"Trebuie foarte multă atenţie la schimbarea furnizorului, pentru că este o piaţă liberă. Înainte de a te decide să schimbi furnizorul, trebuie să te informezi foarte bine, pentru că pot fi capcane în ofertele furnizorilor şi este o dovadă de seriozitate şi maturitate dacă te decizi să faci acest pas", a spus Bodea. 

El a mai spus că statul ar trebui să pună la dispoziţia consumatorilor toate metodele posibile pentru ca aceştia să se poată informa. 

"Cred că este în primul rând datoria omului să se informeze, nu a statului. Statul îţi pune la dispoziţie orice metodă de a te informa, dar datoria de a te informa este a ta", a susţinut oficialul companiei de servicii energetice. 

Potrivit acestuia, există în acest moment alte probleme mult mai importante de rezolvat pe segmentul reglementat al energiei electrice, precum includerea în facturi a costurilor cu implementarea contoarelor inteligente. 

"Problema României, astăzi, la nivel de consumator casnic, nu este schimbarea furnizorului. Avem probleme mult mai grave pe care trebuie să le rezolvăm. Avem proiecte majore, precum "smart metering" (implementarea contoarelor inteligente – n.r.), care vizează 9 milioane de consumatori. Dacă implementăm acest proiect la 5 milioane de consumatori, la un preţ de peste 100 de euro pe un loc de consum, este vorba de peste 500 de milioane de euro. Aceşti bani vor fi suportaţi în tariful de energie, deci avem probleme mult mai importante decât să ne schimbăm furnizorii. Sigur, la români, cum e ceva liber, sar imediat o sută de oferte, dar trebuie să fim responsabili când luăm decizia şi să nu plângem mai târziu", a mai spus Bodea. 

Acelaşi mesaj către consumatorii casnici îl are şi Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE). În luna mai, Niculae Havrileţ, preşedintele ANRE, declara că utilizatorii casnici trebuie să fie atenţi la ofertele furnizorilor care promit preţuri foarte mici, întrucât acestea pot avea clauze ascunse şi chiar ilegale. 

El a arătat că, deşi unele oferte sunt atractive la o primă vedere, este bine să ne asigurăm că acestea au condiţii avantajoase pe întreaga perioadă a contractului şi că respectă prevederile legale în domeniu. Este vorba despre posibile oferte în care nu sunt cuprinse informaţii privind valoarea certificatelor verzi sau contribuţia de cogenerare. Iar orice promisiune de neplată a unor astfel de taxe venită din partea vreunui furnizor nu trebuie luată în considerare, pentru că nu respectă legislaţia în domeniu. Furnizorul nu poate scuti clienţii finali casnici de la plata acestor taxe, deoarece acestea sunt obligaţii stabilite prin lege, a susţinut şeful ANRE. 

Havrileţ recomandă consumatorilor ca, în cazul în care aleg să încheie un contract cu un nou furnizor, să fie atenţi la preţ, la durata contractului, la condiţiile şi modalităţile de plată, la garantarea clauzelor contractuale privind drepturile şi obligaţiile, inclusiv la clauzele penalizatoare. Alte clauze contractuale care necesită atenţie sunt şi condiţiile în care părţile pot renegocia clauze din contract, condiţiile de încetare a contractului, precum şi clauze care pot produce efecte şi după încetarea contractului.