Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Autostrada care ne leagă de Europa a ajuns la Nădlac

Autor: | | 5 Comentarii

Premierul Victor Ponta a inaugurat punctul de trecere a frontierei de la Nădlac, punct care ne leagă pe zece benzi de auzostrada din Ungaria.

Deschiderea oficială a Punctului de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II - Csanadpalota, Ungaria şi realizarea conexiunii între autostrăzile A1 şi M43 - Ungaria au avut loc în prezenţa premierului Victor Ponta, care a arătat că, de azi, pentru prima dată în istorie, România este conectată prin autostradă cu Uniunea Europeană. Panglica inaugurală a fost tăiată de Marius Nica, ministrul Fondurilor Europene, şi Semjen Zsolt, vicepremier al guvernului maghiar. "Cred că sunt 24 de ore extrem de importante, pentru faptul că (...) de ieri avem la dispoziţie - semnat, aprobat - 12 miliarde de euro pentru infrastructura din România, iar de azi, prima dată în istoria noastră, suntem şi noi conectaţi prin autostradă de Uniunea Europeană. (...) Vreau să rămânem, acest guvern, nu doar cu faptul că am dat pensii, salarii, că am scăzut TVA-ul, ci că, în sfârşit, după 25 de ani, se fac lucruri concrete pentru infrastructura din România. Dacă reuşim şi acest lucru, o să rămânem aşa cum trebuie în istoria guvernelor", a declarat jurnaliştilor premierul Victor Ponta, care a participat la evenimentul de sâmbătă sprijinindu-se în cârje. La eveniment, au fost prezenţi reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale, precum şi primari ai unor localităţi din apropierea frontierei dintre România şi Ungaria.

Cum arată punctul de la Nădlac II

PTF Nădlac II - Csanadpalota va fi deschis traficului internaţional de persoane şi mărfuri, dar va fi interzis transportul de mărfuri ce trebuie supus controlului fitosanitar şi veterinar, transportul de mărfuri periculoase, precum şi tranzitul vehiculelor lente. PTF Nădlac II se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri nord de vechiul PTF Nădlac, situat pe DN 7, care este în prezent cel mai mare de la graniţa cu Ungaria. Are o suprafaţă de 22 de hectare, fiind complet supravegheat cu camere de luat vederi. De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită.

Noul PTF va avea 20 de benzi de circulaţie, câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, care îi vor adăposti pe poliţiştii de frontieră români şi ungari. Din cele zece benzi de pe fiecare câte patru sunt destinate autoturismelor, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri, iar două sunt pentru autocare. Pentru traficul greu vor exista patru cântare, câte două pe fiecare sens de circulaţie. Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru autocamioane.

Cât a costat proiectul

La solicitarea autorităţilor, proiectul de amenajare a PTF Nădlac II a fost modificat faţă de cel cuprins în contractul de construire a tronsonului de autostradă Nădlac-Pecica. Astfel, pentru a avea o capacitate de tranzit mult mai mare decât cea prevăzută iniţial, PTF a fost extins, costurile de amenajare ridicându-se la peste 30 de milioane de lei. Pentru realizarea acestei extinderi a fost semnat un nou contract de lucrări cu consorţiul format din companiile Astaldi şi Max Boegl România, care a finalizat lucrările la tronsonul de autostradă.

Deschiderea oficială a lucrărilor la tronsonul de autostradă Arad - Nădlac a avut loc în octombrie 2011, în prezenţa premierului de atunci Emil Boc şi al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, respectiv a lui Pal Volner, secretar de stat pentru transporturi în Guvernul Ungariei.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

07 noiembrie 2017

Stroe: Trenurile CFR Călători au întârzieri de peste 200 de ore pe zi

Transporturi si Infrastructura

06 noiembrie 2017

CFR Călători trece pe pierderi în 2017

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro