Compania taiwaneză Asus a avut un an 2014 de succes, reuşind să atingă o cifră de afaceri, la nivel global, de 15 miliarde de euro. Cele mai importante pieţe pentru companie sunt cele din Europa şi Asia. În ţara noastră, afacerile s-au ridicat la aproximativ 100 milioane de euro, potrivit lui Ciprian Donciu, Country Manager Romania & Ungaria.
Pentru anul acesta Asus estimează comercializarea a 600.000 de produse, cu 100.000 mai multe decât anul trecut şi intenţionează să introducă pe piaţa şi gama de telefoane ZenFone.

Disponibile deja în 14 ţări, telefoanele se bucură de mare succes, compania nereuşind să facă faţă cererii. “Anul trecut am estimat vânzări de cinci milioane de unităţi, dar am livrat peste opt milioane”, spune Donciu. Acesta poartă în prezent tratative cu sediul central pentru a aduce telefoanele şi pe piaţa locală.

Între-timp compania a lansat pe piaţa Asus Transformer Book Chi, un dispozitiv 2 in 1 cu sistem de operare Windows. Asus este lider mondial pe această piaţă, în ţara noastră deţinând o treime din piaţă  cu peste 5.000 de astfel de dispozitive livrate anul trecut. Sunt disponibile trei versiuni de 9, 10 şi 12 inch, cu cele mai noi procesoare Intel, la preţuri ce pornesc de la 2.500 de lei.

Produse mai scumpe cu 5-10%

Deoarece majoritatea producătorilor de electronice din Asia folosesc ca monedă de schimb dolarul, iar acesta a cunoscut o apreciere considerabilă în ultima perioadă, acest lucru se va vedea în preţul de la raft. “În prezent, preţurile s-au majorat cu 5-10%, dar pe măsură ce sunt aduse produse noi pe piaţă acestea vor fi din ce în ce mai scumpe”, precizează Donciu.

Cele mai populare produse Asus în ţara noastră sunt laptopurile, routerele şi plăcile de bază. Compania deţine prin parteneri mai multe magazine în oraşe precum Focşani, Buzău, Târgovişte etc. Fondată în 1989, Asus are în prezent  o valoare de piaţă de aproape 2 miliarde de dolari.