernul vrea să le construiască cu banii privaţilor

Autor: | | 1 Comentarii

Guvernul a publicat lista autostrăzilor care urmează a fi construite în parteneriat public privat.

Peste 750 km de autostradă ar putea fi construiţi în baza noii legislaţii privind parteneriatul public-privat (PPP). Conform datelor prezentate de vicepremierul Viorel Ştefan, autostrada Tg. Neamţ-Iaşi-Ungheni 100 km+ Pod peste Prut, parte a Coridorului V, inclusă în Masterplanul de Transport, proiect care asigură legătura Moldovei cu Transilvania şi Europa, este cap de listă în Strategia Parteneriatelor Public-Private.

Potrivit documentului citat, autostrada Tg. Neamţ-Iaşi-Ungheni 100 km+ Pod peste Prut asigură conectare la sectoare de autostradă aflate în implementare, legătura cu Chişinău şi Republica Moldova, dezvoltarea centrelor economice din Moldova prin conexiunea la reţeaua de autostrăzi a Europei, eficientizarea traficului şi creşterea siguranţei călătorilor.

Autostrada Comarnic-Braşov, a patra încercare

Celebra autostrada Comarnic-Braşov trebuia construită prin parteneriat public-privat încp din anul 2004. Cei 58 km de autostradă nu au fost construiţi în 14 ani pentru că fostele guvernări au reuşit să rezilieze trei contracte de contrutcţia autostrăzii Comarnic-Braşov prin legea PPP.

În prezent, pe lista guvernului, autostrada Comarnic-Braşov este inclusă în proiectul privind şoseaua la petru benzi  Ploieşti-Râşnov 109 km, peste Carpaţi, proiect care se va conecta la autostrada Bucureşti-Ploieşti.

Conform strategiei guvernamentale, acest proiect va realiza legătura dintre doi poli de dezvoltare: Bucureşti şi Braşov, va eficientiza traficul într-o zonă cu fluxuri mari, dezvoltarea turismului şi comerţului pe Valea Prahovei.

Autostrada Sudului, (Bucureşti-Alexandria, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Lugoj) este  pe lista proiectelor de infrastructură construite prin noua lege PPP.

Cei 550 km asigură legătura cu Serbia şi Bulgaria, la podul de la Calafat, conectarea zonei de sud cu Coridorul IV pan-european, la Lugoj şi dezvoltarea turismului în Defileul Dunării, M-ţii Cernei, zonele balneare etc.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2018

S-au validat dosarele pentru programul Rabla 2018

Transporturi si Infrastructura

17 iunie 2018

Genialitatea hărții metroului din Londra

Transporturi si Infrastructura

13 iunie 2018

DOCUMENT Lista autostrăzilor din 2018 EXCLUSIV

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.