CITEŞTE ŞI

Actualitate

Autostrada Transilvania, în vizorul marilor companii

Autor: |

Companii foarte mari din lume şi-au manifestat interesul direct cu privire la concesionarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, dar numele lor vor fi făcute publice după data de 30 aprilie, când se vor încheia negocierile cu Bechtel, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, Dan Şova.

„Negocierile cu Bechtel se încheie pe 30 aprilie. După ce se vor încheia aceste negocieri, vom şti dacă ne aflăm într-o poziţie convergentă, adică dacă ne înţelegem cu privire la posibilitatea de închidere a acestui contract sau ne aflăm pe poziţii divergente. Indiferent de situaţia care va fi, ea va fi prezentată Guvernului şi apoi făcută publică. Noi suntem în situaţia în care, în perioada 2005 - 2011, pentru că în mai 2012 era suspendat deja contractul, deci din 2011 nu s-a mai făcut nicio plată, deci în perioada 2005 - 2011 s-au plătit 1,35 miliarde de euro şi avem 52 de kilometri”, a afirmat Şova, la Realitatea TV. Potrivit acestuia, imediat după 30 aprilie, după ce contractul cu Bechtel nu va mai exista, autorităţile vor demara procedurile necesare în vederea concesionării celor nouă tronsoane ale autostrăzii. În opinia lui Şova, cel mai important tronson la acest moment este Suplacu de Barcău - Borş, pentru că este la graniţa cu Ungaria. „Suplacu de Barcău - Borş are stadiul fizic aproape 40%... 38%. Imediat după ce se termină şi va fi tot aliniamentul liber, vom demara proceduri de concesiune pentru a găsi investitori privaţi care să le construiască în sistem de concesiune sau în parteneriat public-privat, dar asta este mai dificil”, a subliniat ministrul.

Dan Şova a mai spus că nume mari de companii, la nivel mondial, s-au arătat interesate de Autostrada Transilvania. „Anul acesta vom demara procedurile. O să vedem cine se înscrie. Atribuim contractul. Nu depinde doar de noi, depinde şi de interesul pe care îl manifestă investitorii. Pot să vă spun că până acum au fost companii foarte mari din această lume care şi-au manifestat interesul direct. Nu pot să vă spun nume, dar companii foarte mari. Le voi face publice la un moment dat, dar după data de 30 aprilie. Unii au discutat despre întreaga autostradă Transilvania, dar în mod cert nu este posibil să concesionezi, pentru că este foarte mare, iar în concesiune se construiesc porţiuni mici”, a explicat ministrul delegat. El a adăugat că s-a găsit o formulă financiară pentru construirea tronsonului Sebeş - Turda, pentru a lega Autostrada Transilvania de Coridorul 4 mult mai repede decât ar urma să se construiască de la Turda până la Braşov. „Vreau să fie toată lumea conştientă: între Turda şi Braşov nu s-a făcut nimic. Nu s-au făcut nici măcar exproprieri, nu s-a făcut absolut nimic. Legăm Sebeş de Turda, sunt 78 de kilometri şi am găsit finanţare în alocarea financiară 2007 - 2013. Va fi un proiect de circa 800 - 900 de milioane de euro, finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene şi care va trebui să fie finalizat destul de repede, adică până la finalul anului 2015, ca să intre pe facilitatea aceea de n + 2, adică să poţi folosi fondurile din alocarea până în 2013 încă doi ani”, a subliniat Şova.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...