Capital.ro Experienta in slujba ta.
Curs valutar
4.0908
EUR
2.9895
USD
4.513
GBP
2.9354
CAD
2.7363
AUD
106.9753
XAU
Sondaj
Sunteţi de acord cu legalizarea învăţământului la domiciliu?
Convertor valutar
Data: 16 Martie 2010
Arhiva
L
M
M
J
V
S
D
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
L
M
M
J
V
S
D
 
 
 
 
 
 
 
Degeaba ai carte, dacă nu ai parte de un loc de muncă

Degeaba ai carte, dacă nu ai parte de un loc de muncă

Autor: Viorica Ana Chişu
Publicat: 27 Iulie 2009
Vizionari: 12124;

Angajatorii români vorbesc de criză de talente, atunci când răspund la chestionare privind nevoile de personal. Candidaţii se vaită că nimeni nu-i cheamă nici măcar la un interviu.

Studiul recent publicat în revista Capital cu privire la deficitul de talente de pe piaţa muncii, efectuat de Manpower, a stârnit reacţia unui număr impresionant de cititori. Mulţi dintre cei care au făcut comentarii pe site-ul revistei se întreabă, pe bună dreptate, cum este posibil ca în România să existe criză de personal, când nimeni nu le citeşte CV-urile şi nu-i cheamă la interviu, deşi au studii adecvate sau chiar ani de experienţă relevantă în profesie, petrecuţi în străinătate.

Pentru a afla cauzele acestui paradox, am stat de vorbă cu mai mulţi specialişti. Toţi au arătat cu degetul spre sistemul de învăţământ. „Este adevărat că majoritatea posturilor sunt blocate acum, din cauza crizei. Dar şi dacă se deblochează, pe piaţă nu vom găsi profesionişti. Problema este veche şi este consecinţa sistemului de învăţământ“, ne explică Daniela Necefor, director general Total Business Solutions. Paul Milata, country manager la Kienbaum, merge mai departe cu constatările: „Chiar din timpul liceului, se încurajează aspecte care nu corespund eticii academice şi care au efecte pe termen lung: învăţatul pe de rost, inhibarea iniţiativei etc. În plus, limbile străine învăţate la liceu nu corespund aşteptărilor celor mai mari investitori din România.“

La nivel universitar, lucrurile se complică şi mai mult.Facultăţile care pregătesc în domenii în care au avut loc cele mai mari dezvoltări tehnologice la nivel global (IT, TCM, inginerie) sau în care, la nivel local, schimbarea sistemului politic a generat cele mai mari transformări economice sunt şi cele mai îndepărtate de realitatea pieţei. România ocupă ultimul loc din UE-27 în privinţa flexibilităţii sistemului de învăţământ continuu. Avem cel mai mic procentaj de adulţi care participă la cursuri sau obţin calificări postuniversitare.

După 20 de ani de reforme, alte reforme

 De la un an la altul, numărul tinerilor care pleacă să studieze în străinătate este în creştere. Alexandru Ghiţă, preşedintele grupului Educativa, explică şi de ce: „Acolo, calitatea pregătirii este mult mai bună, ceea ce le oferă oportunităţi de carieră mai mari.“ Din nenumăratele discuţii cu angajatorii, dar şi pe baza propriilor observaţii, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri (AOAR), Cristian Pârvan, consideră că învăţământul se depărtează tot mai mult de piaţa muncii: „Se pregătesc de cinci-zece ori mai mulţi economişti, jurişti, sociologi sau psihologi decât este nevoie şi se insistă pe pregătirea în domenii tehnice care nu mai există azi în România.“

Reprezentanţii ARACIS (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior) ridică neputincioşi din umeri. „Criteriile de evaluare a învăţământului universitar sunt în curs de modificare, adaptare şi armonizare cu cele din UE“, ne spune Mihai Floroiu, directorul de comunicare. Oricum, evaluarea universităţilor, chiar şi după criterii depăşite, este de-abia la început. Se speră că în 2011 vor fi trecut prin filtru 66 de universităţi, din cele aproximativ 90 acreditate în România. În noiembrie 2009, va fi dată publicităţii o primă analiză a calităţii actuale a sistemului universitar. Cei care se înscriu acum la facultate s-ar putea să aibă parte de surprize. Dar cui îi pasă? De două decenii, învăţământul gravitează pe o orbită tot mai îndepărtată  de realitate.

1,3% din populaţia cu vârste cuprinse între 25 şi 64 de ani participă la programe pentru obţinerea de calificări suplimentare

Radiografie de sistem

În România, foarte puţine persoane termină studiile secundare (liceu, şcoală vocaţională etc.):
- Doar 58%, faţă de 80% în Ungaria, 92% în Polonia sau 87% în Cehia.

Universităţile produc o inflaţie de absol­venţi în domeniile:
- Inginerie: 20% (media în UE: 14%).
- Economie, drept, ştiinţe sociale, relaţii internaţionale, studii europene: 47% (media în UE: 33%).

Sunt prea puţini absolvenţi în dome­niile:
- Ştiinţe reale sau informatică: 4,7% (media în UE: 10,5%).
- Medical-sanitar: 6,3% (media în UE: 11,9%).

De ce nu-şi găsesc tinerii un loc de muncă?

Paul Milata, country manager Kienbaum
„În general, angajatorii privesc absolvenţii unei instituţii de învăţământ privat cu neîncredere. Sunt cunoscute mult prea multe abateri de la cadrul legal de funcţionare a sistemului de învăţământ, de pregătire sau de acordare a diplomelor pentru a putea gândi altfel. La recrutare, se presupune că o persoană care şi-a cumpărat examenele, spre exemplu, îşi va fura şi angajatorul. Bineînţeles, nu se poate generaliza. Pe de altă parte, diferenţele dintre învăţământul de stat şi cel privat se estompează, printr-o nivelare în jos, dat fiind faptul că universităţile de stat folosesc aşa-numitele «locuri cu plată» tot ca sursă de venituri.“

Cristian Pârvan, secretar general AOAR
„Învăţământul a rămas orientat pe norme, catedre şi pe specializările profesorilor. Nu avem un învăţământ modelat pe nevoile pieţei, la niciunul dintre nivelurile de pregătire. El a expandat mai repede decât a putut să se doteze cu cadre profesorale competente şi cursuri adecvate actualului sistem economic. ARACIS, la fel ca toate agenţiile din România, în loc să apere interesele consumatorilor, apără structurile existente. Reformele care s-au făcut până acum în învăţământ sunt nişte panarame. Cei care au fost la conducere au făcut reforme după cum avea nevoie copilul unuia sau altuia, aflat într-o anumită fază de învăţământ.“

Mihai Floroiu, director de comunicare ARACIS
„Unul dintre criteriile esenţiale avute în vedere în procesul de evaluare pentru acreditarea sau reacreditarea universităţilor este atingerea unui nivel minim de angajabilitate a absolvenţilor. Noi am făcut o recomandare legată de introducerea unui sistem de urmărire anuală a nivelului de integrare pe piaţa muncii, dar există autonomie universitară şi nu putem obliga pe nimeni. Proceduri există într-un stadiu incipient în câteva facultăţi, dar nu ştim la care. Calitatea programelor de studiu şi relevanţa faţă de piaţa muncii urmează să fie asigurată printr-o serie de evaluări sectoriale, pe care abia acum începem să le facem.“

CAPITAL vă invită să participaţi la un studiu privind calitatea învăţământului din România, studiu derulat în parteneriat cu Kienbaum.

Alte articole despre: loc de munca, universitati , calificări , aracis, angajati, postuniversitare, angajatori, business


Comentarii cititori (58)
Nume:*
Subiect:*
Comentariu:*
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Asteapta, se incarca...

Studii, salariu, recompensarea muncii, satisfactie

Trimis de Casie la 4 August 2009 00:34:41

Lucrez in administratia publica de 12 ani. Chiar si dupa terminarea stduiilor universitare inclusiv master nu se poate gasi o solutie pentru transformarea postului sau un post vacant din cauza schimbarilor ce au loc la nivel de conducere (alegeri etc). Singurul "avantaj" de care am reusit sa am parte anul trecut a fost o marire de salariu cu 20%. In schimb ce colegii mei cu acelasi nivel de studii si aceeasi vechime pe studii beneficiaza de un salariu de baza de 3.200 lei. Se spune ca cei care lcreaza la stat au salarii mari si nu se mai satura, nu neg asta, dar fratilor sunt unii care chiar muncesc si au salarii de 800-1000lei. Un jurist debutant are 850 lei si un gestionar 650 lei. Astea sunt salarii la stat. In schimb un director (fara master dar cu vechime pe studii si bineinteles vechime in munca 20-25 de ani in munca) poate sa aiba pana la 12.000 lei.

Raspunde

opinie

Trimis de traian la 1 August 2009 19:58:21

lucrez intr-o banca si trainerul nostru este inginer metalurgist
toti economisti sunt evaluati de un inginer metalurgist
nu am inteles de ce un medic urolog nu poate lucra ca si judecator
la economie toti se pricep(ing medici etc) este singurul domeniu in care se pricep toti si ocupa si functii

Raspunde

HR

Trimis de cn3azu la 31 Iulie 2009 02:46:48

Parerea mea e ca intradevar studiul reflecta realitatea dar... ca orice realitatea are mai multe fatete.
In perioada in care am lucrat la o multinationala s-a pus in discutie faptul ca pe postul pe care il ocupam mai trebuia prinsa o persoana date fiind conditiile de munca de 24/7.
Desi toti au fost de acord cu acest lucru si cei de la HR au promis ca vor gasi acea persoana, pana in momentul in care nu am mai rezistat si am zis ca imi dau demisia nu s-a intamplat nimic. In momentul in care am plecat (pentru ca nu mai credeam in ce mi se spune) au fost angajati in locul lasat liber de mine 3 oameni (stiu ca suna a lauda dar asa s-a intamplat).
Acum am o intrebare catre cei care se fac ca fac HR in Romania, cu foarte mici exceptii, se gandesc vreodata si la punctul de vedere al angajatului sau ii dau pana nu mai poate duce si abia atunci iau ceva masuri?
Se plang ca nu gasesc specialisti dar nici nu au criterii reale de evaluare.
Am vazut postat pe site-ul unei institutii un post vacant de specialist IT. Cei care facusera cerintele nici nu stiau ce inseamna IT si faptul ca sunt multe ramuri, drept pentru care adaugasera cu copy/paste tot ce gasisera (dupa parerea mea le trebuiau cel putin 9 oameni). Cum sa acopere ei acel loc de munca?
Cine sa vina sa le stie pe toate la un nivel de specialist?
Deci a cui e vina?
Poate sunt eu mai "revolutionar" dar.... ce se intampla in Romania e cu totul altceva decat scrie in orice carte de specialitate. Din 89 nu se face decat sa se ridice statuie incompetentei. Cum se spune: Cine seamana vant culege furtuna.
Cam asta se intampla pe toate planurile... acum culegem ceea ce au semanat majoritatea. Nu se poate sa iti bati joc 20 de ani de valoare si sa nu o incasezi ca si stat sau firma.
Sunt ultranationalist dar incep sa ma satur de tara asta :((

Raspunde

sistemul de invatamnat

Trimis de trecator la 30 Iulie 2009 18:12:41

Legat de problema calitatii si aplicabilitatii consider ca in Romania o mare vina o au si studentii. Eu am terminat o sectie mica la o facultate de stat. In afara de mine nu am mai auzit ca nici un coleg/a sa lucreze in domeniu. Asta nu ar fii asa o problema pana la urma, ca omul inteligent se adapteaza sau cel putin ar trebuii. NU inteleg de ce se plang studentii /absolventii ca nu invata nimic daca ei vin singuri de bunavoie, nesiliti de nimeni la scoala. Eu cred ca masa de studenti habar nu are ce face si nici nu o intereseaza sa invete ceva. Daca voia sa invete ori incercau singuri ori plecau in strainatate. Atat si nimi mai mult. Consider ca cei care se lamenteaza ca nu au invatat nimc util isi merita 100% soarta!

Raspunde

• depinde..

Trimis de Emigrantul la 31 Iulie 2009 12:11:34

Depinde ce ai absolvit. Problema este ca volumul de stiinta la nivel mondial se dubleaza la fiecare 6 luni , tehnologiile avanseaza exponential, dar in Romania se invata tot ca in anii 50 ! 90% din ce stim despre creier a fost descoperit in ultimii 5 ani , iar tu daca studiezi medicina studiezi din tratate de 30-50 de ani! Invatamantul ESTE o problema, fiind deconectat de la realitatea economica mondiala, fiind conceput pentru o societate care stagneaza tehnologic. Sigur, un alt vinovat sunt companiile HR care nu stiu sa citeasca un CV - ar trebui oameni specializati sa lucreze in HR, dar asta e si o oportunitate ;) pentru cei care vor sa faca o afacere. O alta chestie buna, unde locuiesc eu - "intership" , adica practica dupa absolvire.In Romania firmele nu vor sa investeasca in oameni , vor totul gata educat, cu expeirenta. Este atitudinea fata de om, si asta e o problema.. deci nu e doar vina studentilor!

HR profi?

Trimis de dan_apetrei la 30 Iulie 2009 17:57:34

Atata ura si frustrare ca in comentarile unora n-am mai vazut demult! Nu pot decat sa ma amuz.

Articolul e ok dar e facut pe baza unor informatii strambe primite de la diverse departamente obscure de HR. Cunosc persoane care au muncit afara pe posturi de varf si care au fost respinse scurt de firmele romanesti cand au revenit in tara.
Problema e cu angajatii de HR; majoritatea sunt "profi" la un nivel superfcial si au niste sabloane fixe dupa care judeca oamenii, plus ca ei (de fapt "ele") nu pot sa faca decat ce zice conducerea. Iar conducerea firmelor multinationale cauta in principiu oameni bine pregatiti si fara pretentii, adica sclavi (ce de aia au venit in RO). Pana gasesc o dau in ipocrizii, scuze si acuze...cum spun cei intervievati in articolul asta.

Raspunde

• Esti praf Milata

Trimis de VICTOR OSTROVSKY la 30 Iulie 2009 18:57:05

Angajarile se fac pe baza de pile, din cauza asta nici macar nu sunt citite mailurile. Acesti neaveniti din provincie si pusi pe posturi cheie in toate firmele mijlocii si mari cauta sa angajeze pe altii mai "taranei" ca ei, ca nu cumva sa-i depaseasca la cunostinte si experienta, din aceasta cauza se si lucreaza mult si fara eficienta in Romania. Mergeti in toate bancile si companiile multinationale si veti vedea 90-95% din angajati au 20-24 de ani. Spun ca "specialistii" nu au incredere in studiile din Romania... atunci ce cauta aici? In orice domeniu de activitate resursa umana este de baza si orice organizatie este dependenta de ea. Numai tampenii auzi de la acesti "specialisti" "Specialistiloooor! Rezultatele din Romania sunt ale voastre nu ale somerilor! Meseriasilor! Mai bine v-ati intoarce in catunele voastre de unde ati venit ca de cand ati invadat voi Bucurestiul este mizeria si mitocania asta. Pana in 1990 cand Bucurestiul era oras inchis nu exista asa ceva. SIMPATICILOR!

• falsii profesionisti de HR

Trimis de anka la 30 Iulie 2009 20:00:29

Din pacate, firmele de recrutare sunt in Romania, precum agentiile de turism, adica ca ciupercile dupa ploaie. Pline de neprofesionisti si chiar analfabeti. Recrutori care te cheama la interviu in Bucuresti, ei neavand nici cea mai vaga idee despre orasul in care ar fi jobul respectiv. Dupa 3 reminder-uri trimise sa intreb totusi UNDE IN ROMANIA este acel angajator pentru care fusesem la interviu (eu fiind din Bucuresti), sa mi se spuna cu o naturaletze kretina ca ... e din Craiova!!!!! 90% din acesti pseudo-specialisti de recrutare sunt absolut varza si ar trebui sa faca inchisoare pentru haosul pe care il creaza pe piata muncii!! Eu mi-am gasit loc de munca anul acesta dupa ce am aplicat in alta tara!!!!! Adica HR-ul de la firma-mama din Germania chiar mi-a citit documentele si in doua saptamani eram angajata aici, in Bucuresti!!! Va vine sa credeti? In timp ce in Bucuresti nu se uita nimeni la mine, ba ca sunt supra-calificata, ba ca carrrr, ba ca marrrrr .....

daca ai invatat trebuie sa ai un salariu mai mare

Trimis de Dr. C la 30 Iulie 2009 16:30:52

asta cam asa este, problema este ce si cum inveti si in ce scop. Pai in facultatiile tehnice de la noi sunt unele cursuri care nu duc la nici un rezultat. Cat despre limba romana cand scriem la pc se intampla sa mai gresim. Problema de esenta este reconversia profesionala. Informatica adica operarea pe calculator o poate preda oricine nu este ceva foarte dificil fizica insa nu.
Cei care se ocupa cu recrutarea fac si ei cate ceva dar nu se omoara si de regula probele de angajare nu sunt bine facute. Nici cei care sunt absolventi de facultate nu sunt prea cautati de firme pentru ca nu sunt orientati catre piata si oricum foarte putini sunt cei care chiar au invatat in facultate. deh se copie la examenele aistea la greu si in nesimtire. Profesorii universitari parerea mea cred ca sunt uimiti de aceasta abilitate a studentiilor de a copia la examene, multi dintre copiatori luand si burse de merit (eu stiu 2). Cum sa angajezi un astfel de om. O solutie orientarea cursurilor spre formarea gandirii. Sunt multe carti scrise cum trebuie dar nici una romaneasca. La noi e obijnuinta inginerii sunt o problema pentru tara asta ca si inainte si acum nimeni nu are nevoie de ei.

Raspunde

• parol???

Trimis de ingrid la 30 Iulie 2009 20:07:05

Departe de realitate ...... "daca ai invatat, TREBUIE sa ai un salariu mai mare" .... Degeaba ai invatat, daca nu ai experienta vietii mai intai, apoi a campului muncii. NU, nu TREBUIE sa ai un salariu mai mare .... mai mare decat ce anume???? La ce va raportati? Este o abordare falsa, noroc ca nu se intampla chiar asa pe piata muncii, ar fi un dezastru si mai mare decat este. Cei care "au invatat" in aprox. ultimii 10-15 ani nu prea au mai avut parte de invatamant solid. Romania era renumita pentru sistemul sanatos de invatamant. Dar este deja un mit uitat si neinteles de tinerii absolventi sau de actualii studenti sau de studentii ultimilor 10 ani. 90% din studenti si absolventii recenti habar nu au sa scrie si sa formuleze corect in limba materna, habar nu au sa conceapa o cerere, o demisie, o scrisoare de business, un plan de afaceri, o analiza SWOT ..... dar toti vor bani multi, munca putina si macar 30 de zile de concediu de odihna platit pe an. Si prime, bonusuri, masina, bonuri de masa etc ..... vai de viitorul acestei natzii, care nu are simtzul masurii, dar are milioane de tone de tupeu si prostie.

• Si daca stii?....

Trimis de Cristina la 30 Iulie 2009 22:13:04

Crezi Ingrid ca daca stii sa scrii o scrisoare de intentie sau sa scrii o scrisoare de demisie, te cauta cineva? Daca faci un plan de afaceri, daca propui ceva ce este peste intelegerea celui ce iti ia interviul, daca vrei sa implementezi o noua metoda, deja esti un pericol pentru cei care sunt deja in firma. A aduce in firma un om mai bun decat ei inseamna a-si recunoaste slabiciunea. Asa ca ... mai bine un scalv *** si ascultator. Nu este corect sa dati vina pe ceea ce nu stiu - amanunte stupide care se pot invata in 2 zile (gen analiza SWOT si scrisoare de business) - ci recunoasteti-va frica de ceea ce stiu!

Pt Ingineri

Trimis de Alex la 30 Iulie 2009 15:40:45

Salut,

Cineva se plangea ca e inginer si nu gaseste loc de munca. Din cate stiu eu, inginer inseamna productie. In aceasta tzara, noi nu mai producem mai nimic. Deci...uite raspunsul la nedumerirea ta, pe criza SAU NU, intr-o tzara care nu produce nimic, inginerii isi vor gasi de munca mult mai greu in domeniu, poate doar in alte domenii...daca se convertesc .

Numai bine!

Raspunde

Invatarea continua

Trimis de luciamaria la 30 Iulie 2009 14:22:49

Sunt absolventa de fizica invatamant de stat la zi si apoi invatamant la distanta studii postuniversitare de informatica.
Da invatarea continua a adultilor este foarte buna, dar nu asa cum se face la noi. Sunt profesor, am fost chemati la cursuri de perfectionare in domeniul IT si ni s-a predat introducerea din niste chestii foarte complexe. Intrebarea care s-a pus a fost: atata a stiut profesorul sau i-a fost frica sa ne spuna mai mult sa nu devenim concurenti? Tot singura am invatat daca am vrut sa lucrez cu respectiva tehnologie.
Am facut cursuri la academia online care mi s-au parut interesante si utile. Mi le-am platit singura. A contat la salar? NUUUUUUUUUUU! Nici nu sunt recunoscute in sistemul de invatamant unde lucrez!! Deci nu te omora sa faci ceva ca nu te baga nimeni in seama!

Am pregatit elevi de performanta. Am avut campioni nationali. Ani la rand. A contat? In afara de ura colegilor si cateva puncte in plus la evaluarea finala, altceva nimic. Gradatie de merit nu s-a considerat ca merit numai pentru atat. Daca nu faci parte dintre clientii inspectorului de specialitate nici nu te gandi la astfel de bonusuri.

Asta e la noi.Parerea mea!

Raspunde

• @luciamaria

Trimis de Stefan la 30 Iulie 2009 14:51:50

spui ca ai pregatit elevi de olimpiade? dar sa scrii corect cuvantul omorî n-ai învăţatş nu mai aveai timp?

• gramatica ardeleana

Trimis de Huideo si Pasarica la 30 Iulie 2009 15:14:22

Mai Stefane, doamna a explicat clar: profesoara de fizica, convertita la informatica, in urma unor cursuri foarte complexe la care nici profesorul respectiv n-a indraznit sa le predea prea mult. Unde ai vazut tu ca doamna e profesoara de limba romana? Pai daca nici cursurile de perfectionare in IT n-au ajutat-o la SALAR? Esti chiar circotas!

• acru

Trimis de minim4caravtere la 31 Iulie 2009 20:59:48

mi-i acru de oamenii care nu stiu cum functioneaza un sistem dar descopera greseli de gramatica intr-una.

• intruna

Trimis de minim4caractere la 31 Iulie 2009 21:00:21

intruna, am vrut sa zic

0

Trimis de 0 la 30 Iulie 2009 14:06:08

0

Raspunde

• 0 ce?

Trimis de 0 ce? la 3 August 2009 05:02:09

0 ce?

La noi se apreciaza incompetenta si pupincurismul

Trimis de Caius la 30 Iulie 2009 13:46:07

Este evident la noi indiferent de pozitia ierarhica low, middle sau high manager se apreciaza pupincurismul si asta pe fondul crestrii incompetentei.De ce asa pai cererea regleaza si oferta .Angajatorii indiferent de marime ,forma de organizare sau domeniu de activitate cauta o anume tipologie de angajat.Tipologia angajatului ideal in acest moment in Romania poate fi creionata subcint astfel:
1.Cu origini sanatoase (tata in politica , nu conteaza unde,sau factor de decizie la primarie,consiliu,etc)
2.Slab profesionist(a facut scoala la ff sau a cumparat diploma, in acest caz nu poate contesta o decizie tehnica sau economica eronata si executa tot ca e sarac cu duhul)
3.Ineficient si slugarnic ( adica se face ca lucra 10 ore sa arate cit munceste insa in cele zece ore face cit altul in doua ore)
4.Isi aroga meritele altuia ( numai asa poate fi pe deplin justificata avansarea sau salarul de multe ori fabulos)
5.Piricios si ranchiunos( utilizeaza echipa pentru a obtine un avantaj propriu si imediat ,eventual prima sau marire salariala)Pe cei care i se opun incearca sa-i inlature pe la spate.
6.Nu are viata sociala( adica sta dupa program, pierde simbetele incurca alti colegi prin modul dezorganizat si pompieristic de actiune)
7.Incapabil de organizare( vine in ultimul moment cu sarcini care si le aminteste tangential si care nu au rezolvare decit a doua zi sau trebuia rezolvate deja probabil suferind de ADHD)
8.etc, etc,

Raspunde

loc de munca

Trimis de rares la 30 Iulie 2009 13:19:52

E foarte adevarata observatia cum ca cv-urile trimise nici macar nu se citesc. Eu imi caut in aceasta perioada un loc de munca si, folosind site-uri de specialitate care iti ofera aceasta posibilitate, observ ca nici macar 50 % din aplicatiile mele nu sunt citite. ?! Iar referitor la calificare, eu unul am experienta de peste 3 ani in vanzari, si nu sunt chemat la interviuri nici macar la niste job-uri de *** platite incredibil de prost. ?!
referitor la sistemul de invatamant, observ cu stupoare ca mai sunt inca n manageri(majoritatea celor cu care am intrat eu in contact vreodata) care iau in calcul diplomele, le considera un criteriu de selectie.

Raspunde

mergeti la medicina

Trimis de bebe la 30 Iulie 2009 13:19:11


Ca parinte am prevazut ce va urma si am orientat copilul spre medicina,am vazut ca juristi si economisti fac atat particularii cat si statul cu zecile de mii in fiecare an.Facultati de medicina particulare fiind doar Titulescu din bucuresti care scoate anual 50 de medici ,restul fiind de stat iar aici locuri cu taxa nu sunt mai multe de 100 la fiecare facultate,exceptie Bucuresti cu 200.A intrat cu examen de admitere in timisoara 9,71,iar acum trece in anul 3.Sigur va avea loc de munca.Ca parinti este datoria voastra sa va indrumati copiii si sa-i indrumati unde credeti voi ca este bine inca de cand sunt in ciclu gimnazial si sa-i sustineti cu pregatirea

Raspunde

• bravo bebe

Trimis de romeo la 30 Iulie 2009 13:58:17

fetita mea e inca mica dar am sa tin cont de sfatul tau

• discutabil

Trimis de anka la 30 Iulie 2009 19:55:16

"bebe" dadea exemplu cum si-a indrumat el copilul catre medicina ..... totusi, parintii ar trebui sa tina seama si de ceea ce ii place copilului si ceea ce i se potriveste, nu? Degeaba vreau eu sa imi fac copilul medic, daca el trage spre drept, informatica sau limbi straine. Va fi un medic nefericit, care dupa ani de kin si frustrari, va lucra ca om de vanzari si va face o facultate la ID pe profilul care ii place si care i se potriveste.

• :)

Trimis de Mdr la 6 August 2009 16:56:06

hai sa fim seriosi cred ca un tanar la 18-19 ani stie ce vrea sa faca in viata si ca cel mai probabil nu va tine cont de ceea ce parintii vor ca el sa faca( in cazut unui tanar autonom) t'imagines

Viorica Ana Chişu

Trimis de Zoltan Balogh la 30 Iulie 2009 13:13:42

"Candidaţii se vaită că nimeni nu-i cheamă nici măcar la un interviu." - adica cum ? ca babele ?! nu ti-e rusine un pic asa ?!! :))
Articolul mi se pare la obiect si de actualitate, concis si bine legat. Ridica o problema foarte serioasa ce nu se va rezolva degraba...
Vedeti comentariile de mai jos.

Raspunde

pile si relatii

Trimis de mihai 2 la 30 Iulie 2009 13:00:50

Din fericire experienta mea a fost una frumoasa dupa terminarea facultatii deoarece la 2 saptamani dupa ce m-am intors din armata (alta tampenie) m-am angajat (in anul 2000) intr-o companie pe care mi-o doream. A fost un mare noroc. Problema este ca mai sus de o pozitie in lumea respectiva nu ai acces. Restul sunt pile si relartii. Acea lume este auto. Da poate este gresit sa vrem toti sa ajungem manageri! si poate nici nu avem toti capacitatea, pregatirea, inspiratia si curajul sa riscam. Problema este ca in Romania adevarul te exclude din competitie. Ceea ce se intampla acum este o revenire cu picioarele pe pamant a companiilor care sunt subcatalizate si incapabile sa inteleaga ce se intampla. Patronii si directorii inca se raporteaza la niste statistici (oricum false) din anii 2007-2008. Cand oamenii din subordine (si aici ma includ) au spus in sedinte ca in toamna incepe nebunia pentru ca totul nu era decat o mare minciona, m-au dat afara. Au ramas numai mincinosii si pupin.***.istii. Acum 2/3 din oameni au fost disponibilizati, inclusiv directorul de vanzari si general. Nu ma bucur pentru ca stiu ca in auto lucrurile proste vor dura cel putin 2 ani. Imi pare rau de colegi. Treba e ca daca spui adevarul esti negativist si nu doresti binele firmei, ca iti faci prozeliti si s-ar putea sa creezi admosfera. O tampenie nimeni nu se ia dupa altul daca vede ca bate campii dar daca si el o duce rau normal ca vede adevarul.

Raspunde

Necazu-i cand s-o apuca de copt colaci nepriceputu

Trimis de Balogh Zoltan la 30 Iulie 2009 13:00:49

Asa zisa criza de personal e o problema cat se poate de reala... La fel modul execrabil in care functioneaza majoritatea institutiilor de invatamant superior de stat sau private...
Paradoxul mentionat in articol e doar aparent... defapt nu e nici un paradox. Sunt doua aspecte.
1. Increderea foarte mica, pe buna dreptate, in pregatirea pe care o ofera sistemul de invatamant - o diploma nu mai inseamna nimic in ziua de azi.
2. Disponibilitatea scazuta a angajatorilor de a miza pe recrutarea oamenilor cu potential si de a investi timp si bani in instruirea lor; astfel, profilul candidatului ideal, devine foarte restrictiv ( studii, experienta de lucru, corespondenta cu valorile companiei ) Daca iti faci un combinat avicol, e mai simplu sa cumperi gaini frumoase si sanatoase, gata crescute, decat sa pui oua la clocit, sa faca pui.

In privinta specialistilor HR... nu-si vor permite niciodata sa recomande pe cineva care nu corespunde directivelor impuse de angajator... Nu la ei pute treaba cel mai tare :)

Nu in ultimul rand, din pacate, la noi incompetenta e la ea acasa, la toate nivelurile societatii - invatamant, administratie, companii... HR...

Care situatie paradoxala ? Ca nu se potriveste un surub de 12 cu o piulita de 8 numiti paradox ?!!!

Ei, ei...

Raspunde

Referitor la absolventi

Trimis de Tronar Octavian la 30 Iulie 2009 12:59:23

Eu nu inteleg un lucru: Cum de ziceti ca Romania produce un numar mare de absolventi de inginerie si un numar mic de informaticieni? Nu este oare pe dos?
Eu unul am terminat Facultatea de Instalatii din cadrul UTCB, si imi caut un loc de munca. Si nu gasesc. De ce? Din cauza crizei. Am citit ca firmele nu cauta CV-uri? Pai de ce ar cauta, daca e criza?
Eu unul nu cred ca suntem prea multi ingineri, ci ca aceasta asa zisa criza afecteaza domeniul in care ne-am specializat, si din moment ce nu misca nimic, suntem multi absolventi fara loc de munca!
Mama ei de treaba!

Raspunde

cadere libera

Trimis de dezamagita la 30 Iulie 2009 12:40:13

nivelul de pregatire intre facultatile de stat si cele particulare nu exista, singura diferenta este valoarea taxei de scolarizare,mult mai mare la stat,iar nivelul predarii......cunosc pe cineva care a trecut prin toate tipurile de facultati ,uman ,real,stat,particular inclusiv in alte tari, nivelul de pregatire al studentilol este din ce in ce mai scazut ptca si interesul pt scoala este scazut, se pare ca totul se invirte in jurul banilor ,educatia cultura nu mai semnifica nimic,chiar si locurile de munca nu sunt obtinute dupa nr de diplome ci dupa criterii numai de angajator cunoscte si astfel tinerii sunt dezamagiti.parerea mea este ca partial se va reglementa situatia cind se va reintroduce admiterea cu examene riguroase pina atunci..

Raspunde

Sclavi

Trimis de Cristina la 30 Iulie 2009 12:20:34

Angajatorii romani vor doar niste sclavi. Atat.
Nici un angajator, nici o "fitza" de la HR, nu va angaja pe cineva mai destept decat ei.

Tot romanasul parvenit are complexul "nimeni nu este mai bun decat mine". Si oricarui candidat mai bine pregatit i se gasesc "defecte".

Am citit articolul si niste "bla, bla"-uri mai mari nici ca am auzit. Ca scoala nu mai este ce a fost, ca limbile straine nu sunt la nivelul...

Este mentalitatea tipic romaneasca: gasirea scuzelor, nu rezolvarea problemelor.

Vad ca nimeni nu spune: "eu il iau, dar daca m-a furat o data, il dau afara". Toti pun in aceeasi oala: "nu putea avea note mari daca nu a copiat, deci ma va fura si pe mine, deci mai bine nu il angajez, de ce sa imi asum vreo respnsabilitate cand imi pot gasi atat de usor o scuza pentru a nu-l angaja".

Asa ca mai bine angajeaza scalvi, ca scuza o au deja, dar macar stiu ca EI sunt mai bun decat sclavii si orgoliul le este gadilat: "chiar daca sclavii sunt incompetenti, macar se vede cat sunt eu de bun...". Bleahh!

Raspunde

• sd

Trimis de romeo la 30 Iulie 2009 14:02:55

mai bine sclav cu liceu decat somer cu facultate ca tine.

• bla, bla, bla

Trimis de Vasile la 30 Iulie 2009 14:04:46

"Angajatorii romani vor doar niste sclavi... Tot romanasul parvenit are complexul "nimeni nu este mai bun decat mine"..." Mai, ce le mai stii tu pe toate! Scuze si explicatii vad ca ai (probabil ai nevoie sa-ti argumentezi propriile esecuri). Solutii?

• poate...

Trimis de JD la 30 Iulie 2009 15:23:26

daca ar fii doar romanisme ,dar le gasesti la toti analfabeti de dincolo care au venit cu 1000$ si au deschis o afacere si ...si acum sunt mare smecheri. iar pentru ceilalti ;'' un inginer poate fi oricind muncitor,dar un muncitor nu poate fi inginer"

• romanisme, patetisme

Trimis de Injineru la 30 Iulie 2009 15:39:34

Pai cu 1000$ esti sef de trib in Somalia sau Etiopia. Ce te mai chinui in Romania? Sa nu-mi spui ca esti o constiinta superioara, ca nu vrei sa-ti strici karma sugind singele clasei muncitoare.

• Solutii ...

Trimis de Cristina la 30 Iulie 2009 18:04:42

SD, ai dreptate. Eu as fi fost si mai acida cu mine: "mai bine sclav cu liceu, cu banutii lunar, decat somer cu facultate si fara bani ca tine" :)) Inca mai am simtul umorului. Vasile, solutia a fost sa tai tot CV-ul si sa devin "sclav". Stiu, capul plecat sabia nu-l taie, deci ... Dar stii cum este sa te negi pe tine insuti, sa negi ceea ce esti, sa negi ceea ce ai invatat, sa iti negi aspiratiile, doar pentru a castiga niste bani? M-am vandut singura sclav, asta a fost solutia. :(

spiru haret=uaic ???

Trimis de gogu la 30 Iulie 2009 12:14:47

spiru haret = unv alex ioan cuza iasi ???!!!

Raspunde

Hr-ul DEZASTRU in RO

Trimis de Mioara la 30 Iulie 2009 12:03:05

Reprezentantii acestor firme abereaza pana nu mai pot. Atata timp cat suntem pusi pe aceeasi balanta cu diploma universitara de la "Spirtu Haret", nu conteaza unde ai terminat, ce mai face diferenta?? Apoi, HR-ul in Ro nu stie nici macar sa citeasca diplomele internationale, darmite sa le si aprecieze !? Iar cuvantul "supracalificat" ascunde pilele unora. Deci, eu sunt cam satula de "Romanica", asa ca nu-mi ramane decat sa incerc in strainatate, unde sunt apreciata. Hr-ul din Ro, vorbesc limbi straine cu mainile si picioarele, si tot ei evalueaza nivelul de limba straina a candidatilor..??? Numai la noi se poate intampla asa ceva...

Raspunde

• HR-ul DEZASTRU

Trimis de EMD la 30 Iulie 2009 12:50:55

Un articol foarte bine documentat al colegilor de la ZF spunea complet altceva: ca studiile la universitati prestigioase din afara nu sunt deloc apreciate pe piata muncii din Romania. SI EU SUNT UN CAZ IN ACEST SENS In aceeasi ordine de idei, cred ca defapt departamentele de HR sunt problema, precum si clientelismul si NEPOTISMUL practicat in multinationale ca si in firmele de apartament. DURERE!!!!!!

!!!!!

Trimis de cighi alin la 30 Iulie 2009 11:32:10

eu propun sa se aiba in vedere aceasta tema si absolventii sa aiba mai multe sanse cand termina studiile,eu de ex. am terminat ise ,babes balay cluj,si am ajuns in spania sa lucrez dur ,la camp,marmura....si am probleme cu spatele....e corect asa ...???????...vad ca ,,doare tema asta pt ca lista cu parerile cititorului e destul de plina

Raspunde

• Nasol, Alin...

Trimis de Zoltan Balogh la 30 Iulie 2009 12:25:01

Cred ca sti foarte bine ca nu esti un caz singular... In fond, te-ai dus in spania urmand mirajul unor venituri considerabil mai mari decat cele pe care le-ai fi putut obtine aici... In plus, eu cred ca nici nu ai stiut exact ce vrei sa faci cu diploma de la Babes-Bolyai, nu ai avut o perspectiva fiindca nu ti-ai propus una. Poate fi intradevar o dilema serioasa pentru un tanar absolvent, sa-si inceapa cariera aici, pentru un salariu mic sau sa plece si sa presteze munci grele pentru mult mai multi bani... Ar trebui sa sti ca a doua optiune se poate dovedi a fi o capcana. Apropo, daca ai absolvit ISE, ce te opreste sa te intorci cu banii castigati, sa faci un curs de specializare in contabilitate spre exemplu, sa te inregistrezi ca PFA, sa dai anunturi la mica publicitate ? Orice inceput e greu, dar daca esti capabil si perseverent poti sa ajungi un contabil apreciat, poate dupa uin timp sa ai o firma de contabilitate... era doar o idee, o varianta, sunt multe posibilitati... Dar, daca preferi "muncile grele" si nu esti dispus sa iti asumi riscul de a profesa intr-unul din specializarile pentru care ai studiat, cine e de vina ? ...sau poate nu ai incredere in capacitatile tale ?

• inculti cu diploma

Trimis de Tudor la 30 Iulie 2009 14:12:07

Pai tu nu vezi, Zoltane, ca absolventul de ISE, circas in Spania, nu stie nici sa scrie corect? Nici macar numele universitatii care i-a dat diploma! Ce crezi c-a invatat asta in scoala si ce crezi ca-si mai aduce aminte din ce-a invatat? Salahor cu diploma! Si se mai plinge ca nu-i acorda nimeni sanse. (Ia sa-l vezi cum o sa explice ca a uitat sa scrie romaneste, ca e plecat de mult in Spania.)

boom vs criza

Trimis de pm la 30 Iulie 2009 11:13:54

la inceputul perioadei de boom am lucrat in strainatate 6 luni/an in timp ce imi continuam studiile la o univesritate de prestigiu din RO, am incercat sa imi caut un job in tara pentru a ramane aici dar nimic: toti angajatorii tipau ca nu au perosanl dar 7 luni de zile nu am agsit nimik asa ca m-am intors in strainatate unde am lucrta pe entry level la hr si in HoReCa. bun, in celed in urma m-am reintaors, am luat licenta si am lucrat in vanzari de publicitate cu salariu fix de sub 100 euro/luna +comision, fara traininguri sau alte bonusuri desi era perioada de boom. la inceputul crizei, m-am hotarat sa devin antreprenor in parteneriat cu inca 2 prieteni cu experienta in domeniul lor dar dupa un an de incercari a trebuit sa abandonam (cel putin temporar) ideea si dupa luni si luni d ecautari (aprox 6 luni) am resuit sa gasesc un post mai bun decat credeam: o firma mica dar cu condusa de un atreprenor cu spirit european.
Concluzia? ori esti norocos si f. rabdator ca sa prinzi un post bun sa zicem, ori pleci din tara. Majoritatea patronilor de la noi care nu o sa inchida obloanele pe timp de criza, risca sa le inchida dupa, daca s-au purtat cu angajatii asa cum nu ar trebui.
Nu sutn specialisti? da de ce aruncati vian doar pe sistemul de invatamant? in strainate, absolventii ies specialisti de pe bancile scolilor? nu-i formeaza nimeni la locul de munca si nu investeste in ei?
Catre cei care vor specialisti cu 1.000 Ron/luna: cred ca nici in China sau India nu-i veti mai gasi.

Raspunde

o parere

Trimis de dark la 30 Iulie 2009 10:45:42

Nu e chiar asa.
Un specialist TREBUIE PLATITT !!!
Un curs pentru specializarea unui inginer in domeniul automatizarii industriale costa minim 2000 de euro modulul.
La acestia se mai adauga manuale, etc.
Ajungem la 3500 euro investitie pentru un modul de 15 zile.

Merg la interviu, iar angajatorul imi ofera 1000 ron salariu brut.

Un an de scoala (inginerie/stat) ajunge la 1000euro + alte cheltuieli. Studentii platesc bani grei ca sa ajunga la nivelul competitiv impus de angajatori.

Daca vreau sa urmez cursurile MBA (sunt la moda) trebuie sa scot din buzunar 10.000 euro minim. Salariul primit 1000 de euro brut.

Limba straina (engleza-nivel mediu) necesita de asemenea investitie- 500 euro/modul.
Bonus la salariu = 0 RON.

investitia in educatie este o afacere !
Trebuie sa aduca profit.
Educatia daca nu este aplicata, se risipeste si atunci tot ceea ce s-a acumulat se pierde.

De ce nu exista SINDICAT in Romania, o autoritate care sa protejeze angajatul din stadiul de pregatire ?

Un anagajat care si-a platit singur MBA-ul si care este folosit pe post de "operator calculator" este DISCREDIAT !!!

De ce AUTORITATEA EUROPEANA NU SE SESIZEAZA ?

Raspunde

• Exista viata dupa MBA!

Trimis de Light la 30 Iulie 2009 10:58:23

Un absolvent de MBA, fie ca-si plateste el, sau altcineva scoala, care accepta sa lucreze ca operator calculator, se discrediteaza SINGUR. Eu nu zic sa nu accepte decit joburi de director, totusi... e o limita. Te faci antreprenor, daca dupa un MBA nu ti se ofera joburi corespunzatoare. Daca accepti orice, inseamna ca ai cheltuit banii degeaba. Diploma nu garanteaza nivelul de cunostiinte/aptitudini. (A se vedea Spiru Haret!)

• Diploma

Trimis de ion la 30 Iulie 2009 12:06:44

Subscriu, diploma in ziua de astazi nu mai reprezinta nimic indiferent ca este de la stat sau particular. Stiu pe multi care au diplome si tarate in cap (sau altfel spus sunt habarnisti incurabili fara posibilitatea de a gandi dar care au terminat o facultate ca toata lumea). Cum se spune diploma e buna si ea pentru ceva, sa o folosesti inloc de hartie igenica (cel putin in Romania asta este situatia).

Ranking

Trimis de Mihai la 30 Iulie 2009 10:43:44

Ptr. Mihai 2: Ai dreptate pentru multe cazuri; confirm experienta, am facut-o cu sus-pusi din ministerul invatamantului. Dar am facut si alte experiente.

Pana una alta, am completat rankingul Kinbaum (e pe pagina asta). Ca sa putem discuta in viitor si pe baza unor statistici reprezentative, nu doar experiente proprii.

Raspunde

• raspuns

Trimis de mihai 2 la 30 Iulie 2009 12:53:51

Din fericire experienta mea a fost una frumoasa dupa terminarea facultatii deoarece la 2 saptamani dupa ce m-am intors din armata (alta tampenie) m-am angajat (in anul 2000) intr-o companie pe care mi-o doream. A fost un mare noroc. Problema este ca mai sus de o pozitie in lumea respectiva nu ai acces. Restul sunt pile si relartii. Acea lume este auto. Da poate este gresit sa vrem toti sa ajungem manageri! si poate nici nu avem toti capacitatea, pregatirea, inspiratia si curajul sa riscam. Problema este ca in Romania adevarul te exclude din competitie. Ceea ce se intampla acum este o revenire cu picioarele pe pamant a companiilor care sunt subcatalizate si incapabile sa inteleaga ce se intampla. Patronii si directorii inca se raporteaza la niste statistici (oricum false) din anii 2007-2008. Cand oamenii din subordine (si aici ma includ) au spus in sedinte ca in toamna incepe nebunia pentru ca totul nu era decat o mare minciona, m-au dat afara. Au ramas numai mincinosii si pupin.***.istii. Acum 2/3 din oameni au fost disponibilizati, inclusiv directorul de vanzari si general. Nu ma bucur pentru ca stiu ca in auto lucrurile proste vor dura cel putin 2 ani. Imi pare rau de colegi. Treba e ca daca spui adevarul esti negativist si nu doresti binele firmei, ca iti faci prozeliti si s-ar putea sa creezi admosfera. O tampenie nimeni nu se ia dupa altul daca vede ca bate campii dar daca si el o duce rau normal ca vede adevarul.

HR

Trimis de Maria la 30 Iulie 2009 10:41:30

In Romania sunt putine firme de recrutare cu adevarat profesioniste.Dupa ce treci prin multe interviuri nici macar nu te suna sa-ti dea un raspuns sau sa-ti spuna motivul pentru care nu ai fost ales.Aceste firme de recrutare sunt de doi bani.Eu nu sunt in situatia actuala de a cauta un loc de munca dar ,am fost in aceasta situatie de multe ori.Dar pot spune ca am cunoscut si oameni in domeniu foarte bine pregatiti ce m-au facut sa-mi schimb parerea despre ei.

Raspunde

Iluzia "SPECIALISTILOR" in recrutare!

Trimis de Cristian Sipeanu la 30 Iulie 2009 10:39:52

Este adevarat ca nivelul scolii romanesti a scazut foarte mult dar si cei care recruteaza sunt aproape catastrofali. Pentru a fi cantaret trebuie sa mai ai si voce, nu este de ajuns sa stii doar versurile. "Specialistii" in recrutare aplica niste sabloane invatate in diverse scoli si cursuri de specializare fara sa fie nascuti pentru aceasta profesie. Dupa cum se cunoaste, sper, ca sa fi un bun manager de exemplu trbuie sa fi inascut pentru asta, poti sa faci 5 facultati si 45 de cursuri de specializare ca tot mediocru vei fi!
Selectia si promovarea resurselor umane este o arta pe care o stapanesc foarte putini!

Raspunde

In Romania numai PILE

Trimis de mihai 2 la 30 Iulie 2009 10:26:49

Pt. Mihai. Sa sti ca nici inainte de criza nu existau posturi care sa nu fie accesate decat pe pile. Pe mine la PEGEOUT dupace am trecut de 2 interviuri cu cei de la HR, la a 3-a intalnire un director m-a intrebat pe fata daca am pile ca sa nu calce cumva pe cineva pe bataturi! Unde lucram eu am vrut sa ma mut de la vanzari la departamentul comercial. Era sa imi pierd serviciul pentu ca am calcat pe niste PILE. Recomand ca celor care vor sa faca ceva in viata lor sa plece din tara.

Raspunde

HR-ul ....

Trimis de cristina la 30 Iulie 2009 09:16:26

Vin si eu cu o completare la ceea ce a spus Nicu. Intr-adevar, " resursosii " cum ii numesc pe cei de HR nu fac deosebire intre ceea ce este pur teoretic si ceea ce ar trebui sa aplice in practica curenta. Cu oricine vorbesti din HR vei vedea ca sunt foarte profi in privinta atitudinii ( ma refer la limbaj, la body language ), insa in momentul in care trebuie sa faca o recrutare sunt praf. Multi nu au nici macar acel feeling care ar fi necesar unui om de resurse umane in a "citi " omul si a-l gasi sau nu potrivit pentru jobul respectiv.
Legat de articol, intr-adevar este o stare extrem de anormala, angajatorii cauta oameni potriviti, experimentati, acestia sunt, insa nu reusesc sa se " lege ". Sunt si eu in cauza, am o vasta experienta insa, de cateva luni postez anunturi pe site-uri si vad ca nici macar nu snt citite.Iar daca sunt citite nu se intampla nimic. De cateva luni nu am fost nici macar o data invitata la un interviu si, credeti-ma , CV-ul meu arata foarte bine. Nu inteleg de ce mai ajung anunturile acolo, HR-ul bata-l vina....

Raspunde

• Plictiseala

Trimis de Mihai la 30 Iulie 2009 10:15:01

Inteleg ca esti intr-o situatie dificila - dar nu incurca analizele. La ora actuala nu se fac angajari. Asta nu are de-a face nici cu oamenii care lucreaza in HR, nici cu tine.

• tot despre hr

Trimis de Liana la 31 Iulie 2009 12:34:13

Am avut ocazia sa lucrez in firme private de HR care cica erau de renume pe piata. Vreti sa va spun ca legea cerea sa aiba absolventi de psihologie, drept etc (specializari adecvate domeniului) dar ele aveau absolventi de jurnalism, politehnica, turism etc ? Este firesc sa nu te poti astepta la profesionalism de la astfel de persoane. Pentru cei ce cauta un loc de munca, un sfat: incercati sa va feriti de agentii cat puteti de mult si sa contactati direct firmele in care v-ati dori sa lucrati. Si apropo de recunoasterea valorii profesionale: tine foarte mult de perseverenta de a cauta un loc de munca pe masura dar si de un dram de noroc - care si el se poate "crea". Si in Romania, dar si in afara.

HR=evaluari de 2 bani

Trimis de hoit la 30 Iulie 2009 09:15:25

eu sincer nu as angaja intr o companie un HR "profesionist" d asta d al vostru sa faca angajari... de preferat ar fi sa trimiti unul din middle management la cursuri de specialitate...
imi pare rau sa spun dar... tot ce se spune se discuta nu are nici macar o baza logica corecta..... HR ul...tratateaza diferit politehnica de informatica si stiinte exacte ....rolf....uitati oare ca IT ul de calitate este produs de politehnici, si daca ingineria(de orice fel) nu e siinta exacta... nu stiu daca voi va referiti....si analizati mult prea subiectiv.."piatza asta fara valoare"/..

Raspunde

Ce e anormal

Trimis de Nicu la 30 Iulie 2009 08:35:37

Intreprinderile sunt cele ce aqngajeaza, dar n`au un cuvant de spus despre invatamantul superior. Iar invatamantul superior*** de la buget si mafia profesorilor decide totul spre folosul personal. Nu exista competitie, deci nici criterii sanatoase. In vest nu poti ajunge nici conferentiar fara ca lucrarile sa fie citate in presa de specialitate din SUA. Iar un doctorat luat acum 30 de ani pe o lucrare de tot rasul asigura glorie eterna fosilei ce decide in universitati.

Raspunde

• una din probleme

Trimis de Mihai la 30 Iulie 2009 08:47:39

se numeste HR, sau mai exact profesionalismul celor de la human-resources. Inca nu am cunoscut o persoana de la HR (si am lucrat cu firme mari), capabila de exemplu, in domeniul meu, IT, sa faca distinctia intre un profesionist si un papagal care se acopera de hirtii. De aceea noi ne facem angajarile fara sa mai apelam la firmele specializate.....costa mai mult timp, dar evitam orice probleme ulterioare.

• Perfect de acord

Trimis de Marquardt la 30 Iulie 2009 10:17:15

No comment.

Editoriale
Cartea lui Bercea Mondialu’
Domnu’ Mondialu’, nu-mi împrumutaţi şi mie cartea aceea a lu’ matale? Aş ...
DusteRomania
De vreo trei ani ştim că Dacia pregăteşte lansarea unui SUV, de mai bine de un an că se va ...
Transparenţă fiscală prin «salariul complet»
Salariaţii trebuie să ştie că aproape jumătate din valoarea muncii lor nu ajunge la ei ...
Obişnuinţa de a nu vedea copacii
Pentru că suntem originali, noi românii nu vedem milioanele de mici dezastre de lângă ...
ziare