CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

TEST Audi A4 Avant: Spațiu și tehnologie

Autor: Robert Stan | sâmbătă, 27 februarie 2016 | 3 Comentarii

Un break premium al cărui portbagaj poate găzdui 505 litri, în care tehnologia atinge cote nebănuite şi care consumă cât o citadină este, fără doar şi poate, demn de luat în seamă de familişti. Iar Audi A4 Avant este mai mult de atât.

Sunt foarte puţini cei care nu apreciază designul exterior al noii game Audi. Fie că vorbim de sportivul TT, de limuzina A8 sau de imperialul Q6, gama induce ideea de modernism, forţă şi tehnologie. Partea frontală puternică, blocurile optice cu unghiuri ascuţite sau liniile fruide ale panourilor laterale sunt doar câteva dintre atuurile prin care marca germană, parte a grupului Volkswagen, se impune în zona premium a pieţei auto. Aceleaşi caracteristici se regăsesc şi în cazul noului A4, iar varianta Avant pe care am reuşit să o punem la treabă pe şoselele româneşti în premieră naţională adaugă la acestea un spaţiu interior demn de invidiat fără a da peste cap bugetul celor obişnuiţi cu preţurile din segmentul premium.

Ideea de a testa un break într-o ţară în care maşinile cu astfel de caroserii sunt apreciate doar de cei pentru care ideea de familie se află foarte sus în ierarhia personală poate părea un non-sens. E drept că vânzările de break-uri sunt, istoric, extrem de mici la noi şi că, în ultimii ani, acestea au fost lovite crunt de apetitul fără margini pentru crossovere şi SUV-uri. Însă atunci când vezi silueta alungită a caroseriei, destul de apropiată de ideea de shooting-brake, desenul armonios şi modern al hayonului şi, mai ales, confortul interior oferit de noul Audi A4 Avant îţi poţi reprima cu greu un fluierat admirativ.



Modelul A4 Avant testat de Capital, cu doar 12 kilometri parcurşi de la ieşirea de pe linia de asamblare, a fost dotat cu propulsorul diesel de 2.0 litri şi cutia de viteze automată cu şapte trepte. În echipare Design, acesta include o mulţime de echipamente de comandă, control şi confort printre care Pre Sense City care recunoaste pietonii si vehiculele la viteze de pana la 85 km/h şi, în cazul unei coliziuni iminente avertizeaza şoferul optic şi acustic, acţionând frâna, în unele cazuri până la repaus complet, ESC (control electronic al stabilităţii), sistem inteligent de recuperare a energiei, limitator de viteză variabil, instalaţie de climatizare cu trei zone, interfaţă Bluetooth, lumini de zi cu LED, sistem MMI, afişaj TFT de 8,3 inci. Toate acestea la un preţ cu TVA de 41.699 de euro. În plus, o lungă listă de dotări opţionale ridică preţul până la 58.508 euro.


După trecerea în revistă, pe scurt, a caracteristicilor vehiculului vine, desigur, rândul descoperirii pe îndelete a habitaclului. Scaunele confortabile şi ergonomia postului de conducere sunt primele elemente sesizate, însă, odată cu pornirea motorului apar şi surprizele. Majoritatea plăcute. În primul rând, sistemul de infotainment şi comenzile acestuia amplasate pe consola centrală diferă mult de ceea ce ştiam. Ecranul nu mai glisează în interiorul bordului aşa cum se întâmplă la alte modele din gamă, iar touchpad-ul de dimensiuni mari a dispărut lăsând locul unui buton rotativ de mari dimensiuni al cărui „capac“ a preluat funcţiile acestuia. Desigur, un capitol aparte în cazul surprizelor plăcute trebuie rezervat sistemului Audi Virtual Cockpit care, amplasat în locul indicatoarelor clasice, permite afişarea pe un ecran digital de 12,3 inci a unor informaţii precum viteza, turaţia motorului, treapta cutiei de viteze şi chiar a hărţilor. Răspunzând direct comenzilor amplasate pe volan, acesta este extrem de util fiind în raza privirii şoferului atunci când acesta se deplasează cu vehiculul. Mai puţin plăcută este constatarea că, în ciuda zecilor de echipamente şi sisteme de ultimă oră, inginerii Audi au plasat în cotieră un conector USB care doar încarcă dispozitivele, dar nu poate reda informaţiile de pe un memory stick. De asemenea, poziţionarea prizei din bord - sau a brichetei pentru a fi mai uşor de identificat – face accesul la aceasta destul de dificil din cauza spaţiului îngust. Iar o ultimă constatare negativă, importantă în opinia noastră, este lipsa din dotare a unei camere video pentru deplasarea cu spatele. În cazul unui vehicul cu lungimea de 4,72 metri, un astfel de echipament ar putea fi cât se poate de util. În locul lui însă poţi descoperi clasicul sistem de senzori al grupului Volkswagen.



Odată obişnuiţi cu habitaclul am pornit la drum. Iar cei peste 300 km parcurşi au fost o adevărată încântare. Atât pe autostradă, cât şi pe drumuri virajate sau denivelate, maşina s-a comportat admirabil. Suspensia bine pusă la punct, rezervele de putere ale motorului care dezvoltă 150 CP şi mai ales un sistem de direcţie lăudabil, fac din A4 Avant un companion extrem de plăcut mai ales în cazul călătoriilor lungi. E drept că spatele lung îşi face simţită prezenţa atunci când virajele sunt abordate mai agresiv sau în momentele de frânare bruscă, însă electronica ajută rapid şoferul să menţină vehiculul pe trasa ideală. În final, uimiţi de consumul mixt anunţat de producător de doar 4,1 l / 100 km, am avut curiozitatea de a compara datele de catalog cu cele ale testului nostru. Iar rezultatul, interpretabil fără îndoială date fiind condiţiile diferite de drum şi trafic, a fost destul de aproape de valoarea reală: 5,5 l / 100 km.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii