Capital.ro Experienta in slujba ta.
Curs valutar
4.0929
EUR
2.9703
USD
4.5007
GBP
2.9049
CAD
2.7256
AUD
106.8253
XAU
Sondaj
Care dintre sporurile primite de bugetarii din România pe timp de criză vi se pare cel mai „nesimţit”?
Convertor valutar
Data: 12 Martie 2010
Arhiva
L
M
M
J
V
S
D
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
L
M
M
J
V
S
D
 
 
 
 
 
 
 
Importatorii auto: «Din 2010, puteţi spune adio megadiscounturilor»

Importatorii auto: «Din 2010, puteţi spune adio megadiscounturilor»

Autor: Robert Stan
Publicat: 12 Noiembrie 2009
Vizionari: 2575;

Criza de pe piaţa auto din acest an a provocat reduceri de preţuri care au depăşit şi 25%. Importatorii spun însă că megaofertele sunt deja istorie, iar anul viitor ne va aduce preţuri ceva mai mari.

Cei care au avut inspiraţia, dar mai ales posibilitatea financiară, de a achiziţiona un autoturism în 2009 se pot considera fericiţi. Îngropaţi în stocuri calibrate pentru o piaţă anuală de peste 350.000 de unităţi, comercianţii au fost forţaţi să reducă preţurile până la limita marjei lor de profit. Unii, deşi nu recunosc, au şi sărit-o. Aşa se face că un vehicul pentru care, în 2008, era nevoie de 18.000 de euro, se comercializa în vara acestui an cu numai 15.000 de euro sau chiar mai puţin. „Discounturile pe care le-aţi văzut până acum au fost legate în special de situaţia stocurilor. Acum, când situaţia stocurilor este mult mai relaxată, vedem cum astfel de discounturi dispar“, a declarat, pentru Capital, şeful reprezentanţei autohtone a Mercedes-Benz, Michael Grewe. Şi Günther Seifert, directorul general al Porsche România, are o opinie similară: „În primăvară, clienţii noştri ajunseseră în Paradis. Din cauza stocurilor mari şi a lichidităţii scăzute de pe piaţa financiară, care încă persistă, toţi importatorii şi dealerii au vândut maşini la preţuri incredibil de mici. Toţi aveam nevoie de bani lichizi. Cred că această situaţie a luat sfârşit pentru că stocurile, cel puţin la noi, sunt acum exact pentru o piaţă precum cea de astăzi“.

Decembrie, ultimul bal

 În ciuda faptului că majoritatea importatorilor declară că au scăpat de stocuri, iar comenzile făcute acum către producători sunt calibrate exact pe cererea actuală din piaţă, este de aşteptat ca ultimele luni din acest an să se remarce prin noi oferte cel puţin interesante. Motivul? Există încă mărci ale căror stocuri nu au fost complet epuizate, iar trecerea în 2010 cu automobile a căror dată de producţie este 2008 ar însemna pierderi majore din valoarea vehiculului. Dacă luăm în calcul faptul că, în primul an, devalorizarea unui autoturism nou poate depăşi 15%, iar în al doilea, încă 10%, este clar faptul că mulţi vor prefera să vândă acum cu discounturi de 20%-25% decât să intre în noul an cu o maşină a cărei valoare a scăzut cu mai bine de un sfert. „Maşinile de pe stoc ne-au tras în jos. Cu cât stau mai mult la dealer, devin mai vechi şi valorează mai puţin. Am început criza cu un stoc de circa 8.000 de maşini. Slavă Domnului că acum am scăpat de stocuri“, spune Herbert Stein, preşedintele AutoItalia.

Devalorizarea pe stoc este şi justificarea menţionată de Michael Grewe pentru mulţimea de Mercedesuri care se putea vedea până acum câteva săptămâni în parcul Țiriac AutoRulate: „Maşinile care au stat mult pe stoc sunt greu de vândut pe canalele obişnuite ale pieţei de vehicule noi, pentru că, atunci când intră într-un showroom de maşini noi, clienţii vor maşini noi. La Țiriac AutoRulate, le-am vândut ca maşini noi, nu ca second-hand. Sunt superoferte, e drept. Din câte ştiu eu, acum mai sunt foarte puţine astfel de maşini.“

Cu siguranţă, însă, că numărul ofertelor se va reduce simţitor faţă de ceea ce se putea vedea pe piaţă în vara acestui an, pentru că mulţi importatori deja nu mai au maşini produse în 2008 şi nici măcar în prima jumătate a lui 2009.

2010: stocuri reduse, preţuri majorate

Unii dintre cei care şi-au propus să achiziţioneze o maşină în viitorul apropiat, mult mai puţini decât anul trecut, se întreabă, pe bună dreptate, cum vor arăta preţurile în 2010 şi dacă vor avea un acces mai uşor la finanţare. În privinţa finanţării, preşedintele AutoItalia nu este prea încrezător: „Băncile încă sunt reticente la a mai da bani. Sunt sigur că vor fi mai deschise, cândva, pentru că ele sunt interesate să vândă bani. Noi vindem maşini, ele vând bani. Dacă noi nu vindem maşini, băncile nu îşi vând banii. Ținerea banilor în seif nu le este de mare ajutor. Mai devreme sau mai târziu, băncile vor trebui să dea din nou credite.“ Deşi este ceva mai optimist, şi şeful Porsche România consideră că relaxarea creditării, care a provocat  de altfel avalanşa vânzărilor din 2007-2008, nu va mai fi atât de puternică, atunci când se va produce, ceea ce va fi un obstacol în calea creşterii numărului de achiziţii.

În privinţa preţurilor, majoritatea importatorilor anunţă majorări pentru 2010, prin raportare la vara lui 2009. „Mai jos decât acum nu cred că se poate. Noi, cel puţin, nu mai putem coborî preţurile. Acestea vor începe să crească, iar la începutul lui 2010 toată lumea va vedea preţuri ceva mai mari“, spune Stephan Breschan, şeful BMW România. „Încă facem oferte foarte atractive, dar va deveni din nou o regulă că un Mercedes poate fi cumpărat doar la preţul unui Mercedes“, menţionează şi Michael Grewe. În acelaşi timp, însă, Didier Gerard, directorul Citroën România, consideră că „preţurile de acum sunt corecte. Şi cred că aşa vor rămâne“. Iar Günther Seifert, de la Porsche, este de părere că „preţul real se află undeva între cele două extreme. Maşinile vor fi mai ieftine decât acum un an, dar mai scumpe decât în primăvară“.

 

Clienţii români sunt mai greu de mulţumit, pentru că vor o valoare foarte mare pentru preţul plătit. Nu cred că preţurile mai pot fi reduse faţă de ceea ce vedem acum.
Stephan Breschan, director general BMW România

 

Acum preţurile sunt corecte. Şi cred că aşa vor rămâne. Cel puţin acolo unde nu mai există presiunea stocului.
Didier Gerard, director general Citroën România

 

 

Cred că preţul real se află un­deva între cele două ex­tre­me. Maşinile vor fi mai ief­tine decât acum un an, dar mai scumpe decât în primăvară.
Günther Seifert, director general Porsche România

 


Băncile sunt încă reticente la a mai da bani. Dar, dacă noi nu vindem maşini, băncile nu îşi vând banii. Ținerea banilor în seif nu le este de mare ajutor.

Herbert Stein, preşedinte AutoItalia Group

 


Concurenţa s-a acutizat în timpul crizei. Această competiţie va dicta preţurile din piaţă. Asta nu înseamnă că tranzacţiile trebuie făcute în pierdere.

Michael Grewe, CEO Mercedes-Benz România

150 de mii de maşini se estimează că vor fi comercializate anul viitor pe piaţa românească

Alte articole despre: didier gerard, citroën, bmw, stephan breschan, maşini second-hand, tiriac autorulate, stocuri auto, herbert stein, autoitalia, piata auto, porsche, gunther seifert, michael grewe, mercedes-benz, importatori auto, auto


Comentarii cititori (44)
Nume:*
Subiect:*
Comentariu:*
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Asteapta, se incarca...

Ce caterinca

Trimis de Kool la 14 Noiembrie 2009 14:17:36

Din 2010, puteţi spune adio megadiscounturilor si "Bine ati venit" la SUEPR-ULTRA-MEGA DISCOUNTURI. Hahahahaha......ce caterinca, auzi, cind vom avea 1 milion de someri adica 10%, o sa mai cumpere masina cei cu virste pina in 16 ani. Hai ushi, ca pute.....

Raspunde

BA, voi stiti sa cititi?

Trimis de Ion la 13 Noiembrie 2009 14:47:10

Nu reusesc sa inteleg de unde au iesit comentariile astea de doi lei. De unde ati scos voi ideea ca masinile se vor scumpi? Aia zic clar ca megadiscounturile dispar. Deci, discounturi, mai mici, vor fi in continuare. Ca or fi mai mici decat erau asta-vara, e alta discutie. Dar nu am gasit nici o referire la masini mai scumpe. Si acum preturile sunt aproape la fel ca anul trecut. Doar ca toate masinile au discounturi. Unele mega, altele mini. Nu pretul va creste, ci se va micsora discountul.

Raspunde

adevarat

Trimis de geo la 13 Noiembrie 2009 12:36:51

sunt de acord cu importatorii: cred ca vor urma super megadiscounturi tinand cont de evolutia pe care o va avea economia noastra...

Raspunde

Concret

Trimis de gushpi la 13 Noiembrie 2009 11:07:37

Opel in 2008 = 17500 euro x 3,7 lei = 64750 lei
Opel in 2009 = 15100 euro x 4,3 lei = 64930 lei

UNDE VEDETI DISCOUNTUL PT ROMANUL PLATIT IN LEI??????

Raspunde

• discountul era...

Trimis de gushpi la 13 Noiembrie 2009 11:46:11

...de ochii lumii, pentrufraieri! Daca noi suntem platiti in lei, atunci chiar nu vad reducerile despre care se vorbeste! Iar daca comentariul in care se vorbeste despre costuri de productie sub 5000 euro/bucata este corect, atunci avem parte de o dezinformare URIASA...

• Asa este

Trimis de anonim la 13 Noiembrie 2009 12:51:09

Stocurile genereaza discount-urile. In momentul in care nu ai stocuri (si doar cativa dealeri puternici isi vor permite in viitor asta) nu vei avea costuri. In acel moment niciun dealer nu va aduce masini cu profit 0 sau 1-2% doar de dragul cifrei de afaceri. Mai bine nu vinde. E la fel cu situatia unui dezvoltator imobiliar care nu va construi nimic daca nu-i convine marja de profit. Si atunci pa,pa discount-uri si termene de livrare de 1 zi-doua. Rentabilitatea dealer-ilor este sustinuta in acest moment de service si tinichigerie, de parcul second hand si nu de vanzarile de masini noi. Dealer-ii auto nu sunt societati de binefacere, nici bancile, nici nimic pe lumea asta. Totul se va raporta din nou la profit si nu la lichidarea stocurilor. Vor dispare o parte din dealeri, concurenta va deveni mai mica si preturile vor urca.

EI SI?

Trimis de AUTOMOBILISTUL la 12 Noiembrie 2009 20:55:20

Ei si? Vom umbla pe bicicleta....vom fi mai sanatosi si le vom rade in nas la toti fitosii care put a benzina si motorina.

Raspunde

Dragilor, visele sunt gratis

Trimis de Ana la 12 Noiembrie 2009 19:40:39

Am citit articolul pentru ca ma interesa si comentariile din curiozitate. Proasta idee. Se vede ca afacerile au ramas, pentru multi dintre romanii care nu au avut curajul sa isi deschida o firma cat de mica, doar la nivel de troc si pomana. E libertate. Ganditi cum vreti. Dar se pare ca ii considerati pe comercianti drept filantropi care o sa va dea masini pe nimic. Am vaga impresie ca nu prea intelegeti cum e cu omul care are o afacere si face totul sa o protejeze. O sa cumparati masini tot mai ieftine si ala, care vinde cu marja zero sau cu minus, o sa isi dea oamenii afara, o sa vanda utilajele si cladirea, o sa dea bancii de unde a luat banii pentru showroom vila sa de la munte si o sa isi trimita copii cu metroul la scoala. Visati ca e gratis. Daca stati stramb si va ganditi drept o sa intelegeti ca nimeni nu va vinde fara profit. Chiar si pe timp de criza. Daca vrei sa cumperi bine. Daca nu, priveste piezis la aia putini care mai cumpara. Cine a inteles ceva, foarte bine. Cine nu... spor la comentat.

Raspunde

• Piata

Trimis de JOJO la 12 Noiembrie 2009 19:52:55

Pe piata exista cerere si oferta. Ramane de vazut cum vor evolua preturile. Ca parere personala eu cred ca vor scade la masinile cu pret mediu si mic si vor ramane aproximativ la fel la cele de lux(in criza oamenii bogati se imbogatesc si mai mult deci exista cerere deci pret mare). Articolul in schimb vrea doar sa induca o neliniste si sa forteze putin psihicul celor ce chiar au de gand sa-si cumpere intr-un viitor apropiat o masina. De ce? Nu stiu, poate ca, dealar-ii au facut facut ceva demersuri in acest sens. Da si: spor la visat si celor ce vand si celor ce cumpara! Numai bine!

origine caracaleana

Trimis de isarescu celmaice la 12 Noiembrie 2009 19:19:44

din2010 puteti spune voi adio vanzarilor,imi aduc aminte in 2007 cum intr-um showroom skoda din oradea vroiam sa cumpar un roomster,iar o domnita unguroaica imi spunea ce motor e "pumpeduse"in 3 pistoane 16000 euro,la banii astia venea fara capac de ornament la motor,i-am spus ca la banii astia sa mi-l dea discount,dar nu s-a putut,ehei faine vremuri !

Raspunde

nice try

Trimis de ivan la 12 Noiembrie 2009 16:51:50

cred ca este mai posibil sa veveniti cat mai putin dealeri si cat mai multi fara joburi, nu ca mi-as doria sta, dar sa fiim realisti, nu se va intampla nimic pozitiv la anul care sa va permita sa mariti preturile, preturile se maresc odata cu cresterea cererii, logic, credeti ca la anul ve-ti avea o crestere mai mare?

Raspunde

Adio importurilor

Trimis de silviu la 12 Noiembrie 2009 16:14:03

Suntem o tara prea saraca, ca sa mai importam masini. Ne-a dat criza peste nas... asta e. De la anul puteti domnilor importatori sa cresteti pretul, ca oricum nu o sa vindeti nimic in Romania.

Raspunde

mda

Trimis de Poetu la 12 Noiembrie 2009 13:44:41

O sa fie mult mai ieftine masinile facute pe gustul romanilor, proaste si ieftine. S-a gandit cineva ca acum nu o sa mai gasesti o masina cu o echipare mai decenta sau mai indrazneata? Motoare de 60 cp putere pe care nu le mai lua nimeni in seama si mai nou lipsa pana si a servodirectiei.....asta produci la 3-4 mii de euro. Piata a dictat asta si va dorim drumuri bune la cei care vrei masini moca. ESP, piele ,suspensii active , tot felul de senzori....alea vor fi povesti, dar chiar asa, ce ne trebuie alea la drumurile noastre.
Si sunt sigur ca mare parte din cei care isi dau cu parerea pe aici sunt cei care au ramas fara masini pentru ca si-au luat masini de ii costa mai mult asigurarea si accizele decat carburantul....in anii trecuti toti producatorii au tintit spre clasa premium cu modele care nu isi aveau rostul (vezi Insignia,Velsatis) pentru a satisface mofturile oricui ii putea o Octavia sau un 307....acum, avem comentariile de mai jos.
Exemplul cel mai concludent de a adapta cererea: Superb cu motor 1.4 ......asta chiar e culmea comertului cu masini: sa ii dai taranului ditamai hardughia cu motor de drujba....da' lasa sa se bucure si el ca acum o ia cu 19.000 nu cu 30.000 cat era una echipata dupa cum ii cerea tinuta si clasa.

Raspunde

• nu te da de gol

Trimis de bad la 12 Noiembrie 2009 13:59:39

nu generaliza; nu toti care am postat aici impotiva producatorilor si importatorilor de auto avem probleme cu banii, ca sa vorbim din frustrare; tu ori vorbesti despre tine ca si cum ar fi vorba de altii, ori esti o ramasita de angajat la vreo reprezentanta auto; exemplul tau cu superbul e un exemplu de taranie din partea cumparatorului, dar si din partea fabricantului; skoda de ce face superb cu motor 1.4 cum zici; jenanta in cazu asta e skoda;

• Pentru Poetu

Trimis de Rasvan la 12 Noiembrie 2009 15:41:48

Nu te hazarda in comentarii aiurea.ESP,suspensie activa si alte chestii de genul asta vor fii inzestrari standard cit de curind. Acum citiva ani ABS servodirectie sau aer conditionat erau la optiuni , acum nu se mai fabrica fara asa ceva.Visa cineva numai cu 5-6 ani in urma ca va avea internet in buzunar (pe un telefon mobil care costa 50-60 euro si de pe care poti vorbii si vedea la NY ) ? Piata este complet bulversata , cine nu pune tot ce se poate pe masina si la preturi mici , moare.Uita-te la coreeni : masinile lor sunt si ieftine si au inzestrare standard care la marcile europene intra la optiuni .De ce crezi ca in Romania (si nu numai) Hyundai si Kia au rupt piata.Si daca este asa cum spui , de ce are Loganul (o masina ieftina si modesta ca dotari) asa succes in Germania , patria masinilor ? Iti spun eu :datorita PRETULUI.

• Pentru Poetu

Trimis de Rasvan la 12 Noiembrie 2009 15:46:00

PS. Se vede ca te pricepi , 60cp nu mai are aproape nicio masina.Pina si Matiz-ul cu trei pistoane si 798cm2 are peste 50cp.Opel face motoare de 1.2 de 90cp , si asta este doar un exemplu asa ca lasa-ne.

• ce bine ar fi daca nu m-as pricepe

Trimis de Poetu la 12 Noiembrie 2009 19:10:41

Va las, stati linistiti, ideea e ca multa lume vorbeste fara sa stie despre ce este vorba....vorbeam de aia care rup piata cu dotarile lor....in rapoartele APIA si de fapt vand in Germania unde statul le plateste aproape jumatate de masina....si peste 2 ani cand vor incepe problemele cu ele le cara romanii inapoi sa plateasca scorurile pe care le Vrea Renault pe piese si manopera. Cazul Skoda a fost doar unul dintre ele, ei au dat ce a cerut piata, la fel ca si SUV cu tractiune pe o singura punte cu care a spart piata Hyundai ca sa aiba tot taranu gipan. Aici s-a dat exact ce s-a cerut. Cat despre daca ma pricep sau nu,asta e alta poveste, eu am incercat sa fiu neutru.

• Pentru Poetu

Trimis de Rasvan la 12 Noiembrie 2009 20:34:25

Nu am avut intentia sa te jignesc dar sunt multi pe aici care mai bat cimpii.Eu stiu ce inseamna masina buna (am Audi A4 model 2004 cu toate dotarile)si am avut in ultimii 20 de ani 17 masini de la cabrio la SUV. Eu vorbeam numai de piata si marketing .In Romania in urmatorul an nu se va mai vinde aproape nimic iar cei de mai sus care bat cimpii cu cresterea preturilor sun la fel de patetici ca si dezvoltatorii imobiliari.

2010

Trimis de luk la 12 Noiembrie 2009 12:43:16

si noi din 2010 vom spune adio importatorilor auto!!!!!!!!!!!who is the boss now??? sunteti penibili ....la ce disperare ati ajuns ..haha!!

Raspunde

importatorii auto:...

Trimis de vlad la 12 Noiembrie 2009 11:54:55

cu toata stima majoritatea care comenteaza aici nu au vagi cunostinte de business,D-nul Mihai explica cat se poate de logic situatia.Va urez sa aveti un business si sa-l conduceti...sper ca nu cu ideeile de roman frustrat exprimate mai jos!
O zi buna

Raspunde

• of

Trimis de bad la 12 Noiembrie 2009 12:11:38

frustrat pari sa fi chiar tu; afaceriile in romania sunt aiurea in orice domeniu; cine i-a pus sa aiba atata marfa pe stoc? s-au gandit ca oricum vine romanu' si-i luam banii; sa avem marfa pe stoc, sa ia romanu masina, sa facem bani si sa fim cu nasu pe sus; pai se pare ca tocmai importatorii nu stiu sa faca biz; pai daca nu stiu, atunci sa dea faliment; oricum regula e: CEL MAI EVOLUAT SUPRAVIETUIESTE!!!

• afaceristii romani

Trimis de geo la 12 Noiembrie 2009 12:17:37

vlad, cine a zis ca afacerile se fac usor? daca nu te pricepi, adio...

• importatorii

Trimis de vlad la 13 Noiembrie 2009 12:37:07

geo are dreptate, afacerile nu se fac usor .Am spus si in primul comment ca Mihai explica ceva cat se poate de evident, cat ii priveste pe importatorii de masini cam nasol pentru ei ... ei in relatia cu producatorii sunt o 'cota neglijabila' nu ei pun conditii....Romania e o tara subdezvoltata inka...tu ca importator roman in relatia cu producator nu prea ajungi sa pui conditii...

O SA MAI SCADETI BAIETI, O SA MAI SCADETI DIN PRET

Trimis de MDD la 12 Noiembrie 2009 11:12:58

De ce trebuie neaparat ca o masina sa fie vinduta cu 15000 euro, cond pretrul ei de productie este sub 5000 de euro ?
Putini stiu acest lucru, iar vinzatorii nu vor sa stie oamenii de rind. Numai marcile de lux, au costuri peste 5000 euro/unitate, masinile de serie se realizeaza si cu ...3200 euro / unitate...Incredibil, asa-i ? Cautati pe net si o sa vedeti ca am dreptate.Stiu, va fi un sok pt multi...

Raspunde

povesti de sfasit de an .

Trimis de bravo la 12 Noiembrie 2009 11:12:46

Sincer sa fiu astia isi fac reclama, cumparati acum ca la anu se scumpeste, asa au zis si in vara , cumparati acum ca din toamna se scumpesc, Povesti de 2 lei .
Oricum din partea noastra sa le scumpeasca cat vor ca poi o sa vina cu oferte si mai mari.
Nu cred in vrajeala asta. Astia vb de credite si leasing de la banci, intrebare : Cine se mai baga ? S-au pierdut nspe mii de masini , cine o sa ia in continuare , populatia prin programu rabla, firmele sunt la pamant acuma . Cine credeti ca o se mai bage intr-un credit sau leasing , dupa ce bancile te-au ars cu dobanzi si comisioane umflate peste noapte si dupa aia ti-au luat si masina inapoi . Sa fim seriosi , nici in 5 ani nu se vor mai umfla in pene imporatorii. Economia sa-si revina si apoi in 5 - 10 ani vor incepe din jocul . Va uram scumpiri cat mai mari, ca nu prea va mai baga nimeni in seama !

Raspunde

da

Trimis de viorel P la 12 Noiembrie 2009 11:06:23

.. cum spuneam, daca dealerii nostri ,, super-businessman'' faceu gramezi de bani la umbra unei taxe ILEGALE si nu din maestria si priceperea lor ( 30% scadere vad ca tot pe profit ii gaseste), topind concurenta prin viclenie , influenta politica, smecherie tipic romanesca, prin plantari de yes-man in pozitii de decizie in ministere adica la ,, arbitru'' umbland cu ,,verzii'' la ministrii gen - SULFINA, Vrajan ...etc ....se pregatesc baietii ptr. normalitate ... pentru concurenta... cand aberanta si ilegala taxa ,, cica de poluare'' va disparea . adica --01.01.2010.
Domnule Stan... mai tineti minte cand cu un an si mai bine in urma sustineati faptul ca aceasta taxa este menita sa sustina ind. auto din RO ? lasand sa se inteleaga ca - producatorii- sunt cei vizati? ... Timpul a demonstrat ca cei care au profitat la maxim au fost - importatorii de fiare noi - --- Dacia a crescut pa export --- astazi bariera protectionista ,, taxa de prima inmatriculare --- poluare -- naiba s-o ia'' poate fii inlaturata fara nicio consecinta ptr. Dacia. Dar ptr. camarila APIA - importatori a venit ceasul adevarului. Camarila incearca si vad ca tine, ca doar ei controleaza guvernul si nu invers ... programul RABLA extrem de generos ... ca doar noi trebuie sa sustinem IMPORTATORII ca un segment al ec. nationale VITAL. Pai romanii, pa ce sa cheltuie banii ... pa importuri nu?
APIA= Grup infractional tip cosa - nostra cu ramificatii tridimensionale, parazitand si controland decizia. Extrageti din APIA - Dacia si vedeti cine raman - masoni, banditi, camatari, securisti, tovarasi ... scursuri ale societatii.
Astazi mai esti tentat sa sustii ,, cauza'' APIA , d-le Stan?

Raspunde

Comentarii...

Trimis de Gikenson la 12 Noiembrie 2009 10:42:01

...foarte slabe si departe de subiect! Singurul care a comentat la subiect (si cu care sunt total de acord) a fost dl. Mihai, in rest doar comentarii de genul "ce bine, las' sa moara si capra vecinului".

Raspunde

• industria merge mai departe

Trimis de mgh la 14 Noiembrie 2009 20:59:09

total corect!! ce fel de oameni sunt romanii astfel incat sa se bucure de falimente? fiindca de fapt nefabricarea de masini noi si moartea dealerilor asta inseamna + somaj! speranta este ca toata industria auto sa faca urmatorul pas pentru motoare mai performante si masini care sa ne ofere siguranta dar si politica de garantii, in nici un caz ceea ce s-a intamplat in ultimii ani o abudenta de modele care se copiau. Totodata degeaba costa Loganul cateva mii de euro daca intr-un simplu accident se mototoleste ca foaia de hartie. In Germania neamtul adevarat cu siguranta nu s-a repezit la Logan , mai mult fiind cumparat de noii veniti fiindca la el se poate renunta rapid si nu va fi o tragedie la bugetul familial daca peste 3-4 ani va fi vandut. Pentru anul viitor se vor vinde masini noi in Romania! parca ne-am saturat sa cumparam masini de la samsari care dupa ce au umblat la kilometraj ne arata cat de buna si frumoasa este si ca el nu lasa la pret ca doar deh "a muncit" sa o aduca + plateste "din greu" taxe la stat. Nu mai bine luam o masina de dealer chiar si second + garantie 1 an iar pe eventuali 2-3 ceva disconturi chiar si cu cateva sute de euro in plus!?. Totul depinde de dealeri si politica lor oricum marje de zeci de procente nu au avut de la producatori.

rio

Trimis de rio la 12 Noiembrie 2009 10:34:15

da da poate mai vindeti si voi ceva pana la sfarsitul anului. uite io pun pariu ca vin la anul viitor si o sa imi dati reducere chiar mai mare.

Raspunde

• sa fii sigur

Trimis de viorel P la 12 Noiembrie 2009 11:14:28

la un adaos de 50% - dealerii pot da 40% si tot pa profit sunt.

SA SA INVETE MINTE

Trimis de BAD la 12 Noiembrie 2009 10:21:55

Dupa cum spun si unii distinsi comentatori mai sus, producatorii de automobile europeni ar trebui sa se invete minte si sa mai scada din preturi; cel mai tare ma enerveaza ca de ex o masina care in EU costa 50.000 euro, in state costa 50.000$; deci e o diferenta; pai daca ei isi bat joc de noi, hai sa ne batem si noi joc de ei; si importatorii fac pe fetele mari; cand economia duduia, aveau niste aere... acum nu stiu cum sa mai vanda, dar tot cu nasu' pe sus sunt; duca-se naibii

Raspunde

• Gresit

Trimis de gore la 12 Noiembrie 2009 12:36:53

Costa 40-45 mii $.

E posibil...

Trimis de Mihai la 12 Noiembrie 2009 10:00:47

Chiar daca unora vi se pare un articol anapoda, conluzia este corecta. Daca ati avea o firma ati sti ce inseamna sa tii marfa pe stoc. Mananca enorm de multi bani. Cand scapi de stoc te gandesti cum sa acoperi gaurile din buget si nu mai poti face reduceri mari pentru ca fara profit (din care platesti darile la banci) nu ai cum sa iti acoperi gaurile respective ci doar sa le adancesti.
Romania nu e o piata mare ca sa influenteze preturile producatorului. O sa vanda masini rezonabil pe alte piete, iar in romanica o sa vanda doar 10 masini in loc de 50, dar pentru alea 10 o sa obtina profit (din care plateste bancile si angajatii). Oricum, cu sau fara discounturi, multi dealeri o sa dea faliment la anul. Aveti grija de unde cumparati.

Raspunde

• NU

Trimis de BAD la 12 Noiembrie 2009 12:15:04

Renault a putut aduce in RO megane RS (fiind un model cu tinta fixa pe sport, deci nu de volum) la un pret de ~23k euro, in restul EU fiind 30k; daca vrei se poate

• 

Trimis de gore la 12 Noiembrie 2009 12:49:34

20 mil. e o populatie mare. Sunt putine tari in UE cu populatie mai mare. Si mai ales e o populatie cu mare apetit pentru masini. Asa ca, in contextul unei scaderi generale a pietei auto, toti producatorii vor trebui sa scada preturile. Si mai ales pentru o piata ca Romania, cu potential bun de vanzari.

• Cati

Trimis de Josh la 12 Noiembrie 2009 13:27:31

dintre dealeri fac buy back serios si vand masini second as well as noi in west ponderea vanzarii masinilor noi este sub 20 % din afacere dar sa fi bun la buy back trebuie sa fii chiar profesionist .si ca servis-ul sa faca mai mult de 40 % din afacere trebuie seriozitate maxima dar delarii auto sunt descultii europei si se dau chiar smecheri.

• Mihai draga...

Trimis de viorel P la 12 Noiembrie 2009 14:40:22

Tu chiar ai o firma? aoileu... si n-ai dat faliment? Dupa cum pui problema esti sigur sortit falimentului. Stii de ce? 1. Nu te intinde mai mult de cat este plapuma, ca-ti ingheata turloiele ... pricepi? cine te pune sa faci stocuri de sute de unitati? 2. Nu din profit platesti banci la firma,...a tu te referi la bancile amantei ... scuze. 3. Dragule, producatorii vand in Europa catre dealeri aproape la aceleasi preturi... diferenta la pretul de vanzare facand-o dealerii, iar lacomia acestora in Romania sfideaza orice ratiune. adaos 40%.

• Amice Viorel P... esti *** (scuze)

Trimis de Mihai la 12 Noiembrie 2009 15:01:28

Eu am intr-adevar o firma si chiar stiu ce vorbesc. Tu, se pare ca ai niste fixatii. Cred ca ar trebui sa te cauti. Chiar te rog sa dai niste exemple atucni cand sustii ceva ca sa vedem de unde asa rationament. Si apropo: tu, cu siguranta nu ai firma si nici economie nu preapricepi. Stii de ce au firmele din Romania stoc? Simplu. Pentru ca altfel pierd clientii. Rimanu nu e dispus sa astepte o comanda doua-trei luni. Vrea produsul pe loc. Nu platesti din marja ta banca? Dar din ce? Din banii producatorului. Sa crezi tu. Chiar te rog sa imi dai exemplu de masina vanduta cu profit 40% in Ro. Sa nu te referi la marci de peste 50.000 de euro ca acolo e altceva. Sustine rationamentul tau amice economist de dugheana.

Ha ha ha

Trimis de George la 12 Noiembrie 2009 09:42:06

Niciodata sa nu iti bati joc de cumparatori, niciodata sa nu fii ingamfat.
Lucrurile astea ar trebui cunoscute de producatorii si vanzatorii de masini.
Putina minte au in cap daca isi permit sa creada ca au o pozitie avantajoasa fata de clienti.
Sunt la mana clientilor, nu au alta varianta.

Cei care vor sa isi pastreze capacitatile de productie vor reduce pretul pentru a vinde.
Daca distinsii producatori europeni nu vor reduce preturile vor fi eliminati de concurentii asiatici.
Asiaticii reduc preturile doar pentru a vinde.
O masina vanduta aduce bani si post-vanzare iar asiaticii stiu acest lucru.


Raspunde

CE PACALEALA !!!!

Trimis de CRISTI la 12 Noiembrie 2009 09:05:45

Astia ne cred prosti?Cum au scazut stocurile daca vanzarile lor pe 2009 au cazut cu 60% oficial ? Cred ca in 2010 se vor ruga de noi sa cumparam la jumatate din pretul de acum...Cine o sa mai cumpere cand vor fi 1 milion de someri(plus familiile lor)??Cine mai face credit pt. o masina cand nu stie daca maine mai are servici?Noi luam bani de la FMI pt. salarii si pensii si astia incearca sa ne induca ideea ca la anul noi vom avea bani dar masinile vor fi mai scumpe si in consecinta sa ne invoim repede de la servici si sa mergem sa cumparam cel putin una ! Le doresc sa dea faliment in Romania !

Raspunde

Din 2010 dispareti voi cu totul!

Trimis de pietonul la 12 Noiembrie 2009 08:21:48

Din 2010 o sa dati faliment cu totii si mai scapam de fumurile care polueaza orasele,si de masinile parcate pe trotuare si in statiile de autobuz..Sa va reprofilati pe fabricarea bicicletelor.

Raspunde

• sa va destind!

Trimis de hai si eu la 12 Noiembrie 2009 15:56:49

daca cineva dintre cei care s-au imbogatit in romania de pe urma vinzarilor de masini noi mai are impresia ca anul 2010 o sa le aduca cistiguri,inseamna ca ori este prost ori nu gindeste! marea masa de manevra a bizonior infulecatori de credite care i-a imbogatit pe dealeri a avut bani de la banci,acuma nu ii mai vezi nici in magazinele cu alimente!!! daca anul acesta vinzarile de masini noi a scazut cu 50%fata de 2009,la anul o sa scada cu minim 80% fata de vinzarile din acest an. sa tineti minte ce va spun. oamenii au saracit intr-un hal fara de hal! nici pe vremea lui ceausescu nu a fost un asemenea dezastru.programul rabla o sa moara din fasa.daca nemtii si-au luat masini de 5000 de euro din romania prin programul rabla ,cu numai 2500 de euro,romanii nu au sa poata sa-si permita sa-si ia aceleasi masini nici cu 1500 de euro.nu mai au bani !nu mai vorbesc de intretinerea lor si de reviziile obligatorii la sevice.tot ce am povestit aici se putea rezuma la urmatoarea propozitie: la anul piata de masini noi din romania o sa se prabuseasca total.deci gogorita cu preturile pe care maharii de la butoane nu vor sa le mai reduca nici macar nu o sa mai intereseze pe nimeni. de cumparat o sa cumpere aceiasi umflati care de 20 de ani sunt in fruntea bucatelor si nici aceia cu totii.asa ca mega ieftinirea o s-o faca cei care o sa vrea sa mai aiba vinzari de masini la uhn pret corect si nu umflat cu pompa. care nu o sa faca acest lucru o sa moara cu ele in depozite.

• Pentru hai si eu

Trimis de Rasvan la 12 Noiembrie 2009 17:05:59

Bravo ! Foarte corect comentariul si inca eu cred ca esti optimist .

• vorbe

Trimis de Motu' la 12 Noiembrie 2009 18:41:36

"Din 200X, puteţi spune adio megadiscounturilor"... astea sunt baliverne inainte de sarbatori. Mai lasati din pretentii.. mai 1% marja de profit la masina vanduta si poate ne inghesuim.. asa cand te gandesti ca aproape 6% din pretul masinii (acum) intra in buzunarul vanzatorului care se uita in continuare cu dispret la tine.. parca te mai gandesti.

Editoriale
Rolul presei în criză
Presa economică a propus tot timpul soluţii şi alternative. A fost mai mereu cu un pas ...
Masa lui Jobs şi biblioteca lui Eco
Ideea nu e doar să spui «da» produselor potrivite, ci şi să ştii să spui ...
Atacul bocitoarelor profesioniste
Telespectatorii priveghiuri­lor televizate ar trebui să afle că bocitoarele au cam dat-o ...
Identitate prin comparaţie?
Orice naţie are la nivel cultural, social şi economic calităţi şi defecte care o definesc ...
ziare