

Legea pensiilor, o glumă sinistră pe seama românilor
Autor: Viorica Ana Chişu
Publicat: 9 Februarie 2010
Vizionari: 12044;
Proiectul de lege privind sistemul unitar de pensii, aflat în curs de finalizare, este aspru criticat de specialişti, care consideră că prevederile sale sunt nerealiste, nefondate şi neprincipiale.
Recenta iniţiativă legislativă a Guvernului, de salvare a sistemului de pensii de la dezastru, nu este altceva decât o cosmetizare a vechii legi, care s-a dovedit a fi un eşec. „Noua lege nu diferă cu nimic de Legea nr. 19/2000, în afara faptului că diminuează drastic valoarea punctului de pensie“, explică Mariana Câmpeanu, fost ministru al muncii. „Într-un orizont de timp nu prea îndepărtat, valoarea acestui punct va ajunge sub 30% din salariul mediu pe economie.“ Creşterea numărului contribuabililor cu 244.000 de persoane în acest an este doar un artificiu de calcul: în sistemul public de pensii vor reintra beneficiarii legilor speciale, dar contribuţiile acestora la asigurările sociale vor fi plătite tot de la buget. Probabilitatea de a-i face pe liber profesionişti să cotizeze la fondul social este minimă. „Pensia trebuie să reprezinte un factor de motivare pentru salariaţii tineri. Motivarea şi productivitatea depind de salariile pe care le primesc şi de aşteptările privind viitorul. În condiţiile în care foarte mulţi sunt plătiţi cu salariul minim pe economie, iar pensia se va menţine la cele mai mici cote din UE, ne aşteptăm ca migraţia românilor să crească şi mai mult“, anticipează Constantin Ciutacu, director general adjunct la Institutul Naţional de Cercetări Economice (INCE). Nici recalcularea pensiilor celor care au beneficiat de legi speciale nu pare să fie o soluţie fezabilă, fie ea şi parţială, pentru reducerea deficitului fondului de pensii. „Aceştia ar putea să atace legea pentru neconstituţionalitate, în cazul în care li se anulează un drept câştigat anterior“, este de părere Magda Volonciu, cunoscut avocat în dreptul muncii. Reducerea numărului de pensionări cu circa 284.000 de persoane, până în 2020, ca urmare a majorării vârstelor de retragere din activitate nu va rezolva mare lucru. Multe dintre pensionările anticipate sau pe caz de boală au fost determinate de imposibilitatea reintegrării în muncă a persoanelor trecute de 50 de ani.
Guvernul prelungeşte vârsta de pensionare pe motiv că a crescut speranţa de viaţă a celor care împlinesc 65 de ani. Numai că 50% din tineri nu apucă această vârstă.
În urmă cu zece ani, sistemul de pensii a fost reformat. S-au mărit vârstele de pensionare şi s-a schimbat modalitatea de calcul. Principalul motiv invocat viza îmbunătăţirea sustenabilităţii financiare a sistemului de pensii. Care au fost efectele măsurilor luate atunci? Începând cu 2006, au apărut deficitele la bugetul asigurărilor sociale, ajunse la un nivel record de 1,5 miliarde euro în 2009. A crescut masiv numărul pensionărilor de invaliditate, de la 600.000 de persoane, în 2001, la 900.000 de persoane, în 2009. S-a triplat anual numărul de pensionări anticipate. S-au adoptat legi privind pensionarea în condiţii speciale a diplomaţilor, parlamentarilor, funcţionarilor publici parlamentari, personalului din aviaţie, magistraţilor şi personalului de specialitate din justiţie, militarilor şi poliţiştilor.
Recenta iniţiativă legislativă a Guvernului, de salvare a sistemului de pensii de la dezastru, nu este altceva decât o cosmetizare a vechii legi, care s-a dovedit a fi un eşec. „Noua lege nu diferă cu nimic de Legea nr. 19/2000, în afara faptului că diminuează drastic valoarea punctului de pensie“, explică Mariana Câmpeanu, fost ministru al muncii. „Într-un orizont de timp nu prea îndepărtat, valoarea acestui punct va ajunge sub 30% din salariul mediu pe economie.“ Creşterea numărului contribuabililor cu 244.000 de persoane în acest an este doar un artificiu de calcul: în sistemul public de pensii vor reintra beneficiarii legilor speciale, dar contribuţiile acestora la asigurările sociale vor fi plătite tot de la buget. Probabilitatea de a-i face pe liber profesionişti să cotizeze la fondul social este minimă. „Pensia trebuie să reprezinte un factor de motivare pentru salariaţii tineri. Motivarea şi productivitatea depind de salariile pe care le primesc şi de aşteptările privind viitorul. În condiţiile în care foarte mulţi sunt plătiţi cu salariul minim pe economie, iar pensia se va menţine la cele mai mici cote din UE, ne aşteptăm ca migraţia românilor să crească şi mai mult“, anticipează Constantin Ciutacu, director general adjunct la Institutul Naţional de Cercetări Economice (INCE).
False soluţii şi secrete bine păzite
Nici recalcularea pensiilor celor care au beneficiat de legi speciale nu pare să fie o soluţie fezabilă, fie ea şi parţială, pentru reducerea deficitului fondului de pensii. „Aceştia ar putea să atace legea pentru neconstituţionalitate, în cazul în care li se anulează un drept câştigat anterior“, este de părere Magda Volonciu, recunoscut avocat în dreptul muncii.
Reducerea numărului de pensionări cu circa 284.000 de persoane, până în 2020, ca urmare a majorării vârstelor de retragere din activitate nu va rezolva mare lucru - a se vedea efectele Legii nr. 19/2000. Multe dintre pensionările anticipate sau pe caz de boală au fost determinate de imposibilitatea reintegrării în muncă a persoanelor trecute de 50 de ani. Şi acest fapt, ca şi starea de sănătate a populaţiei, este cunoscut de către guvernanţi. „Avem o speranţă de viaţă mare de-abia pentru cei de peste 65 de ani, dar 50% mor până să ajungă la această vârstă. Ştiţi câţi oameni sunt sănătoşi realmente la 65 de ani? 12,8%, restul sunt copţi. E vai de mama lor!“, ne lămureşte Petru Dandea, vicepreşedintele Cartel
Alfa. „Aşa se şi explică menţinerea actualului sistem de pensii“, confirmă Cătălin Ghinăraru, secretar ştiinţific al Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale (INCSMPS). „Mulţi cotizează, dar mor înainte de pensionare. Speranţa de viaţă după 65 de ani nu este relevantă.“
Am solicitat preşedintelui Comisiei Naţionale de Prognoză, Ion Ghizdeanu, o întrevedere pentru a discuta despre studiile de impact pe care se fundamentează noua lege a pensiilor pentru a vedea care sunt efectele asupra economiei, dar mai ales asupra stării sănătăţii populaţiei, în condiţiile creşterii vârstei de pensionare. Cererea noastră a rămas fără răspuns. De acelaşi zid al tăcerii ne-am lovit şi la Banca Mondială, spre care toţi arată cu degetul că ne-ar fi obligat să revizuim şi sistemele de pensionare. Deşi Cătălin Păuna, economist-senior al Misiunii Băncii Mondiale în România, coordonează activităţile de analiză şi monitorizare macroeconomică ale instituţiei, Domnia sa ne-a îndrumat direct la sursă: „Cei de acolo ar trebui să aibă astfel de analize“. Dar „sursa“ este surdă şi mută. Ne-a explicat, în schimb, Constantin Ciutacu care e secretul tăcerii celor implicaţi în analiza efectelor generate de aceste schimbări: „Dreptul muncii este o frână în calea expansiunii multinaţionalelor, fiindcă ele domină, nu guvernele. Se doreşte o schimbare a principiilor de drept şi de asigurări sociale, iar experimentele se fac în ţările în curs de dezvoltare. Guvernul nostru este prins în acest cleşte. De ce nu fac astfel de experimente în ţările dezvoltate? Doar şi ele se confruntă cu deficite uriaşe la bugetele de pensii!“.
Noua lege a pensiilor, luată la bani mărunţi
Nerealistă
Nu se poate da o nouă lege a pensiilor cu perspective de timp atât de mari, de 20 de ani. Avem deja experienţa Legii nr. 19/2000, care s-a dovedit că nu a fost bună, pentru că tot nu ne ajung banii de pensii. Pentru a rezolva problema, Guvernul trebuie să se ocupe de economia reală, de creşterea economică şi de asigurarea locurilor de muncă pentru cei care trebuie să contribuie la susţinerea fondului de pensii. În ultimii 7-8 ani, creşterea economică s-a făcut numai pe seama consumului. Îngheţarea salariilor şi a pensiilor este o măsură care loveşte în consum. Cu două milioane de contracte de muncă încheiate pe salariul minim pe economie nu putem să facem coeziune economică şi socială, deşi suntem membri ai UE. Şocul cel mare va fi în momentul trecerii la moneda unică. Cine mai trăieşte, în ţările dezvoltate ale Europei, cu 5 euro pe zi, cât reprezintă acum pensia medie în România?
Constantin Ciutacu, director general adj., INCE
Nerelevantă
Este mai avantajos să legi calcularea pensiei de câştigurile salariale, pentru că o aduci mai aproape de realitatea de pe piaţa muncii. Sistemul de calcul practicat după Legea nr. 19/2000, prin indexarea pensiei în raport cu salariul mediu brut comunicat de statistică, era mai bun, deoarece câştigul salarial se deplasează mult mai repede şi probabilitatea ca el să fie descrescător este mai mică. Corelarea cu indicele preţului de consum, aşa-zisa inflaţie, nu reflectă mişcările generale ale preţurilor. În acest indice nu sunt cuprinse toate preţurile, iar valorile care sunt date nu reflectă întotdeauna ponderea acelor produse sau servicii în consumul tuturor tipurilor de gospodării. Medicamentele, care reprezintă o categorie importantă de produse în cazul pensionarilor, nici nu sunt trecute aparte în cadrul indicelui preţului de consum, ci apar undeva, într-o grupă.
Catălin Ghinăraru, secretar ştiinţific, INCSMPS
Nefondată
Orice fel de prognoză legată de forţa de muncă, de speranţa de viaţă, de nivelul salariilor luată în formula de calcul a pensiilor este nefondată. Potrivit prognozelor făcute pentru studiul de impact în cazul Legii nr. 19/2000, speranţa de viaţă din acest an trebuia să fie cu trei ani mai mare, şi la bărbaţi, şi la femei. Mai are rost, atunci, să folosim astfel de formule de calcul pentru fundamentarea unei legi? Noi avem speranţa de viaţă egală cu a ungurilor. Nu-i normal să avem şi vârsta lor de pensionare, de 63 de ani? Nu 65 de ani, ca în Germania, unde speranţa de viaţă este mai mare cu zece ani faţă de a românilor. Dacă indexăm punctul de pensie în funcţie de inflaţie, pe termen mediu şi lung se va produce o prăpastie faţă de salarii, aşa cum am mai avut în 2000. Guvernul ar trebui să se preocupe de faptul că doar 4,7 milioane de persoane contribuie la sistemul de pensii, din cele zece milioane care alcătuiesc populaţia activă a României.
Petru Dandea, vicepreşedinte, Cartel ALFA
Neprincipială
Trebuie să vedem dacă măsura de recalculare a pensiilor este principială, legală şi oportună. Dacă s-ar reveni asupra dreptului de pensie câştigat anterior de către beneficiarii de reglementări speciale, s-ar încălca principiul neretroactivităţii legii, consacrat prin Constituţie. În discuţie trebuie pus şi principiul reglementării mai favorabile, specific dreptului social, deci şi a sistemului de asigurări. Dacă există o situaţie mai favorabilă, trebuie păstrată aceea. Nu te răzbuni pe oameni pentru că alţi guvernanţi au avut o politică mai favorabilă. În subsidiar, avem şi o problemă cu drepturile cetăţeneşti: este dreptul meu să beneficiez de un sistem de asigurări adecvat momentului în care am optat pentru el. Dacă aş fi ştiut că statul îmi va oferi o altă pensie, nu optam pentru acest sistem. Modificarea îmi aduce prejudicii şi se poate apela şi la instanţele internaţionale.
Magda Volonciu, avocat, Baroul Bucureşti
salarii + pensii
Trimis de D.C. la 12 Martie 2010 11:12:34
CIOCUL MIC, NOI SINTEM LA PUUUUU.
dragilor nu se compara
Trimis de mia la 12 Februarie 2010 12:43:52
Dragi comentatori,nu se compara-nici pe departe-viata de militar,politist,cu a unui din alta structura.Am trecut 20 de ani prin industrie si invatamant-este ,fara suparare,fara semn de egal intre aceste sectoare si cel al militarilor.De fapt nici nu am rezistat,familia era pe nicaieri,nu indrazneam sa spun ca nu ma prezint la chemari,indiferent de ora,zi - am iesit,am pensie 1260-anticipat.Va spun,pe bune,fata care este in sistemul de invatamant pe acelasi post de pe care am plecat eu are acum 2700 ron.Asa ca nu mai vorbiti daca nu cunoasteti.Nu toti sunt nesimtiti,si diferente nu prea exista decat la varfuri.La fel e si in economie,cei mari nu se mai satura de majorari de salarii,si dividende si premii peste premii,iar ceilalti,cu munca si cu bani putini.Nu raspundeti provocarilor,pentru ca noi ne certam intre noi,fara nici un sens,iar cei mari merg fara nerusinare mai sus si mai sus.
SI PENSIILE SI SALARIILE BUGETARILOR SA FIE LIMITA
Trimis de Adina la 11 Februarie 2010 23:24:52
Asa cum pegea caselor nationalizate practic actioneaza retroactiv, este perfect normal ca pensiile si salariile nerusinat de mari ale judecatorilor sa fie taiate imediat, nu din 2011! Asa cum si dreptrurile pe care le primesc de la buget preotii si mai ales episcopii care au rang de ministru -- sa fie limitate si impozitate, deoarece acestia au adevarat AMAZON de BANI NECUVENITI NEIMPOZITATI. Trebuie ca aceasta categorie care are venituri suplimentare neimpozitate si foarte multe avantajecu nemiluita sa aiba cel mai mic salariu pe economie! Vor pensii mari, sa cotizeze la un fond particular de pensii. Chestia cu aplicarea acestor legi din 2011, este o tergiversare voita. Tara este tinuta in scandal, pentru a se papa banii de la FMI. Clica si partidul domnului presedinte nu are pic de respect pentru cetatean. Daca candida oricine, in afara de NASTASE, Basescu nu castiga primul mandat de presedinte si ISTORIA SE REPETA.
• Adina, trezestete!
Trimis de pacificatorul la 12 Februarie 2010 09:52:02
Cred ca ora inaintata la care ai scris ti-a afectat intelectul. La al-II-lea mandat Basescu a candidat impotriva altora si tot a castigat! Concluzia : nu Nastase este de vina pentru faptul ca Basescu este presedinte ci 5,2 mil de romani! Incearca sa abordezi teme mai simple!
novesea@yahoo
Trimis de ovesea nicolai la 11 Februarie 2010 21:23:40
Modificarea formulei de calcul a punctului de pensie duce in mod efectiv la scaderea puterii de cumparare si a nivelului de trai al pensionariilor inclusiv al celor cu handicap.Va scadea si indemnizatia insotitorilo pensionarilor cu gradul I DE INVALIDITATE intrucit aceasta va reprezenta 80% din valoarea unui punct de pensie si nu un salariu minim ca pana acum
Pensii nesimtite
Trimis de Un cotizant la pensiile nesimtitilor la 11 Februarie 2010 13:52:03
Un singur lucru nu pricep : De ce trebuie ca noua lege a pensiilor sa intre in vigoare abia de la 01.11.2011 cand anul de varf al crizei la noi este 2010 ?
De ce nu-si asuma guvernul raspunderea pe lege ACUM si sa intre in vigoare cat mai repede ?
Am impresia ca se trage de timp pentru a ramane ticalosii cu pensiile de acum.
• la ce-i buna o noua lege a pensiilor
Trimis de un alt cotizant la 11 Februarie 2010 18:30:12
Tampenia asta cu noua lege a pensiilor o pune guvernul pe masa numai in ideea de a arata poporului ca fac ceva. Dar fac mai multe tampenii decat lucruri bune. Cititi proiectul de lege.un guvern incompetent , un premier care nu cunoaste legislatia tarii, un PDL plin de datorii..
nECESITATEA TAIERII PENSIILOR
Trimis de MIRCEA la 10 Februarie 2010 23:32:19
Aşa după cum se ştie, Regimul Băsescu-Boc a majorat, brusc, tarifele la transportul şi distribuţia energiei electrice, cu 5%. Efectul imediat a fost creşterea preţului plătit de populaţie. Această scumpire nu se justifică deloc, dacă ne gîndim că preţurile la producţia energiei au scăzut cu 20%.
Şi atunci, care este explicaţia? Foarte simplu: acţionar la Transelectrica (avînd 20%) e Fondul Proprietatea, unde a fost instalat, recent, lacheul Ionuţ Popescu (cu un salariu de 20.000 de euro pe lună). Ei, bine, zilele trecute Transelectrica a transferat în conturile Fondului Proprietatea suma de... 40.000.000 de euro! Unde vor ajunge aceşti bani? La Băsescu, normal. De unde provin ei? Din buzunarele românilor!
Cu toate că în campania electorală au acuzat pensiile şi salariile "nesimţite" de la instituţiile statului, după alegeri, Traian Băsescu şi Emil Boc i-au oferit un salariu fabulos unui apropiat politic. Este vorba de Ionuţ Popescu, pe care l-au numit în funcţia de şef la Fondul Proprietatea şi care beneficiază acum de un venit lunar de 20.000 de euro, informează "Financiarul". El a primit acest post la finele lunii decembrie 2009, cînd au fost destituiţi 3 directori şi înlocuiţi, la foc automat, cu apropiaţi ai actualului regim politic PD-L. Toată această mişcare a costat jumătate de milion de euro şi cheltuieli lunare apropiate de cele din "vechiul regim". Mai mult decît atît, pentru că acţionarul majoritar al FP este statul, prin Ministerul Finanţelor, toată această notă de plată este achitată din bani publici. Surse din cadrul FP au confirmat pentru "Financiarul" că fostul consilier al primului-ministru va primi aproximativ 20.000 de euro lunar, faţă de aproximativ 800 de euro cît încasa ca să-l consilieze pe Emil Boc.
"Uitaţi-vă şi la salariul doamnei de la Fondul Proprietatea (...), un salariu uriaş. Asta este nesimţire politică şi arată cît de lacomă este clientela politică, lacomă şi fără respect, dar cu buna tolerare de către Guvern", declara la sfîrşitul anului 2008 Traian Băsescu.
Acum, însă, apropiatul său primeşte acelaşi salariu "nesimţit".
Contactat, Ionuţ Popescu nu a dorit să facă prea multe comentarii despre cîştigurile lunare. A precizat, însă, că are un contract "mai puţin avantajos decît al predecesoarei" din punctul de vedere al salariilor compensatorii ori al bonusurilor, dar nu s-a arătat dispus, "cel puţin deocamdată", să facă publică suma pe care o încasează lunar.
MESAJ
Trimis de MIRCEA la 10 Februarie 2010 23:31:10
MESAJ
Imi cer scuze ca va plictisesc cu anumite ginduri triste dar adevarate despre legea pensiilor,lege total aberanta.De ce aberanta?
1. Este initiata de o PUTERE TOTAL CORUPTA.
2. Principala tinta suntem noi militarii atit cei activi dar si cei pensionari(mai ales).
3. Din anul 2005 s-a inceput o campanie ordinara impotriva pensionarilor militari,campanie declansata de gunoaiele aservite puterii de atunci si de acum.Acest lucru a inceput de la unii indivizi certati cu educatia, civilizatia cu bunul simt, cu pregatirea , majoritatea avind ca studii 8-10 clase.
4. Atragerea atentiei catre alte domenii(pensii militare) pentru ca populatia sa fie intoxicata si invrajbita impotriva noastra.
5. Economia tarii nu se rezolva prin anularea unor drepturi castigate juristul tarii, ci prin stoparea salariilor de zeci de mii de euro pe care le incaseaza clientela politica numita la conducerea agentiilor si institutiilor publice, prin oprirea jafului economiei realizat prin achizitiile publice unde se duc milioane si sute de milioane de euro, etc.
pensiile
Trimis de observator la 10 Februarie 2010 19:30:41
de acord cu : nonspecialul , este cea mai adevarata si reala caracterizare a specialilor .
DE ACORD CU NONSPECIALUL
problema pensiilor
Trimis de lexx la 10 Februarie 2010 13:31:35
Problema discrepantei dintre pensiile normale si cele speciale nu se doreste nici acum rezolvata. Nu recalcularea pensiei este problema, principiul retroactivitatii nu poate fi incalcat, avalansa de procese ar duce la ingenuncherea statului. Trebuie inteles faptul ca statul roman plateste pensiile (din banii cetatenilor) si nu un guvern efemer. In toamna, greva magistratilor a facut ca guvernul sa cedeze pe toata linia si s-a retras ca un caine cu coada intre picioare. Am 33 de ani, teoretic o sa ies la pensie la varsta de 70 de ani. Mai apuc aceasta varsta, tinand cont de calitatea vietii din Romania? De calitatea sistemului sanitar din Romania? Sunt convins ca nu. Daca nu esti judecator, procuror, militian, securist, parlamentar nu ai sanse la o pensie decenta. Guvernul actual daca ar dori, ar putea impozita pensiile "nesimtite" in asa fel incat sa nu depaseasca un anumit plafon. In acest fel nu este nevoie de nici o recalculare. Geica ar lua tot pensie de 200 de mil, dar ar plati impozit la stat 180 mil, pensia sa neta va ramane de 20 mil. E doar un exemplu. Sunt sigur ca dupa tot scandalul care va urma in legatura cu Legea pensiilor, concret nu se va rezolva nimic. Beneficiarii de pensii "nesimtite" sunt bine infipti in piramida puterii, iar caracatita este mult mai mare decat isi inchipuie "prostimea" amatoare de "Click" sau "Cancan". Multumesc
• Venituri echilibrate
Trimis de TRUSCA la 10 Februarie 2010 19:04:49
Impozitarea progresiva este metoda folosita si prin alte parti pentru reducerea diferentelor mari incasate de unele categorii de fnctionari sau pensionari.
paradoxuri legislative...
Trimis de brucanianul la 10 Februarie 2010 10:34:27
Legat de legile pensiilor-cea din 2000(19) si viitoarea lege ce urmeaza a fi se pare ca se creeaza un acelasi paradox,legat de anii de munca,la o vechime de minim 30 de ani la barbati,daca Y a inceput activitatea la 16 ani,NU se poate pensiona anticipat la 46 de ani,cu toate ca are anii de munca.In cazul in care Y a intrat in somaj,si-a terminat somajul,CE FACE pina la 65 de ani fara venit ??Militarii pot iesi la pensie dupa noua lege(in proiect)la 45 de ani,minerii dupa 20 de ani in subteran(la acestia speranta de viata dupa iesirea la pensie fiind de cel mult 15 ani,datorita conditiilor grele de munca)Acel Y ce face 14 ani in cazul ca doar la 60 de ani are dreptul la o pensie anticipata??Sa-l condamni ca s-a bagat in pensie de boala pentru un venit cit de mic ??
capsunarul@spania.net
Trimis de Capsunarul la 10 Februarie 2010 10:28:11
PDL promite salarii şi pensii europene
http://www.mediafax.ro/politic/pdl-promite-salarii-si-pensii-europene-si-desfiintarea-a-o-suta-de-taxe-3329478
pensiile speciale = o nesimtitre crasa la adresa s
Trimis de un nonspecial care REFUZA SA PLATEASCA pnesie unui special la 10 Februarie 2010 01:39:03
Care este justificarea pentru tupeul nsimtit cu care pretind toti acesti speciali ca li se cuvine lor pensie speciala, adika ceva diferit fata de restul muritorilor; cu ce sunt ei diferiti si se considera diferiti de restul ?!
Marea majoritate a specialilor (militian, militar, procuror, judecator, parlamentar ..etc) au dus-o net mai bine decat ceilalti prin simplul fapt ca aveau o legitimatie care din start putea deschide usi; in plus, salarii mai mari, haine, sporuri, relatii, pile, aces la hotelurile MAI si MAE, vacante, sporuri ...intr-un cuvant alt nivel de trai, care a continuat si dupa pensionare prin legile pe care tot ai lor le-au dat tocmai ca sa le continuie huzureala;
Spre deosebire de veteranii de razoi, care intr-adevar si-ar fi meritat cu varf si indesat niste beneficii reale la batranete, "specialii" despre care tot vorbim n-au nici o scuza; nu a fost niciun razboi, au trait cu iluzia ca sunt cineva in societate; au mers linistiti la serviciu ca toata lumea, insa spre deosebire de ceilalti membrii ai societatii ei se duceau la servici de dragul de a pleca undeva dimineata si a se intoarce seara, adika la pranz, trotilati si duhnind de alcolul unei noi zi muncite in care au mai tras niste sfori si si-au mai propulsat catre bunastarea unui job la stat rudele si alte cunostinte; idem cu parlamentarii, judecatorii si alti asemenea;
cu ce este mai presus un militar decat un medic ?! care a fost contributia efectiva la bunastarea societatii dupa o viata de munca a lu' domnu' colonel propulsat general cu 3 zile inainte de pensionare ?! ce a facut el atat de nemaipomenit incat sa aibe pensia mai mare decat un arhitect ?! sau decat un profesor de matematica ? ori un medic ?
citesc aici si nu imi vine a crede cu cata nonsalanta pretind unii ca li se cuvine;
cu ce este mai bun si cum poate sa-si justifice utilitatea un militar fata de un inginer constructor ?
tot respectul pentru pilotii de MIG-uri, comandantii de nave..etc etc, ofiterii de frontiera, spionaj si contraspionaj... jos palaria; acestia au locul lor incontestabil; eu fac doar referire la aroganta celor care pretind ca daca au stat de paza dormind in post (s-a vazut clar de ce ati fost in stare la revolutie) sau au lucrat la ministerul apararii ori de interne (securisti ordinari avand principala preocupare sa toarne si sa barfeasca) acum mai au si nesimtirea sa tipe ca li se cuvin legi si pensii speciale; nu ati produs nici un folos; nu a iesit nimic produtiv din mainile voastre; sunteti doar niste paraziti ai societatii din care continuati sa va hraniti;
daca au acestia vreun statut special atunci acesta este de a fi umilii societatii, niste intretinuti si profitori din munca celorlaltor categorii de contributori: constructori, ingineri, arhitecti, profesori, medici, intelectuali (nu stiti voi ce e aia);
din cauza voastra profesorii trebuiesc platiti pentru meditatii, medicilor li se da spaga, etc etc, pentru ca veniturilor lor le luati voi si trebuie sa compensam tot noi;
noi cei din mediul privat suntem cei de pe urma carora va primiti acele pensii speciale, pentru care nu suntem de acord si pe care le primiti datorita pumnului in gura pus de legile voastre speciale;
toleratii societatii ce sunteti, nici macar acum dupa 20 de ani nu aveti capacitatea (incapacitatea este ceea ce vi se potriveste) de a accepta sa va aliniati cu ceilalti care beneficiaza de legile normalului, desi ar trebui sa fiti chiar la urma, egalitatea este chiar un lux care vi se ofera dupa huzureala din timpul anilor de asa zisa "munca"; ati crapa daca ar trebui sa munciti macar o zi la privat, ca sa vedeti macar ce inseamna !!!!!!
• Mare ti-e prostia!
Trimis de Agata la 10 Februarie 2010 11:35:05
Fratioare, du-te si impusca-te, *** plin de venin ce esti! Postac nenorocit, in solda bocilor si basescilor pe care-i doare in tocul pantofilor de nenorocirea pe care o vor crea in tara. Asa se ajunge la extremism, asa au ajuns evreii in cuptoare - din cauza unor minti idioate. Daca tragi in jug la privat ca un b**, e pentru statul e slab si nu te ocroteste de abuzuri prin reglementari juste. Vai de capul celor ca tine daca n-am mai avea armata , politie, servicii de informatii si contra-informatii, etc. Ai mai putea merge fara griji la slujba ta de la privat? Ti-ai mai putea trimite copilul neinsotit la scoala? Tu de ce nu te-ai facut militar sau politist? Pentru ca nu te-au tinut curelele! Da' lasa, ca daca le iese planul la alde Boc&Base, in structurile de parare ale tarii nu vor mai intra decat ciurucurile de la periferia inteligentei si cara caracterului omenesc, cei care nu vor putea sa-si gaseasca in alta parte de prosti ce sunt. Atunci sa vezi ce bine iti va fi si tie si celor ca tine.
• ca eu spre deosebire de tine am cap
Trimis de un nonspecial care REFUZA SA PLATEASCA pensie unui special la 10 Februarie 2010 12:47:38
se vede lipsa de creier din spatiul pe care il ai intre umeri; e evident ca umblii cu baioneta in buzunar si ai impresia ca domini lumea. eu spre deosebire de tine am cap si am ales sa mi-l folosesc, dar asta nu prea poti intelege tu; in plus cei ca mine decid daca au nevoie de tine si cat suntem dispusi sa va sustinem si nu invers bai tolomacule; din mainile mele iese mancarea pe care o pui tu pe masa si de aceea mai intai manac eu primul si apoi decid cat ti se cuvine si tie; in afara de arogantza si prostie ce esti in stare sa faci ? ce poti tu sa produci concret util ? paznic nu e o meserie
• "spre deosebire de tine eu am cap"
Trimis de pacificatorul la 12 Februarie 2010 09:37:01
Cred ca singura functiune pe care o indeplineste capul tau este aceea de a proteja gatul si celelate parti ale corpului de intemperii ! Nivelul judecatilor tale ne trimite in catacombele istoriei , in epoca primitiva , cand societatea ( daca putem vorbi de societate ) era condusa de instinctul de conservare. Pe parcursul anilor s-a creat organizarea societatii , realizandu-se printre altele si diviziunea muncii. Cred ca nu ti-ar conveni ca, dupa ce te intorci de la seviciu sa faci patrula pe strada pentru pastrarea sigurantei familiei tale, sa fii concentrat in armata pentru indeplinirea angajamentelor militare asumate se statul roman, etc. Asa s-a creat cadrul in care tu poti sa muncesti fara grija la privat.O parte din banii pe care ar fi trebuit sa-i primesti sunt dirijati pentru cei care fac lucrurile aratate mai sus si in locul tau. In ceea ce priveste nivelul salarizarii si al pensiilor , acestea trebuie sa reflete nivelul de pregatire , gradul de uzura a sanatatii, nivelul de pericol la care esti expus, timpul pe care ti-l petrci la serviciu etc. Incearca sa tii cont de cele ce ti-am spus mai sus si sa incerci sa rationezi daca tot zici ca ai cap. Succces!
blog
Trimis de blog la 10 Februarie 2010 00:17:43
h t t p : / / s p u i c k 3 r u . w o r d p r e s s . c o m
Site-ul cu cele mai bune interviuri -> Eugene Kaspersky , Valeriu Lazarov , Mircea Solcan , si multi alti
Site-ul care iti ofera toate detaliile despre pandemii , gripe , febre , si viitoarele pandemii si gripe
Site-ul cu filmulete si poze amuzante
Site-ul cu afaceri de rang mare (parteneriat microsoft , yahoo . cum ataca google piata ipad-urilor)
Imagini & Video cu noul IPad , noul HTC HD2 , Devour Smartphone , si multe altele
Intra si vei vedea cu ochii tai :)
h t t p : / / s p u i c k 3 r u . w o r d p r e s s . c o m
mare
Trimis de Ala micu la 9 Februarie 2010 22:22:49
www.upmoneyup.blogspot.com
nu mai freca mentasi incepe sa produci ceva..!!
Si chiar ca nu-i greu.
e un subiect delicat in intreaga lume
Trimis de un oarecare la 9 Februarie 2010 21:48:41
realitatea este urmatoarea. Din aproximativ 4 mil salariati, adica cotizanti la sistemul public de pensii 1.3 mil sunt bugetari, adica tot statul care ia nu da. Raman restul peste 2 mil cotizanti care ii duc in spate pe toti ceilalti. Pe buna dreptate ROmania este numita o tara de asistati social. Foarte multi si-au rezolvat pensii de boala, sau cu prima ocazie au prins pensiile anticipate pentru ca ulterior sa lucreze la negru si tot asa.
Cata vreme baza celor care cotizeaza nu este mai mare restul povestilor sunt nule. Este iarasi corect ca o buna parte dintre pensionarii actuali si viitori nu isi pun din timpul vietii nimic deoparte asteptand sa poata trai cu pensia de la stat. In plus exista si acele pensii speciale, dintre care destule extrem de sfidatoare. Solutia este sa existe 2 sisteme de pensii, unul public cu o contributie minima si unul privat dar nu in varianta romaneasca in care fondurile private nu sunt obligate sa acopere pierderile cauzate de rata inflatiei din fiecare an. Traiesc ei bine pe banii nostri. Forme de investire a banilor sunt destule si daca nu se cade in capcana speculatiilor imobiliare sau de orice alt fel, cu un procent de economisire mic dar constant se poate trai suficient de bine la batranete.
Acea parte a populatiei care a plecat inafara este o parte din deficitul care ar fi alimentat sistemul public de pensii, vorbim de milionane de oameni, insa multi dintre ei nu vor sa mai revina in tara si ii inteleg si ma gandesc serios sa-i urmez.
Ca si concluzie de unde iei si nu mai pui se termina. Asa e si cu sanatatea, baza care sustine sistemul sunt aceiasi oameni ca si la sistemul public de pensii peste 2 mil oameni. Statul nu are de unde sa mai dea mai ales ca oricine apuca isi rezolva cate o pensie de handicap sau de boala etc... Restul povestilor sunt istorie. Matematic asta e realitatea. Salariatiii actuali ii tin in spate pe pensionarii actuali. Cine va cotiza pentru ca salariatii actuali sa isi mai primeasca pensia, daca ei nu isi pun deoparte. Insa se cer cam multe de la salariatii actuali. Nu va mirati ca, tendinta de scapare de plata acestor taxe este atat de mare. Adica noi actualii salariati platim pensiile parintilor si bunicilor nostri. Daca noi nu facem destui copii care sa cotizeze pentru viitoarele noastre pensii cand va fi momentul si nu ne punem inca de pe acuma deopare ceva, va fi vai de capul nostru.
Eu imi platesc singur contributiile. La un brut de 1200 era in jur de 700 ron pe luna, fiindca si firma are pe langa acea cotizatie la sistemul de pensii alte cotizatii la sistemul de sanatate, de somaj etc. Mi-am redus norma la 2 ore pentru a nu plati atat de mult. Am economisit pe alta cale.
In rest luati-o cum vreti dar trebuie sa intre bani la bugetul de pensii. Cine sa puna acesti bani? Functionarii publici? Militarii, politistii. EI si tot restul aparatului de stat sunt tinuti de noi cei din mediul privat in spate. Cand nu mai putem s-a terminat cu toti. Pot fi greve nenumarate si sa se ceara puncte de pensie triple. Nu mai este de unde.
pensii nerusinate
Trimis de iorga la 9 Februarie 2010 20:57:00
Singura solutie este un protest general prin refuzyul de a plati taxe si impozite,DACA nu se introduce grila UNNICA de pensionare.E batauie de joc sa dai pensii uriase la activisti de partid,militieni,procurori,etc,adica tocmai TORTIONARII REGIMULUI din 89.IEx Care procuror s-a autosesizat fata de distrugerile din patrinmoni (valoric) in industrie,in ultimii 20 de ani?.Probabil ca aceste pensii sunt mari pentru ca sa TACA mai departe.Succes si asteptati impozite de la cei care nu au ce manca,pt ca sa va incasati voi pensia nerusinata( un fost militian ia pensie cat eu in 7 luni;si am lucrat in industrie,conducator cu raspundere 24 din 24 ore.Sunteti iresponsabili sau e forma de cumparare a aparatului de ,,stat''?
impozitarea
Trimis de gigi la 9 Februarie 2010 20:29:58
singura sansa este eliminarea impozitarii veniturilor cu 16 % si trecerea la impozitarea progresiva !!!!!
pt.cei care cenzureaza
Trimis de seitan revine la 9 Februarie 2010 17:20:58
SA VA FIE RUSINE.NICI PE VREMEA.LU NEA NICU NU SE ANTAMPLA .DATI NUMAI CE VA CO NVINE RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Solutii sunt...
Trimis de Atila la 9 Februarie 2010 17:08:43
Incep prin a spune ca stiu ca multi vor sari ca arsi si ma vor blama. Stiu si ca au dreptate. Dupa cum stiu ca am dreptate. Statul acesta care isi bate joc de contributii si de impozitele pe care le platim nu aminteste si nu incurajeaza decat simbolic ECONOMISIREA! Despre pensii private, despre planificarea pensionarii nu aminteste nimeni nimic, de parca ar fi vorba despre ciumati! Este, evident o mare diferenta intre a contribui in propriul tau fond si a da in sacul fara fund (si mai nou, fara iesire!) al pensiilor de stat. Am mama inca in viata si stiu ca intre a-i aasigura ei pensia si a pregati viitorul meu, dar mai ales al copiilor mei aleg pe cel al copiilor mei. Sa-mi fie iertata opinia, dar este vorba despre generatiile care vin. Nu se poate sa luam imprumuturi, sa ne batem joc cu pensionari la 35 de ani, cu pensionati de boala cu nemiluita si apoi sa urlam cu gura mare ca nu vom avea pensii... Ganditi-va bine, motorul societatii este sistemul privat, cu bunele si cu relele ei. De ce sa nu gandim la fel si cu planurile de pensii? In sistemul privat nu se iau decizii in functie de anul electoral si interesele pe care le avem pentru urmatorul an sau urmatoarele luni!!! Celor care vor sari ca arsi de ce am spus le doresc sa apuce sa se arda cu pensiile sociale ale statului roman! Si poate atunci vor sufla si in iaurt!!!!!!!!!! :)
• corect
Trimis de toma n. la 9 Februarie 2010 19:39:53
ai deptate,atila;hai sa propunem parlamentului sa voteze programul "soylent green"(stii filmul,nu);"recrutarile"pentru asezamintele de odihna care materializeaza programul sa inceapa cu cei care au cotizat cel putin 40 de ani la fondul de pensii-oricum,transformarea in "produs verde"este mult mai blanda decat iadul ce li se ofera azi pensionarilor din aceasta tara;unde mai pui ca "viitorul"tarii va avea parte de un produs deosebit de consistent ca sa creasca viguros,daca tot s-a facut praf si pulbere ce s-a creat in aceata tara prin sacrificiul atator generatii de prosti,care au crezut si ei ca e bine sa lase urmasilor o tara fara datorii,ceva industrie,agricultura,hidrocentrale,resurse naturale,scoli de prestigiu etc,etc-tu lasa-le "soylent green"si munti despaduriti,resurse instrainate,industrie-ioc-agricultura-de evul mediu...ce sa mai enumar...du rest...vanare de vant
• in principiu de acord
Trimis de un oarecare la 9 Februarie 2010 22:03:14
voi incerca sa fiu scurt. In USA exista un fond privat 2k parca se cheama in care salariatii aveau ca si beneficii de pensii private actiuni ale companiei care le aduceau profit. Odata cu fiecare colos cazut sau clatinat la fel se intampla si cu acele fonduri 2k. Forme de economisire sunt multe. Plus tunurile cu actiunile puse la cale tot in lumea financiara "civilizata" Acuma sa revin pe meleagurile noastre. FOndurile nostre private. Pilonul II nu sunt obligate sa garanteze randamente care sa fie egale cu rata inflatiei. In anul 2008 in extrasul de cont personal din Pilonul II situatia era cam asa. SUma de bani virata de stat in jur de 200. Era pus un randament, din care se scadeau cheltuielile de administrare in proportie de 98% egale cu randamentul si suma neta era aproape identica cu suma initiala. Daca scad pierderea cauzata de inflatie raman cu buzele umflate. Fiindca in anul urmator ramasita anului 2008 va fi diminuata de inflatia anului 2009 si tot asa. Nu intru in calcule statistice cu potentialele pierderi. Ce se intampla daca existau pierderi si nu randamente? Eram terminat daca ma bazam pe pensia privata PIlonul II. Sa cumpar obligatiuni si sa-mi constitui depozite atunci cand dobanzile sunt favorabile stiu si eu. Nu trebuie sa intretin niste trantori care cica investesc banii mei, putini cat sunt ei. La nivel mondial la cateva luni dupa izbucnirea crizei financiare, activele fondurilor de pensii s-au depreciat doar in prima faza cu 30%. Ce bucurie trebuie sa fie pt viitorii pensionari. E suficient sa se mai deprecieze cu inca 15% si uite cum s-au dus aproape 50% din ceea ce stiau ca vor primi. Insa existenta unei anume rate de economisire, constanta plasata in active cu gradul cel mai mic de risc este un pas inainte extrem de mare pentru acel viitor pensionar. Macar se pune la adapost de pericolul inflatiei, si daca are noroc si stie ce sa faca cu banii sa si aiba un plus. De ce sa mai dau statului si pe urma rechinilor din Pilonul II, sau celor cu asigurari unit linked atatia bani sa traiasca bine pe banii mei? Dar ca si principiu este vital ca fiecare sa-si puna deoparte din timp bani pt batranete, fie prin investire fie prin cele mai simple forme de economisire cu dobanda cum ar fi depozitele.
Poate ne spune doamna avocat
Trimis de George la 9 Februarie 2010 16:41:18
Poate ne spune doamna avocat cat a fost de legal pentru cei cu pensii speciale sa li se dea toate sporurile in ultima luna de salariu ca sa iasa cu pensii nesimtite? Ar trebui sa investigheze cineva cum este posibil sa iei al 13-lea salariu si alte sporuri in mijlocul anului daca ieseai la pensie speciala pentru ca se lua procent din ultimele salarii si nu cat ai contribuit. Multe pensii speciale sunt mult mai mari decat salariile avute de persoanele respective vreodata in viata lor.
• esti absurd prietene
Trimis de georgescu la 9 Februarie 2010 18:14:07
eu am fost militar si am pensie 1000 lei daca ti se pare o pensie nesimtita iti doresc sa ai si tu una la fel sa fii multumit insa eu nu alegeam cariera militara cu taras mars culcat tragerii paza pe minus 10-15 grade etc daca nu stiam ca am o pensie cat de cat la batranete asa ca nu trebuie sa vorbestii tu care stateai noaptea langa familia ta iar eu eram plecat cate 2-3 lunii in aplicatie de pensii speciale si nu trebuie sa comentezi numai prostii ca salariul al 13-lea se pune la ultimul salariu si la pensie ,spui numai prostii singura baza de calcul este 60-80 % din ultimul salariu in cazul meu ultimil salariu fara nimi pentru ca din el se socoteste pensia era 12 milioane vechi cap patrat ce esti deci rezulta o pensie nesimtita de 10 milioane vechi sau 1000 ron cap patrat ce esti.
• nu e absurd
Trimis de un oarecare la 9 Februarie 2010 22:11:07
parintii mei impreuna au pensii de 1400 ron. Unchiul meu care era ofiter cu ceva grad mai inalt are pensie in jur de 2600 ron si se plange ca nu se poate trai cu banii astia. A primit si solde compensatorii, o suma considerabila. Acest procedeu se cheama discriminare. Adica restul prostilor care acum traiesc cu pensii extrem de mici, si nici lor nu le ajung nu ar spune acelasi lucru. Atat MI si MAPN, salariatilor lor nu li s-a retinut din salar acel procent pt pensie, si doar statul a virat, adica a luat tot de pe ceilalti fraieri sa le deie lor o pensie in permanenta actualizata. Imi pare rau dar nu sunt de acord cu parerea ta. NOua generatie de soldati angajati pe baza de contract stiu din start la ce sa se astepte. E optiunea lor. In plus existau si alte beneficii atat pt militienii de pe vremuri cat si pt militari, de la ajutorul pt chirie pana la suplimentul pt haine. Cati dintre salariatii ceilalti au parte de asa ceva? Unchiul meu s-a pensionat la 50 de ani cu dreptul de a lucra in continuare. Care salariat mai are dreptul de a se pensionala 50 de ani cu drept de munca?
Amintiri din dincolo de mormant !!!
Trimis de Gabor la 9 Februarie 2010 15:48:11
De ce va mai miratzi ? Nici in prezent pana la aplicarea noi legi tragico-comice,chiar statul nu respecta propriile legi.Conform legii punctul de pensie ar trebui sa fie 826,20 lei {45 %} din salariul mediu si nu 732,8 cat aplica Boc care face pe prostul si se face ca nu stie sa citeasca,ceea ce inseamna ca ne fura cu ca.13 % in fiecare luna.
Nu sunt bani ??? Pe langa nesimtzitzii care prefera sa ramana si nesimtzitzi dar si cu pensile pacalite pana acum,ceea ce nici in Haiti nu s-ar potrivi dar se poate in RO din UE.In al mdoilea rand ,nu sunt bani? Dar ce face statul cu cei ca.50 % de pensionari de boala falsi,epidemia de ilegalisti care cu nu se maqi termina ? Nu Stie ? Atunci de ce mai stau acolo ? De ce nu pleca cu flota sefului suprem ? Sau nici aia nu mai este ? Sau nu se stie ?
SA TRAITZI BINE ????? Nu meritatzi !!!!
• ca sa vezi...
Trimis de toma n. la 9 Februarie 2010 19:43:49
aceasta lege-250/2007-care fixa valoarea punctului de pensie la 45%...-,s-a putut aplica retroactiv ;o eventuala lege care sa aiba in vedere "specialele",nu
Nedrept si imoral
Trimis de TC la 9 Februarie 2010 15:27:11
"este dreptul meu să beneficiez de un sistem de asigurări adecvat momentului în care am optat pentru el"!!!!Oooo, dar cine opteaza in mod real?- haideti sa fim seriosi, este un fals argument , d-na avocat....
Il auzim livrat adesea ca scuza si de pensionarii cu pensii privilegiate, cum ca de asta au intrat ei in sistem , ca stiau ca vor lua pensii mari... Bun , dar si noi , astelalti, putem invoca acelasi lucru, ca atunci cand am intrat in campul muncii nu stiam ca se va extinde varsta de pensionare la 65 ani la femei, noi facandu-ne alte calcule, nici ca pensionarea anticipata, fie si cu un an in avans va avea drept consecinta o diminuare cu 50% a pensiei,aducand-o in cele mai multe cazuri la nivelul ajutorului social de 350 lei , pensie minima garantata?! De ce sa te mai dai jos din pat dimineata?
Punctul de pensie nu npoate fi mai mare de 30% din
Trimis de Ctin la 9 Februarie 2010 15:23:45
Punctul de pensie nu poate fi mai mare de 30% din salariul mediu, daca fondul de pensii se vrea a fi echilibrat.
Altfel, in conditiile in care sunt 1.1 pensionari la 1 salariat, trebuie ca fondul de pensii sa fie sustinut de la buget, sau din imprumuturi externe, ceea ce nu este o solutie pe termen lung.
Eu ma apropii de varsta de pensionare, deci nu am nici un motiv sa vreau o valoare a punctului de pensie mica sau o varsta de pensionare mai mare.
Aritmetica de clasa a treia arata insa ca s-a ajuns intr-un punct de la care tot asitemul de pensii se poate prabusi, iar problema care se pune nu este daca se vor micsora pensiile ci daca se vor mai da in viitorul mediu (5-7 ani).
Toate lamentarile sunt inutile, pentru ca nu exista solutii viabile, asa ca singura alternativa este micsorarea punctului de pensie si cresterea veniturilor la fondul de pensii, prin stimularea economieie si cresterea numarului de cotizanti.
Alfel nu vor mai fi pensii de loc.
• Punctul de pensie
Trimis de Doina la 9 Februarie 2010 16:41:11
Este incorect a gandi ca punctul de pensie trebuie sa fie doar 30% din salariul mediu brut pe economie. Sunt aberante pensiile de mii de roni(zeci de milioane lei) deoarece nimeni nu merita asa ceva. Sa se ia de acolo surplusul si cu acesta, penctul de pensie sa devina 45% din salariul mediu brut. Si inca ceva: de ce avem nevoie de pilonul II de pensii? Unde se duc acesti bani, de ce si pentru cine, mai ales ca nu exista garantia ca cei care platesc acesti bani, atunci cand vor iesi la pensie vor si beneficia de ei? Nu suntem o tara bogata ca sa oferim din putinul nostru smecherilor!
• perfect adevarat
Trimis de un oarecare la 9 Februarie 2010 22:24:09
Intai o scurta precizare. Stimatul TOVARAS ION ILIESCU imediat dupa 'REVOLUTIE" a luat o masura extrem de socialista si anume sa trimita in pensie in jur de 600.000 oameni care atunci aveai o varsta in intervalul 50-60 ani, asta fiindca nu aveau loc de munca si statul sa nu cheltuie cu somajul lor. SI de atunci a inceput nebunia. S-a terminat cu legea 19 extrem de permisiva care a adus ROmania la situatia in care ministrul sanatatii sa interzica in anumite judete pensionarile pe caz de boala fiindca erau cu 50% sau 100% mai mari decat in restul judetelor. uite o persoana cu capul pe umeri care stie si ca calculeze ceea ce se poate si ceea ce nu se poate. Actualul sistem public de pensii este falit din diverse motive, de la baza mica de cotizanti pana la categoria de pensii nesimtite, anticipate, de boala, de hadicap, care capuseaza acest sistem. S-au mai luat o parte si s-au dat la Pilonul II care este o mizerie, si uite asa toti privilegiatii, ca si bugetarii cand le sunt atinse posturile au dintr-odata drepturi si vin cu argumente juriridice. Felicitari pt comentariu Ctin, fiindca e bine pusa intrebarea, in viitor vom mai avea sistem de pensii la valorile actuale as spune eu, fiindca un minim de sistem de pensii va mai exista. Eu as propune altceva. Sa se mai mareasca punctul de pensie cu 50%, sa mai apara in jur de 1 mil de beneficiari, pensii anticipate, plus de boala si de handicap, si pe urma sa apara adevaratul faliment, pentru ca lumea sa constientizeze ca grevele si vociferarile sunt inutile. In paralel sa se mareasca salariile functionarilor publici cu 30% si numarul lor cu macar 200.000 si pe urma si ROmania sa fie cu totul in faliment, iar atunci poate ca se vor lua masurile care trebuie. Fiindca intradevar totul se rezuma la o anume matematica.
Opinie
Trimis de Pitirici la 9 Februarie 2010 14:39:02
Statul are mai multe functii de indeplinit.
atunci cind sau croit acele legi speciale pt uni.
unde au fost reprezentantii de valoare ai statului, d-na Magda Volonciu, care sunt platiti sa nu permita abuzuri???inainte de cele spuse de dvs. din constitutie, se spune pe la inceputul ei ca, " nimeni nu-i mai presus de lege".
exceptiile sunt bune doar daca sunt bune .
un uragan este o exceptie , dar una pe care no doresti sa o cunosti de la 2 km .
eu consider ca aceste legi speciale sunt negative in raport cu cei multi care au cotizat si cotizeaza in continuare.( nu functionari publici ce la cel mai mic ca rang pina la Presedintele tarii)
cu stima Pitirici
pensionari
Trimis de dan la 9 Februarie 2010 14:36:29
cred ca cel mai simplu ar fi fost pentru acest guvern sa promulge legea "salariat pana la moarte" si nu mai aveau nevoie de bani de pensii, calcule, rectificari, sisteme si alte alea...pai ce, daca iliescu care are 80 sta cot la cot cu aia tineri si va muri cu capul pe masa la cine stie ce congres de-al lor, de ce nu si ceilalti la fel...?
Halal ziar
Trimis de geo la 9 Februarie 2010 14:19:30
Publicați numai opiniile care vă convin...
Fel de fel de calcule...
Trimis de brucanianul la 9 Februarie 2010 13:44:28
Din pacate,nici un stat de drept NU umbla la pensiile speciale,deoarece se poate ajunge la un puci militar...Imaginati-va Franta sau Germania facind acest artificiu de calcul(la campanie electorala,pentru mai multe voturi...)La acest lucru pe care l-ar face un stat din U.E. prin tairea pensiilor speciale alta poveste decit un puci militaro-politienesc,cu concursul magistratilor nu s-ar intrevedea...
• Fel de fel de calcule(2)
Trimis de brucanianul la 9 Februarie 2010 13:51:47
Nu se poate accepta faptul ca o femeie din Romania sa prinda pensie la 65 de ani,dat fiind ca pe linga cele 40 de ore saptaminale,mai pierde vreo 10 ore saptaminal pentru aprovizionare,ca sa mai pui spalat,gatit,inca 10 ore saptaminale...Nu poti compara o femeie din Romania cu cea din U.E. care are si salariu,si catering la servici,si cumpara de la market semipreparatul pe care-l incalzeste la cuptorul cu microunde,si care-si PERMITE o bona...
• puciuri militare
Trimis de gigu la 9 Februarie 2010 14:49:25
cate puciuri militare ai auzit, nene, date de pensionari prin Franta si Germania ? Spune-mi si mie de cateva...
• @gigu
Trimis de brucanianul la 9 Februarie 2010 15:27:56
Gigule,ma refeream la PENSIILE militare(asa-zis speciale),se pare ca ai citit comentariul meu in afara subiectului,este vorba de cadrele militare din rezerva care au pensii frumoase,si relatii in sinul armatei...Normal ca nu poate fi vorba de niste babalici din Romania care sa faca un puci militar,ci de acele cadre militare,cu experienta...in comentariul meu spuneam sa ne imaginam ce ar fi daca un stat din U.E. ar elimina acele pensii babane...Citeste un pic mai atent comentariile...
• egalitate
Trimis de obisnuitul la 10 Februarie 2010 17:08:05
mai frate. vorbesti de femei ca fac aprovizionarea, piata. pai e nedrept, la supermarket merg eu, sa imi reduca mie statul perioada de munca, ca nevasta mea imi da lista cu cumparaturi si imi ureaza sa nu stau mult in trafic.....
Daca se VREA
Trimis de Alexu la 9 Februarie 2010 12:56:59
Am inteles din comentariile anterioare , ca nu se poate face nimic impotriva pensiilor nesimtite . Eu cred ca se pot face foarte multe lucruri :
1. Scoaterea lor din sistemul public, alimentarea din alte fonduri ( care sa fie livrate cu intarzieri mari , si numai dupa procese care sa le dea castig de cauza )
2. Impozitarea pe transe , cu 80 % ultima transa ( pentru pensii de peste 10000 ron )
Cine le da dreptul idiotilor de la guvernare sa repare greseli cu banii nostri de pensii?Deturnarea ( chiar si prin legi proaste ) a fondurilor publice de pensii sa fie pedepsita penal cu inchisoare de la 20 ani in sus , si sa fie aplicata si ministrilor sau functionarilor de stat precum si parlamentarilor care o voteaza !!
La fel se poate institui si o pensie de max 350 ron pentru toti cei care au lucrat in securitate inainte de 90 , indiferent de pozitia pe care au ocupat-o!!!
Aberatie
Trimis de io la 9 Februarie 2010 12:48:47
Nenea ala sindicalist care sustine ca 50% din romani nu prind varsta de pensionare ar trebui sa se mai gandeasca... Potrivit datelor privind speranta de viata de la INS, din 1.000.000 de romani de 20 de ani (aprox. varsta medie de incadrare in munca), 950.100 ajung la 65 de ani. Adica numai 5% nu prind pensia. De altfel, e suficient sa te uiti in jur, la familie, prieteni, cunostinte, colegi, vecini etc. Chiar mor/au murit jumatate din ei inainte sa implineasca 65 de ani?
• Fraierul Plateste
Trimis de Fraierul plateste la 9 Februarie 2010 13:01:12
Sint mai mult de 5% care mor, si nu trebuie sa mai luam sndaje sau nici macar statistici . E bine daca traiesti intr-un mediu de longevivi , dar gaselnita lui Bismarck cu pensiile ramine o afacere pt. fiecare guvern de corupti. Evident ca pastrind salariile mici, ca sa mearga afacerile unora, nu vor exista nici bani de pensii. Si oricum asa cum se intimpla in alte tari , chiar daca nu ai contribuit suficient la pensie totusi poate unele guverne viitoare , prin pomana electorala, vor face o pensie minima cu care sa poti supravietui ( ex.: UK). In Romania e cazul sa iti faci propiile aranjamente privind traiul la batrinete...generatiile care cresc nu prea au de gind sa plateasca aiurea si oricum cei cu pensii speciale au prioritate.
• Matematica
Trimis de Alexu la 9 Februarie 2010 13:01:23
Crezi ca daca amesteci lucrurile esti mai destept ? Este vorba de cei care muncesc si platesc contributii. Ceilalti , or trai mult si bine cu pensia de 350 ron pentru care nu s-au spetit , in dauna fraierilor care au muncit 40 de ani ca sa aiba aceeasi pensie . Daca ve scadea 1 mil de tzigani care nu contribuie in veci la vreo taxa in Romania , vei reface calculele si poate iti iese ecuatia!
• @Alexu
Trimis de io la 9 Februarie 2010 13:28:20
Da, desigur, stie oricine ca speranta de viata in randul celor care muncesc si mai ales in randul celor care si muncesc, si contribuie la asigurarile sociale, este mult mai mica decat in randul celor care nu muncesc sau al celor care muncesc, dar nu-si achita CAS :)))))))
pensii nesimtite/ o smecherie
Trimis de Florin la 9 Februarie 2010 12:38:48
Instituiile Statului ar trebui sa identifice cazuri semnalate, cum scrie un cititor mai jos, legat de cumul de functii abuzive.
Dar, ATENTIE: cel mai periculos aspect al legii este majorarea varstei de pensionare (mai ales la femei).
Acest Guvern incearca ceea ce alte Guverne nu au reusit, adica de a ramane cu banii platiti de noi sub forma de contributii. In Italia, Franta, Germania, adevaratele Sindicate s-au batut cu jandarmii in strada si Guvernele respective au renuntat la aceasta masura idioata.
Nu va lasati pacaliti de declaratiile lui Boc, este o smecherie ordinara. Unde ne sunt adevaratele noastre Sindicate?
• Sindicate cu numele...
Trimis de brucanianul la 9 Februarie 2010 14:18:39
Pai Florine nu-i vezi pe alde Hossu sau alte cirpe intitulati lideri de sindicat in fata camerelor de luat vederi la televiziuni ??Acei lideri au aminat protestele de azi din cauza viscolului de Dimbovita,voiai pe ei sa-i vezi cumva internati in spital pentru niste idealuri in care nici ei nu mai cred ??Doar nu-si pierdeau televiziunile ratingul de tara prin declaratiile lor oligofrene,cind vezi ca nu ai economie ce mai doreau sa vina Klaus premier ?? Si ce buget ar fi adoptat Klaus ??
lipsa de comunicare şi minciuna poate distruge o n
Trimis de cornelia la 9 Februarie 2010 12:11:47
din pacate discutia despre pensii demonstrează că lipsa de comunicare şi minciuna poate distruge o naţiune...implor pe cei cu paine si cutitul in mana sa faca ce trebuie:
pensii nesimtite au doar unii din diferite domenii si ei le-au obtinut fraudulos interpretand legea dupa bunul plac sau daca legea a fost prea permisiva, de vina sunt cşi cei care au făcut-o!...deci ei trebuie să platească...Veti intreba cum? cu destituirea si recalcularea pensiei....nu se poate ca un functionar cu aceleasi studii ci aceiasi ani de minca sa aiba pensii incredibil de diferite...pentru ca unul a luat toate primele colegilor pe un an si si-a calculat pensia după o suma exorbitantă iar celuilalt i s-a calculat dosr dupa propria leafă....
• CONTINUARE
Trimis de CORNELIA la 9 Februarie 2010 12:17:40
De asemenea, nu se poate ca un director să se angajeze propriul consilier si să aibă pensie de peste 30.000 noi si nimeni să nu-l "aresteze"...Şi pentru astfel de indivizi, toti functionari sunt trataţi cum sunt trataţi...toti directorii blamati, ...toti militarii, politistii,magistraţii sunt considerati hoti...Sa fim seriosi ...domnilor specialisti, guvernanti, politruci....chiar ne credeti prosti?...doar ca ne-a mai ramas să ne luam lumea in cap...oricum veti face dreptate doar pentru cei apropiati vouă....
despre pensii
Trimis de iliescovici americanu' la 9 Februarie 2010 11:55:37
nu vi se pare curios ca aceasta sarabanda a pensiilor speciale a inceput in 2003?imi aduc aminte ca la majorarea de 43% a pensiilor cand ministru al muncii era pacuraru a fost intrebat de ce nu folosesc o metodologie prin care sa se aplice procente mai mari de crestere pentru cei cu pensii mici si fara procenti sau procenti nesemnificativi la cei cu pensii mari si dupa o balbaiala regizata a incheiat ca nu exista aceasta posibilitate!si s-a ajuns aici si dumnezeu stie unde se va mai ajunge!
pentru DOAMNA AVOCAT!
Trimis de maria popescu la 9 Februarie 2010 11:43:43
Pentru ce sa va adresati forurilor internationale doamna avocat,pentru ca tara asta si oamenii care muncesc in ea nu va dau totul doar d-voastra magistratilor,parlamentarilor,SRI stilor,politistilor sa nu mai lucreze nici un urmas de-al d-voastra in vecii vecilor ca la asa pensii nesimtite va imbogatiti pentru citeva generatii?!Chiar nu mai aveti nici suflet nici constiinta ,ati lucrat in mina,ati fost flaminzii si goii natiei,v-a mers rau vreodata?Nu acceptam noi,acest popor incercat sa va bateti joc de noi cu aceste pretentii absurde pentru Romania !!
pensiile nesimtite trebuiesc anulate urgent!!!
Trimis de ioana vlad la 9 Februarie 2010 11:31:41
Domnilor legiuitori,faceti odata dreptate!!Chiar daca ar fi bani la buget nu e corect sa fie dati pensionarilor fara bun simt!!Sa primeasca fiecare dupa cit a contribuit!Sunt ingineri,economisti,profesori,cercetatori,medici,muncitori,mineri a caror pensie nu trece de 1500 ROn!!Oricit ar fi lucrat !Nici o categorie sociala nu are nevoi mai speciale la pensie.Trebuie sa traim toti cum se poate in Romania in aceste vremuri.Daca nu se gaseste modalitatea anularii pensiilor speciale ,legea e nula!!DEgeaba ne comparam cu UE,SUA,nu suntem nici pe departe la standardul lor.Nici o profesie nu-ti permite sa ai mai multe gioburi daca o faci cu responsabilitate.Asa ca domnilor magistrati,nu va convine,alegeti alta tara mai bogata!!Sa se faca dreptate!!
pensii
Trimis de georgel la 9 Februarie 2010 11:11:24
este un efect si nu cauza.daca prin absurd se va intampla ca cei care au distrus tara vor fi pusi sa plateasca,atunci vor fi bani pentru toata lumea.pana atunci toate sistemele sociale vor fi la pamant.distrugerea sistematica a tarii este cauza tuturor relelor si este pacat ca pana acum nu s-a gasit nici un vinovat desi se stie cine sunt.eu as incepe cu fps-ul care a minat toata economia tarii.
ANTAI REZOLVATI PENSIILE NESIMTITE
Trimis de JENII la 9 Februarie 2010 10:58:07
VA ROG SA CALCULATI LA CATI PENSIONARI LE-ATI MAJORA PENSIILE DACA ATI REDUCE DIN ACESTE PENSII NESIMTITE CARE AJUNG LA 20 000 LEI ! CE AU LUCRAT ACESTI CETATENI??? CUM S-A CALCULAT DE SA AJUNS LA ACEASTA SUMA INCREDIBILLA? SE COMPARA CU CEL CARE ARE TOT ATATIA ANI DE MUNCA DAR O PENSIE DE 500-600 LEI?
• p.....maari
Trimis de justiarul la 9 Februarie 2010 13:41:22
tanti jenii se fac angajari la apv. da fuguta ia ranita,pusca si bocancii fa vreo35deani marca apv si pe urma sa vorbesti-guitai de pensii la apv
"Schelete pitite" - ce limba vorbim ?
Trimis de Mircea la 9 Februarie 2010 10:57:03
"Schelete pitite".
Stimata autoare, noi suntem romani, nu suntem englezi sau americani.
Romanii au un vocabular suficient de bogat pentru a gasi un inlocuitor elegant pentru aceasta expresie nefericita.
Nu cunosc varsta dumneavoastra dar sa stiti ca oamenii maturi nu folosesc asemenea monstruozitati lingvistice.
Feriti-va de Hollywood, cultura se aduna din carti intai de toate.
• despre ce vorbesti?
Trimis de copilu la 9 Februarie 2010 12:25:14
"schelet/schelete" si "pitit" sunt cuvinte din limba romana.... te stricasi la capatzana? ca sa-ti zic unul dacic.... varza de viezure ce esti....
• Daca nu stii, mai bine taci
Trimis de Ion from Raion la 9 Februarie 2010 12:30:22
Este o traducere mot-a-mot a unei expresii din engleza ("skeletons in the closet") care inseamna un secret rusinos.
• Mda
Trimis de Mircea la 9 Februarie 2010 18:46:46
Bravo mai baieti, asta este nivelul vostru. Intr-un fel ziaristul a facut bine pentru ca s-a exprimat pe limba voastra. Ramaneti in lumea desenelor animate si a super-eroilor.
faradelege
Trimis de matei la 9 Februarie 2010 10:51:50
am 37 ani de grupa 1 si faradelegea continua in care ne tram noi pensionari nu se termina.sa traiti bine.
• Multumeste-i PSD-ului
Trimis de Catalin C. la 9 Februarie 2010 12:40:47
Ca ei (PSD, PDSR si celelalte denumiri ale sale)au marit infim suma celor cu adevarat nevoiasi, si au creat legile de sustinere a pensiilor nerusinat de imense.
LA MINTEA COCOSULUI
Trimis de jenii la 9 Februarie 2010 10:49:01
D-LOR CARE SPUNETI CA , CONDUCETI ASTAZI ACEASTA TARA ! DE UNDE SA AVETI FONDURI DE PENSII DACA NU AVEM SALARIAI??? DACA NU AVEM LOCURI DE MUNCA? DIN FONDUL DE SOMAJ ? AN NICI UN CAZ! VA MULTUMESC...
Pensii
Trimis de Caty la 9 Februarie 2010 10:21:50
Chiar daca e imoral, principiul retroactivitatii nu poate fi incalcat. Dar, asa cum s/a facut si in alte situatii, pensia maxima de la STAT poate fi plafonata, la maximum trei salarii madii, de exemplu. Si ar disparea pensiile nesimtite....
• DE ACORD CU CATI
Trimis de LIVIU PAULUS la 9 Februarie 2010 12:33:16
in primul rind trebuie sa cotizeze si cei cu pensii de serviciu,ei si angajatorii.ca sa nu se mai umble la principiul neretroactivitatii sa se plafoneze pensiile de la stat.cei care cistiga bine sa se gindeasca si la perioada inactiva.lor nu li se pot ajusta pensiile ca nu este legal,dar mie pot sa nu imi creasca PUNCTUL legal de 45%.in prezent pe mine ma impoziteaza la suma ce depaseste 1000 lei ptr a le da altora din impozitul meu de pensionar pensii nemeritate.vezi Guvernule ....
• precedentul
Trimis de toma n. la 9 Februarie 2010 19:59:37
te anunt ca S-A CREAT UN PRECEDENT(pentru pensiile "obisnuite"-cele calculate dupa legea 19/2001)-legea 250/2007 a fost modificata in 2009-dupa ce a fost aplicata cateva luni;mai precis,a fost "retro-inactivata"de guvernul boc 1;asa ca nu mai umbla cu principiile,ca astea sunt doar pentr "catei"
• o intrebare
Trimis de un oarecare la 9 Februarie 2010 22:50:52
daca ai citit constitutia toti cetatenii sunt egali in fata legii. Legile "speciale" sunt o exceptie de la aceasta regula si implicit creaza discriminare care nu este in spiritul constitutiei. Asa ca aceste legi daca ar fi atacate ar fi anulate. Ilegalitatea s-a produs atunci incurajata de toate guvernele care s-au perindat la guvernare. In plus degeaba scrie pe hartie ce vrei tu sa scrie daca nu sunt bani. Hai ca vreo 3 ani sa zicem maxim se vor mai imprumuta sa plateasca aceste pensii nesimtite. Pe urma se va revolta poporul si atunci sa vedem ce se va intampla cu acesti pensionari. Forma mea de protest va fi sa nu mai platesc nici o taxa sau impozit si atunci sa vad unde va duce toata aceasta "moralitate". Ce e moral sa-i dai aviatorului acela 20.000 pensie, doar fiindca a avut spate, nenorocind in acelasi timp cate alti pensionari pe care i-ai nenorocit. O moneda are 2 fatete. Daca se va mai insista din nou se ajunge la adevarate miscari. Asa ca draga Caty scuteste-ma cu textele astea ieftine. DIn ce spui tu ar insemna, am fost smecher si mi-am tras i pensie mare acuma sa ma pupati in ****** fiindca se incalca principiul neretroactivitatii legii in timp. Mai sunt si alte principii care iti valideaza avantajele smecherule si deja lumea e intinsa la maxim. Daca mai parasim tara inca 500.000 din acei 2.4 mil cotizanti la sistemul public de pensii sa vad de unde se mai platesc acele pensii nesimtite.
noua lege a pensiilor
Trimis de vero la 9 Februarie 2010 10:19:33
normal si corect mi se pare ca toti cei care vor sa beneficieze de pensie sa cotizeze la sistemul asigurarilor sociale si sa primeasca pensia in functie de suma cu care au contribuit. Ce este atat de greu?
• da, sunt.......
Trimis de ionica la 9 Februarie 2010 20:11:49
avocati,judecatori,cei din armata,politie,au pensii de nesimtiti ca au stiut sa impuna acest lucru guvernelor care s-au perindat.Nici nu au contribuit la fondul de pensii ! Vor salarii mari, pensii mari, numai ei au nevoie de bani multi.numai ei au odrasle carora sa le fie bine.Noi suntem gunoiul, mocirla.Sa fie obligati judecatorii sa plateasca atunci cind in dosare usoare dau verdicte aiurea numai pentru bani.Sa le fie rusine tuturor :fosti si actuali guvernanti ,fosti si actuali militieni, s.a.m.d.mi-e silaaaaaaa
injustetea acestei legi*
Trimis de justitiarul la 9 Februarie 2010 10:19:29
acestui popor ar trebui sa i se dea o pastila de dor de munca sau de dor de duca cit mai departe inspre vestul europei*
allnicol@yahoo.com
Trimis de stancu la 9 Februarie 2010 09:24:26
De unde sa se tot dea pensii cand din 9,3 milioane de persoane active doar 4,3 milioane sunt angajate (dintre care multi sunt bugetari sau pensionari care lucreaza)? La o rata reala a somajului de peste 50 %, de unde sa aiba bietul stat bani pentru pensii speciale sau pentru atatia directori din ministere si primarii ?
pernsii
Trimis de popa Antoneta la 9 Februarie 2010 09:24:08
Am terminat 5 ani ASE si am 36 de ani de munca . E normal ca eu sa am in viitor o pensie de 1200 roni iar altii de la 12 000 roni in sus . pana in 1989 toti am contribuit la fel la sistemul de pensii. De atunci unii au avut salarii mari, deci au contribuit cu mai mult decat mine la sistemul de pensii. Ca urmare vor obtine mai multe puncte. E clar toti pensionarii sa primeasca pensie in functie de cat au contribuit la sistemul de asigurari. Ce e atat de greu. Sa se faca recalcularea pensiei.
• din bv ?
Trimis de gigi la 9 Februarie 2010 20:33:33
finante 70 ? vezi gigitrifan47@yahoo.com
raspuns dl bebe
Trimis de radu la 9 Februarie 2010 08:42:48
Am terminat Academia Militara in SUA si m-am reintors in Romania foarte entuziast in speranta ca voi putea aduce partea mea de contributie la construirea tarii. M-am lovit de un numar imens de incompetenti veniti cu pile si relatii pe usa din spate, oameni care ar fi fost refuzati de sistemul privat datorita ineficientei si incompetentei. M-am lovit de pensionari reangajati (primeau si pensie si salariu), oameni expirati care priveau cu suspiciune orice element inovator (element "capitalist" dupa cum se exprimau in plin secol XXI). Am plecat scarbit de toata aceasta mizerie! Dumneavoastra spuneti ca pensiile sunt normale - eu, ca persoana care nu mai are treaba cu Romania, va spun ca nu: sunt specialisti adevarati si oameni care asuda de dimineata pana seara si se aleg cu pensii de mizerie pe cand cei care lucreaza la Map sau cum se mai numeste lucreaza cate 8 ore pe zi (asta daca nu pleaca mai devreme), pana la o anumita varsta. Consider aceasta o discriminare fata de ceilalti contribuabili! Oricum, sunt constient ca toate problemele cu care se confrunta Romania azi nu vor disparea decat dupa 3 sau 4 generatii de aici incolo - adica exact suficient timp ca sa se aseze praful peste apucaturile comunisto-fanariote (ca doar de aceea tara e in Balcani). Recomandarea mea, daca ar fi sa fiu ministru al apararii, este pastrarea unui numar mai mic de militari insa foarte bine instruiti (decat mult si prost mai bine mai putin si bine). Oricum razboiul secolului XXI nu se poarta in numar ca pe timpul lui Burebista si nici la baioneta ca in WW1.
Toate cele bune
• sa nu exageram ...
Trimis de un cititor la 9 Februarie 2010 08:56:16
Referitor la ultima parte a interventiei, daca aveti dreptate, razboiul din Irak si Afganistan in ce secol il categorisiti ? Ca vad ca tot e nevoie de soldati acolo ... De ce mai e nevoie de soldatii ramani (daca nu sunt bine pregatiti), de soldati din alte natii si de atitia soldati americani ?... Daca baietii aia din USA sunt asa de tari, pina acum o rezolvau ... Problema e alta : razboaiele se declanseaza de politicieni, se poarta de militari si se incheie tot de politicieni ... Interesul poarta fesul (petrol, complexul militar-industrial, etc.) !...
• Generatiile X, Y si cele care vin dupa vor schimba
Trimis de Dandy la 9 Februarie 2010 20:19:47
Cu respect pentru cei ce isi exprima punctul de vedere aici. Radu a avut un punct de vedere diferit de ceilalti pentru ca a vazut diferentele. Si eu locuiesc in afara, USA, dar tot contribui la planul de pensii din Romania! As dori sa spun ca este inutil sa va pierdeti vremea sau mai bine zis energia de ai condamna pe cei care au puterea. Pune-ti mina oameni buni si faceti voi ceva schimbati sistemul de acolo voi singuri! Dragi conationali, intr-adevar Romanismul-Fanariot-Turcesc , Balcanismul Romanesc nu v-a dispare in 20-30 de ani dupa "Revolutie"! Dupa citeva generatii bune de reimprospatare a ideii de civilizatie, societati libere de a face ce doreste fiecare si nu condusa de un guvern care are numai interese politice si financiare. Generatiile care ies sau iesit la pensie vor trebui sa accepte ce primesc fara sa mai "cricneasca" pentru ca ele au pus in putere acest sistem actual. Pare dur ,dar este realitatea! Daca aveti ceva impotriva acestei afirmatii uitati-va in jurul vostru si spuneti daca va convine. Generatiile X, Y va avea datoria sa isi plateasca acum pentru pensia care o va primii. Adica sa contribuie si in acelasi timp sa isi faci planul lor privat pentru batrinete. Dar cum cei batrini ii invata pe tineri in ziua de azi..... Nu contribui la pensie ca nu vezi nu primesti nimic..... Cu siguranta ca planul de pensii se va ruina !
la militari
Trimis de bebe la 9 Februarie 2010 08:03:11
TOTI COMENTEAZA LA TV. IN NECUNOSTINTA DE CAUZA.MILITARII IES CU SAIZECI LA SUTA DIN SOLDA PE ULTIMELE SASE LUNI NU CU OPTZECI DIN ULTIMA LUNA.NU SE ADAUGA SPORURI SI CEL MAI IMPORTANT NICI NORMA DE HRANA CARE REPREZINTA IN MEDIE CAM PATRUZECI LA SUTA DIN SALARIU. PENSIA MILITARA A FOST INCA DIN 1830 O PENSIE SPECIALA.AM FOST DEPASITI DE MECANICI,TRACTORISTI,ELECTRICIENI,ETC.EU AM 35 ANI VECHIME SI O PENSIE DE 1310 LEI. NU CRED CA ACEASTA ESTE O PENSIE SPECIALA.
• legea pensiilor
Trimis de joszef pensionar la 9 Februarie 2010 09:28:08
buna! normal si corect este ca fiecare sa primeasca drepturile banesti pentru cat a contribuit la sistemul de pensii. tineri,! nu mai acceptati in sistem persoane care au avut carnet rosu ,sunt expirati.
• RECALCULARE
Trimis de qdgqdfg la 9 Februarie 2010 14:28:58
Ce au facut pana acum acestii indivizii care sunt beneficiarii acestor pensii nesimtite acum?Imposibil sa nu stiti :s-au jucat de-a revolutia ,s-au jucat de-a hotii si vardistii,s-au facut ca instruiesc soldatii etc .Altii mai protejatii si-au facut propriile legi de calcul pentru pensionare sinu numai atat .





