'ASSAI a participat la toate dezbaterile organizate pe marginea acestui proiect de lege, însă se delimitează de varianta proiectului de lege adoptată de Consiliul ASF în data de 5 aprilie 2016, întrucât acesta reprezintă, în realitate, o variantă cosmetizată a unui proiect de lege menit să protejeze în continuare interesele financiare ale corporaţiilor din asigurări', se arată într-un comunicat al ASSAI.

'Ne întrebăm de ce Consiliul ASF continuă să îşi bată joc de asiguraţi şi să favorizeze firmele de asigurări? Nu este exclus ca acest resort să fie unul care să se încadreze în faptele asimilate celor de corupţie, pentru că a vorbi despre corupţie la ASF este similar cu a vorbi despre frânghie în casa spânzuratului. Este foarte clar că acest Consiliu al ASF şi-a atins limitele, fiind incapabil să genereze reforma celui mai important segment din asigurări, de aceea Parlamentul României, aflat în slujba cetăţenilor, trebuie să ia în calcul cele două variante de reformare a Consiliul ASF: destituirea lui Mişu Negriţoiu sau demiterea întregului Consiliu al ASF', a declarat preşedintele ASSAI, Cristian Muntean.

ASSAI precizează că, 'la fel ca şi în cazul poziţiei BNR privind darea în plată, se observă aceleaşi reflexe anti-cetăţean şi în cazul ASF, când vine vorba de protejarea intereselor financiare ale multinaţionalelor din asigurări'.

'Modul defectuos de constatare a daunelor reprezintă punctul central care cauzează cele mai mari probleme păgubiţilor RCA, ori, tocmai acesta a fost 'omis' în mod deliberat de către ASF. ASF a eliminat obligativitatea asigurătorilor de a notifica în termen de 5 zile lucrătoare de la data avizării daunei păgubiţii RCA, atunci când vor să le introducă în cercetări de 90 de zile dosarul de daună. Acest lucru are ca rezultat faptul că păgubitul îşi repară maşina, crezând în buna credinţă a asigurătorului RCA, iar după ce depune actele de reparaţie la asigurator şi observă că nu este despăgubit în termen legal află abia atunci că asigurătorul a decis să îi introducă în cercetări de 90 de zile dosarul de daună fără ca măcar să îl anunţe', precizează Asociaţia.

Pentru a descuraja societăţile de asigurări 'să nu mai abuzeze' de prevederea prin care asigurătorii pot efectua cercetări de 90 de zile a dosarului de daună, ASSAI a transmis ca şi propunere (existentă în Austria, Germania şi Franţa) dreptul păgubitului RCA de a-şi închiria un autovehicul, în vederea decontării acelor costuri de închiriere, în situaţia în care acele suspiciuni de fraudă nu se confirmă.

SURSA: Agerpres