

Poşta Română nu face profit, deşi ar avea de unde. De ce?
Autor: Valentin Vioreanu
Publicat: 11 Martie 2010
Vizionari: 6146;
Pentru anul acesta, bugetul Poştei Române (CNPR) prevede un profit zero, în condiţiile în care aproape o treime din totalul veniturilor provine din comisioanele încasate la plata pensiilor şi altor asigurări sociale la domiciliul beneficiarilor.
Bugetul companiei, publicat recent în "Monitorul Oficial", prevede venituri totale de aproximativ 1,6 miliarde de lei, din care circa 30% (521 de milioane lei) provin din comisioanele pe care Poşta Română le percepe la plata pensiilor şi a altor ajutoare sociale la domiciliul pensionarilor, servicii pe care firmele de curierat rapid nu le pot presta.
În ultimii ani, profiturile Poştei Române s-au redus drastic - de la peste 30 de milioane de lei pe an -, până la cifra zero bugetată pentru 2010, în condiţiile în care afacerile firmelor de curierat rapid au înflorit ca o alternativă la serviciile poştale, pentru care statul deţine monopolul până în 2012.
Piaţa serviciilor de curierat rapid a avut rate de creştere de două cifre în ultimii ani, ajungând la circa 250 de milioane de euro în 2008 (depăşind veniturile din activităţi poştale ale Poştei Române). Şi asta în condiţiile în care firmele private, aflate în fază de investiţii, reuşeau să obţină marje de profit de circa 20%.
În anul 2008 Poşta Română a înregistrat o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de lei din care aproape 50% aferentă activităţilor "non-poştatele". Profitul net a fost de aproximativ 30.000 lei (nici măcar 10.000 de euro), în condiţiile în care, la nivel operaţional Poşta a înregistrat pierderi de peste 11 de milioane de lei. Cea mai mare gaură a fost pe segmentul serviciilor poştale de tip universal, rezervat (trimiteri de scrisori sub 50 de grame, pentru care preţurile sunt reglementate), poşta înregistrând pierderi de peste 90 de milioane de lei. Acestea au fost compensate de profiturile obţiunute din activităţi non-poştale (50 de milioane de lei) şi servicii poştale nerezervate (18,5 milioane de lei) şi alte servicii poştale (11,4 milioane de lei).
În campania electorală s-a vehiculat că Sorin Ovidiu Vîntu ar spriji coaliţia PSD-PNL tocmai pentru că avea un interes în posibila privatizare
a Poştei Române. Însă Vîntu a dezminţit ideea, declarând că "nici măcar o clipă nu i-a trecut prin cap să cumpere o adunătură de mortar şi ciment" (referitor la Poşta Română - n.r.).
Poşta Română a avut în 2007 o cifră de afaceri de un miliard de lei, şi un profit de aproximativ 25 de milioane de lei.
Pe ce se duc banii Poştei?
Nu cu mult timp în urmă, au apărut informaţii potrivit cărora Poşta Română dă aproape 4 milioane de lei unui SRL din Râmnicu Vâlcea pentru a achiziţiona faxuri, copiatoare şi imprimante.
Potrivit anunţului publicat pe www.e-licitatie.ro, contractul a fost semnat după ce la licitaţie
s-a înscris un singur participant. Acesta este Xeroservice SRL din Râmnicu Vâlcea. Pentru 3.249.960 lei, plus TVA, firma furnizoare de soluţii de copiere şi printare vinde Poştei 710 aparate. Astfel, în medie, un asemenea aparat a costat aproape 5.500 lei.
Din datele oferite de Poşta Română, firma Xeroservice SRL va furniza patru categorii de echipamente: echipament multifuncţional A4 faţă/verso cu 1 sertar,copiator, aparat fax, imprimantă, scanner – 240 de bucăţi, echipament multifunctional A4 cu 1 sertar,copiator, aparat fax, imprimantă, scanner – 440 de bucăţi; echipament multifuncţional A3 cu 2 sertare, copiator, aparat fax, imprimantă, scanner – 20 de bucăţi; echipament multifuncţional A3 color cu 2 sertare, copiator, aparat fax, imprimantă, scanner – 10 bucăţi.
Tot din bugetul publicat în MO rezultă faptul că salariul mediu lunar al unui angajat al Poştei este de aproape 1.500 de lei şi conform datelor, CNPR are la ora actuală 35.600 de angajaţi. Pentru finalul anului, aceasta are prognozat un număr de angajaţi de 36.048 de persoane, ceea ce îmseamnă că anul acesta CNPR ar mai trebui să facă angajări.
salariul postasului
Trimis de claudia la 19 Mai 2010 12:06:33
se tot vorbeste despre ineficienta postei si de firmele astea de curieratsi de salariile postasilor.
la sat salariul postasului este mai mic decat in orase.si as vrea eu sa vad o firma de curierat care se duce pana in cel mai indepartat catun pe un comision mic sa duca o scrisoare sau o pensie .si as mai vrea sa vad ce face atunci cand iese singur in strada cu geanta de bani ai pensionarilor ,cat ii tremura picioarele de frica .
iar investitiile care s-au facut au fost necesare si asa toata aparatura este inceata si veche.iar statul isi ia partea lui si se opune mereu cresterilor salariale desi posta produce bani si din chestii externe serviciilor de prelucrare si distribuire a serv postale.
asta este!asteptam vremuri mai bune si luptam pentru ele.
salariat al Postei
Trimis de Anonim la 12 Mai 2010 11:37:59
am un salariu de 1000 lei si este mediu sunt si mai mici nu mai spuneti ca cell mediu este de 1500
Falimentul voit
Trimis de Alex Codreanu la 1 Mai 2010 19:12:51
Posta romana este, cu buna știință, condusa spre faliment, la fel ca și CFR. Când va fi privatizata (încă o crima economica, după părerea mea), prețul care se va incasa pe ea va fi corespunzător. A propos de salarii, un casier, un factor sau o funcționară de ghișeu au salarii de mizerie. Știu oameni care au lucrat la posta (6, 7, 8, 10 milioane). Dacă media e cea care e este, probabil, pentru ca un număr restrâns de 'barosani' au salarii pe sprânceană.
cine e proprietarul ziarului ?
Trimis de Moldovan la 12 Martie 2010 22:25:50
Daca este domnul vintu atunci mi-e clar de ce nu-mi postati comentariul Asta se numeste cenzura cu toate ca am respectat intocmai NOTA dumneavoastra
• Depinde de limbajul abordat...
Trimis de brucanianul la 13 Martie 2010 13:44:09
Eu am patit-o doar de 2 ori insa m-am ambitionat si am schimbat esenta cuvintelor,putin mai indirecte,si comentariulmeu a fost postat... Vintu este la Irealitatea,B.Paunescu este noul tatic al acestui site,pina acum la comentarii care se fac cu bun simt,mai mult sau mai putin voalat,in limita NEDEPASIRII unor cuvinte triviale,consider ca acest site este mai obiectiv decit revistele financiare ale blajinului FELIX-Voiculescu,toate lacunele administrative si economice sint tratate ce seriozitate...Exista cuvinte cu subinteles care pot sa nu fie vulgare sau prea directe,cumpara draga dictionare de sinonime-paronime-antonime daca doresti sa ai un comentariu afisat...Numai bine!!
Comentariu DECENT dar realist
Trimis de moldovan la 12 Martie 2010 16:47:06
De ce nu-l postati?
Cosideram Capitalul o publicatie de exceptie
Trimis de moldovan la 12 Martie 2010 16:44:02
de ce nu postatati toate comentariile?
...
Trimis de Gillbert la 12 Martie 2010 01:43:28
... scenariul e clasic- INGREDIENTE: companie mare, resurse uriase, profituri uriase. RETETA: se ia compania se pune un director "smecher",mariri de salari, cheltuieli enorme, trimiteri in somaj,etc..., REZULTAT FINAL: compania va fii vanduta unor "investitori strategici"... si next on carton network: CFR, METROREX, si ce mai avem...
salariul
Trimis de paul la 11 Martie 2010 21:55:25
salariul la posta este mai mic decat se vorbeste ,de 2 ani nu am mai avut cresteri salariale in schimb am externalizat servicii ,transportul, curatenia, intretinerea ,etc...si uite asa posta a reusit ''performanta'' de a nu avea profit in conditiile in care am avut cresteri de venituri .In concluzie nu se vrea profit.OARE CUI II PASA ????
Pt.Diana
Trimis de Iris la 11 Martie 2010 20:54:33
Vad ca aprobi achizitionarea aparatelor multifunctionale ,la care le gasesti pe buna dreptate utilitatea ,dar ce parere ai despre televizoarele achizitionate de curand si care nu folosesc nimanui
• intr-adevar....
Trimis de Diana la 12 Martie 2010 10:26:45
la faza asta ai perfecta dreptate. NIci eu n-am inteles faza cu televizoarele. Si n-am inteles nici achizitionarea de aparate de aer conditionat, nu pt. ca n-ar fi nevoie de ele, fiindca vara e cumplit, ci din cauza ca oricum nu le dau drumul. Dar as minti daca n-as recunoaste ca vreau sa-si puna odata tehnica de lucru la punct, sa-si achizitioneze si softuri performante, ca sa nu mai astept 10-15 minute pina imi baga un colet in calculator. De regula ma duc cu mai multe colete o data, 4-5, fa un calcul cat stau la coada, ca sa nu mai zic..... daca mai sunt si altii in fata mea, sunt pierduta!!!!
Pentru toti
Trimis de Decebal la 11 Martie 2010 20:53:22
Atata timp cat cei ce conduc sunt pusi pe criterii de competenta "Politica" comentariile si judecata B.V.C. sunt de prisos. De aceia si contractul cu Xeroservice SRL. Iar la licitatie a fost numai unul ca asa a trebuit. Apropopo sunt angajat la stat intr-o societate in pragul falimentului datorita managementului. Cel care a adus-o pe pragul prapastiei era de la PNL si nu va raspunde niciodata pentru ce a facut!
chitantiere
Trimis de Iris la 11 Martie 2010 20:43:50
Oare unde a dus Chebac hartia achizitionata ? Pt.ca chitantiere in reteaua postala tot nu sunt (criza mare)
Multe comentarii degeaba
Trimis de Peter la 11 Martie 2010 15:42:08
Comentariile, in majoritate, sunt facute de pomana, iar Capital nu a aratat un lucru: Posta asigura servicii pe doua domenii: serviciul universal (care nu este concurential, se face pe baza unei licente pe care nu o poate obtine oricine, fara resursele necesare) si restul serviciilor (inclusiv curieratul) care sunt liberalizate pe piata.
Din serviciul universal nu prea se castiga (daca tot are Capital vreun raport, ar fi trebuit sa se uite si la structura veniturilor). Castigul vine din celelalte servicii si din contractele privind pensii, alocatii, utilitati etc. (pe care ceilalti curieri privati nu le pot face din cauza lipsei infrastructurii).
Cu parere de rau, nici articolul Capital, nici majoritatea comentariilor nu sunt la obiect. Unele comentarii (@Diana) sunt facute probabil de concurenta Postei - Capital nu ar trebui sa permita acest lucru, daca se doreste impartial.
Pacat de subiect, ar fi fost unul interesant, dar este nedocumentat.
Nu, nu lucrez in sistemul postal, pentru carcotasi.
• chiar nu vad...
Trimis de Diana la 11 Martie 2010 20:36:43
de unde ai tras concluzia ca sunt concurenta postei????!!!!!! Lucrez intr-un domeniu care nici o legatura cu posta. Am ajuns sa-mi vand lucrurile pe net ca sa fac rost de un ban in plus. De aici legatura si comentariile mele legate de posta, fiindca trimit colete prin posta..... si apropo, nici unul dintre cumparatori nu alege livrarea prin curierat. In concluzie, ai o logica care lasa de dorit.
Posta romana functioneaza exact ca si CFR-ul..pros
Trimis de George la 11 Martie 2010 14:17:25
Apropo pensia art trebui sa se ia pe card, am vazut mai nou si la tara se monteaza bancomate iar postasul trebuie sa se reprofileze. Mie sincer imi este scarba de Posta, am trimis un colet acum cateva luni dar dupa ce m-au intors de trei ori: ca nu e in cutie paralelipipedica, ca de ce am scris destantar langa expeditor, ca pe cutie scrie nu stiu ce. In timpul ala fetele de la ghiseu mancau seminte de parca erau la mahala. Ii compatimesc sincer pe cei care nu au alta posibilitate decat Posta. As scrie aici 100 de pagini despre subiectul asta, dar n-am timp. Cu Fan curier colaborez saptamanal sunt de nota 11.Recomand.
• pensii pe card la tara !!!!!!!!!!!!!?
Trimis de stefi la 11 Martie 2010 20:56:54
TE-ai gandit bine , stii ce inseamna asta ? Sa pui bancomate in fiecare satuc , sa o obligi pe tata Leana sa tina minte codul PIN , sa-l obligi pe badia Vasile sa se deplaseze la bancomat n KM , si dupa toate astea SURPRIZA.... bancomatul a ramas fara bani . Dar nu este nici o problema , onorata banca GRATIS va mai trimite o masina cu bani la Poplaca din Deal sa alimenteze cardul ca si asa nu au ce face cu profitul . Si ce te faci daca 5 oameni din sat au card BRD, 10 ING ,3 CEC .....deschidem o "parcare" de bancomate , sau se inteleg bancile intre ele si bun cate un bancomat in fiecare sat ca doar trebuie sa traiasca si ele din comisionul de retragere de la alta banca (parca era 3-5 lei de retragere ).
• Pensia pe card
Trimis de MM la 18 Iunie 2010 06:50:51
De ce pe card,ca sa-ti ia hotii de la banca X comisioane???Eu am indemnizatie copil+alocatia=800 ron,soacra-mea are pensie de 350 ron sa-i mai ia si banca bani?Nu imi convine cardul deoarece in cazul pensiilor muncesti 35 de ani si te trezesti cu:comision de administrare lunar+comision administrare anual+interogare sold+extragere de numerar+taxa eliberare card cand expira etc. si nici in cazul alocatiei de 42 ron,dupa ce ca e amarata ce-ti mai ramane din ea dupa comisioane.Si ce bancomate la tara?Eu stau in Prahova, judet care e puternic industrializat,nu am vazut nici un bancomat in mediul rural.N-ar mai avea hotii ce sparge.Stau la 5 km de Ploiesti si platesc 3ron autobuzul dus-intors pana in marginea orasului+2.4 tramvai/autobuz pana le banca=5.4+comisioane banca.Tot posta e buna,vine acasa si ai banii intregi. sunt total de acord cu idea falimentarii Postei Romane.Dar ce pot face?Eu nu sunt plina de bani ca o luam eu:),sau poate nu aveam loc de interesele unora.
paul@yahoo.com
Trimis de paul la 11 Martie 2010 14:11:44
postul meu de dinainte era ptr. @diana
paul@yahoo.com
Trimis de paul la 11 Martie 2010 14:10:43
suna de fata cu ei la info posta la nr. 021 9393.
in acest fel ii vei lamuri de un lucru pe care ei il cunosc foarte bine.
• mersi pt. informatii...
Trimis de Diana la 11 Martie 2010 20:42:40
Paul, chiar esti de treaba. Voi proceda cum m-ai sfatuit.
Din nou corectii...
Trimis de brucanianul la 11 Martie 2010 13:52:46
La multimea de comentarii ar trebui sa ne gindim la impeitritele functionare de la ghiseu,al caror salariu net NU trece de 900 lei net(cu vechime)iar ROBOCOP-postasul are in jur de tot atit+ 100 lei la risc de transport valori(pensii,somaj la domiciliu)Voi cei care traiti in RO nu realizati ca INTOTDEAUNA sefii sint cei care au aceste salarii babane(o gamalie de ac in plus la creier),doar pentru o ,,COORDONARE" de cacao a activitatii in teritoriu...Au aparut TCE-Post,Fan-curier,cele autohtone,cei care vor sa-si vinda marfa prin colet postal sigur apeleaza la aceste firme de curierat... DHL este in marea parte a livrarilor de curier pentru firme PRIVATE cu capital strain,aceste firme sint interesate sa-si trimita documente importante prin acest mod,vorba vine ,,Timpul este bani"In plus la alte tranzactii se aplica metoda online, prin primirea pachetului se achita online,dupa parvenire,nu prin Posta Romana,pe card 3D secure...(pina vine un hacker sa sparga codurile de transfer...)
• salariu
Trimis de gigi la 11 Martie 2010 18:15:38
am lucrat aroximativ 3 ani in posta romana in functia de oficiant ghiseu urban, pe ultima luna lucrata in posta in luna (februarie 2009), salariul meu a fost 1100 lei NET.
stim,stim...
Trimis de john la 11 Martie 2010 13:51:30
Posta romana este total ineficienta si neproductiva. ce ar fi sa o vindem? asta este SCOPUL. sa vindem Posta, Transgaz, Antibiotice iasi, Oltchim, CFR... evident, as aminti cateva "gauri negre ale economiei" care au fost vandute pe nimic si dupa vanzare au devenit FOARTE productive: romtelecom, petrom, sidex, etc...aceste privatizari sunt PRETUL platit pt banii imprumutati. sa inteleg ca reprezentantul FMI va veni cu o lista pregatita peste cateva zile?sau vine sa verifice "aplicarea masurilor economice asumate de guvernul Boc"?:)
• BINE SPUS
Trimis de EU la 11 Martie 2010 16:29:27
Ai spus foarte bine.Insa ar trebuie schimbat managementul postei, sa nu mai fie directori pusi politic, ci sa fie ori adusi din afara ori competenti, in nici un caz din cazul postei sau politic.Vedeti foarte bine cum s-a schimbat profitul companiilor Petrom, Romtelecom, Sidex, Electrica... dupa ce au fost privatizate, din pierderi au trecut imediat pe profit pentru ca nu8 mai tin in spate firme capusa de genul celei din Ramnicul Valcea.
• sindicatul
Trimis de postas la 18 Iunie 2010 15:00:25
ia nu mai dati vina pe conducerea pusa plitica, atat timp cat sindicatul si-a pus directori operationali, care raspund de tot cea ce inseamna posta, iar pe directorii de restructurare (cuvant foarte urat) i-a lasat fara atributii. stiti bine ca sindicatul conduce posta, dar si-au gasit nishte fraieri pusi politic sa scoata castanele din foc...si sa aiba pe cine da vina...
posta
Trimis de luciano la 11 Martie 2010 13:01:12
o institutie pseudo-comunista, cu ghisee lancede, functionari impietriti in timp..zero eficienta si o scrisoare trimisa in tara face 4-5 zile cel putin, am trimis o vedere din croatia si a ajuns dupa 2 saptamani,iar data de intrare in tara era dupa o zi de la trimitere...trebuie reforma si bastanii de acolo demisi, si verificati la sange..nu dau 2 lei pe clientii care se inghesuie la ghiseele lor comuniste
Consilierul ministrului
Trimis de Scorpionu la 11 Martie 2010 12:09:47
Stiati ca Romeo Medan , fost sef de cabinet in ministerul PSD-ist al transporturilor , pe vremea lui Mitrea , in prezent sef de cabinet al ministrului comunicatiilor a coordonat toate achizitiile Postei , in calitate de membru al Consiliului de Administratie al CNPR ? Hai sa ne dam cu parerea : unde s-au dus comisioanele ?
contractele cu furnizorii de utilitati
Trimis de Alina la 11 Martie 2010 11:46:00
Dar a aruncat cineva o privire peste contractele de utilitati? Din acestea posta romana iese clar in pierdere, iar clauzele contractuale au fost bine gandite, incat posta nu poate nicicum rezilia sau schimba aceste abonamente. Cei care au facilitat semnarea acestor contracte si-au luat de atunci talpasita si au lasat in urma lor un adevarat dezastru. Acum nimeni nu mai poate descurca itele oricat ar incerca. Atunci s-au facut afaceri de afaceri, ce vedem acum sunt numai urmarile la ce s-a facut atunci, dar culmea, oamenii aia dorm linistiti..
posta
Trimis de lipsa de interes la 11 Martie 2010 11:36:16
nu-i intereseaza decat de propriul buzunar.
De ex eu am trimis niste cd-uri si am vrut plic cu bule de aer, m-au trimis la librarie, altcineva dorea sfoara sa lege un colet si l-a trimis la librarie. Ei de ce nu au asa ceva acolo, ca daca merg la alimentara sa iau faina nu mi-o pune in buzunar, imi ia 20 de bani si pe punga. Dar pe cineva trebuie sa intereseze si sa vrea sa faca profit. Daca suni la o firma de curierat iti vin acasa si iti dau tot ce trebuie doar sa trimiti coletul cu ei, nu te mai trimit si la librarie sau in alte parti .... asa ca problema e la varf.......
• problema e...
Trimis de Diana la 11 Martie 2010 12:10:57
ca nu toti isi permit curierat. Fiindca scuza-ma, dar sa dai 20-30 RON nu e chiar de colea. Si unii sunt si nesimtiti. De ex. Fan Courier niciodata nu ma suna sa vada cand ma gasesc si unde. Totdeauna gasesc aviz in usa si trebuie eu sa-i caut. Din punctul acesta de vedere, cu TCE Logistica e mult mai bine. Si nu cred ca e mare scofala sa te duci sa cumperi un plic de la librarie. Posta nu mai vinde plicuri de mult timp, iar sfoara nu a vandut niciodata!!! Esti absurda la faza asta.
• pentru Diana
Trimis de popas la 11 Martie 2010 13:13:46
Draga mea, cititorul "lipsa de interes" nu este deloc absurd(a), iar exemplul cu faina de la alimentara este foarte corect. Posta trebuie sa iti ofere contra-cost tot ce ai nevoie pentru a expedia un colet/ plic. De ce este absurd sa ceri asa ceva?
posta
Trimis de nostradamus la 11 Martie 2010 10:14:35
de fapt nu se dorea privatizarea pentru ca institutia este condusa politic iar in teritoriu au fost numiti directori politic
• paul@yahoo.com
Trimis de paul la 11 Martie 2010 10:50:25
@diana astazi am dus la posta un colet - ramburs valoarea declarata de mine a fost de 1 leu si a fost totul in regula. este vorba e posta sibiu. in alta ordine de idei iti recomand in masura in care poti sa te duci la posta intre orele 07 - 08 ale diminetii. este gol
• mersi Paul...
Trimis de Diana la 11 Martie 2010 12:06:35
stiu ca sunt anumite ore cand e mai lejer. Eu am ales sa ma duc in jur de 19, fiindca sunt la servici in timpul zilei, asa ca dimineata nu pot merge. Deci ai pus valoare 1 RON... ok, inseamna ca e un abuz pe plan local. Si pt. ceilalti utilizatori care nu stiu decat sa jigneasca..... as prefera sa fiu si eu la privat, sa figurez cu salariu minim, sa nu platesc dari la stat cu caruta, sa beneficiez de ajutor la incalzire,etc. Eu personal nu stau deloc la servici. Si nu vorbesc din auzite, prietenii mei cei mai buni beneficiaza de ajutor de la stat pt. ca au salariu mic pe cartea de munca. Si castiga la fel ca mine. Ce zic de asta, ti se pare corect????
hai sa fim seriosi....
Trimis de Diana la 11 Martie 2010 09:25:21
daca nu era firma asta, era alta. Tot le-ar fi achizitionat. Se vede ca aceste comentarii sunt scrise de persoane care nu stau cu orele la coada la posta, la colete, sau in alta parte. Ar vedea atunci ce softuri proaste au pe calculator, si ca angajatele lucreaza pe banda rulanta. Nici pauza de o jumatate de ora pt. schimbul de tura nu reusesc sa o respecte, pt. ca e prea mare aglomeratie. Si voi spuneti ca nu muncesc???!!!
Ia angajati-va voi in locul lor.
Totusi am si eu o nemultumire. Au introdus o noua regula.... valoarea declarata a unui colet nu poate fi sub 20 RON. Probabil ca au avut motiv, fiindca multi declarau valoare 1 RON. Dar pe de alta parte mi se pare absurd eu sa vand un produs pe net cu 1 EURO, sa am valoare ramburs 11 RON si valoare colet 20 RON. Asta e abuz. Din punctul meu de vedere, valoarea coletului nu poate fi mai mare decat val. rambursului ( pt. ca rambursul contine si taxa de transport, care nu scade sub 6 RON, indiferent de greutatea sau valoarea coletului).
• domnisoara Diana
Trimis de marius la 11 Martie 2010 09:46:01
las-o jos ca macane. Lucrezi intr-o companie privata sau de stat? Eu sunt sigur ca intr-una de stat ca altfel ai stii ce inseamna eficienta muncii intr-o companie. Eu, daca maine cumpar Posta Romana, pot pune pariu cu dumneavoastra ca scot profit cu un sfert din angajatii actuali.Sau poate nu ati auzit de DHL sau alte firme de aceiasi natura cu posta noastra.
• Pentru Marius ce scoate profit din orice
Trimis de Plotoaga la 11 Martie 2010 10:56:00
Fraiere, ce DHL? Ce firme de curierat rapid care schimba coletele intre masini in intersectiile si parcarile mari din oras, cum ar fi spre exemplu piateta din fata Academiei Militare? Astea sunt servicii? Unde ai vazut in occident asa ceva? Firmele de curierat rapid ar trebui impozitate 60% in conditiile in care marja de profit este de 20%....!!! Ce ***, ne-am timpit de tot? Si stimata Diana, sa stiti ca si in tarile din vestul Europei se practica acest tip de valoare declarata minimala. Ce crezi ca inventat Posta Romana apa calda? Ideea este ca daca inca este monopol de stat ce cauta firmele de curierat in piata la ora asta? Asa a cazut posta romana, si prin ricoseu si o parte din CFR...putin de aici, putin de colea, etc... Asa ca profitul statului din activitatea de monopol a Postei Romane ar trebui cautat la DHL, Fan Courier etc...Transfer ce a fost realizat cu buna stiinta de catre cine? De vinzatorii de tara. Politicienii.
• @Marius
Trimis de Peter la 11 Martie 2010 11:55:55
Prietene, DHL-ul si ceilalti curieri nu fac decat asta, nu asigura si serviciul universal de posta (posta usoara, scrisorile). O sa faci pe ***' profit cu mai putini angajati, nu o sa poti deloc sa faci niciun serviciu. Ia gandeste-te cum asiguri scrisorile si celelalte servicii in fiecare localitate, in fiecare sat si comuna? Organizarea si executarea serviciului universal nu-i de ici, de colo, gandeste-te inainte sa comentezi si nu te da deshtept, ca-s lucruri de bun simt, nici macar carte multa nu-ti trebuie...
• lasa-ti-o cu dhl
Trimis de simona la 11 Martie 2010 13:39:49
pt un plic cu niste xerocopii si o fisa inmatriculare costa 50 lei. mai bine ma duc la posta si stau la rand pt prioripost care e 7 lei oricum iar de restul pot lau 2 pizza
amatorism
Trimis de cititor la 11 Martie 2010 08:36:09
este doar o relatare a datelor din buget si cred ca tot capital a scris despre licitatia pentru imprimante asa ca va puteati cita singuri daca erati un pic mai destepti
Prea multi
Trimis de ZyZy la 11 Martie 2010 08:35:06
Prea multi angajati ... care nu isi au rostul, se rotesc 5 ore pe zi si pun 2 stampile. Trebuie luate masuri.
vedeti ce salarii imense au
Trimis de barbu la 11 Martie 2010 08:30:54
O bataie de joc,uitati-va la salariile lor si veti afla de ce nu are Posta bani-NABABI cu sute de milioane de lei salariul iar cei mici stau si se uita.Nu mai vorbim cat se fura.
spun
Trimis de eu la 11 Martie 2010 08:27:27
ca daca acum are 35600 angajati si la sfarsitul anului va avea 36048 prognozat inseamna ca va avea 448 in plus nu 600 in minus.
• am corectat
Trimis de Capital la 11 Martie 2010 08:49:57
Va multumim!
• Ce spaga o fi dat SRL-ul
Trimis de Andy la 11 Martie 2010 10:59:59
Sa cumpere la preturi duble si triple fata de cele ale pietei? Uite asa angajatii nu au pixuri in timp ce niste retardati asa zisi manageri la posta nu face decit sa fure banu public.. cu complicitatea autoritatilor statului (organe de control, politicieni etc) si nu in ultimul rand cu complicitatea maimutelor care traiesc in aceasta tara bananiera reprezentati confirm principiilor democratice si in parlament de maimute sefe.
• licitatii
Trimis de paralia la 11 Martie 2010 11:59:42
Posta Romana nu are cum sa inregistreze profit in anul 2010 deoarece are de platit la fiecare judet cu salarii babane cite 2 rinduri de sefi - unul pus politic de partidul stat si unul care stie cu ce se maninca posta si care trebuie sa faca cu adevarat munca de director de posta , pentru ca seful politice paralel cu activitatea postala si e pus in fruntea postasilor din judet doar pentru a face campanie si presiuni asupra salariatilor sa se inscrie la PDL .La sediul Companiei din Bucuresti s-au instalat 20 de directori care au preluat activitatea a 5 directori (atit erau pina in februarie 2009. Va dati seama cit au muncit aia 5 de a trebuit ca PDL -ul sa angajeze in locul lor 20 ? Noii Directori au tebuitr sa faca si ei noi contracte de achizitii care de care mai valoroase . Ia intrebati-l pe directorul Chebac cit a costa hirtia PENTRU CHITANTIERE ? Sa nu mai viseze nimeni ca posta va avea profit cu asemenea ,,profesionisti ,, la conducerea ei .






