CITEŞTE ŞI

Industrie

Aston Martin „made in Macedonia”, o nouă gogoriță a mărcii britanice

Autor: |

Zvonurile privind construirea unei uzine Aston Martin în Europa datează încă din 2013. Chiar şi România a fost inclusă printre candidate. Acum, fosta republică Iugoslavă, Macedonia, pare „în cărţi”, dar şansele să vedem un Aston Marin „made in Macedonia” sunt cât se poate de mici.

La jumătatea anului trecut, pe lista oficialilor Aston Martin pentru amplasarea unei uzine care să producă vitorul crossover DBX se aflau 11 localităţi dintre care două în Marea Britanie, una în SUA şi alta în Orientul Mijlociu. În toană, lista scurtă includea doar patru dintre acestea. Ei bine, la începutul acestui an, jurnaliştii britanici par să fi aflat detalii despre o a cincea posibilă zonă de interes pentru Aston Martin: Macedonia. Este interesant de menţionat că acest stat fusese eliminat de pe lista iniţială de 11, însă, după prezentarea unei noi oferte a oficialităţilor, şefii Aston Martin par să o fi inclus acum în lista de cinci „finaliste”. Această informaţie a fost confirmată pentru Reuters atât de surse din cadrul producătorului britanic deţinut acum de fondurile de investiţii Investindustrial din Italia şi Tejara Capital din Kuweit, cât şi de un oficial al guvernului macedonean.

În ciuda acestei informaţii de ultimă oră, este de luat în calcul faptul că Macedonia are mici şanse de a fi aleasă. Asta pentru că, în ciuda „ofertei foarte bune” a statului din fosta Iugoslavia, industria auto este aproape inexistentă în întreaga zonă. Doar în Serbia se mai află o uzină de asamblare, cea a Fiat de la Kragujevac, şi foarte puţine fabrici producătoare de componente. Chiar dacă în Macedonia ar fi asamblate, conform estimărilor, doar circa 5.000 de unităţi anual, costurile cu aprovizionarea şi logistica ar fi majore. Mai degrabă, oficialii Aston Martin folosesc Macedonia ca „sperietoare” pentru celelalte zone incluse în lista scurtă în încercarea de a forţa mâna guvernelor respectivelor state pentru a asigura condiţii mai avantajoase pentru derularea proiectului.

Bilanţul financiar al Aston Martin nu este deloc de invidiat. În ciuda preluării de către cele două fonduri de investiţii, în utimii ani compania a afişat doar pierderi. Anul trecut au fost vândute la nivel mondial doar 3.661 de maşini al mărcii britanice, mult sub „vârful” de 7.300 de unităţi din 2007 şi foarte departe de ţinta de 15.000 de unităţi dorită de acţionari.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.