

GHID DE VACANŢĂ CAPITAL:RO: Tot ce trebuie să ştii ca turist în Germania
Autor: Valentin Vioreanu
Publicat: 31 August 2009
Vizionari: 10552;
Cunoscută ca fiind ţara perfecţiunii întrucât aici totul funcţionează după reguli, Germania fascinează, chiar dacă la prima vedere poate părea rece. Stilul german de a fi se regăseşte în orice detaliu. Poate de aceea Germania este una din ţările cu cea mai puternică personalitate din Europa şi din lume. Germanii pot părea, la un moment dat, reci, motiv pentru care, capital.ro vă oferă un ghid de călătorie, tocmai pentru a nu vă simţi „străini”.
Europa datorează mult acestei ţări occidentale, sub toate aspectele. Germania este ţara de unde izvorăşte Dunărea, care a dat automobilul şi care, la ora actuală oferă, în continuare, cele mai bune mărci de automobile din lume. În final, Germania este ţara în care se află cele mai bune autostrăzi din Europa şi nu numai.
Vom rămâne, pentru început, în zona transporturilor pentru că sunt câteva lucruri interesante de notat referitor la această ţară.
Autostrăzile, pe cât sunt de perfecte, pe atât sunt de gratuite. Nu există taxă de intrare pe autobahn-urile germane, aşa cum nu există limită de viteză. Este bine de ştiut însă, că, mai nou, există porţiuni de şosele unde există restricţii, iar în oraşe limita este de 50 sau chiar 30 km/h.
Germania văzută din tren
O experienţă interesantă este călătoria cu trenul. InterCityExpress (ICE) este un concept creat de Deutsche Bahn şi reprezintă un model de tren care merge cu o viteză de cel puţin 160 km/h. Pentru a ilustra cam ce înseamnă să mergi cu aceste trenuri, putem da următorul exemplu: între Bucureşti şi Arad sunt aproximativ 600 km, pe care un Rapid îi străbate în circa 10 ore şi jumătate. În Germania, între Munchen (Sud) şi Hanovra (Nord) sunt tot cam 600 km, pe care un ICE îi face în doar 4 ore.
Este, poate, inutil să spunem că trenurile germane au un confort de neegalat şi că, dacă pe un orar scrie că trenul soseşte în staţie la 12:07, atunci trenul acela nu va sosi nici la 12:30, nici la 13:00, ci chiar la 12:07. ICE este echipat cu aparate de radio instalate la fiecare scaun de pasager, există prize pentru laptopuri şi o conexiune wireless la internet care oferă acces doar la site-ul bahn.de, unde se pot consulta orarele diferitelor trenuri şi unde se pot face rezervări. În tren există panouri de afişaj electronic în care primiţi informaţii despre viteza cu care circulă, care este următoarea oprire şi timpul rămas până la aceasta.
Este adevărat că aceste călătorii cu ICE sunt destul de scumpe, în funcţie de distanţa ajungând şi la câteva zeci de euro. Puteţi cumpăra însă un tichet de tip InterRail Global Pass, cu care ajungeţi mult mai ieftin şi care este valabil în aproape toată Uniunea Europeană.
Dacă totuşi preferaţi maşina, aveţi grijă că utilizarea detectoarelor de radar şi a aparatelor antiradar constituie contravenţie. Tot de reţinut este că germanii sunt foarte „nemţi” când vine vorba de parcări, aşa că nu parcaţi maşina pe unde apucaţi pentru că riscaţi să primiţi amendă.
În Germania vă puteţi descurca foarte uşor în limba engleză, iar cei care lucrează cu publicul străin nu au probleme de limbă. Ascultaţi însă cu atenţie ce vi se spune pentru că germanii sunt tentaţi să vorbească o engleză cu puternice accente germane, cu atât mai mult cu cât originile celor două limbi sunt aceleaşi.
Ce este de văzut?
Chiar dacă are ieşire la mare, Germania nu este o destinaţie de vară pentru că Marea Nordului nu oferă, probabil, exotismul plajelor de la Mediterana sau Egee. Astfel că, Germania este mai degrabă o destinaţie de toamnă sau chiar de iarnă. O experienţă intereantă ar fi să mergeţi în Munchen în timpuş festivalului Oktoberfest, care începe la sfârşitul lunii septembrie şi care este mai mult decât un simplu festival al berii.
În primul rând se pot vizita oraşele mari: Berlin, Munchen, Hamburg, Koln sau Frankfurt. Aici sunt nenumărate atracţii turistice culturale şi arhitectonice, catedrale şi monumente. Dacă nu doriţi să vă pierdeţi în mulţimile marilor metropole, puteţi vizita Pădurea Neagră, locul de unde izvorăşte Dunărea şi unde merg foarte mulţi turişti. Tot aici, mai exact în Deutsche Uhrenstrasse, se află ce mai mare ceas cu cuc din lume şi o mulţime de muzee şi magazine destinate acestui tip de ceasuri.
De asemenea, există micile oraşe, care nu sunt foarte aglomerate şi unde există destul de multă linişte redată de parcuri şi de străduţe: Hanovra, Dresda, Heidelberg sau Potsdam. Dresda, de exemplu, chiar dacă este relativ destul de mic faţă de oraşe precum Leipzig, este un oraş de-a dreptul extraordinar, reconstruit bucată cu bucată după ce a fost distrus, în întregime, într-o singură noapte în 1945.
La ce trebuie avut mare grijă
În general nu există probleme speciale, înă este bine ca în Germania să aveţi grijă la două aspecte. Sunt întâlnite destul prin mijloacele de transport în comun bande de neonazişti care nu se feresc să atace străini. Sunt foarte uşor de recunoscut, motiv pentru care este recomandată evitarea lor.
Un alt aspect la care turiştii străni trebuie să fie atenţi este aluzia la simbolurile naziste. Legislaţia germană interzice cu desăvârşire orice manifest sau aluzie la vreun simbol sau gest care ar aminti de nazism.
Ce mâncăm în Germania
Bucătăria germană nu este atât de sofisticată cum este cea franceză, de exemplu, sau cea grecească. Carnea, în general, în special cea de porc, face parte din meniul cotidian a germanului de rând. În ceea ce priveşte băutura, este arhicunoscut faptul că în Germania, consumul de bere este printre cele mai ridicate din lume. În ultima perioadă se remarcă un interes crescut pentru vin, însă berea rămâne băutura preferată a nemţilor.
De obicei, în restaurante, bacşişul de 10% este oprit „din oficiu” pe nota de plată, motiv pentru care nu mai este necesar să lăsaţi mai mult decât scrie pe notă. Bacşiş se lasă, în general, şoferilor sau celor care vă ajută cu bagajele la hotel. Totuşi, în cazul în care pe nota de plată nu apare şi bacşişul, e bine să lăsaţi 10% din valoarea notei.
De reţinut că restaurantele nu acceptă carduri, astfel că trebuie să vă asiguraţi că aveţi suficienţi bani în portofel înainte să vă aşezaţi la masă.
Dacă nu vă daţi înlături de la mâncarea de tip „fast food”, în cazul în care doriţi să mâncaţi ieftin, puteţi alege restaurantele turceşti, prezente peste tot în Germania, dat fiind faptul că aici există cea mai mare comunitate de turci din Europa.
Turcii, ca şi la ei în ţară de altfel, sunt foarte primitori, atenţi cu clienţii şi au întotdeauna grijă să ofere ceva „din partea casei”, fie că este vorba de un ceai sau un mic desert. Într-un local turcesc, simplist dar curat, o masă pentru două persoane nu depăşeşte 15 euro, cu tot cu băutură.
Chiar dacă la prima vedere par suspecţi, turcii din Germania sunt ultimul lucru de care ar trebui să vă fie teamă, ei neavând alt interes decât acela de a scoate un ban şi să vă facă să vp simţiţi mulţumiţi, în speranţa că veţi reveni. Este bine de ştiut că turcii au cunoştinţe minime de limba engleză şi de cele mai multe ori actul conversaţional se reduce la o serie de cuvinte simple şi la multe semne şi gesturi ale braţelor.
În cazul în care vizitaţi Germania în lunile septembrie şi octombrie, trebuie să aveţi în vedere că, în oraşe precum Hanovra sau Hamburg (partea de Nord), vremea este destul de capricioasă, motiv pentru care trebuie să vă asiguraţi împotriva frigului.
Autostrazi
Trimis de Alex Codreanu la 20 Septembrie 2009 00:26:06
Am mers destul de mult pe autostrada in Germania. Cele mai bune autostrazi pe care le-am vazut mi s-au parut a fi in Franta.
bacsisul in restaurante
Trimis de germania... la 14 Septembrie 2009 00:11:38
este INTERZIS oprirea bacsisului pe nota de plata.e ca si cum ai lua bani la negru..restaurantele platesc si ele impozit la stat, asa ca nu convine nimanui sa bata pe casa mai mult...plus ca nu exista tasta speciala cu mentiunea...bacsis!!!
cat despre punctualitatea trenurilor,aveti dreptate.mai astepti tu din cand in cand 10-15 minute pana vine trenu,da asta e.
data viitoare poate veniti vreo saptamana doua prin germania...articolul va fi mult mai bun
• restaurant
Trimis de florian la 9 Noiembrie 2009 23:55:45
trebuie sa te contrazic ,exista si tasta cu bacsis,se foloseste deobicei atunci cant il dau sau platesc cu cartela.inca ceva daca sunt multumiti cu serviciul si mancarea platesc foartze bine mersi bacsis.apropo cam peste tot se plateste si cu cartela,ec viza master cam toate,eu nu accept decat peste 20.-€
ciudat articol
Trimis de catacc la 10 Septembrie 2009 13:31:07
am citit cam toate comentariile si aproape toata lumea are dreptate. note de plata? nemtii platesc la eurocent, eu cand lasam 2 euro la un consum de 10 euro mai aveau un pic si ma bateau, nu vroiau sa accepte asa mult. cardurile sunt acceptate, americanexpress in mai toate ATM-urile, metrourile si reteaua de suprafata sunt impartite bine si se cumpara bilet de la automatele din FIECARE statie. Nuremberg? nu exista in articol, dar eu il vad cam in fiecare an si nu ma plictisesc
Germania
Trimis de pentru autor la 31 August 2009 22:04:28
stimate domn autor,
ori ai avut la indemina o traducere proasta, ori ti-ai pus tu cap la cap informatii culese pe-aici colea
Sint de 17 ani in Germania si n-am vazut nicaieri grupe de nazisti care dau goana dupa calatori, cred c-ai citit ca s-ar intimpla asta prin Dresden, in general, in Est. Insa nu exagera domle, nici pe de-o parte a fi asa. descrierea tarii ai facut-o foarte slaba, ma mir ca ai pomenit de turci, o nationalitate (din pacate, foarte numeroasa!) si de care nemtii se tin, intr-adevar, la distanta. cum am zis, foarte slaba descriere a tarii.
un enlez intr-un bar din München
Trimis de Hahaha la 31 August 2009 16:51:10
"Two Martinis, bitte."
"Dry?"
"Nein, I said TWO!"
Am o tzara ca o floare
Trimis de @Dragostea din tei la 31 August 2009 16:37:35
" Fie piinea cit de rea , tot mai buna-i in Germania ! " .
vacanta
Trimis de gigel la 31 August 2009 13:46:12
poze de vacanta din toata lumea, intra sa vezi locurile pe care trebuie sa le vizitezi / worldwidetourist.net
Germania
Trimis de anonim la 31 August 2009 13:28:35
Articol destul de bun in comparatie cu comentariile. Autostrazile sunt chiar cele mai bune din Europa. Nu doar calitatea asfaltului conteaza. Indicatoarele, marcajul, tunelurile, sistemele de siguranta si salvare...Astea toate conteaza. Germania este singura tara care nu are limita de viteza pe autostrazi, si, pe de alta parte, Germania este printre tarile cu rata cea mai mica de accidente mortale. Asta spune mult. Si la capitolul feroviar nemtii le da clasa restului europenilor. Fie ca este vorba de confort, curatenie, punctualitate, service...
Germania se mai poate lauda si cu o multime de parcuri de distractie, cum ar fi Legoland si Europa Park, parcuri si rezervatii naturale, Padurea Bavareza de exemplu, cunoscuta in toata lumea, cele frumoase gradini zoologice, o lista lunga de evenimente culturale, muzee si cladiri istorice. Cea mai inalta catedrala din lume se gaseste in Ulm, orasul in care s-a nascut Albert Einstein, iar Castelul-Neuschwanstein atrage turisti din toata lumea.
Nici noaptea nu este locde plictiseala. Germania este plina de discoteci, inclusiv discoteci romanesti cu manele, asa cum le place la ***** si nu numai, concerte si fest-uri, evenimente culturale... Chiar ca nu este timp de plictiseala. Bordelurile sunt si ele foarte raspindite prin Germania asa ca si la capitolul prostitutie nemtii stau destul de bine.
Bacsisul nu este obligatoriu, dar se da. La frizer, chelner... Dupa simt, nu exista tabela. 10%..cred ca e cam putin. Tuns simplu, costa la 10 euro, bacsis cel putin 2 euro... e mai mult de 10%. Restaurante cu specialitati din toata lumea, deoarece Germania este cam plina cu straini de pe tot globul. Atacurile cu caracter rasist sunt destul de rare, mai ales in sudul Germaniei. Cred ca la capitolul asta sunt mai periculosi italienii. Italia este un gunoi de tara, nu ma rabd sa nu spun chestia asta. Mi-au spart si masina anul trecut in Italia. Mizerie cat vezi cu ochii, preturi astronomice, la hotel, gastronomie si taxe pe autostrazi. Este mai de recomandat Germania si Austria.
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 13:49:57
Autostrazile nu-s cele mai bune din Europa. Pe care le-ai frecventat tu, dar sincer ? Calitatea asfaltului nu conteaza, atunci ai dreptate, cele nemtesti sunt cele mai tari. La capitolul feroviar, da, mai au de lucrat ca sa ajunga la nivelul TGV. Padurea Bavareza cunoscuta in toata lumea ? Ai intrebat pe cine ? Pe kinezi ? Albert Einstein era evreu, acum germania se mandreste cu el ? De ce o fi fugit in SUA ? Ca sa nu-l gazeze ? E bine ca lauzi germania ca are discoteci cu manele si boreluri. Succes in continuare. Austria poate, Germania, de evitat:)
• O parere
Trimis de Alex Codreanu la 20 Septembrie 2009 00:33:37
Asa cum spuneam mai sus, cele mai bune autostrazi mi s-au parut cele din Franta (chiar daca scumpicele): asfaltul mai bun, portiuni pe trei benzi, cam la fel, semnalizare mai buna, indicatoare turistice, cu starea drumului si orice aspect de interes, pe intelesul oricarui tolomac, spatii de servicii mai dese, separarea intre sensuri "verde", adesea. Viteza pe autostrada nu este nelimitata peste tot, ci doar pe anumite portiuni - si chiar si atunci te traga politaiul pe dreapta si iti sugereaza sa o lasi mai moale, daca te intinzi. Iar faptul ca accidentele sunt reduse spune, intr-adevar, multe despre nemti: nu merg cu viteza nelimitata. In general, merg mai incet ca olandezii si, cu certitudine, mai incet ca italienii.
ptr cei stabiliti in germania care comenteaza aici
Trimis de paul la 31 August 2009 12:39:35
va rog frumos, daca tot stati de 25, de 10 de cati ani stati in germania, lasati comentariile despre romania, v-ati cam pierdut dreptul asta. stim cu toti ca e tara de ***, cu oameni asisderea, da' macar nu ne mai amintiti si voi ... de acolo de sus de pe piedestal unde stati acum. danke schonn
Da da
Trimis de Roberto la 31 August 2009 12:21:13
Trăiesc de 25 de ani în Germania, bănuiesc că nici unul dintre cei care au scris acest articol nu au văzut niciodată Germania.
Încep cu DB şi ICE care voi spuneţi că un bilet pe distanţe lungi costă câteva zeci de euro. Cel mai ieftin bilet este de 18€ şi cel mai scump de 380€. În primul rând ICE ajunge până la 450km/h.
Oraşele din DDR nu merită văzute pentru că sunt urme ale comunismului care nu au fost reabilitate. Berlinul se imparte in 2 parţi, de est şi de vest, în partea de EST mai bine nu mergeţi. Leipzig la fel un oraş industrial urât care nu merită vizitat.
La un restaurant SE ACCEPTA CARDURILE DE CREDIT din 100 de restaurante vizitate in ultimele 3 luni, poate 2 nu au avut sistem de card. Si nici odata nu o sa iti puna pe NOTA DE PLATA 10% BACŞIS, nu suntem în România. Bacşisul este ceva de bun simţ şi se face după buzunar. Dacă consum de 300€ o să îi las 30€ bacşis după mintea voastră.
Turcii nu sunt toţi la fel, alţii se ocupă pe furturi şi altii fac bani, nu este peste tot la fel.
• bacis
Trimis de costel la 31 August 2009 12:32:53
in romania bacis nu e inclus pe nota de plata domnule, daca chiar vrei sa stii. in romania mananci pe gratis comparativ cu germania si mult mai bine. la chestia asta chiar nu ne comparam cu nemtii, sunt mult mai slabi la noi la mancare.
• din fericire gresiti
Trimis de Daniel la 31 August 2009 13:32:58
daca ati stat 25 de ani in Germania si spuneti ca estul trebuie evitat ati stat de pomana. Domul, Universitatea, Under der linze, Prenzlauer berg, toate sunt in Berlinul de Est. Sigur,comunismul e de evitat, la modul general.
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 13:56:40
100 de restaurante in 3 luni (91-92 zile) ? Voi credeti ca daca e internet puteti zice orice si proshtii cred ? Deci baiete, tu mergi la restaurant, zilnic, cel putin o data. Eu nu te cred, cu riscul de a gresi:)
• Germania
Trimis de mda la 31 August 2009 21:53:28
de ce spui sa se evite Estul, estul tarii e foarte frumos, chiar Dresden sau Leipzig, Meklenburg Vorpommen. Ar trebui sa fii mai obiectiv daca zici ca stai aici de 25 ani. Salutari de la o persoana din Düsseldorf (de 17 ani in Germania)
• germania
Trimis de qaziop la 31 August 2009 22:43:30
amice, esti *** de-a dreptul. ice-ul ajunge pana la 250 km/h, pe o ruta speciala (scurta) merge si cu 300. orasele din germania de est merita vizitate. altfel, impozite mari, se pleaca pe capete din germania. astia sfarsesc ori comunisti ori nazisti.
• Mai bine taceai
Trimis de Andrei la 1 Septembrie 2009 09:40:06
Eu cred ca stai degeaba de 25 de ani in Germania daca poti sa scoti asemenea enormitati. 1. nu ICE ajunge la 450 de kmh ci Maglevul ( doar o linie din cate stiu eu in zona Hanovrei) 2. Berlinul de Est are toate muzeele, catedralele, primaria veche, universitatea etc, toate obiectivele importante pe cand in partea de Vest sunt in marea majoritate locuinte. 3 Cred ca n-ai fost la Dresda- dupa parerea mea cel mai frumos oras german.
• Berlinul de Est
Trimis de Alex Codreanu la 20 Septembrie 2009 00:36:40
Si mie cel mai mult mi-a placut Berlinul de Est, precum e si parerea majoritara a celor cu care am stat de vorba. Inclusiv domul - fabulos, unul dintre cele mai frumoase pe care le-am vazut.
• berlinul de est
Trimis de skies la 25 Septembrie 2009 12:46:12
In momentul de fata Berlinul de Est este "the place to go in Berlin"... aici se intampla tot, sunt cele mai interesante locuri de vazut: de la Poarta Brandenburs si Potsdamer platz, Unter der LInded, Gendamenmarkt, Friedrichstrasse cu magazinele sale, Hackeser Markt si multele galerii de arta din zona, atelierele creative in locuri neconventionale, Alexanderplatz si NickolaiViertel, MuseumInsel, reconstructia din zona Schlossplatz (palatul, casa arhitecturii, comandamentul militar), parcul Friedrichschain, cartierul multicultural Kreuzberg, etc etc etc etc etc. Vestul prin comparatie, pare obosit si resemnat... dar depinde si de ceea ce cauti
• germania
Trimis de florian la 10 Noiembrie 2009 00:16:02
cred ca ai trait degeaba 25 de ani in germania daca asta este parerea ta despre orasele din est.
Germania
Trimis de Ionut C la 31 August 2009 12:04:52
Cam slabut articolul, asta e clar. Iar despre Germania .. ea este diferit vazuta de fiecare persoana. Unora o sa le placa, altii nu vor reveni vreodata. Depinde foarte mult unde locuiesti, ce bani castigi, in ce mediu iti petreci timpul. Nu poti compara viata din cartierele marginase cu ceea ce se intampla pe zone centrale. Cu toate acestea, unele lucruri sunt valabile oriunde: 1 - mijloacele de transport sunt foarte bune; 2 - autostrada este excelenta; 3 - este curat cam peste tot; 4 - oamenii sunt placuti, depinde de tine cum iti vorbesc, tu esti cel care face primul pas; daca vorbesti germana sunt foarte receptivi si te vor ajuta; 5 - politia este omniprezenta, nu fac abuzuri si isi vad de treaba; te vei simti in siguranta. Sunt multe lucruri de povestit, sunt foarte multe zone frumoase de vazut. Si inca ceva .. treba cu 'bandele' .. ma face sa rad ..nu e asa deloc. Sunt si persoane agresive .. insa unde nu sunt? Si ma intreb daca asa prezentati Germania .. oare cum ati descrie Romania? La noi bataile si agresivitatea sunt peste tot, cu cat mai central cu atat mai bine .. produce un impact mai mare.
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 13:17:20
Aviz turistilor in germania, trebuie sa vorbiti germana, pt a avea parte de receptivitate din partea nemtilor. Si daca vei avea parte de ajutor. Cum ar veni daca mergeti in lituania, invatati lituaniana. Prostie multa.
despre germania
Trimis de catalin la 31 August 2009 12:00:15
Germania este o tara minunata care se aseamana, atat cat am vazut eu, din punct de vedere peisagistic cu Romania. Nemtii pe care i-am cunoscut au fost extrem de dragusti, prietenosi si comunicativi si nu a fost nici un moment in care sa ma plictisesc.
Cat priveste minunatele autostrazi as remarca ca nu sunt atat de extraordinare pe cat se aude. Au intr-adevar o retea impresionanta insa calitatea este inferioara autostrazilor din Ungaria, Austria. In plus, mi s-a parut extrem de stresant de condus pe autostrazile nemtesti. Mergi cu 180 km/h si te trezesti cu unul in spatele tau care parca te impinge. Evident. noi suntem obisnuiti cu alte viteze si atunci cand se intampla in Romania sa mai calcam aceleratia si sa ajungem pe la 160 km/h ne laudam la toti cunoscutii
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:41:37
Ca destinatie de vacanta, in care sa vii special sa-ti keltuiesti banii, germania este la nivelul ucraina, grecia, slovacia, serbia, polonia, tarile baltice si tarile scandinave (exclus danemarca, asta kiar merita vizitata). Inclusa intr-un circuit, este ok. Mai mult de o vizita, oricum nu merita. Turism cultural are destul, dar nu la nivelul altor tari, nu numai europene, la nivel de oameni este zero, distractie minus.
• jiz
Trimis de gigi la 31 August 2009 11:52:53
ma, esti un ***** fara pereche!, mai ales dupa comentariul catre georgescu. probabil esti "turist" de bulgaria, rep. moldova, transnistria, calarasi, ialomita, si alte asemenea tzari!
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 13:06:44
Nu am inteles mare lucru din ce ai scris, pt ca ai fost cenzurat. Asta inseamna ca esti mitocan. Deci romane sau tzigane, n-am timp de tine.
• hmm
Trimis de eu la 1 Septembrie 2009 10:40:27
nu m/a dat pe spate Danemarca...nu mai vb de preturi... Suedia merita vizitata, e o tara superba!!!
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 1 Septembrie 2009 13:58:34
Da, poate am gresit, Suedia e peste Germania. Preturile sunt mari in Danemarca, insa depinde cine si ce viziteaza.
living in Germany!
Trimis de georgescu la 31 August 2009 10:40:09
Maestrilor,
Articolul scris este din gama: hai sa umplem pagina (parerea mea). eu locuiesc de 10 ani in Germania si nu am vazut (inca neonazisti). Ce-i drept nemtii spun ca ii mai maninca in f... pe cei din fosta DDR ca inca nu s-au apucat serios de munca si au timp de prostii.
1: Autobahn-ul este motiv de mindrie nationala in Germania. Din aceasta cauza nu admit taxa pentru persoane particulare ci numai pentru transportul pentru business (asta-i scris in lege in Germania). Am vazutt americani care vin special din SUA, inchiriaza masina cu peste 200 PS numai ca sa poata alerga cu peste 200kmh legal. Pentru ei este cit se poate de "cool".
2. In marea majoritate a cazurilor nemtii nu sunt reci deloc. Gasesti bineinteles si aici "neamuri proaste" dar in pricipiu nemtilor nu le place sa interactioneze cu strainii. Exceptie fac locurile turistice.
3. Personal, cele mai bune rapoarte calitate/pret la serviciile hoteliere din Europa o gasesti in Germania. Un hotel de 3 stele chiar are trei stele iar prin alte parti ar face fata la 5 stele lejer.
4. Nemtii privesc cu destula ingaduinta strainii si micile lor greseli (depasirea vitezei pe autostrada, orice politist iti va raspunde intr-o engleza corecta si te va indruma corect, o parcare mai la limita) dar cele flagrante sunt taxate super aspru (nu incercati sa dati un bacsis unui politist ca petreceti cel putin o noapte la bulau si se poate chiar mai rau)
5. In general, pretul platit pe un serviciu/produs este cel corect.
6. Ca un fapt divers, Germania este singura tara din Europa, unde daca cumperi o masina de la o firma, prin lege, firma respectiva este obligata sa iti acorde o garantie de 1 an de zile. Indiferent daca firma vinde papuci, stringe gunoiul sau este dealer Mercedes.
etc
Personal, ma felicit ca am ales sa traiesc in Germania!
Bafta,
A
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:57:49
Dle georgescu sau A, sau amandoua. Americanii alearga cu peste 200 la ei acasa, kiar daca ilegal, asa ca ce zici banuiesc ca e parerea ta (sau i-ai intrebat pe americanii in cauza ? Si daca masina era inkiriata, aveau un steag fluturand, numai ca sa vezi tu ca-s americani?). Deci nemtii nu-s reci, dar nu le place sa interactioneze cu strainii (sa zicem turistii). Cum ai numi tu asta ? Unde un hotel de 3 stele in germania face cat un 5 stele altundeva ? Ca nici macar in romania, sigur nu. Politistii raspund intr-o engleza corecta ? De unde stii, ai avut de-a face cu ei ? Ce stii tu despre engleza corecta? Cine decide ca pretul platit este corect ? Tu ? Interesant sa aflu ca o masina cumparata de la un magazin de papuci primeste garantie un an prin lege. Intrebarea e daca si germania se felicita ca ai ales tu sa traiesti in ea. Comentariul tau este kiar mai prost ca articolul, iar articolul este f. prost. Daca intr-adevar traiesti de 10 ani acolo, nu este un motiv de mandrie, pt ca nu ai inteles inca nimic. Mai scrie dupa inca 10 ani.
• amice aaa....aaa
Trimis de georgescu la 31 August 2009 13:04:13
Amice, Primo: incearca sa nu mai apesi mai mult de citeva secunde pe tasta A (pentru tine este cea din stinga). Stiu despre americani pentru ca m-am coupat direct de astfel de programe turistice. Secundo: exista foarte multi americani (egocentrici-cam ca tine) care prefera sa alerge legal (nu stiu daca intelegi cuvintul asta: legal) cu peste 200 kmh; terto: chestia cu hotelurile ia-o "mot-a-mot" (tot pentru tine: asa cum am scris-o!). Prin natura serviciului am stat in foarte multe hoteluri din Europa si nu se compara. quattro: am calificarea sa spun daca o engleza este corecta sau nu si, da, am stat de vorba cu destui politisti ca sa afirm in cunostiinta de cauza cele ce le-am afirmat. Finalmente: sa stii ca (fara modestie) ca si Germania se felicita cu mine (pentru tine Germania se scrie cu litera mare!). Ai postat mai de vale ca ai fost pe autostrada Muenchen-Stuttgart (daca erai atent era autostrada A8) si ca ai fost uimit ce este plina de baustelle-uri. eu in locul tau as fii apreciat faptul ca o repara si o maresc in draci. Nu te salut, A
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 13:23:22
Te-ai "coupat" direct de astfel de programe ? Te cred:) Sa inteleg ca locuiesti intr-o tara de limba engleza ? Sau ca te-ai nascut sau ai fost educat intr-una ? Probabil ca nu. Kiar nu am fost pe autostrada de care zici tu, cel mai la sud am fost la Muenchen, dar am fost pe multe alte autostrazi si situatia e similara.
• amice...
Trimis de georgescu la 1 Septembrie 2009 10:06:25
vorba unui clasic: amice esti un ***!
• aveti mare..mare..dreptate
Trimis de parere-istul la 1 Septembrie 2009 11:47:02
Aveti mare dreptate si sunteti fericit ca traiti in Germania. Eu am trait numai 2 ani acolo si am venit bolnav acasa...curat peste tot..civilzatie...bun simt..cinste ( nu pot sa uit vanzatoarea dela ALDI care atunci cind i-am lasat 2 centi a strigat : Nu am nevoie de banii Dvs' , domnule; si mi-a venit sa intru in pamant...produse da calitate la preturi convenabile...e dureros de bine acolo...
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 1 Septembrie 2009 14:03:06
Georgescule, la ultimul tau comentariu nu am ce zice, pt ca nu-l vad. De ce nu-l vad ? A fost cenzurat pt ca esti mitocan. Amice esti un georgescu. Si apropo, nu-ti mai skimba nickul, faptul ca esti cenzurat constant pt mitocanie te da gol.
bacsis
Trimis de ion la 31 August 2009 10:38:25
bacsisul e inclus pe nota de plata la budapesta si e mai mare de 10%. in germania n-am intalnit.
Articolul este o minciuna
Trimis de Ion Jarmanu' la 31 August 2009 10:31:56
Articoll este scris dintr-un ghid pentru turisti din Conga, Eritreria, si Kasahstan. Doar baliverne.
Germania
Trimis de C.D. la 31 August 2009 10:28:15
Va semnalez mai multe greseli in acest articol, destul de slab documentat. Unele greseli au fost mentionate deja de alti cititori, dar mai sunt.
130 de km / h este viteza recomandata, nu maxima obligatorie. Reteaua e cea mai vasta din Europa, dar cu siguranta nu cea mai buna, pentru ca nu este chiar noua. Vedeti de exemplu autostrazile maghiare si croate, mai bune decat cele nemtesti pentru ca sunt noi.
Bacsisul nu este niciunde inclus pe nota de plata, de obicei chiar pe aceasta este specificat acest lucru. De asemenea, Hanovra nu este deloc un oras mic, are aproximativ 600.000 de locuitori, deci este mai mare ca orice oras din Romania, cu exceptia Bucurestiului.
Orase care merita vazute, atragand sute de mii de turisti pe an in Germania, si pe care autorii articolului nu le mentioneaza, sunt Rothenburg ob der Tauber (Bavaria), Konstanz (Baden-Wuerttemberg), Bayreuth si Bamberg (Bavaria), Fulda (Hessen), Bonn (Nordrhein-Westfalen), orasele-cetati de pe valea Rinului si a Mozelei (intre Mainz si Bonn), apoi Bremen si Lubeck (Schleswig-Holstein), dar si orasele vechi din Turingia (Wernigerode, Halberstadt, Quedlinburg).
In loc sa copiati din cine stie ce ghid de calatorie obosit, ati fi putut verifica site-ul ambasadei germane, care v-ar fi oferit toate informatiile corecte in limba romana. Ajungea un copy paste.
Sunteti slabuti.
Dresda nu este un oras mult mai mic decat Leipzig. Diferenta dintre cele doua orase, ambele avand undeva intre 450.000 si 500.000 de locuitori, este nesemnificativa. Dresda este si capitala landului Saxonia, din care Leipzig face parte.
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 11:12:29
In mare parte ai dreptate, dar nu cred ca siteul ambasadei germane este o sursa de incredere, pt este o oficina a respectivei tari. Probabil ca potrivit siteului ambasadei romane oriunde, romania este raiul pe pamant.
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:27:32
Cuvantul pe care-l cauti si nu l-ai gasit, nu e suspiciosi, care inseamna ca ei (turcii) suspecteaza ceva, ci ar putea fi suspecti, pt ca turcii sunt cei care par pusi pe faradelegi (kiar sunt, in general, cei din germania). Oricum, cum au mai aratat si alti cititori, aberatii de genul cum ca bacsisul e introdus pe nota de plata sau ca nu se accepta plata cu cardul la restaurante, kiar si la cele fast food, nici nu merita comentate.
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:20:58
Nu as spune ca germanii stapanesc engleza sau alte limbi, cei care o fac sunt mai degraba exceptii. Germania este o destinatie de toamna ? Da, daca vreti sa va taiati venele. Da, sunt multe de vizitat, dar daca ai de ales, nu se compara cu ce ai de vizitat in tarile latine, gen Franta, Spania, Italia, Portugalia.
• tarile latine?
Trimis de bbbbbbbbbbbbbb la 31 August 2009 13:23:10
... in care toti te fura? habar n-ai de ce vorbesti
• limbi straine
Trimis de cccccccccccc la 31 August 2009 13:25:21
.... ca germanni nu cunosc romana sau rusa ... asta-i drept ... in schimb engleza o vorbesc majoritatea.... tu habar n-ai despre ce vorbesti
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 13:34:38
Pt acelasi individ care a postat de 2 ori: vorbeam doar de turismul cultural (stii ce e aia ?). De furat potzi fi furat in Europa oriunde, nu numai in tarile latine. In ceea ce priveste engleza vorbita de majoritatea, succes celor care risca sa mearga in germania.
autobahn
Trimis de 2m la 31 August 2009 10:15:11
Gruess got! Am fost vara asta in sudul germaniei si vreau sa zic ca in restaurantele unde am mancat nu s-a inclus bacsisul in nota de plata. Cat despre autostrazi ... da, in general sunt bune cu o exceptie: Munchen-Augsburg-Ulm-Stuttgart. Portiunea asta de autostrada pare a fi destul de veche si e plina de denivelari. Altfel Germania e o destinatie exceptionala de vacanta, sunt atatea de vazut.
• Autobahn = autostrada
Trimis de IO la 31 August 2009 10:29:39
Gruess Got ! Intr-adevar, faza cu 10% pe factura de la restaurant nu o veti gasi in Germania, in 8 ani nu am intalnit nicaieri asa ceva. Mi s-a intamplat asta in Praga :) Autostrada mentionata Munchen-Augsburg-Ulm-Stuttgart este acum in reparatie si in curand va fi perfecta precum majoritatea autostrazilor din Germania. Se poate spune ca autostrada in Germania e gratis, desi nu este: taxa de autostrada este inclus in pretul bezinei/motorinei.
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:12:26
Europa datoreaza germaniei 2 razboaie devastatoare, recunosc ca asta inseamna mult. Nu aqre cele mai bune autostrazi, ci probabil cea mai cuprinzatoare retea, ceea ce e altceva. Majoritatea au fost construite in vederea inceperii si continuarii razboiului. Nu exista limita superioara de viteza, dar sunt frecvente lucrari care te incetinesc pana aproape de a sta pe loc.
??
Trimis de zmeu la 31 August 2009 10:10:40
Nu am intalnit restaurant care sa nu admita carduri. Doar la Fast-Food(McDonalds) dar acestea nu sunt restaurante.
In schimb, in multe supermarket-uri VISA si Master nu sunt admise. Doar Maestro(EC-Card) .
Iar bacsisul nu este niciodata inclus in nota de plata. Poate doar la restaurantele din centrul marilor orase??
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:15:26
Maestro este marca a EuroCard, care este MasterCard Europa, asa ca idee. Sau cum mai este numita, MisterHard, accepted by women worldwide.
ICE-urile..
Trimis de laura la 31 August 2009 10:10:30
sosesc de multe ori cu intarziere, chiar si cu zeci de minute. Nu cred ca transportul feroviar este asa de extraordinar precum descris in articol.
• ai dreptate
Trimis de rzmm la 1 Septembrie 2009 17:43:04
survin intarzieri in trasportul feroviar german. dar, DB te despagubeste financiar daca intarzierea depaseste o ora. Nu stiu cum fac dar uneori in 55 de min maxim iti apare legatura de tren (experienta personala)
Autostrazile in Germania...
Trimis de Popa la 31 August 2009 10:08:55
...sunt aparent gratis...
In fapt, cumparand combustibili in Germania, platesti o parte din pret si pentru intretinerea autostrazilor.
De fapt reteaua de autostrazi e atat de vasta incat nu se mai pune problema construirii de noi autostrazi ci doar intretinerea a ceea ce exista acum.
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:08:34
Germania nu e perfecta deloc. Nu este rece, ci exista o doza de nesimtzire a locuitorilor nativi plus ceva arogantza, pe care noi o confundam cu raceala.
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:05:42
Daca nu scriati in titlu, nici nu stiam ca e vba despre germania. Dintre toate articolele gen ghid turistic (nu le-am citit pe toate, doar vreo 6), asta e cel mai aberant (serios).
aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 31 August 2009 10:03:03
Voua va cam expira paginile astea, asa ca devine cam enervant sa salvez mesajele mai lungi, ca nu se stie daca ajung la destinatie sau nu.
Cam subtire la mancare
Trimis de Diae la 31 August 2009 09:57:58
Fata de ce ne-ati obisnuit cam subtire la mancare. Ce bem? Ce mancam? Ca de bacsis ne descurcam si singuri.
• bacsis
Trimis de ion din jermania la 31 August 2009 10:25:39
Mai oameni buni care sunteti scriitori de articole veniti in Germania si stati o luna cu unul care locoieste aici si dupa aceea scri articolul. 1. marea nordului nu este asa de "exotica" dar pentru relaxare este bine. 2. NU ESTE permis sa iei bacsis pe nota de plata. 3. Dl. Popa are dreptate.Chiar gratuite nu sunt autostrazile. 3. ICE merge cu min.160 km/H pe distanta Köln Düsseldorf merge si cu 290 Km/h. 4. Pt.Dl. aaaaa ai dreptate dumneata. eu spun ca exista o doza mare de nesimtire si maiales de aroganza. Asta le este oricum specific. 5. Doar in micile ,dar chiar micilerestaurant nu se accepta carduri. Mai toate cafenelele au POS-uri. 6. Bande de neonazis nu vezi in autobuze. eu in 5 ani de "jermanica" n-am vazut decat vreo 3 tipi. ei se iau mai ales de negri. Cand organizeaza cate o demonstratie pentru 1000 de neonazis sunt 5000 de poliristi. Mai rau este cu blocul negru de stanga - niste murdari violenti care n-au nici un scrupul. 7. Daca vreti sa vizitati Germania va recomand sa mergeti in Nürenberg in periada Craciunului intre 30 Nov. si 20 Dec. sau in Düsseldorf sau si mai bine vara cu bicicleta un tur al Germaniei. Cu cateva sute de Euro chiar se poate organiza cu bicicleta un concediu minunat.
incorect
Trimis de andreea la 31 August 2009 09:35:42
de unde va luati domnilor informatiile? traiesc de 6 ani in germania (bavaria) si inca n-am intalnit ca bacsisul (trinkgeld) sa fie inclus in nota de plata!!! normal ca se lasa bacsis - cam 10%. iar autostrazile sunt departe de perfectiune, se discuta de ani de zile modalitati de plata ca nu mai au bani sa le intretina. regensburg-passau ar fi doar un exemplu: sunt portiuni unde pe prima banda nu poti merge decat daca iti plac hurducaturile. neonazistii sunt mai mult in germania de est.
limita de viteza
Trimis de Vasile la 31 August 2009 09:20:25
Din august anul trecut viteza maxima admisa pe autostrazile din Germania este de 130 km/h
• viteza maxima
Trimis de dan la 31 August 2009 09:26:59
Nu exista viteza maxima pe autostrazi vasile ... ce spui tu acolo este viteza recomandata ... Restrictiile permanente de viteza sunt doar in zonele aglomerate, gen centuri ocolitoare ale oraselor.
informatii utile dar unele sunt eronate
Trimis de Macchiavelli la 31 August 2009 09:12:41
spre exemplu, in 4 ani in Germania, nu am intalnit NICIODATA o banda de nazisti care sa vaneze straini prin mijloacele de transport in comun. de unde ati scos asta?! prezentati va rog sursa din care ati scos asa ceva - nu de alta dar sa stiu si eu sa ma protejez
mai departe, orice restaurant mai acatarii din Germania accepta carduri (nu ca ar fi asta un inconvenient din moment ce oricum sunt bancomate absolut peste tot). La Hamburg bacsisul nu se include in nota de plata - poate in alte parti ale Germaniei da.
• bacsis pe nota de plata
Trimis de dan la 31 August 2009 09:29:27
Am fost in Munchen, Koln, Bonn, Dortmund si inca in multe orasele mai micute din Germania. Nicaieri nu am vazut bacsisul inclus pe nota de plata. Nici macar intr-un singur loc.
Frumos scris, dar...
Trimis de Vincent la 31 August 2009 09:08:08
...un pic exagerat! In primul rind, departe de-a fi tara perfectiunii!!! (Doar daca vii, poate, din RO, ai impresia ca totul arata aici perfect). E stiut ca Germania e o tara mare si cuprinde ca atare, mai multe grupari etnice (germane!), care se deosebesc atit prin comportament, cit si prin modul lor de-a vedea viata, de a-si duce traiul... Dar nu numai gruparile (bavarezii, franconii, badenzii, svabii, nordicii, sasii, etc. etc.) fac dificila o generalizare a comportamentului zis unic: german, dar si indivizii din cadrul fiecarei grupari. Unii sint asa, altii sint tocmai contrari... Subiectul e acum prea vast , ptr a intra in fiecare tema (atins fugitiv de ziar)! Doar o sugestie: puteti veni fara rezervari oriunde doriti si va gazati unde credeti ca va permite bugetul. Daca nu-i loc in acel loc (s-ar putea intimpla!), acestia va recomanda spontan un altul in apropiere... Sigur ca preturile depind de sezon. In afara sezonului (cind s-au terminat vacantele...) preturi intre 20 si 30 Euro/pers/noapte sint obisnuite...
• aaaaa .. simt o unda de frustrare la tine ..
Trimis de leeloo la 1 Septembrie 2009 13:17:57
eu vad ca tipul asta aaaaaa sau cum ii spune e tare pornit impotriva germaniei.. probabil a incercat sa faca porcarii care mergeau prin Italia sau alte tari care le lauda el si nemtii l-au facut pachet .. :) acum sa revenim ontopic. Ca impresie ca stau de un an aici si calatoresc des si prin alte tari pot spune ca de departe e tara cea mai curata si cu cele mai corecte preturi incepand cu restaurante si hoteluri si terminand cu o bere la supermarket.. si ai ce vedea cu siguranta. Depinde ce te intereseaza, e posibil sa nu iti placa bineinteles. Dar gasesti si natura, si cultura si distractie. ... Reteaua de autostrazi si drumuri e cea mai buna . In Ungarie sunt 3-400 de km acolo mai noi, i-a incercati sa iesiti pe autostrada si mergeti pe un drum national, mai vorbim apoi de calitatea "inalta" a drumurilor din Ungaria.. Plus ca chiar daca sunt mai bune sunt degeaba daca nu pot merge cu 180 pe ele. ... Pretul benzinei nu e nici mare dar nici mic .. e comparabil cu cel din majoritatea tarilor din Vest, unde autostrazile se platesc.
• aaaaaaaaaa
Trimis de aaaaaaaa la 2 Septembrie 2009 10:43:12
Nu este totuna sa sclavesti in germania sau sa o vizitezi. Nu am zis ca nu e buna pt sclavit, am vbit doar ca nu obtii tot atat de mult pt bani cat obtii in alte locuri. Cat despre cat cunosti tu dupa un an, n-are sens sa discut. Iar presupunerile tale despre mine valoreaza tot la fel de mult cat opinia ta dupa un an in germania. Repet, ca sa-ti intre in cap, germania nu este cea mai rea tara din europa, dar cat timp nu ai vizitat zeci de alte locuri mai bune, nu merita. Acum ai inteles, lilu ?



