

Ridicarea vizelor SUA, misiune imposibilă
Autor: Răzvan Amariei
Publicat: 28 Septembrie 2009
Vizionari: 4591;
Noile condiţii impuse de Washington şi slaba pregătire a solicitanţilor români fac ca momentul în care vom ajunge să călătorim în SUA la fel de simplu ca în UE să fie tot mai îndepărtat.
«Vreau să mănânc un apfelstrudel pe Ringul din Viena? Mă urc în maşină şi în patru-cinci ore sunt acolo», explică un timişorean unul din avantajele de a locui în vestul ţării. „Lasă, că nici la noi nu e chiar aşa de nasol. Vreau o plimbare cu gondola? În două ore sunt la Veneţia cu avionul şi, dacă am noroc, pot găsi un bilet dus-întors cu mai puţin de 100 de euro. Mai mult faci din centru până la aeroport“, spune prietenul său bucureştean. Oraşe care acum câţiva ani erau doar un vis frumos pentru cei mai mulţi români sunt astăzi locuri favorite de vacanţă. Roma, Paris, Londra sau Barcelona au devenit destinaţii banale, cu care nu prea mai reuşeşti să stârneşti nici atenţia, ce să mai vorbim de invidia colegilor de serviciu. Cu totul altfel, însă, stau lucrurile când vine vorba de New York, Los Angeles ori Miami – metropolele de peste Ocean au reuşit, în mare măsură, să-şi conserve aura de mister. Nici nu e de mirare, având în vedere că, în 2008, doar circa 40.000 din cele peste 13 milioane de ieşiri din ţară ale cetăţenilor români au avut ca destinaţie Statele Unite.
Birocraţia ne ţine departe
Desigur că distanţa şi costurile de transport joacă un rol importat în ceea ce priveşte numărul mic de concetăţeni care au ales SUA ca destinaţie turistică. Însă, cel mai probabil, principalul motiv pentru care preferăm Turnul Eiffel lui Empire State Building este faptul că în Franţa şi în cea mai mare parte a Europei suntem primiţi fără comentarii, arătând doar cartea de identitate, în timp ce pentru a intra în Statele Unite nu doar că ni se cere paşaportul, dar avem nevoie şi de viză. Cu atât mai frustrant este că doar cinci state membre ale UE (în afară de noi, Bulgaria, Polonia, Grecia şi Cipru) mai au parte de acest tratament. Mai mult, procedura nu este deloc o formalitate.
În 2007, aproape 38% din cererile de viză din partea românilor au fost respinse de Consulatul SUA. În 2008, rata de refuz a scăzut la 25%. Doar că, pentru ca România să fi fost primită anul trecut în programul Visa Waiver - VWP (care prevede dreptul de călători în SUA fără viză pentru perioade de până la 90 de zile), ar fi trebuit ca, alături de o serie de măsuri luate de autorităţi (printre care introducerea paşapoartelor biometrice ori facilitarea schimbului de informaţii privind persoanele suspecte de activităţi teroriste), rata de respingere a cererilor de viză să fie mai mică de 10%.
Se ridică ştacheta
„Revenirea, începând cu 1 iulie 2009, la pragul maxim de refuz al vizelor, de 3%, drept condiţie de acces al unui stat în programul Visa Waiver, reprezintă un impediment suplimentar în eforturile de accelerare a procesului de includere a României în VWP“, explică Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor de Externe. El spune că discuţiile la nivel tehnic vor fi dublate „de demersuri ale MAE de promovare, la nivel politico-diplomatic, a aspiraţiilor legitime ale României privind liberalizarea regimului de vize pe relaţia cu SUA“, dar şi de o campanie de informare şi educare a solicitanţilor de viză, care să conducă la o scădere a ponderii refuzurilor.
De cealaltă parte, consulul general al SUA la Bucureşti, James Gray, afirmă că „autorităţile române au făcut deja paşi în direcţia îndeplinirii condiţiilor necesare includerii în programul Visa Waiver, însă acesta este un proces pe termen lung, care implică o diversitate de măsuri“. El îi îndeamnă pe cei care vor să obţină o viză SUA să studieze cu atenţie instrucţiunile puse la dispoziţie de consulat, având în vedere, cel mai probabil, faptul deja cunoscut că o bună parte a refuzurilor nu au loc pentru că persoana este neeligibilă, ci ca urmare a lipsei unor documente sau a completării greşite a formularelor.
UE vrea, dar nu prea poate
O rază de speranţă părea a veni dinspre Bruxelles. Cu şase luni în urmă, comisarul european pentru Justiţie din acea vreme, Jacques Barrot, a menţionat, printre priorităţile vizitei pe care urma să o facă la Washington, problema vizelor SUA. „Există în continuare cinci ţări ale UE ai căror cetăţeni au nevoie de viză pentru a călători în Statele Unite. Vrem reciprocitate totală“, a spus Barrot. „Promovarea unui tratament egal, la călătoriile în Statele Unite, pentru toţi cetăţenii Uniunii este una dintre priorităţile UE“, confirmă purtătorul de cuvânt al MAE. Însă, subliniază el, „conform normelor europene în vigoare, precum şi celor convenite la nivel comunitar, între statele membre, discuţiile dintre Comisia Europeană şi guvernul american vor viza exclusiv aspectele de competenţă comunitară“. Asta înseamnă că, în cele din urmă, presiunile pe care le poate face Uniunea sunt limitate, având în vedere că „deciziile SUA cu privire la eliminarea regimului de vize se adoptă pe baze individuale, în funcţie de evaluarea îndeplinirii, de către fiecare dintre acestea, a criteriilor prevăzute de legislaţia americană în vigoare“, explică Alin Şerbănescu.
Cu alte cuvinte, până nu vom reuşi imposibilul, respectiv să coborâm rata de refuz sub trei procente, călătoriile românilor în Statele Unite vor fi acompaniate în continuare de frustrantul şi, deseori, umilitorul drum pe la consulatul din strada Filipescu.
39.562 de vize SUA au fost emise în 2008 pentru cetăţeni români. Luând în calcul şi cererile respinse, Consulatul a încasat, din taxe, circa 7 mil. dolari
ce sa faci in america ?????
Trimis de dumitru la 4 Octombrie 2009 14:16:18
AMERICA E VARZA SI O SA FIE UN SIMPLU STAT MILITAR AIUREA........FARA NIMIK BUN IN TARA AIA.EU AM FOST IN 1999 SI AM STAT PANA IN 2001, A FOST FRUMOS DAR AM O GRAMADA DE RELATII K ALTFEL ERA VAI DE VIATA MEA.SANT TOTII NISTE RETARZI SI RASISTI.
AM INCERCAT SA MA DUC IN 2004 SI NUSTIU DE UNDE SI CUM M-AU INVINUIT CA AS FI UN TERORIST SI MA BAGAT LA INCHISOARE 1 NOAPTE DUPA CARE AU ZIS CA ISI CER SCUZE CA M-AU CONFUNDAT......SA II IA DRAKU SI MA BUCUR K UE IA DISTRUS PANA LA PAMANT.MA BUCUR CA SANT EUROPEAN SI CA POT MERGE DE LA MAREA NEAGRA PANA LA ATLANTIC FARA VIZA SI CA AVEM UN CONTINET SUPER FRUMOS CU CULTURA MULTA SI OAMENI CALUMEA.........AMERICA E UN NIMIK,RETARDAT DUPA PETROL SI PROSTII AIUREA,AU MURIT CA VACILE LA PASCUT IN IRAQ SI LI S-AU INFUNDAT TOATE
Tuturor anti-americanilor
Trimis de Gicu Arpagicu la 3 Octombrie 2009 02:14:56
Dupa ce cititi rindul asta, bagati capul la fund.
Sa stea asa!!!
Trimis de b00m la 2 Octombrie 2009 21:11:08
Romanii sunt bine vazuti aici din orice punct de vedere si as dori sa stea asa.Aici nimeni din americani nu se uita la noi ca si cum europenii si uita la voi, ca niste gunoaie sau criminali.Pt ce sa vina aici toata pleava,mizeria societatii romanesti si sa ne castigam un nume de cacao?....Mai bine sa tina sistemul care il au si sa dea drumul la cei care sunt cu adevarat oamenii de societate,responsabili si la care cavantul ciurdeala e lasat undeva la o parte.
• haha
Trimis de sss la 3 Octombrie 2009 23:55:37
mai voua romanii astia "americanizati" care tot postati aici cu aere de superioritate va spun ca sunteti demni de mila. pt cei care se dezic de natia lor si care au plecat de aici pt ca nu i-a dus capul mai mult. adica majoritatea. halal romani. de fapt am uitat. bravi americani. ma bucur ca va merge bine acolo dar nu uitati de unde ati plecat si nu mai dati cu pietre in cei ramasi acasa pt a face cumva ceva pt tara asta.
America
Trimis de Alex la 1 Octombrie 2009 22:45:04
Lasa ca e Mai bine in italia sau spania. Eu traiesc in new York si pot spune ca am vazut toata Europa. Dobitocul de nai jos vrea sa Vada periferiile orasului. Dute si vezi si parisul, Roma sau Madrid. Toate sunt la fel. Nu Mai vorb de bucuresti. Genu asta de oameni care ies din bamboo si calatoresc si ei odata si vor sa Vada numai frumuseti. Pun pariu ca nu ai bani sa spargi pe o seara intrun club din new York daca ai compara cu bamboo. Nu va adteptati ca America sa va dea ceva. Vorb de oamenii care au venit aici ca nu puteau sa se realizeze in Tara lor si ca de aia au venit.eu zic ca poate au venit sa traiasca intro Tara ca sa munceasca si ca sa fie respectati. Dupa parerea ta ar trebuii ca sa ne omoram toti astia saracii, negri,mexicani etc...Ar trebui sa vezi si sa aprecie zi cati oameni au venit cu nimic in buzunar si au realizat ceva intro Tara straina. Ar fi cam multe de zis cum e viata pe afara dar sa ai cu cine sa vorbesti. Nu cu baieti de bani gata sau alti care sau vazut milionari peste noapte si nu I Mai ajungi la nas.
Viza selecteaza!
Trimis de De departe la 30 Septembrie 2009 03:31:52
Locuiesc in USA si ca roman sunt de acord cu prezenta vizei pt cetatenii tarilor enumerate in articol. Dupa faima pe care ne-am cistigat-o in Europa de Vest, chiar data tiganii au fost principalii artizani, prezenta noastra trebuie sa fie facuta numai de oameni care ne fac cinste. Am o fata si nu vreau ca la scoala sa fie aratata cu degetul pt ca este romanca la origine!
• si
Trimis de unul la 1 Octombrie 2009 17:06:54
eu cred ca americanilor le trebuie ceruta viza pentru a putea intra in Romania
vize pentru cetatenii americani
Trimis de viza la 29 Septembrie 2009 23:27:13
Propun introducerea de vize pentru americani. Inainte sa zbore in Romania sa treaca pe la ambasada romana din Washington si sa plateasca 150$. Cind ajung in Bucuresti propun ca unui procentaj random de americani sa li se refuze intrarea in Romania. Masura asta va trebui revocata odata ce aderam la spatiul Shengen.
• Americanii nu vin in Romania
Trimis de Bianca la 30 Septembrie 2009 00:21:26
Stai tu linistit, americanii nu vor sa vina in Romania, cei care vin vin petru business, si nu le place nimic - nu va mai bateti cu pumnii in piept, intre Romania si Europa de Vest sau America este o distanta pe care numai autosuficienta voastra nu o vede.
• perfect
Trimis de gogu la 1 Octombrie 2009 17:10:37
adevarat sa li se ceara si lor viza. dar de noi daca nu avem "minister de externe" sau mai bine zis stam cu capul plecat ce sa-i faci. o da in chestii birocratice si de fapt e dupa cum doarme noaptea respectivul/respectiva la ghiseu. asta e cauza ratei mari a respingerii de viza. nu cum au inceput sa mai spuna acum ca nu stiu romanii sa completeze formularele, etc plus ca te si trateaza fara nici un pic de respect.
romani
Trimis de usa la 29 Septembrie 2009 22:11:11
adevarul ca romanul e o natzie primitiva si nespalata, deaiai nu va da viza. iar in momentul in care viza pentru romani va fi ridicata, se mia duce drak inca o civilizatie vestica. sa ma anuntati si pe mine, sa imi fac bagajele si s ama mut pe lune!
• tu
Trimis de oarecare la 1 Octombrie 2009 17:05:26
intai invata sa scrii romaneste si apoi iti poti da cu parerea. probabil ca nici in engleza nu ai putea sa-ti expui parerea cum trebuie.
AM trait pe pielea mea umilinta
Trimis de Roman la 29 Septembrie 2009 21:09:16
Exact. Eu. Roman. 29 ani in 2007, platit cu 1800 dolari in tara cu vechime de 3 ani, vreau sa plec la invitatia scrisa a unei prietene in SUA pt 2 sapt. La ambasada prezint si un extras de cont, ca asa mi-au zis ca-i bine, cont incare aveam ceva bani stransi. Se uita aia de la ghiseu la mine si-mi spune jegoasa naibii, scuzati limbajul dar asa e, ca nu-mi da viza ca vreau sa emigrez cu banii aia. Sa cad jos din picioare nu alta. Una la mana ca m-au umilit ca vreau eu sa emigrez ca sa ce? sa spal pe jos in SUA. PLus ca imi facusaem planul cu ce sa vizitez si altele. Pai scuzati-ma prefer sa umblu-n toata lumea da eu acolo nu calc nici sa ma cheme. Parerea mea e ca viza pt SUA e o loterie, daca nu-i place vreunei angajate de ghiseu de fata ta sau s-a trezit rau nu iei viza nicicum. Sunt niste nenorociti care ne trateaza ca pe ultimii oameni.
Pt Stefan B
Trimis de Maria la 29 Septembrie 2009 16:42:56
Eu personal nu cred povestea ta cu o femei al carui copil de 5 ani a fost perchezitionat.Am fost in NY cu baiatul meu de 8 ani si a fost foarte incantat.Am vizitat de la muzee ,zoo,parcuri pana la magazine-simpti aerul de libertate in piept.In UK pe care o vizitez foarte des (in scop de serviciu)nu pot spune acelasi lucru.
14 orase
Trimis de am fost si nu voi mai merge la 29 Septembrie 2009 14:56:59
DRUMUL a fost groaznic cu delta airlines de la viena la new york. ma rog am trecut si de o catastrofa care nu a aparut in media.
am vizitat de la new york pana la chicago si san francisco.
tot timpul am dorit sa vad marginea orasului cartierele marginase .NU CENTRU.........marginea trebuie sa o vezi sati dai seama unde te aflii. imi pare rau dar e mai rau CA IN ROMANIA........viva EUROPA...buhhhhhhh AMERICA...vai si amar......
• Raspuns tovarasului care nu i-a placut
Trimis de George la 30 Septembrie 2009 05:50:48
La noi groapa de gunoi nu e la marginea orasului daca la asta te refereai ca n-o gaseai. Puteai sa intrebi pe cineva si-ti spunea cu mare placere. Oameni ca tine mai bine stau acasa. SORRY!!!!!!!!!!!!
US sa isi puna pofta in cui !
Trimis de Mihai la 29 Septembrie 2009 14:56:46
Am fost o singura data in US (in zona Boston, dar am vizitat si NY), pt cateva saptamani, trimis de firma la care lucram. Nu m-as mai intoarce acolo nici mort, atat de mult mi-au displacut locurile si oamenii, inclusiv marele New York. Nu inteleg mitul acesta format in jurul USA, este un ***** de tara cu un ***** de oameni. Nu exista americani. Cine crede ca exista natia de american se insala, exista doar mexicani, spanioli, indieni, chinezi si negri toti pregatiti sa iti scuipe seminte in cap sau mai rau sa iti traga un glonte in fund daca de uiti urat la ei. Am intalnit doar cativa care erau de 2 sau 3 generatii in US, restul erau la primii din familia lor sau la a doua generatie. Toti veniti din alte zari, evident ultimii oameni care la ei in tara nu au reusit sa faca nimic. Oriunde in Europa (am fost in Olanda, UK, Grecia, Spania, Italia) de simti de o mie de ori mai bine si sunt locuri mai frumoase si de vizitat in concediu si de emigrat.
• NY
Trimis de Maria la 29 Septembrie 2009 16:32:55
Si eu am vizitat anul trecut New York-ul si pe ''cont propiu''crede ca a fost greu sa ma intorc in tara.Este o alta lume nu se compara cu nimic din Europa,desigur trebuie sa stii ce sa vizitezi,daca ai fost cu o misiune te cred si eu ca nu ai vizitat nimic.Si eu cand mergin delegatie la Londra sau Praga sau Paris lumea ma intreaba ce am vizitat dar in afara de aeroprt -avion -hotel -intalniri nu prea apuc sa vad ceva
vize????
Trimis de calin la 29 Septembrie 2009 14:01:24
"o bună parte a refuzurilor nu au loc pentru că persoana este neeligibilă, ci ca urmare a lipsei unor documente sau a completării greşite a formularelor".AUZITI OAMENI BUNI CE DECLARA ACESTE JEGURI ,care se declara cei mai liberi oameni.ADICA ,DREPTUL NOSTRU ,ESTE SA LE DAM LOR VREO 200 USD,PT O VIZA PE CARE NICI MACAR NU O VEZI,SA FACA EI INCASARI DE 7 MIL USD SI SA NE FACA PE NOI ELIGIBILI DAR SI PUTINI "PROSTI SI AGRAMATI"CA NU STIM SA CITIM CE TREBUIE LA CONSULAT.ASTIA CARE AU TRAS TOATA LUMEA IN JOS.NISTE CACATI DE OAMENI,GEN "YES-MAN".
• Ai dreptate
Trimis de rantnick la 29 Septembrie 2009 14:38:21
Si eu cred ca in primul rand este partea coemrciala... cu acei 7 mil ambasada se autofinanteaza tot anul, altfel ar fi trebuit si primeasca bani din state, pe care nu prea ii mai au nici acolo... ca un raspuns adecvat ar fi introducerea vizelor pentru americani... cu toate ca nu sunt foarte multi americani care vin in Romania, dar sa treaca si ei prin acea procedura umilitoare... Sa simta si cetateanul lor simplu ce inseamna birocrat roman...
american way of life
Trimis de avocatu la 29 Septembrie 2009 11:10:13
ma p pe viza lor,coca cola,mickey mouse vorba lu rammstein!sa ma roage si nu ma duc...
PACAT CA AMERICANII NU INTRA LA FEL ...
Trimis de BULA IMOBILIARU la 29 Septembrie 2009 09:44:22
IN ROMANIA.CALVARUL UMILITOR LA OBTINEREA VIZEI ...SI SPECTACOLUL DE BUN VENIT IN AEROPORTURI LA SOSIREA PE TERITORIUL NOSTRU.NU MERITA SA LE PLATIM TAXA DE INTRARE IN AMBASADA...SI SA TE TRATEZE CU AROGANTA SI SUPERIORITATE.ANI DE ZILE NE AU UMILIT CU VIZELE...IAR CEI CARE I AU CONSIDERAT PRIETENI SI I AU TRATAT PREFERENTIAL...LE AU CIOCNIT AVIOANELE DE WTC.AR TREBUI SA NE GANDIM MAI MULT LA EUROPA SI MAI PUTIN LA USA.
s-ar putea sa fie vorba de acte in mare parte
Trimis de Tina la 29 Septembrie 2009 08:58:16
eu am obtinut viza pentru state pe 10 ani fara nici o problema. am urmat toti pasii si m-am prezentat cu toate documentele cerute asezate in ordine, frumos. singura intrebare a fost daca am mai calatorit in afara tarii. oricum, stiau deja raspunsul. si, desi sa zicem ca eu aveam un avantaj ca detin o garsoniera, orietena mea, care a urmat dupa mine, nu avea nici o propietate personala si ii mai fusese si respinsa viza o data, imediat dupa 11 septembrie. dar acum i-au dat-o si tot pe 10 ani. oricum noi mergeam in vacanta doar 2 saptamani.
asa ca s-ar putea sa aiba dreptate domnul de la ambasada ca oamenii se prezinta, in mare parte, cu documente lipsa sau expirate. am vazut si eu acolo cateva cazuri.
• Nici nu vrem
Trimis de misu la 29 Septembrie 2009 11:51:17
Eu unul nici nu am de gand sa ajung acolo nici macar in vacanta.Ar fi ultima tara din lume unde as merge.
• America.. sa astepte din partea mea! :)
Trimis de Stefan B. la 29 Septembrie 2009 13:40:18
Veezi legile noi (Din Decembrie anul trecut) , odata ajuns pe pamantul lor, au dreptul sa 1) te aresteze fara sa iti spuna de ce 2) sa te inchida, fara dreptul de a contacta familia sau un avocat 3) sa nu iti dezvalue locatia in care esti incarcerat 4) sa te detina pe timp nelimitat. Asta .. daca vor muschii lor. Adica, daca au un motiv sa te suspecteze de ORICE. Anul trecut o femeie din UK a avut copilul de 5 ani tratat ca un terorist, pentru ca numele lui era pe "no flight list" (is cam 5 milioane de nume acolo ). Copilul a fost perchezitionat, destinut etc, fara ca mama sa aiba voie sa ii spuna NIMIC! Apropo, Obama da din colt in colt cand e vorba de Guantanamo. A promis sa o inchida in nu stiu cateva saptamani, a MINTIT. De ce sa ma duc in astfel de tara ? Voi merge doar dupa ce democratia este re-instaurata. Pana atunci .. Europa si Asia ! :) (locuiesc in UK de 5 ani)
• pai
Trimis de pacat la 1 Octombrie 2009 17:14:47
poate asa au vrut cei de la ghiseu. tu ai avut noroc si atat. asta se numeste. e dupa cum se trezeste cel/cea de la ghiseu. daca are chef iti da viza daca nu, nu. poti sa ai tu ce proprietate vrei ca nici nu-i intereseaza asta.



