CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

UPDATE Autostrada Transilvania, în pericol

Autor: |

Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevăzut anul acesta pentru lucrările la Autostrada Transilvania. Aceasta în condiţiile în care numai datoriile către compania Bechtel - pentru lucrări executate şi nedecontate - se ridică la peste 130 de milioane de lei. În afară de datorii, Bechtel mai are încă de finalizat peste 32 de km de autostradă, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, pentru care, de asemenea, ar trebui să-şi încaseze banii.

UPDATE 15:10

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a confirmat informaţia transmisă de capital.ro.
Astăzi, la audierile comisiilor parlamentare de specialitate reunite, Şova a precizat că Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare, ci prin parteneriat public privat sau concesiune. "Bugetăm datorii de 46 milioane euro pentru Bechtel. Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare. Este mult prea scumpă, singura soluţie pe care o avem este cu parteneri externi pentru a o face în parteneriat public privat sau concesiune. Altă soluţie nu există", a spus ministrul. Cu toate acestea, Dan Şova nu a precizat nimic despre demersurile efectuate de Ministerul Transporturilor, atunci când la conducerea acestei instituţii se afla Anca Boagiu sau Alexandru Nazare. Amintim faptul că în perioada 2011-2012, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au purtat negocieri cu oficialii europeni de la Bruxelles şi chiar au obţinut promisiunea că Autostrada Transilvania poate fi construită cu fonduri europene în următorul exerciţiu financiar (2014-2020).


Anul trecut, americanilor de la Bechtel li s-au promis sume importante pentru finalizarea lucrărilor la ultimul tronson din autostrada Transilvania, însă odată cu venirea la guvernare a USL, finanţările pentru acest proiect au fost reduse. Încă din luna mai 2012, Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor de la acea vreme, spunea că în visteria ministerului nu a găsit decât o mică parte din fondurile promise Bechtel.

Silaghi menţiona atunci că va încerca la rectificarea bugetară din vara anului trecut să obţină fonduri de la Finanţe pentru continuarea lucrărilor, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Astfel, americanii s-au văzut nevoiţi să părăsească şantierul, lucrările nemaifiind continuate.

Acum, Ziua de Cluj informează că sunt lucrări care au fost finalizate dar care încă nu au fost plătite în totalitate. Conform declaraţiilor şefului CANDNR de la finele anului trecut (noiembrie), statul roman ar mai fi avut de decontat firmei Bechtel peste 180 milioane de lei. El nu a precizat, însă, cât din suma aceasta implică lucrările la sectorul Câmpia Turzii - Gilău şi cât la sectorul Suplacu de Barcău - Borş, având în vedere că în proporţie de 50%, Bechtel a reuşit să parcurgă şi traseul de pe acest ultim tronson.

În prezent, liderul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, spune că peste 130 de milioane de lei este suma datorată exclusiv pentru lucrările care s-au realizat pe sectorul Câmpia Turzii - Gilău. Aceasta în condiţiile în care bugetul direcţionat anul acesta de CNADNR pentru Autostrada Transilvania se ridică la 188 de milioane de lei. Din suma aceasta, ar trebui achitate, aşadar nu doar datoriile, ci şi lucrăile pe care Bechtel le mai are de realizat pentru sectorul 3C (minim 30 de km).

OPT ANI DE BECHTEL ÎN ROMÂNIA

Pe 16 iunie 2004, când au început lucrările la Braşov-Borş, autorităţile de atunci promiteau că la finele acestui an vom circula pe cei 415 kilometri ai autostrăzii. Realizaţi sunt doar 52. S-au împlinit opt ani de la tăierea panglicii - eveniment la care au participat premierul Adrian Năstase, ministrul transporturilor, Miron Mitrea, cel de interne, Ioan Rus, şi vicepreşedintele Bechtel de atunci, Charles Redman -, dacă e să comparăm realizările la autostrada Braşov-Borş (70 cm/h) cu viteza de deplasare a unui melc (3m/h, conform studiilor de specialitate - n.r.), observăm că melcul e vitezoman.   Citeşte aici: BILANŢUL celui mai păgubos contract al statului român

Sursa: Ziua de Cluj

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

09 decembrie 2016

Buşe: Discutăm cu Boeing şi Airbus despre reînnoirea flotei TAROM

Transporturi si Infrastructura

09 decembrie 2016

Care sunt țările de unde vin cei mai mulți români să voteze

Transporturi si Infrastructura

08 decembrie 2016

IATA: Profiturile companiilor aeriene vor scădea anul viitor

Transporturi si Infrastructura

07 decembrie 2016

BREAKING NEWS: O NOUĂ AUTOSTRADĂ în România!

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.