Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

UPDATE Autostrada Transilvania, în pericol

Autor: | | 42 Comentarii

Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevăzut anul acesta pentru lucrările la Autostrada Transilvania. Aceasta în condiţiile în care numai datoriile către compania Bechtel - pentru lucrări executate şi nedecontate - se ridică la peste 130 de milioane de lei. În afară de datorii, Bechtel mai are încă de finalizat peste 32 de km de autostradă, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, pentru care, de asemenea, ar trebui să-şi încaseze banii.

UPDATE 15:10

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a confirmat informaţia transmisă de capital.ro.

Astăzi, la audierile comisiilor parlamentare de specialitate reunite, Şova a precizat că Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare, ci prin parteneriat public privat sau concesiune. "Bugetăm datorii de 46 milioane euro pentru Bechtel. Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare. Este mult prea scumpă, singura soluţie pe care o avem este cu parteneri externi pentru a o face în parteneriat public privat sau concesiune. Altă soluţie nu există", a spus ministrul. Cu toate acestea, Dan Şova nu a precizat nimic despre demersurile efectuate de Ministerul Transporturilor, atunci când la conducerea acestei instituţii se afla Anca Boagiu sau Alexandru Nazare. Amintim faptul că în perioada 2011-2012, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au purtat negocieri cu oficialii europeni de la Bruxelles şi chiar au obţinut promisiunea că Autostrada Transilvania poate fi construită cu fonduri europene în următorul exerciţiu financiar (2014-2020).

Anul trecut, americanilor de la Bechtel li s-au promis sume importante pentru finalizarea lucrărilor la ultimul tronson din autostrada Transilvania, însă odată cu venirea la guvernare a USL, finanţările pentru acest proiect au fost reduse. Încă din luna mai 2012, Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor de la acea vreme, spunea că în visteria ministerului nu a găsit decât o mică parte din fondurile promise Bechtel.

Silaghi menţiona atunci că va încerca la rectificarea bugetară din vara anului trecut să obţină fonduri de la Finanţe pentru continuarea lucrărilor, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Astfel, americanii s-au văzut nevoiţi să părăsească şantierul, lucrările nemaifiind continuate.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 aprilie 2018

26 milioane de lei pentru pasajul de pe Centura Arad

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.