SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

CNADNR reziliază contractul pentru autostrada Orăştie-Sibiu. Traficul ar putea fi reluat din septembrie

Autor: Ştefan Etveş | miercuri, 13 ianuarie 2016 | -1 Comentarii

După 127 de zile de la demolarea autostrăzii Orăştie-Sibiu, specialiştii de la Salini – Impregilo SpA încă nu au transmis o soluţie privind reconstrucţia celor aproximativ 200 m de şosea la patru benzi.

UPDATE
16:10

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat în urmă cu puţin timp că statul român va rezilia contractul cu Salini-Impregilo pentru construcţia lotului 3 al tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu.

Potrivit ministrului, CNADNR va căuta construstor refacerea porţiunii de autostradă care a fost demolată, iar estimarea lui Dan Costescu în ceea ce priveşte redeschiderea circulaţiei este luna septembrie.

Costescu a declarat că pentru a recupera o parte din bani vor executa scrisoarea de garanţie depusă de italieni pentru acest contract.

"Am primit un comunicat de la CNADNR privind rezilierea contractului cu actualul constructor. În acelaşi timp se va demara o cerere de ofertă pentru selectare noului constructor care să remedieze deficienţele din zona demolată de 200 m şi din cei 300 de metri suplimentar pe care au apărut fisuri pe drum. Termenul pentru aceste lucrări, în cazul în care nu apare nicio contestaţie, este august. Asta înseamnă că la începutul sau mijlocul lui septembrie se va putea relua traficul pe autostradă", a spus Costescu.

Potrivit lui, expertizele realizate de compania de drumuri dar şi cele primite de la constructor arată, în principal, acelaşi lucru, respectiv că materialele de construcţie nu sunt în conformitate cu caietul de sarcini, lucrările de execuţie în sine sunt necorespunzătoare. 'Într-un cuvânt proiectul nu a fost respectat', a subliniat Costescu.

Citiţi şi: Prima autostradă din România care se închide pentru reparaţii

Chiar dacă au depus plângere penală împotriva constructorului lotului 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România aşteaptă ca Salini – Impregilo SpA să revină pe şantier şi să reconstruiască porţiunea demolată.

Surse guvernamentale ne-au declarat că antreprenorul nu are interes să refacă porţiunea de autostradă demolată.

“Trebuie să se continue cu verificarea zonelor unde au fost descoperite neconformităţi. Dacă se reconfirmă că pe o porţiune cuprinsă între 3 şi 4 km sunt neconformităţi atunci se continuă demolarea. Abia atunci se poate estima cât costă refacerea autostrăzii”, ne-au explicat sursele citate. Potrivit acestora, conducerea CNADNR ar trebui să calculeze cât costă şi stabilizarea versantului. “Dacă se demolează încă 3-4 km de autostradă trebuie investit încă cel puţin 10 milioane de euro. Demolarea şi reconstrucţia costă 10-12 milioane de euro/km, nu e clar cine reconstruieşte.

Prima variantă ar fi în regie proprie şi să se adreseze justiţiei, a doua este să termine lucrările antreprenorul, iar a treia soluţie este rezilierea contractului şi alegerea unui constructor in regim de urgenţă”, ne-au precizat sursele guvernamentale.

Abia de la jumătatea lunii martie se poate face proiectul pentru refacerea autostrăzii Orăştie-Sibiu, iar lucrările durează aproxiamtiv 6 luni. În cel mai bun caz, la sfârşitul anului se poate restabili circulaţia pe lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu.  

În prezent, tronsonul de 22 de kilometri dintre Sălişte şi Cunţa este închis, după ce pe o porţiune din zona viaductului Aciliu au apărut fisuri adânci care pun în pericol siguranţa traficului rutier. 

Citiţi şi: Autostrada Sibiu-Orăştie: Executarea garanţiilor de 90 milioane de lei, primul pas în recuperarea prejudiciului

În urmă cu o lună, ministrul transporturilor, Dan Costescu, declara că Executarea garanţiilor în valoare de 90 de milioane de lei reprezintă primul pas în recuperarea prejudiciului în cazul Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu - Orăştie.

Citiţi şi: Felul incredibil în care arată lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) - Nod rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăştie - Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200 - 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Pe 11 noiembrie, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor, diriginte de şantier (inginer FIDIC) a prevederilor legislaţiei în vigoare, precum şi cu privire la modul în care a acţionat conducerea CNADNR în derularea unor contracte.

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, în care a fost începută urmărirea penală in rem, în legătură cu săvârşirea unor posibile fapte de corupţie în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie. Potrivit DNA, în acest dosar a fost începută urmărirea penală pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie, infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie şi infracţiuni privind fraude cu fonduri europene.

În urma scandalului declanşat de închiderea tronsonului Sălişte-Cunţa, de 22 de kilometri, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor CNADNR a decis înlocuirea directorului general Narcis Neaga cu Cătălin Homor (director general interimar al Metrorex), ordinul în acest sens fiind semnat pe 8 decembrie 2015 de ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Citiţi şi: Autostrada Orăştie – Sibiu Lot 3: cronica unei catastrofe anunţate

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.