

Firmele vor plăti în 2010 impozite pe profituri fictive
Autor: Diana Zaharia
Publicat: 29 Ianuarie 2010
Vizionari: 15765;
Companiile care au reuşit, în ciuda crizei, să fie profitabile în 2009 sunt penalizate de stat, care le obligă, din 2010, la plata anticipată a impozitului pe profit. Un credit pentru stat de la privaţi.
Ministerul de Finanţe impune reguli noi fără să ţină cont
de realitatea economică. Cu orice riscuri sau efecte negative, trebuie să aducă bani la buget. Un exemplu este noua prevedere care obligă firmele la plata anticipată a impozitului pe profit. Companiile care au fost profitabile în 2009 vor trebui, din acest an, să plătească trimestrial o pătrime din impozitul datorat anul trecut, indexat cu indicele de inflaţie.
În multe cazuri, este posibil ca rezultatele financiare ale firmelor să fie mai slabe decât în anul anterior: profit mai mic sau chiar pierdere. Noua regulă le va forţa să-şi folosească lichidităţile ca să-şi achite datoriile la stat, în loc să facă investiţii sau să-şi deruleze afacerea. Sumele date în plus la stat le vor mai putea recupera abia în 2011, numai după ce vor depune declaraţia anuală de impozit pe profit, adică după 25 aprilie.
Pe de altă parte, e ştiut că firmele reuşesc cu greu să-şi recupereze de la stat banii odată daţi, situaţia rambursărilor de TVA fiind o dovadă. Cert este că, în acest an, nicio firmă nu va scăpa de impozit. Cele cu pierderi în 2009 vor plăti impozit minim, iar cele cu profit vor credita statul, în multe cazuri, cu un impozit pe un profit mai mare decât cel real.
633 mii de companii sunt înregistrate ca plătitoare de impozit pe profit
Multe companii riscă să plătească, anul acesta, impozit pe un profit mai mare decât cel real, din cauza unei reglementări care forţează mediul privat să crediteze bugetul în plină criză.
Indiferent dacă au avut profit sau pierdere în 2009, toate firmele din România vor cotiza la buget
în 2010. O dată, din cauza impozitului minim care obligă orice companie cu pierderi să dea statului o sumă fixă, pornind de la 500 de euro, iar a doua oară pentru că orice firmă cu profit în 2009 va face anul aceasta plăţi anticipate.
Codul fiscal a introdus din 2010 plata anticipată trimestrială pe profit. Astfel, la fiecare patru luni, firmele profitabile vor plăti la buget un sfert din impozitul datorat pentru 2009, indexat cu rata inflaţiei.
Din această cauză, companiile care anul trecut au obţinut profit şi care, din cauza crizei economice, vor avea rezultate mai slabe în 2010 vor trebui să suporte din propriile lor lichidităţi un impozit anticipat care nu are legătură cu realitatea. „Vor fi dezavantajate, în mod evident, companiile a căror profitabilitate va scădea în acest an comparativ cu 2009. Majoritatea companiilor de prestări servicii care în a doua jumătate a lui 2009 şi-au renegociat contractele acordându-le clienţilor reduceri de tarife vor plăti anticipat un impozit mult mai mare decât cel care ar fi efectiv calculat pe baza datelor din contabilitate“, explică Sorin Istrate, managing partner Contexpert.
Probleme de lichiditate
Până anul acesta, sistemul plăţilor anticipate trimestriale era aplicat doar societăţilor bancare. Având în vedere că profiturile băncilor au fost în creştere de la an la an, prevederea nu le-a creat dezavantaje până acum.
Această modalitate de plată implică o regularizare anuală care se face după termenul-limită de depunere a declaraţiei 101 de impozit pe profit, respectiv 25 aprilie. Abia după ce se depune această declaraţie companiile pot solicita rambursarea sumelor plătite în plus sau compensarea acestor sume cu alte datorii către bugetul de stat.
„Astfel, multe dintre companiile private vor credita statul pe tot parcursul anului 2010, în detrimentul alocării fondurilor disponibile pentru investiţii sau pentru alte măsuri necesare redresării economice. Pentru acest credit acordat statului, companiile nu vor primi dobânzi sau alte avantaje fiscale“, precizează Sorin Istrate. Situaţia este similară cu cea a rambursărilor de TVA pe care statul le foloseşte pentru finanţarea bugetului.
Întârzierile rambursărilor, neplata unor penalităţi de întârziere de către stat au generat, în repetate rânduri, nemulţumiri în rândul oamenilor de afaceri care au de recuperat miliarde de lei de la stat în contul TVA.
Avantaje minore
„Dacă un contribuabil nu va plăti anticipat impozitul pe profit va datora dobânzi penalizatoare pentru fiecare tranşă de impozit aşa-zis datorată, chiar dacă la sfârşitul anului va înregistra pierdere fiscală. Aceste dobânzi nu au nicio legătură cu activitatea economică sau cu un indice de inflaţie“, spune specialistul Contexpert. Dobânzile de întârziere cerute de Fisc sunt de 36,5% pe an.
Ce avantaje are totuşi această reglementare pentru firme? Pentru că cele ale statului sunt certe.
„Un avantaj poate fi considerat faptul că societăţile sunt scutite de efectuarea calculului profitului impozabil şi al impozitului pe profit trimestrial. Mai ales în cazul societăţilor mari, care au un rulaj mare de documente şi pentru care un astfel de calcul trimestrial reprezenta o operaţiune destul de complicată şi consumatoare de timp“, arată Ruxandra Jianu, partner Biriş Goran Consulting.
Un oarecare avantaj îl reprezintă şi faptul că o companie va şti de la începutul anului care sunt sumele pe care le are de plătit la stat, este de părere Sorin Istrate. „Astfel, va fi mult mai uşor să facă o planificare a cash flow-ului pe termen scurt. Însă, în cazul în care va plăti un impozit anticipat mult mai mare decât cel care ar fi fost datorat în mod normal, cash flow-ul va fi afectat, firma nefiind în măsură să dispună de banii săi pentru derularea activităţii“, spune acesta.
Firmele care vor să păstreze lichidităţile ar putea opta pentru transferarea activităţii pe societăţi nou-înfiinţate. Numai că această soluţie este oportună doar în cazul celor care ar avea de plată o sumă mai mare decât impozitul minim de 500 de euro.
De fapt, plata trimestrială anticipată a impozitului pe profit va reprezenta o prefinanţare a bugetului de stat de către societăţile comerciale.
Ruxandra Jianu, partner Biriş Goran
663 de mii de societăţi comerciale sunt înregistrate ca plătitoare de impozit pe profit, conform datelor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Noutăţile sistemului de plăţi anticipate
- Începând din 2010, impozitul pe profit se plăteşte anticipat trimestrial, în rate egale
- Impozitul trimestrial se calculează ca o pătrime din impozitul anual datorat pentru anul precedent, respectiv 2009, actualizat cu indicele de inflaţie
- Sunt exceptate de la plata anticipată firmele care obţin venituri majoritar din cultura cerealelor, a plantelor tehnice, pomicultură şi viticultură, precum şi organizaţiile nonprofit
- Firmele cu pierderi şi cele nou-înfiinţate plătesc anticipat impozitul minim, în cazul celor din urmă recalculat în funcţie de perioada rămasă până la sfârşitul anului.
Ne-au ciuruit!
Trimis de IVASCU MARCEL la 26 Mai 2010 15:48:15
Totul este ilogic si ilegal. Traim intr-un stat dictatorial, in care "Alesii Poporului" umbla la buzunarele celor ce muncesc si incearca sa supravietuiasca, in interesul lor personal. Probabil ca apelul Presedintelui, adica urarea Presedintelui lor le era adresata: " SA TRAITI BINE". Au pus pe "butuci" IMM-uri ce puteau, daca erau lasate in pace si nu sufocate cu taxe si Impozitul forfetar, sa contribuie mult mai mult la bugetul de stat. Altceva nu pot spune decat," UNICA SOLUTIE, INC_O REVOLUTIE". Numai astfel poate fii starpit acest clan de hoti, de infractori de drept comun ce se autointituleaza " politicieni". Tuturor carora nu le-a placut sa munceasca au intrat in politica si " TRAIESC BINE!" Niste nenorociti; niste nime-n drum dar...bogati , din furturi nu din munca cinstita.
impozite...impozite
Trimis de axenia la 17 Aprilie 2010 23:58:48
de ce l-am omorit pe ceausescu?
Dumnezeu sa ne ajute
Trimis de Adrian la 15 Martie 2010 23:00:44
Eu nu am inteles cum a fost gandit acest impozit. Adica in 2009 cand a fost introdus era bine stiut faptul ca va fi un an mai prost decat 2008 si totusi cand veniturile unei firme scadeau EI ne-au impovarat si mai tare. De unde au crezut ca o sa scoatem acesti bani? Au gandit ca daca suntem in stare sa rezistam in criza avem solutia si pentru gaura lor din buget? Eu am trimis acasa in 2009 2 angajati pentru a putea sa platesc impozitul lor. In 2010 imi este teama ca o sa incetam activitatea definitiv si ne va parea rau ca nu am incetat-o inca din 2009. Am sperat ca totusi se va gasi cineva care sa regandeasca aplicarea impozitelor. RUSINE si Dumnezeu sa ne ajute
SA IESIM IN STRADA!!!!
Trimis de SA IESIM IN STRADA!!!! la 18 Februarie 2010 14:58:40
UNDE SUNT REPREZENTANTII MEDIULUI DE AFACERI? UNDE SUNT OAMENII CARE POT ORGANIZA PROTESTE?
ROMANI TREBUIE SA IESIM IN STRADA!!! TREBUIE SA NE ORGANIZAM, SA MANIFESTAM SI DACA E NEVOIE SA SPARGEM GEAMURILE
ANAF SI GUVERN
CINE DIN PRESA NE POATE AJUTA SA NE ORGANIZAM SI SA PROTESTAM?
CINE DIN MEDIUL DE AFACERI POATE ORGANIZA PROESTE?
EU SUNT ALATURI SI AM STRANS DIN PARTEA MEA CEL PUTIN 10 OAMENI SI SUNTEM GATA SA IESIM IN STRADA SA PROTESTAM
• sa traim bine noi mafiotiiiiiiii
Trimis de boc la 1 August 2010 16:00:32
voi la munca si mancare la ratie
Greseala de exprimare?
Trimis de Victor la 18 Februarie 2010 14:02:47
"...plata anticipată trimestrială pe profit. Astfel, la fiecare patru luni, firmele profitabile vor plăti la buget un sfert din..."
"La fiecare PATRU luni"? Ciudat! Pe vremea mea, TRImestrul avea TREI luni... (sau este cumva permisa de fiecare data o intarziere de INCA o luna la plata transei trimestriale?)
Cretini
Trimis de Raluca la 18 Februarie 2010 11:48:01
Sunt niste cretini. Tara de toata jena... Cine stinge ultimul lumina???
despre impozite
Trimis de roxymob la 18 Februarie 2010 11:29:49
de cand am inceput sa citesc anumite legi, de profil economic / contabil, de fiecare data raman mai prost...e incredibil cata prostie toate exista...eu nu inteleg unde sunt elevii inteligenti de la ase / politehnica, cu burse, mastere? au disparut? au terminat si iau omorat? cum poate exista atata prostie pe metru patrat? nu mai am cuvinte sa comentez toate prostiile care le trec prin cap la guvern / parlament / la cei care sunt la conducere...ramai *** de cretinitatiile pe care le debiteaza...
ei sunt de o nesimtire ce nu are cuvinte...
si ma opresc aici pentru ca as scrie sute de mii de paginii...pornind de la un simplu cuvant...legandu-l cu ce nu au facut ei, de 20 si ceva de ani...
Firme in Bulgaria
Trimis de Anna la 18 Februarie 2010 09:08:20
Va recomand sa va infiintati firma in Bulgaria. Cu totul infiintarea este cam 400 de euro, la care se adauga un impozit de 10% pe profit platibil, cum se intampla in toata lumea, la sfirsit de exercitiu fiscal. Se pare ca statul bulgar a decis ca este mai eficient sa atraga firmele nu sa le omoare. Poate ca la un moment dat, intr-un viitor indepartat cand vom avea si noi un ministru de Finante competent (si consilieri care sa nu fie gascha de amante) vom face si noi la fel.
impozitul pe profit
Trimis de GENERAL la 2 Februarie 2010 18:22:57
Greva fiscala e singura solutie !
impozite pe profituri fictive?
Trimis de Ersin la 1 Februarie 2010 15:26:02
in conditiile in care profitul meu este foarte mic deoarece am o afacere de cazare in Tirgu Mures, in regim hotelier la http://cazaremures.wordpress.com/category/uncategorized/
unde profitul este foarte mic deoarece primesc un comision mic pentru cazare in apartamente sau garsoniere la preturi mici. Cat va putea fi impozitul, va trebui sa-mi desfiintez afacerea?
impozit
Trimis de ana la 31 Ianuarie 2010 17:47:32
au incercat cu cas si daca au vazut ca lumea se revolta au trecut la alta gogomanie.Este f.clar ca daca nu vei avea profit ei nu vor returna nici o data bani -vezi TVA. Exiata multe domenii in care firmele nu vor avea profit si ca sa fie sigur ca vor primi ceva bani incearca varianta asta.Dau oameni afara si vor dupa asta sa-i poata plati.Mai bine inchidem firmele cu toti si sa plateasca impozit anticipat Berceanu,Videanu cu tot neamul lor . Cu siguranta tinta acestora ,oricine ar fi ei este epurarea Romaniei de locuitorii ei. Oecam fratilor din Romania si sa o lasam lor sa plateasca ei taxe si impozite cum vor
observatii
Trimis de un gandac din comuna romania la 31 Ianuarie 2010 17:15:18
asta inseamna 'reformarea statului roman' luam impozite de la cei care incearca sa mai produca ceva,luptandu-se cu conditiile economice vitrege si cu statul care aplica lovitura finala,pt cei care inca mai raman in picioare sau in genunchi,chiar si pt cei care sunt la pamant pe pierderi,tot le da una in cap sa fie sigur ca au murit de tot.Reforma statului roman inseamna mutare bugetarilor dintr-o structura in alta,comasarea sau mai nou 'externalizarea' unor servicii sa nu mai apara in ograda vreunei primarii sau structuri,sa dea bine in statistici,la umflarea posturilor,sa aiba de unde taia 'reducerile' de pe hartie,si tot asa,mutari de sah,care la final de an vor genera costuri mai mari,ca normal a crescut 'eficienta' iar 'reformarea statului ' costa,nu?
RECORD
Trimis de PsaltireaVesela la 31 Ianuarie 2010 01:26:39
Propun guvernul Boc pentru un titlu Guiness Book. Cei mai putini neuroni pe cap de ministru.... de departe castiga.
Mult succes dragi conducatori. Inca putin si v-ati taiat craca... si dupa ce va iau astia pielea, vin eu si pun sare; si am multa fiindca nu am voie sa consum deloc... am hipertensiune grad II de la stres... Oare sa fie o coincidenta?
INDEPARTAREA CONCURENTEI ROMANESTI
Trimis de altul la 30 Ianuarie 2010 22:27:20
situatia este mult mai complicata decit pare : dupa cum bine stiti banii de la FMI au fost impusi Romaniei de catre finantele mondiale, pentru sprijinirea capitalurilor bancilor cu investitii in tara noastrta, dar in acelesi timp s-a impus si conditia de sprijin a investitiilor straine (ca sa nu plece) si in acest fel TREBUIESC INDEPARTATI CONCURENTII ROMANI prin noi biruri !!!!
Boc
Trimis de bau la 30 Ianuarie 2010 15:26:32
Boc e idi.ot rau de tot
• impozit anticipat..
Trimis de cocosatul la 31 Ianuarie 2010 20:41:02
Impozit anticipat ?....dar daca ar fi niste alegeri anticipate?... Toata lumea ar fi multumita: Noi am fi multumiti ca am scapat de ei,ar fi si multumirea altora ca au scapat de flacara violet, iar lor, mai-marilor ca au scapat de atatea probleme pe care trebuiau sa le rezolve pentru prostii care i-au ales si care au crezut ca se va schimba ceva !!! .. dar poate "Te voi bate cu buzduganul peste falci..!!!" Ce bine v-ar prinde putin tratament omenos.... de la cei care rabda !
Greva Fiscala
Trimis de Mihai la 30 Ianuarie 2010 07:51:16
Nu mai este mult si vom plati impozit si pe aer. Greva fiscala este solutia. Dar cam greu sa convingi 633 mii de firme sa nu plateasca macar o luna nici o taxa la stat
• !
Trimis de PsaltireaVesela la 31 Ianuarie 2010 01:28:03
Eu sunt in greva fiscala de doi ani. Nici nu prea vad cum pot sa o opresc asa ca... hai si voi.
• fiscalitate
Trimis de carmen la 1 Februarie 2010 17:40:23
este mai mult decat isi poate imagina cineva.daca puneau medici veterinari la finante tot gaseau masuri de sprijinire a mediului privat . ce e trist este ca bugetarilor in aceste zile le creste salariul (magistrati,servicii speciale)dar ei stiu sa iasa in strada pe cand mediul privat acolo unde daca nu esti muncitor si valoros DOAR falimentul te asteapta ,inghite umil taxe peste taxe,plateste .NU exista niciun reprezentant al mediului de afaceri care sa discute cu guvernul,sa ii faca sa inteleaga ca doar mediul de afaceri preia forta salariala de la bugetar si sustine veniturile la buget.Oare cata carte iti trebuie sa cunosti ca sectorul bugetar cheltuie si cel privat aduce?Oare profesorii de la ASE realizeaza ce nulitati au scos pe banda cu titlu de economisti?astept cu interes ziua in care toate firmele vor inchide ,acele firme mici serioase ,platitoare la timp,sa vedem atunci cota unica si TVA.TVA este cel mai important venit la buget dar dintr-o ambitie electorala lasam TVA pe loc si inchidem tot.Platesc 3 lei in plus dar am job pe cand asa trebuie sa platesc 1 leu dar NU il platesc ca nu am de unde.Logica e absenta si situatia e dramatica.
• greva fiscala
Trimis de marinel la 10 Februarie 2010 18:10:49
sunt de acord cu greva fiscala ar fi o lectie mare pt acesti dobitoci care vor sa distruga totul
Impozite marca PDL
Trimis de Cristi la 29 Ianuarie 2010 23:41:16
Parca nici Iliescu cu clica lui PSDista nu era capabil de asemenea aberatii economice.
Ati votat Basescu si PDL, acuma veti simti intr-adevar ce-i aia sa traiesti bine.
Salutari din Canada.
• Si azi m-as intoarce din Canada in RO
Trimis de HARRY la 30 Ianuarie 2010 01:36:27
In 6 luni Ro va iesi din criza intorcandu-se pe crestere. Azi in Toronto au fost dimineata minus 14C si cu vantul se simtea la -20C...si o sa o tina asa pana in Aprilie probabil.Din cauza climei de r....t si azi m-as intoarce in RO. Peste 6 luni revin in RO, UN LOC UNDE PE CONT PROPRIU SE VOR PUTEA FACE DINNOU MULT MAI MULTI BANI DECAT AICI. Ro traverseaza criza cu o cadere mai mare decat alte tari dar si boomingul va fi mai accentuat la momentul relansarii prin exporturi
• @ harry
Trimis de cititor la 30 Ianuarie 2010 05:49:45
harry tata draga baga-te sub plapuna si te incalzeste ca ti-a inghetat creierul prietene. Nu stiu cum o vor duce canadienii peste vreo 6 luni dar de un lucru pot sa te asigur. Daca te intorci in Romanika lasa-ti ceva bani deoparte ca sa poti sa fugi inapoi in Canada dupe vreo luna. Cand vei intelege ce inseamna viata omului de rand la noi. Pana atunci continua sa visezi la ce frumos o sa o duci tu cand te intorci.
• asd
Trimis de mari la 10 Februarie 2010 18:13:03
asa crezi tu
FOARFECA LA FORFETAR
Trimis de MM la 29 Ianuarie 2010 23:26:06
sa inteleg bine , forfetar X2 ???
da minunea profitului reinvestit se traduce in impozit anticipat???
da datoriile statului catre noi ,traduse in plata altor datorii tot catre stat tot o poveste?
da mai dar-ar *** in ei , chiar incurajaza economia neagra ,, idiologii,,astia.
da in fond buna ideea ,anticipat facem drumuri desenate pe hirtie binenteles ca doar de atita ajung imozitele si taxele deocamdata ,pina ce vor inventa un nou impozit sa putem sa le si construim sau cite mai sint de facut in democrata tara.
SA NE IMPOZITATI BINE!
• forfetar renascut
Trimis de tyty la 30 Ianuarie 2010 10:04:27
Deci nici nu a murit forfetarul, si a renascut. Anul trecut am calculat impozit forfetar in dreak, profitul real este pe la 1/2 din forfetar. Efectiv nu am resurse sa il platesc, sunt dator aiurea la stat cu forfetarul. Cica bancile nu dau imprumuturi sa platesti impozite. In 2010 am, nu am profit, sunt obligat sa calculez impozit la nivelul forfetarului din 2009, care deja era o anomalie. Mai bine suspend firma, intru in somaj, si asa din 2 salariati, unul a intrat in somaj anul trecut, si astept cresterea economica si un guvern capabil.
dividende
Trimis de ady la 29 Ianuarie 2010 22:54:48
Conducerea BCR le-a propus celor cinci SIF-uri, care controleaza 30% din banca, sa renunte la dividendele de aproape 25 mil. euro cuvenite din profitul de anul trecut si sa le capitalizeze, evitand astfel o majorare de capital prin aport de numerar de peste 100 mil. euro, la care SIF-urile ar trebui sa vina cu peste 30 mil. euro.
"Actionarul majoritar, Erste Bank, ne-a propus nerepartizarea profitului inregistrat anul trecut si incorporarea castigului in capitalurile proprii ale BCR. Propunerea prezinta avantajul ca SIF-urile nu vor mai fi supuse unui mare efort financiar daca va avea loc o majorare de capital prin aport de numerar de 100-120 mil.
BCR avea obligatia din contractul de privatizare ca la sfarsitul anului 2009 sa listeze la bursa
Nu s a realizat acum acest lucru si acum am ramas captiv cu aceste actiuni
Acum se doreste sa nu se mai repartizeze dividende
Din punct de vedere juridic poate sa-mi spuna cineva ce trebuie sa intreprind pentru a mi cere drepturile
• dividente bcr
Trimis de tyty la 30 Ianuarie 2010 10:09:32
Inteleg ca esti mic detinator de actiuni, cere de la juristii BCR statutul si citeste ce scrie de modul in care se iau deciziile. Nu cred ca este vreo prevedere de unanimitate a actionarilor, asa ca nu prea ai ce face. O sa iti mareasca valoarea actiunilor, daca capitalizeaza profitul, sau daca cer majorare de capital si nu vii cu bani de acasa, iti reduc numarul de actiuni, e legal.Si eu o sa obtin cateva mii de actiuni la BCR in viitor, dupa un proces de succesiune, pe care inca nu l-am inceput, deci voi fi in aceiasi situatie.
impozite..
Trimis de eu la 29 Ianuarie 2010 21:04:09
cred ca daca TOTI BANII ar merge la finante tot nu ar fi suficienti pentru lacomia bugetului . doar au cheltuieli...de ex : juma de miliard eur. pentru vacante in 2010 .saracii bugerari ,autostrazi scumpe si proaste .
Daca doriti sa va sinucideti...
Trimis de ROmanul la 29 Ianuarie 2010 19:31:36
Daca aceste masuri aberante va vor face sa falimentati, si nu veti mai putea plati creditele pentru casele voastre, NU VA SINUCIDETI de pomana. Macar daca va sinucideti luati cu voi pe lumea cealalta si pe cei care facut ca Romania sa ajunga in situatia asta. Asa macar ne faceti si noua un bine....
ha
Trimis de GABRIEL DINU la 29 Ianuarie 2010 18:46:17
ati votat basescu,sa mancati pamant romani de k.k.t
ce sa mai zicem...
Trimis de gimini la 29 Ianuarie 2010 18:12:35
Si cheia de la casa de bani astia nu o vor?
impozite anticipate?
Trimis de elis la 29 Ianuarie 2010 18:11:47
M am plictisit! Schimbarea stapanilor bucuria nebunilor.Se potriveste la noi.Pogea a venit cu imp.minim-forfetar care a desfiintat-nenorocit f multe firme acum Vladescu vine cu alta aberatie imp.pe profit anticipat.Eu cred ca acestia conducatori vor sa ramana singuri.Unde e mai bine de trait in afara de Romania?
• cred ca ...
Trimis de eu la 29 Ianuarie 2010 21:58:14
oriunde in alta parte a lumii. De preferat cat mai departe.
• impozit
Trimis de simona la 1 Februarie 2010 14:18:43
Daca-mi amintesc eu bine, platile anticipate erau prevazute in Codul Fiscal (art. 34) inca din anul 2006. De ce sintem atit de surprinsi?
A mai ramas decat o singura solutie
Trimis de Misu la 29 Ianuarie 2010 15:22:33
Sa iesim in strada pt. ca altceva nu vad sa fie de facut. Masurile pe care le-au luat guvernantii au fost si sunt de colectare si nicidecum de sprijinire a firmelor.Din punctul meu de vedere impozitul forfetar mi se pare cea mai nedreapta masura mai ales ca pana la venirea crizei eu am platit impozit pe profit luna de luna pt. ca mergea.Acum cand vanzarile au scazut cu aproape 50 la suta ,normal ca am pierderi,dar trebuie sa platesc forfetar.Daca anul trecut am mai avut rezerve ,anul asta o sa fie dezastru.
Sa nu mai vorbesc de cecuri si bilete la ordin refuzate de catre firme care pana acum plateau fara probleme.Si ca mine sunt multi.Un prieten inchide de luna care vine.Alti doi au spus ca nu mai pot sustine decat 2 luni,dupa care..
Revin la ce am spus mai sus,trebuie sa iesim in strada ,pt. ca altfel nu o sa rezolvam nimic.Cum ies bugetarii asa trebuie sa procedam si noi.
GUVERNELE AR TREBUI SA SE TEAMNA DE OAMENI,CI NU OAMENII DE GUVERNE.
Eu l-as introduce anticipat pe 10 ani...
Trimis de Rafael la 29 Ianuarie 2010 14:59:17
Ar trebui sa platim chiar din primul trimestru tot profitul estimat pe 10 ani in fata, iar cand vor trece cei 10 ani, vom putea depune o declaratie care sa deduca impozitul platit acuma in primul trimestru. Eu cred ca este o masura foarte buna sa iesim din criza. Peste vreo 2-3 luni vom intra in faliment dar noi sa platim impozitul pe 10 ani in fata. De abia au avut firmele lichiditati sa plateasca obligatiile pe anul trecut si ei le pun sa la plateasca pe cativa ani in fata. Traiti bine? Vreau sa ii felicit pe toti alegatorii domnului Basescu deoarece se vede ca au facut o alegere perfecta, alegand pentru romania echipa cea mai performanta! I-as ruga, cu aceasta ocazie, sa suporte tot ei aceste "subventii" care ni se ofera!
impozit pe profit
Trimis de fane la 29 Ianuarie 2010 14:15:40
daca impozitul anticipat pe profit e mai mic decat cel minim de 500 euro care trebuie platit ?
• olo@yahoo.com
Trimis de oli la 30 Ianuarie 2010 22:14:32
500 de euro.Crezi ca esti scutit?platesti de la 500 de euro in sus.eu cred ca astia isi bat joc de noi mai mult ca Ceausescu.sunt prosti dar ...multi.
completare
Trimis de mihai la 29 Ianuarie 2010 13:49:54
ma refer la ex-microintreprinderi...
hmmm..
Trimis de mihai la 29 Ianuarie 2010 12:54:43
" Firmele cu pierderi şi cele nou-înfiinţate plătesc anticipat impozitul minim, în cazul celor din urmă recalculat în funcţie de perioada rămasă până la sfârşitul anului.
"
Ma intreb oare care baza legala pentru asemenea afirmatie ?
Cam nedocumentat acest articol...
impozit
Trimis de peste la 29 Ianuarie 2010 12:26:29
Se plateste inainte ........cine sunt prostituatele????
Bravo romani....a-ti ales!!!!
Bataie de joc
Trimis de Radu la 29 Ianuarie 2010 12:06:43
7 ani am lucrat la stat, 3 ani in privat, iar acum platesc impozit pe profit anticipat, fiti atenti "transa de impozit ASA-ZIS DATORATA". E cu intentie, pt. ca prostia nu poate fi asa mare.
Mai mult colegii de la stat isi iau in continuare prime de vacanta, trimestriale etc. Nu ma deranjeaza ca primesc toate cele, dar sa nu mai bata astia apa in piua ca s-au taiat castigurile suplimentare la stat. Si sa ne mai lase si cu balariile astea de CAS pe dividende, ca voi organiza concurs de scuipat pe guvern...si mai mult ca sigur ca se vor ineca, ca asa am o oarecare impresie ca sunt multi ce vor sa ii atinga "respectuos" pe stimabilii...
• daaaa
Trimis de TraiPeVatrai la 29 Ianuarie 2010 20:09:06
asaaaaa eeee
experienta zero
Trimis de Gigel la 29 Ianuarie 2010 12:01:42
„Un avantaj poate fi considerat faptul că societăţile sunt scutite de efectuarea calculului profitului impozabil şi al impozitului pe profit trimestrial. Mai ales în cazul societăţilor mari, care au un rulaj mare de documente şi pentru care un astfel de calcul trimestrial reprezenta o operaţiune destul de complicată şi consumatoare de timp"
... oare acea doamna nu a auzit de instrumentul numit BUGET? Este bine sa poti ai o estimare a CF-ului si a profitului pe anul care vine, si este o conditie esentiala pentru orice companie cu rulaj mare cum spuneti dvs care se respecta.
om al muncii vs tax payer
Trimis de Iustin la 29 Ianuarie 2010 11:50:15
Pana prin 2000 si ceva injuratura suprema era: "ce esti ma om al muncii?"
Acum cred ca pentru locul asta se califica "bai platitor de taxe ce esti".
taxe
Trimis de eu la 29 Ianuarie 2010 10:49:26
incredibil unde a ajuns tara asta, incredibil...
Bittman&Gheorghe
Trimis de Laurentiu la 29 Ianuarie 2010 10:35:35
"Dacă un contribuabil nu va plăti anticipat impozitul pe profit va datora dobânzi penalizatoare pentru fiecare tranşă de impozit aşa-zis datorată, chiar dacă la sfârşitul anului va înregistra pierdere fiscală. Aceste dobânzi nu au nicio legătură cu activitatea economică sau cu un indice de inflaţie“, spune specialistul Contexpert. Dobânzile de întârziere cerute de Fisc sunt de 36,5% pe an."
Daca ii dau lui Bittman un inel si lui Gheorghe o excursie "in pana mea", oare nu cadem la o intelegere? Poate mai scade dobanda aia...
mda
Trimis de Adrian C. la 29 Ianuarie 2010 10:20:36
Basescu si guvern PD-L v-a trebuit? Basescu si Guvern PD-L aveti. Platiti numai anticipat, ca are grija cloaca lui Basescu&Videanu de banii vostri...
• ha
Trimis de TraiPeVatrai la 29 Ianuarie 2010 19:59:44
ca psd avea mai bine pe drk
impozite
Trimis de gabi la 29 Ianuarie 2010 09:32:56
ha ha ha sa platim pentru fraierii am o firma si fac banii .acu 2 ani plateam corect toate impozitele acu totu la negru si este mai bine fac mai multi bani de cat acu 2 anii
• gabi draga
Trimis de viz la 29 Ianuarie 2010 10:16:11
tu pari agramat si usor retardat.
stim cu totii situatia
Trimis de un oarecare la 29 Ianuarie 2010 09:25:57
ea este una normala pt starea de lucruri actuala. Avem un aparat de stat care devalizeaza tot, prin diverse forme de la furturile masive la locurile calde ale atator bugetari in exces, care mai si primesc prime, bonusuri etc, Pe de alta parte numarul de pensionari este foarte mare raportat la cotizantii reali in sistem adica sistemul privat si in felul acesta se creaza in permanenta o presiune enorma pe buget.
Atunci cand trebuie luate masurile dure toata lumea se trage pe **** si sindicatle si bugetarii incep presiunile sa nu isi piarda avantajele, iar "clientii" statului care lucreaza pt x sau y politician abia asteapta sa mai prinda bani fiindca au prosperat foarte bine pana acuma.
Acum revneind la fraierii care incearca sa supravietuiasca legal sunt cei jumuliti pe toate caile posibile, asta fiindca orice guvenr ar fi situatia nu s-ar schimba.
Cu riscul atragerii de comentarii negative singura solutie este intrarea efectiva in stare de faliment si o noua ordine cu impunerea unor reguli de guvernare mai transparenta, si mai ales in ceea ce priveste achizitiile publice.
• Vise
Trimis de Peruschi la 29 Ianuarie 2010 12:09:37
Sincer sa fiu, sunt de acord cu tine, dar din pacate amandoi stim ca asta nu are cum sa se intample! O solutie reala, ar fi munca la negru. Sa vedem atunci din ce vor mai lua ei prime cand le vor scadea incasarile la guvern!
penibil
Trimis de acelasi oarecare la 29 Ianuarie 2010 09:21:16
Cititi un articol mai sus.
Au bugetat prime de vacanta si bonusuri de 400 mil. euro si acum fac rost de bani.
Totusi, daca nu ma insel, asa este de ceva vreme si la pers fizice pt impozitul pe proprietate. Platesti pt anul in curs, chiar daca pana la sfarsitul anului se poate schimba proprietarul.
Am dreptate?
• PFA
Trimis de Catalin Apostol la 29 Ianuarie 2010 16:29:38
Pentru PFA, PFI se plateste anticipat pe o evaluare proprie. Dar aici iti ia impozit pe un profit anterior(pe care nici macar nu l-ai avut). Ex: Ai fost platitor de impozit pe venit si normal nu ti-ai introdus cheltuielile fiindca nu aveai nici un interes. Acum te-au trecut, de la impozit pe venit, la impozit pe profit si o sa-ti ia impozit pe un profit pe care nici macar anul trecut nu l-ai avut, insa care iese din calculele contabile - 50%. Anul acesta introduci, normal, cheltuielile si la sf anului anului ai profit de 10%. Si asa creditezi statul cu 40% din cifra de afaceri dupa anul trecut. De ce?
pfff
Trimis de un oarecare la 29 Ianuarie 2010 09:15:18
ne ducem de rapa fratilor.
platim incompetenta altora.
Romania
Trimis de adrian la 29 Ianuarie 2010 08:33:42
In ce tara de *** traim...sa va ia ***'de incompetenti.Dar asa va trebuie, astoradin mediul de afaceri, nu sunteti voi in stare sa convingeti un guvern ca impozitul minim este o prostie, ca aceasta decizie este o prostie, ca si statul ar trebui sa plateasca penalitati la intarzieri...etc.Pai bai fraierilor, daca voi care aveti in mana transporturile(pentru a bloca strazi) care aveti in mana serviciile(pentru a bloca contracte)..etc, daca voinu puteti forta ceva in tara asta, CINEDRACU POATE BOILOR????????Pensionarii???????Sau poate un faiantar din rahova.....
• greva fiscala
Trimis de pixar la 29 Ianuarie 2010 12:13:55
S-a incercat ceva cu greva fiscala si nu a mers. Solutia e doar plimbarea cu ranga prin sediul parlamentului. Si ministri trasi in teapa. Ce sa intampla acum e o politica profund antinationala.
• tepes
Trimis de momo la 29 Ianuarie 2010 14:35:42
Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei, Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei, Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni, Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni! Cine m-a pus sa raman in tara asta ???? Mai bine plecam cand am terminat scoala. Cata naivitate sa cred ca nesimtirea celor care ajung sa conduca tara asta are o limita!!! Ca platitor de taxe ce sunt mi se urca sangele in cap cand se uita la mine cate-un bugerat si ma intreaba mirat, cand ma vede muncind de dimineata pana noaptea: ce alergi, ba, asa dupa bani? mai vezi si de sanatate, mai du-te si in statiune! Care statiune, bai bugetari cu fundurile imputite de atat stat in scaun, ca noi astia de va platim taxe ca sa va luati salarii si prime si bonusuri si bonuri de masa si... n-avem, ba, dreptul sa mergem in statiune decat la preturi intregi si numai daca mai raman locuri dupa ce iau bilete bugetarii si pensionarii. Asta desi suntem unii care ne avem si cartile de munca active in propriile firme si platim toate taxele aferente ca orice angajat. Toate scarbele din lumea asta sa se adune pe aia de-au votat incompetentii astia care ne conduc. De unde ne duce Basescu cu clica lui nici *** nu ne mai scoate ca o sa fim direct in fundul iadului.
• "TREBE"
Trimis de TraiPeVatrai la 29 Ianuarie 2010 19:53:58
Trebuie sa punem mana pe ei si sa-i strangem de gat pana cer mila






