Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Austria vrea să prelungească Transsiberianul până la Viena

Autor: | | 0 Comentarii

Întârziat din cauza crizei ruso-ucrainene care a izbucnit în 2014, proiectul care prevede prelungirea până la Viena a reţelei de căi ferate ruseşti a redevenit o prioritate, a anunţat vineri guvernul austriac, informează AFP.

Construcţia unui tronson de 400 de kilometri de cale ferată cu ecartament larg între Kosice (oraş în Slovacia în apropiere de frontiera cu Ucraina) şi Viena ar permite conectarea fără întrerupere a Asiei şi a Europei Centrale via Transsiberian, a subliniat ministrul austriac al Transporturilor, Jörg Leichtfried. 

Analizat de mai mulţi ani, acest proiect ale cărui costuri sunt evaluate la 6,5 miliarde de euro, a făcut obiectul unui protocol de acord între companiile de căi ferate din Rusia, Ucraina, Slovacia şi Austria în anul 2013, după care a fost pus la păstrare. 

Finalizarea proiectului ar fi de dorit "acum", consideră Jörg Leichtfried, subliniind că "între Extremul Orient şi Europa, trenul este mai rapid şi mai ecologic decât transportul maritim". 

Potrivit unui studiu de fezabilitate publicat vineri, proiectul ar necesita aproximativ 10 ani de lucrări, dar în 30 de ani ar genera o valoare adăugată de 30 de miliarde de euro, dintre care jumătate în Austria. 

Susţinătorii proiectului estimează că noua cale ferată ar putea fi utilizată anul de aproximativ 20.000 de trenuri care să transporte fiecare 134 de containere. "Fluxul de mărfuri există cu siguranţă", consideră Jörg Leichtfried, care vrea să facă din Viena placa logistică turnantă a continentului. 

Dezvoltarea traficului feroviar între Europa şi Asia este una din priorităţile Beijingului, în cadrul politicii sale de a dezvolta un nou Drum al Mătăsii. 

În acest an, primele trenuri de marfă au început să lege în mod simbolic Lyon (centrul Franţei) şi Londra de China, însă aceste convoaie trebuie să schimbe osiile din cauză că ţările din fosta URSS au un ecartament al şinelor mai mare decât în Europa Centrală şi Occidentală. 

AGERPRES

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2017

CNAIR a încheiat toate contractele pentru deszăpezire

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2017

Un tren al firmei Unicom Tranzit a deraiat

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro