

Trucuri financiare care reduc cheltuielile casei
Autor: Gabriela Moldoveanu Tinteanu
Publicat: 8 Iunie 2009
Vizionari: 34551;
Virezi salariul, imediat după încasare, în contul de economii şi cheltuieşti din cardul de credit, rambursând totul în perioada de graţie. Dobânda astfel câştigată este doar una dintre soluţiile sugerate de bancheri pentru gestionarea bugetului.
Dacă vrei să îţi cumperi o maşină, să îţi schimbi locuinţa în viitorul apropiat sau dacă banii nu îţi mai ajung pentru cheltuielile curente, banca de la care te-ai împrumutat în trecut te poate învăţa să depăşeşti aceste momente. Direct interesată să îşi păstreze clienţii solvabili, BCR a lansat recent programul de consiliere „Ghidul banilor tăi“. Acesta include analiza situaţiei financiare curente a clientului, oferirea de soluţii pentru gestionarea zilnică a bugetului şi întocmirea unui plan de recapitalizare.
Un formular în care clienţii interesaţi de sfaturi pentru gestionarea banilor trebuie să îşi completeze cheltuielile lunare poate fi găsit pe internet, într-o secţiune specială pe site-ul băncii. Clienţii îşi pot programa o întâlnire cu unul dintre cei 600 de consilieri desemnaţi în acest program prin apelarea serviciului Contact Center.
Cele mai frecvente sfaturi date de consilieri vizează construcţia unui buget
personal, îndemnul la economisire, indiferent de suma care poate fi pusă deoparte, analiza costurilor unui credit potenţial, achitarea la timp a ratelor, analiza comisionului de rambursare anticipată, apelul la consiliere atunci când ratele la credit devin insuportabile.
Avantajul canalelor alternative
Potrivit unuia dintre consilierii BCR, banca are nevoie de structura bugetului personal şi de stabilirea câtorva obiective financiare clare ale clientului pentru a putea veni cu soluţii. De obicei, primii paşi sunt deschiderea serviciilor de internet banking, pentru controlul cheltuielilor, pentru a nu ieşi din bugetul stabilit şi, de asemenea, datorită comisioanelor mai reduse ale acestui serviciu faţă de retragerea banilor de la bancomat. Un al doilea pas este deschiderea unui cont
de economii, în care poate face oricând depuneri şi retrageri de numerar, fără penalizări. Un alt pas este deschiderea unui card de credit sau conştientizarea perioadei de graţie de peste 50 de zile, care trebuie permanent exploatată.
Rostogolirea calculată a datoriilor
Combinaţia card de credit - cont de economii permite realizarea unor economii lunare foarte mici, dar care în timp ajung să echilibreze bugetul de cheltuieli al familiei. Astfel, după încasarea salariului şi achitarea facturilor prin internet banking, pentru reducerea costurilor, clientul îşi poate vira restul veniturilor, de 1.000 de lei, de exemplu, pe contul de economii. Cheltuielile casei pot fi mai apoi efectuate de pe linia de credit (card de credit sau overdraft), profitând de perioada în care nu se plăteşte dobândă. La expirarea celor 53 de zile de graţie, clientul trage banii din contul curent şi îi repune în linia de credit. În contul de economii rămâne dobânda acumulată pe perioada în care banii au stat în cont (în jur de 10 lei).
Alte soluţii vizează optimizarea cheltuielilor pe familie, chiar dacă aceasta înseamnă renunţarea la anumite plăceri. Ea poate fi doar momentană, dacă situaţia este gestionată corect. Pentru a reduce ratele la credite, banca poate propune restructurarea acestora, consolidarea ratelor sau refinanţarea.
Primul pas este să pui pe hârtie tot, cu responsabilitate. Consilierii noştri pot apoi să vină cu soluţii.
Sorin Mititelu, director executiv
Dezvoltare Produse şi Afaceri BCR
6,3% este economia pe care o poate face o familie cu doi copii şi venituri de 4.084 lei, urmând sfaturile consilierilor, putând creşte dacă şi creditele se consolidează
mi-e sila
Trimis de mi-e sila la 18 Iunie 2009 12:46:29
fratilor nu mai scoateti bani de la nici o banca.am scos de la CEC unde era dobanda mica si aveam rata de 7000,azi am fost sa platesc rata si surpriza ...am platit 8640 rata pe care o voi plati inca 9 ani...dar ma intreb in 9 ani de cate ori se v-a mai marii,o sa mai traiesc atat din cauza stresului?ma gandesc cati sunt in situatia mea....mentionez ca am scos imprumutul acum un an,defapt am facut refinantare si mi s-a spus ca rata este fixa.600 de consilieri sunt la dispozitia noastra cu informatii,ma intreb ce salarii au saracii,?????de ar purea ne-ar lua si sufletul din noi.blestemati sa fiti!sa nu aveti liniste nici in mormant!
trucuri financiare
Trimis de Ionut la 15 Iunie 2009 09:05:14
Cei de la BCR mint cu nerusinare.Cum ajuta ei clientii fideli atata timp cat eu si sotia mea am avut 3 credite la BCR toate fara intarzieri la plata ratelor+ depozite in conturi,iar acum cand vreau un apartament i-mi spune ca la venit de 760 euro i-mi dau credit doar 10000 euro ,nu indeplinesc scorig-ul + ca am dat peste o gramada de incompetenti in BCR care nu stiu normele de acordare a unui credit,ce sa mai vorbim de consilierea bugetului unei familii
Oricum e nu e bine
Trimis de mbr la 12 Iunie 2009 16:36:36
Frumoase calculele, concluzia e ca daca vrei casa si masina in rate muncesti doar pentru a plati rate si a manca ...
Rusinica
Trimis de Florentin la 12 Iunie 2009 08:14:49
De ce trebuie sa imi spuneti voi la ce banca se pot face chestiile astea?
BCR e una din bancile cu costuri, de ce sa merg la ei, de ce nu la altii.
URAT, nu imi place sa vad astfel de chestii: mergi la BCR, baga tot salariul ca iti da nenea 10 lei dupa 2 luni HA HA HA
• parere
Trimis de Marius la 12 Iunie 2009 16:53:24
Ideea din articol este folosita de multi oameni, si este eficienta. Castigul lunar este mult peste cei 10 lei mentionati in articol. Referitor la alegerea bancii, NOI clientii, alegem bancile cele mai convenabile:la unele avem card de debit, la altele ct. de economii, card de credit etc
bcr
Trimis de doria la 11 Iunie 2009 17:17:24
erste nu e decat o banca cu pretentii de fata mare,m-am convins deseori, de aroganta angajatiilor veniti culmea de la banci concurente,ex.banca TRANSILVANIA de unde probabil ca nu au stiut cum sa se scape de ei cat mai repede.apropo este vorba de o agentie bcr din arad unde cumetriile lucreaza din plin
alinneculai@yahoo.com
Trimis de AlinN la 11 Iunie 2009 13:36:24
Eu inteleg ca nu prea mai au oamenii incredere in banci de cand cu criza asta, dar totusi trebuia sa scrieti ca articolul este de fapt publicitate. Si ar fi si un bun roman SF.
aiurea
Trimis de vlad la 11 Iunie 2009 10:14:01
Pai BCR ia comision si la depunere. Deci eu ma duc sa depun bani in contul meu si trebuie sa platesc comision pentru ca am fost atat de prost sa-mi deschid cont la ei.
Deci in final daca tragi linie la toate aiurelile de mai sus trebuie sa mai pui de la tine ca sa platesti comisioanele.
Singurul lucru bun e cardul de credit dar doar daca te incadrezi in perioada de gratie.
Castig lunar sot sotie
Trimis de Magdalena la 11 Iunie 2009 09:46:02
Ati observat ca sotul se presupune ca aduce in casa 2500 lei, iar sotia doar 1500 ?!! Sigur, e un exemplu ipotetic, dar de ce nu ati presupus invers, sau un cistig egal ?!! Ce conteaza, ideea este ca ambii soti aduc in casa X lei, din care se scad cheltuielile Y. Socoteala nu este realista, ca urmare solutiile propuse nu sunt nici atat !!!
• cheltuieli
Trimis de zach la 11 Iunie 2009 11:17:02
depinde; in articol era dat un exemplu. fa un calcul pt. tine, si poate asa vezi si cate cheltuieli aiurea faci
• Exemplu
Trimis de St la 14 Iunie 2009 08:30:35
Intr-adevar, nu e bine, eu personal vad exemplul dat nu neaparat discriminatoriu, dar potential ofensator. Tocmai din motivul ca acel "calcul" a fost dat drept exemplu ar fi trebuit sa fie considerata posibilitatea unei ofense gratuite aduse unor potentiali clienti.
Opinie
Trimis de Adrian Popescu la 11 Iunie 2009 00:39:13
Cei care au facut studiul sint niste nerealisti . Sint FOARTE MULTE familii in Romania care au venit pe membru de familie sub 300 lei . Ca sa nu amintesc si de cei cu venituri sub acestea . Studiul a fost realizat luind in calcul veniturile unui segment extrem de mic din populatia tarii . Romanii pot economisi cumparind NUMAI ceea ce le este efectiv de folos . Numai ca din ce in ce mai multi nu resusesc sa faca distinctia intre ceea ce le este efectiv util traiului si ceea ce nu are justificare .
probat
Trimis de Stefan la 10 Iunie 2009 23:31:57
Am probat deja unele din idei .
Chestia cu 53 zile chiar ajuta .
Idei bune
"nota bene"
Trimis de bogdan la 10 Iunie 2009 20:04:00
Bravo celor care au facut studiul, niste afoni. Cu imbracamintea, sanatatea si un amarat de concediu cum ramane? Nu ar fi trebuit trecute si astea pe lista cheltuielilor? In rest, numai de bine, aveti timp sa invatati a face studii... deocamdata se pare ca le faceti doar de dragul de a le face... Va numiti economisti??? Poate va mai ganditi putin si la comisioanele percepute de catre banci:))
parere
Trimis de florin la 10 Iunie 2009 19:20:35
am avut depozite desch la bcr dar am desch conturile la alte bancii in momentul in care am fost in biroul directoarei si indruga numai prostii nu stia nici ce este dobanda real pozitiva cei de la ghiseu sunt varza numai salariati fara studii si multi dinozauri
Penibil si rusinos!!!
Trimis de un bucurestean!! la 10 Iunie 2009 16:51:10
Serviciile de care scrie autoarea acestui articol nu prea sunt atat de noi pe cat reiese de aici. Mai toate bancile ofera facilitati de cont curent cu card atasat plus un cont de economii sau un card de credit.
Dar de fapt nimeni nu mentioneaza nimic de comisioane, dobanzi si alte speze percepute de banca pentru diversele operatii.
Spunea cineva ca poti plati 24h/24h si 7 zile din 7 prin internet banking. Poate ca da poate ca nu - platforma este operationala in weekend-uri si in zilele libere doar ca procesarea platilor se face in prima zi lucratoare care urmeaza.
In ceea ce priveste bugetele de mai sus sunt fanteziste si nicidecum reale. Numai daca ma gandesc la capitolul Transport (benzina, asigurare, transport) - in cazul in care ai un autoturism nou (CASCO + RCA + Benzina si alte abonamente treci usor de 500 lei).
Oricum se putea face macar o comparatie intre 2 sau 3 banci cu produse comparabile pentru a avea veridicitate studiul.
Reclama asta mascata este penibila pacat de timpul irosit pentru a-l citi.
Rusine!!
• pt. un bucurestean
Trimis de zach la 10 Iunie 2009 16:55:42
Fara suparare..studiul trebuie sa-l faci tu. Si operatiunile nu se fac in urmatoarea zi, pt. transferurile intre conturile unui client, ci instant. Cel putin la I** Bank. Posibil pt. Bucuresti, calculul de care se vorbeste in articol sa nu functioneze. Dar in provincie merge. Si vorbesc din experienta. Cu tot cu masina RCA si ce mai vrei tu. Doar ca la mine iasa cu un copil, nu cu doi. Asta ar fi diferenta...mare.
• Plati instant
Trimis de Placebo la 11 Iunie 2009 00:36:19
Chestia cu transferul instant nu functioneaza nici intre doua conturi (ale mele) la aceiasi banca. Daca faci o plata vineri la ora 18 vei avea banii in cont luni pe la 12. In concluzie reclama este corecta, poti sa faci plati 24h/24h si 7 zile din 7 prin internet banking, dar asta nu inseamna ca ele vor fi procesate imediat.
• transferuri
Trimis de zach la 11 Iunie 2009 09:34:16
Transferurile intre conturile aceluiasi client, la ING functioneaza in cateva secunde, la orice ora, iar la Procredit Bank, in cateva minute, cu specificatia ca la Procredit, in afara orelor nu se mai fac transferuri in ziua curenta. Pana acum cred ca ING ofera servicii OK. Exemplele sunt date din experienta proprie. Nu stiu cum e la alte banci, dar ceva imi spune ca astfel de servicii se vor imbunatatii de la luna la luna, la toate bancile.
• pt zach
Trimis de un bucurestean! la 11 Iunie 2009 11:26:53
1. - studiul daca il fac .... il fac pentru mine si nu scriu articole la ziar si nici nu ma dau mare stiutor in acest domeniu. Pur si simplu incep sa ma enerveze aceste reclame de 2 lei pentru ca sunt multi fraieri care pun botu si isi iau teapa dupa aceea! 2. - Cand ma refeream la plati 24h/24 si 7 zile din 7 ma refeream la plati catre alti furnizori de servici. Daca vrei sa platesti telefonul mobil sa zicem iar furnizorul are cont la alta banca trebuie sa astepti pana luni dimineata ca sa-ti poata fi procesata plata cu tot sistemul SEP (sistemul electronic de plati). 3. - cel putin in Bucuresti nu prea se aplica deoarece cheltuielile sunt mult mai mari (de ex. politele RCA sunt mai scumpe din cauza traficului si a daunelor mai ridicate, CASCO idem), cheltuielile cu benzina cresc exponential daca trebuie sa tai orasul pentru a ajunge la servici (daca mai folosesti si A/C la masina deja iesi pe minus) 4. - cheltuielile cu gradinita 100 lei sa fim seriosi nici macar la stat nu mai este atat ca sa nu mai vorbim de gradinite private unde treci usor de 900 lei lunar. 5. - comisioanele de depunere/ridicare numerar din contul tau si din banii tai, comisioane de operare ordine de plata, comisioane de emitere card si mentenanta, comisioane de administrare cont, comisioane de interogare sold, comsioane de furnizare serviciu internet banking iti spun ceva.. 6. - aduci aberant de mult vorba de ING desi aici nu era vorba de ei ci de BCR care alaturi de Bancpost si Raiffeisen au cele mai multe comisioane si taxe. 7. - atunci cand vrei sa faci un articol de presa si spui ca ai gasit solutia economisiri faci un studiu comparativ daca nu spui foarte simplu comunicat de presa al banci X sau pur si simplu "Publicitate".
• pt. un bucurestean
Trimis de zach la 12 Iunie 2009 10:50:49
1.nu am contestat faptul ca articolul e slab, dar trebuie sa vezi dincolo de el, fara sa fim atat de critici; ideea conteaza 2.foloseste Direct Debit, si poate fi bine daca furnizorul iti ofera un cont la banca ta. 3.m-am referit la bucuresti, deoarece articolul se adresa romanilor, nu numai bucurestenilor; ce poate nu merge la Bucuresti, poate merge la Timisoara de ex.ce nu merge la tine, poate merge la altul; nu generaliza 4.da, gradinita e cat spui tu, dar altii nu au rate la banca, deci cheltuielile sunt cam aceleasi(ori rata, ori gradinita) 5.m-am referit la ING deoarece eu stiu de acesta banca si sunt multumit; nu am comision de depunere, si nu scot cash(doar sotia de pe cardul ei), in rest plata cu cardul;comisioanele cu transfer(acolo unde e cazul), cu admin. cont, cu emitere card, sunt mult mai mici decat consumul benzina/motorina pana la banca(ghiseu furnizor) si timp pierdut. 7. nu sunt aberant cand ma refer la ING. Poti argumenta de ce nu e ok ING, un exemplu dat de mine. Poti sa ne dai si tu un exemplu, si asa mai aflam lucruri noi; Bafta multa daca lucrezi doar cu cash.
Haha
Trimis de Daniela la 10 Iunie 2009 15:33:53
adica sa platesc bcreul sa ma consilieze si sa-mi calculeze bugetul ....mdea ! asta putem sa facem si singuri. pe pagina microsoft downloads excell files se poate descarca un fisier simplu care te ajuta sa iti calculezi bugetul familiei. poftim ! in rest propunerile din articol nu sunt decat lobby pt banci ...nimic nou si rusinos ...
• consiliere
Trimis de zach la 10 Iunie 2009 16:57:06
Cred ca aici intervine flerul clientului, daca accepta sa plateasca un serviciu, care ar trebui sa-l primeasca gratis. Vorba romanului: prost nu e ala care cere, ci ala care da.
dobanda de 10 lei
Trimis de lexx la 10 Iunie 2009 15:29:47
Cred ca tot articolul e o gluma proasta. Ce dumnezeu se mai poate face in Romania cu 10 lei la ora actuala cat estimati ca este dobanda? Trebuie sa existe in Romania megaspecialisti la banci de pot sa faca o familie sa economiseasca 6.3% din venit. S-a pus la socoteala la calcularea acestui procent si devalorizarea leului? Oricum cand banca iti mareste peste noapte dobanda la credit (fara sa te anunte) si nu cu 10 lei, iti ia cheful de gluma.
• leu v. euro
Trimis de zach la 10 Iunie 2009 17:02:09
sa vezi ce se uita neamtu' la fiecare euro pe care-l cheltuie!!!!!!! trebuie sa fie justificata cheltuirea lui. noi romanii suntem de regula "mana larga". Noi nu luam restul la supermarket, si ne place se cheltuim nejustificat chiar si la greu. Cel putin asta vad in jurul meu. Fie viata cat de grea, toale de firma tot imi iau, si sparg 2-3 mii euro in concediu.
• pt Zach...'time is money'
Trimis de neamtu' la 10 Iunie 2009 21:40:57
Eu ca nemt ma uit si la un eurocent doar cand vine vorba de primit rest, de platit servici...etc pt ca e VORBA DE PRICIPIUL DE A NU FI FRAIERIT...cand vine vorba de economie facuta pt 10 ron pe luna la un salariu de peste 4000 ron...mi se pare o chestie demesurata...e cam si cum ai vana muste cu bazooka...MULT ZGOMOT PT NIMIC...Economie se face in stilul de viata, in felul de a vedea prioritatile...nu in a plimba bani dintr-un cont in altul de la banca ca sa dai impresia de activitate intelectuala bancara intensa si sa castigi in final a 400 parte...si timpul care il aloci acestor operatiuni bancare nu e platit cu economia facuta...
• pt. neamtu'
Trimis de zach la 11 Iunie 2009 09:39:54
Ai dreptate. Doar ca in articol nu se spune ca vei face avere dintr-o astfel de economisire. Si treaba propusa de articol consuma cateva minute pe saptamana, deci nu e mare lucru. Nu sunt de acord sa te uiti la rest, dar sa nu te uiti la micul beneficiu din utilizare unor caracteristici bancare. In rest ai dreptate.
IAR?
Trimis de iri la 10 Iunie 2009 15:13:06
Draga "doamna AUTOR", iar ne dai sfaturi in legatura cu bancile si ce fac ele pentru noi? Acum ceva timp, nu mult, ne povesteai cum e cu "conturile de economii", dobanzi, comisioane etc. Acel articol s-a dovedit a fi un esec total, toti cititorii ti-au demonstrat cu exemple clare ca esti pe langa realitate, muuuult pe linga.... Si totusi insisti cu sfaturile tale de doi bani. Ai citit macar comentariile cititorilor pe marginea articolului de care-ti spun? Nu....de ce te-ar interesa?
MAI CAPITAL!!!! Vezi ce redactori ai?????
Cred tot mai mult ca doamna e platita bine de cineva.....
Of, saracuta de ea
Trimis de Poetu la 10 Iunie 2009 14:47:44
Cum mai au grija bancile astea sa nu murim de foame.Am rulat din venituri 70.000 Ron/an la BRD si din cauza ca angajatorul a schimbat banca acum am de plata comision administrare cont. Balanta comisioane/dobanda bineinteles ca nu a fost in favoarea mea. Acum sa inteleg bancile si-a mutat centrele de profit pe Marte si ne ajuta pe noi cei de pe Pamant.
Cum pot sa imi fac si eu reclama cu asa stiri importante la produsele mele ?
CHELTUIELILE CASEI
Trimis de FREEPARADISELOST@WINDOWSLIVE.COM la 10 Iunie 2009 14:41:27
Stimata doamna Gabriela Moldoveanu Tinteanu,
Va multumesc pt.extraordinarul dvs. efort intelectual ,aferent acestui articol, in vederea optimizarii costurilor aferente nevoilor unei familii(trebuia in primul rand personalizat ,la nivelul unei familii cu venit mediu si unei famillii cu venit sub acesta ,etc...cu un anumit nr .de persoane ...).
Demersul dvs. este laudabil (ca idee) dar baza de date este neconcludenta.
De ex.: pt o familie de 3 peroane care castiga 1500 lei (1 pers. este la scoala gimnaziala), iar cheltuielile sant de 750(incl.transport+gospodaresti= totul , in afara de hrana + haine...), stimata doamna , cum este!
CHIAR SANT CURIOS DE FEEDBACK-UL DVS!
CU STIMA
PARADISELOST
super scenarii
Trimis de Gi la 10 Iunie 2009 14:19:50
Gradinita cu 100 Ron / luna????
Unde?
Ce scenariu mai este si asta?
Fraierul plateste
Trimis de Fraierul plateste la 10 Iunie 2009 13:36:17
Ideea e evidenta: devin-o sclavul bancilor, arata tot ce castigi, da-le exact profilul tau cum traiesti ca sa stie cum sa te lucreze mai bine prin ce instrumente de " economisire" , nu uita sa iti iei acte de identitate cu cip ca sa poti fi influentat de la distanta ( tehnologia a aparut si pe piata , inclusiv vizualizarea gandurilor), devin-o un zombi util societatii viitoare. In caz contrar semneaza petitiaonline impotriva cipurilor, redu cheltuielile la strictul necesar, implica-te in conducerea tarii lasand indiferenta pt. altii si nu mai visa la case americane cu ranch si Lexus...
• @ fraierul plateste
Trimis de devin-o la 10 Iunie 2009 14:09:34
"devin-o" de unde ai plecat ca-ti citesc gandurile cu cip-ul de la abonamentul RATB si o sa vedem si noi ce e aceea o casa cu ranch...
• vizualizarea gandurilor
Trimis de Jan-Luke Pi Card la 10 Iunie 2009 14:44:35
Bai nenica, mai lasa SF-ul, coboara si tu pe strada, ca nu traim toti in Star Trek.
mi se pare mie...
Trimis de Pauza publicitara la 10 Iunie 2009 12:45:28
...sau este un advertorial platit de bcr?
• Ati uitat complet de cele trei surse
Trimis de Costel la 10 Iunie 2009 13:13:00
Doamna Gabriela, mai urma sa spui ca BCR are si cristale svaroski si puteati aparea si la televizor cu reclama asta!
• @@ Fraierul plateste
Trimis de Fraierul plateste la 10 Iunie 2009 14:39:36
pt. frustrati catine niciun bai!
valabil la cei cu venituri mari!!!
Trimis de Sorinache la 10 Iunie 2009 12:17:16
ceea ce spuneti voi este valabil doar la cei cu venituri foarte mari ...sa nu uitam ca si asa daca jonglezi cu banu' din overdraft in perioada de gratie banca iti ia comision la orice retragere sau plata cu cardul....la ing iti iau bani la retragere de te saturi de acea dobanda chioara :))....parerea mea ca acestea sunt niste vrajeli ieftine....
• fara titlu
Trimis de eu la 10 Iunie 2009 18:14:37
Solutiile oferite sunt doar o forma de a va arata ca se poate castiga din economie de comisioane. Sunt si alte produse care va pot ajuta sa puneti ceva deoparte. Nu uitati de sloganul de la CEC dinainte de revolutie care indemna sa pui azi un leu. Ce nu intelegeti voi este faptul ca a trecut vremea tunurilor si daca nu te numeri printre cei care au facut bani in Romania oricum nu mai visa ca vei face in stilul in care s-au facut. Ce nu se intelege este ca nemtii sunt foarte strangatori si fructifica orice oportunitate (de exemplu: nu lasa rest la supermarket, cum sublinia un comentator la acest articol), italienii isi carpesc sosetele desi au in proprietate 2-3 case (asta am vazut eu si exemplul s-ar putea extinde si la alte obiecte vestimentare), etc. In schimb noi stim sa criticam, sa vorbim plini de frustrari personale si sa evitam sa ne gandim la eventualele efecte benefice. Nimeni nu iti ofera nimic pe tava. Trebuie sa faci tu singur calcule, sa inventezi situatii posibile, sa iti stabilesti un program de cumparaturi, etc. Multi dintre cei care au scris si au comentat au dat dovada de lipsa de imaginatie. Intr-adevar solutiile nu sunt pentru toata lumea.
Reducere cheltuieli
Trimis de M.M. la 10 Iunie 2009 11:15:54
Pai si daca ai doar 1.900 lei salariu/luna sot, sotie si linia de credit este pe jumatate consumata, mai ai si copii la facultate carora le dai lunar 500-600 lei, cum naiba mai faci economie, deoarece din salariul pe care-l iei avans si lichidare abia daca iti ajunge sa platesti o parte din datorii si sa mai si maninci, cit despre distractii, week-end-uri n-am mai fost de 2 ani........??!!!
Comisioane?
Trimis de AKR la 10 Iunie 2009 10:35:58
Bine, bine, pui banii in contul de economii si platesti totul din car credit... dar cand scoti banii sa-i pui la loc ... hop iti ia comision de retragere si gata cu economiile ...
magari domle' ... magari
• Economii .. de TIMP ???
Trimis de Adiku la 10 Iunie 2009 12:13:59
Din toata Ecuatia asta (cu Plusurile si Minusurile de Rigoare) se uita un lucru extrem de Iportant: TIMPUL Pierdut la Banca !!! Imposibilitatea de a efectua in zilele de Sambata & Duminica, ORICE FEL DE ACTIVITATE BANCARA + Lipsa Oricarei Consilieri !!! Sunt situatii de Viatza, in care BANII TAI SUNT IN BANCA, si nu poti sa-i Ridici!!!.. Ati vazut ce "program" de Lucru au TOATE bancile din Romania ??
• pentru Adiku
Trimis de popas la 10 Iunie 2009 12:27:17
De ce nu incerci serviciile online ale bancilor? pe online poti face plati 24h din 24h, 7 zile din 7! Cat despre retragerea banilor, de ce nu o faci printr-un card de debit? Iti poti retrage banii oricand, bancomatele nu au limita de program, si slava Domnului, sunt suficiente bancomate astazi. Te multumescti sa iti plangi de mila ca nu se lucreaza sambata si duminica in banci. Ce program au bancile? Nu e suficient de la 8.30 la 18.30? Mai bine intreaba-te ce program au administratiile de stat, adica de la 10.00 la 16.00 cu doua ore de pauza la amiaza.
• da da de ziua ta
Trimis de eu ionescu la 10 Iunie 2009 14:15:33
corect se omite : TIMPUL Pierdut la Banca !!! sau in fata calculatorului sau cresterea costului cu plata internetului propriuzis sau cu costul internetbanking etc . Deci la 1000 ron jonglati cistig 10 ron brutto dupa articolul de mai sus , scadeti din cei 10 ron cheltuielile de mai sus si altele la care inca nu m-am gindit si raminteti cu praful ...dar ati rulat in sistemul bancar 1010 ron ..felicitari ...la loto tot asa des jucati ?
• pt. AKR
Trimis de zach la 10 Iunie 2009 16:51:30
La I** Bank, poti "scoate" online de pe card debit si acoperi creditul. Deci nu se comisioneaza. In general, transferurile din cadrul unei banci, chiar si clienti diferiti, nu se comisioneaza. Ce D-zeu, nu citesti putin inainte de a scrie?!
Devine inevitabila transparenta!...
Trimis de Vincent la 10 Iunie 2009 08:57:20
Odata cu datorii la banca, intreaga ta viata: activitate/ situatia familiara/ planuri de viitor, devine transparenta ca sticla unui geam!!! Nu mai poti avea nici macar "secretele" tale mici, pentru ca banca se intereseaza de tot si de toate (poate ca astfel este in masura sa anticipeze ceva: poate chiar un divort, prin asta schimbindu-se desigur multe)
Trucuri neproductive, in schimb, extrem de pericul
Trimis de Vincent la 10 Iunie 2009 08:48:18
Sint dezamagit de sfaturile asa-zisilor "bancheri" din Romania!... Nicioadata nu si-ar permite o banca de aici (din occident) sa de-a asemenea sfaturi. Nu am citit nici un exemplu de dobinda acordata contului de economii!? ...cum n-am citit nimic despre riscurile achizitionarilor cu cardul de credit!... Contabilizarea (sau cum s-o zice corect pe romaneste) facindu-se abia dupa 5-8 saptamini, clientul intra deseori intr-o situatie periculoasa, uitind totalmente de cumparaturile efectuate! Acestea se fac apoi dintr-un cont separat, NU DIN CONTUL DE ECONOMII, ceeace poate provoca minusuri in contul de girament PENALIZATE CU DOBINZI HORENDE de peste 15-25%, fatza de 1-2% care se pot castiga brutto pe contul de economisire laudat atita de presa si de specialisti!...
• economii pt. vincent
Trimis de zach la 10 Iunie 2009 09:37:21
te-ai tacanit?! Functioneaza perfect regula asta. De ex. la IN* Bank, pe contul curent(cu Card Control atasat) ai 9% dobanda(14% pana in 30 iunie), iar la cardul de credit de la aceeasi banca ai 45 zile gratie daca achiti cu cardul. Poti accesa oricand conturile si sa vezi exact unde ai cheltuit. Cu un search pe net, sa stii ca afli multe. Ce scrii tu acolo sunt prostii, si neconfirmate.
• sclavii bancilor
Trimis de alin la 10 Iunie 2009 10:10:49
exemplul dat arata clar ce clienti isi doreste BCR. Amarati care sa-si calculeze si ultimul ban de pe o zi pe alta, muncind pana la sfarsitul vietii pentru nimic.. Solutia data dovedeste lipsa de interes pentru calitatea vietii clientului... reducerea cheltuielilor cu timpul liber :)
• economisire
Trimis de Sandu la 10 Iunie 2009 10:16:06
Vreau sa vad macar unul care si-a facut casa sa u masina pe economisire cu dobinda
• tu gandesti ce scrii?
Trimis de popas la 10 Iunie 2009 12:31:47
italiano vero e brutto come spui tu: atunci cand clientul uita totalmente de cumparaturile efectuate, vorbim de un risc pe care clientul si-l asuma. este ilar sa ceri creditorului sa iti aduca aminte ce cumparaturi ti-ai facut :))
• Lume lume, hai la BCR!
Trimis de Costel la 10 Iunie 2009 13:18:35
Ca vad acum ce a scris zach.. Pai daca si la ING sunt servicii similare, v-a durut manuta sa la scrieti si pe alea, sau se supara domnu' Mititelu', care probabil a si platit o suma frumusica pentru propaganda?
• comisioane
Trimis de Elly Campeanu la 11 Iunie 2009 08:21:04
Comisionul de administrare al cardului de credit unde este? De obicei un card de credit costa de la cel putin 30 RON in sus, poate mai exista si un comision de emitere de card, inca unul de modificare pin, un comision de uitare PIN, de pierdere card, etc. Millenium Bank este cea mai 'instant' banca. Faci tranzactia, iar in al doilea minut este si procesata. Oricum luati in considerare RISCUL de a uita sa puneti toti banii la loc la timp. Nu uitati ca daca puneti mai putin cu 0.01RON la sfarsitul perioadei de gratie, dobanda va fi calculata pe toata suma, si pe toata perioada in care ati avut creditul. Eu personal rulez vreo 30k RON la fiecare luna, si asta ma face sa am un castig de max 200RON. Pentru mine se merita, ca imi zic: dureaza 2-3 ore din viata mea si fac 200RON, dar pentru 10RON ... este deja HILAR!!!
• pt. campeanu
Trimis de zach la 11 Iunie 2009 11:15:31
La ING, 30 lei VISA, 18 lei Mastercard. La restul texelor si comisioanelor propuse de tine as mai adauga amenda circulatie condus fara centura, amenda ca vorbesti la telefon in timp ce conduci, amenda ca iti arunci tigara pe jos, si putem continua; hai sa nu aberam cu taxe si comisioane pe prostie. Ca sa nu uiti sa achiti creditul, pui un memo pe telefon cu repetitie lunara. Sau nu ai telefon mobil? Chestia cu taxarea daca pui mai putin cu 1 ban, o fi la millenium bank. si sa razi de cineva ca nu castiga cat tine??? Stii, asa se incepe, cu bani putini, pana strangi mai multi. Pt. oamenii cu venituri mici, 10 lei =.....1 shaworma= masa pe o zi...hahaha




