

Afacerile Bisericii: cu Biblia într-o mână şi facturierul în cealaltă
Autor: Răzvan Amariei
Publicat: 21 Septembrie 2009
Vizionari: 42440;
În plină criză, cultele din România par să fi prins gustul profitului. În ultimul an şi jumătate, numărul firmelor înfiinţate de reprezentanţii lui Dumnezeu pe Pământ a crescut cu peste 30%.
Probabil că nu v-aţi gândit niciodată că benzinăria unde v-aţi oprit este proprietatea unei biserici. Sau că hotelul în care v-aţi petrecut noaptea are ca acţionar majoritar o episcopie. Mai mult, e foarte posibil ca laptele pe care îl beţi la micul dejun să provină din ferma unei mănăstiri, lemnul din care este făcut biroul la care lucraţi să fi fost produs în fabrica de cherestea a unei parohii, ba chiar şi hainele pe care le purtaţi în momentul citirii acestui articol să fi ieşit din fabrica de îmbrăcăminte controlată de o protoierie.
Cu nume precum Pax Domini, Ora et Labora, Pro Ortodoxia, Diaconia sau Terra Crucis, există, în acest moment, peste o sută de firme româneşti ce au printre asociaţi diverse entităţi religioase (în marea majoritate a cazurilor, acestea sunt acţionari majoritari sau unici). Dacă aproape o treime din ele au fost fondate în ultimele 18 luni, altele au strâns deja până la 17-18 ani de experienţă în businessul românesc. Primele companii de acest gen au fost înfiinţate prin 1991-1992 şi, în general, erau destinate desfăşurării unor activităţi deja tradiţionale, cum ar fi editarea de cărţi şi periodice, fabricarea de lumânări ori furnizarea de servicii de pompe funebre.
În anii ce au urmat, multe biserici s-au trezit că cererile de retrocedare a proprietăţilor confiscate de regimul comunist le-au fost acceptate de autorităţi. Mănăstirea Rohia din Maramureş, de exemplu, a primit înapoi 70 de hectare de teren forestier. „Pentru a exploata cum trebuie pădurea, a fost înfiinţată, în 2004, firma Pireas SRL“, explică părintele Pantelimon, egumenul mănăstirii, apariţia companiei ce a înregistrat, în 2008, venituri de 4,34 de milioane de lei şi un profit net de 36.000 de lei. „Facem totul, de la tăiere la prelucrare şi comercializare, însă, din păcate, faţă de 2008, activitatea a scăzut. Câştigurile le folosim pentru nevoile mănăstirii“, mai dezvăluie părintele Pantelimon.
Leasing cu binecuvântare
Şi complexul Agape din Cluj-Napoca, cuprinzând un hotel de patru stele cu 62 de camere, un restaurant şi o autoservire şi administrat de firma Ergon SRL, deţinută în totalitate de Parohia romano-catolică Sfântul Mihail, a apărut ca urmare a retrocedării unei clădiri cu mai multe nivele în centrul oraşului. „Afacerea a demarat în 2002, la început cu o simplă cantină, şi toţi banii câştigaţi au fost investiţi în renovarea imobilului. 2008, când am avut o cifră de afaceri de 7,87 milioane de lei şi un profit net de 623.000 de lei, a fost cel mai bun an de până acum. În 2009, însă, se înregistrează scăderi şi pe partea de alimentaţie publică, şi pe cea de cazare“, arată Kovacs Zsolt, directorul firmei.
Tot un teren a fost cheia intrării Parohiei ortodoxe din Auşeu, judeţul Bihor, în acţionariatul lanţului de benzinării Axon Serv. „Deţinea un teren într-o locaţie potrivită pentru o staţie de carburanţi şi a fost de acord să-l pună la dispoziţie, bineînţeles, în schimbul unei cote din părţile sociale ale companiei“, explică Dorel Ioan Creţu, administratorul firmei. Astfel, parohia din satul cu puţin peste 1.000 de locuitori are azi 4% dintr-o firmă cu o cifră de afaceri de peste şase milioane de euro.
În afacerile cu carburanţi s-a implicat şi Biserica penticostală Elim din Timişoara, care deţine în totalitate Elim Oil (venituri de şase milioane de lei şi profit net de 114.000 de lei în 2008). „Biserica a dorit să fie independentă financiar. Din profit sunt susţinute diverse acţiuni religioase, dar şi activităţile de asistenţă socială pe care le desfăşoară biserica“, explică Daniel Enache, directorul firmei.
Dar domeniile în care încearcă să facă bani cultele sunt mult mai numeroase, de la turism la activităţi financiare (funcţionează, în Arad, Lutheran Leasing) şi de la ferme agrozootehnice la construcţii rezidenţiale (Biserica Ortodoxă a decis recent să-şi constituie propriile firme de construcţii, pentru a scăpa de lucrările de slabă calitate).
Cultele minoritare în România se dovedesc mai deschise spre lumea businessului decât reprezentanţii religiei dominante.
PENTRU SLUJBASUL/UNSUROSUL TRIMIS LA … DOMNUL!
Trimis de SERACIN AUREL la 2 Octombrie 2009 19:24:05
Iti multumesc crestine … pentru complimentele facute. Daca tot asa procedezi/te comporti si cu enoriasii care-ti vin la biserica, atunci… pentru ei … este iadul pe pamant, … iar pentru tine … ar fi mai de folos sa-ti legi o piatra mare de moara de gat si sa te ineci in adancul marii. (Matei 18:6; Marcu 9:42; Luca 17:2)
„Dar Eu va spun ca ori si cine se MANIE pe fratele sau, va cadea sub pedeapsa judecatii; si oricine va zice fratelui sau: „***!” va cadea sub pedeapsa Soborului; iar oricine-i va zice: „NEBUNULE!” va cadea sb pedeapsa focului gheenei. Asa ca, dacã îti aduci darul la altar, si acolo îti aduci aminte ca fratele tau are ceva impotriva ta, lasa-ti darul acolo inaintea altarului, si du-te intai de impaca-te cu fratele tau; apoi vino de adu-ti darul. Cauta de te impaca degrab cu parasul tau, cata vreme esti cu el pe drum; ca nu cumva parasul sa te dea pe mana judecatorului, judecatorul sa te dea pe mana temnicierului, si sa fii aruncat in temnita. Adevarat iti spun ca nu vei iesi de acolo pana cand nu vei plati cel din urma banut.” MATEI cap. 5 v. 22-26.
„Pe cei ce pacatuiesc, mustra-i inaintea tuturor, ca si ceilalti sa aiba frica. ...” (1 Timotei 5: 22)
„Dar cand a venit Chifa in Antiohia, i-am statut impotriva in fata, caci era de osandit. ... Cand i-am vazut eu ca nu umbla drept dupa adevarul Evangheliei, am spus lui Chifa in fata tuturor: „Daca tu, care esti Iudeu, traiesti ca Neamurile, si nu ca Iudeii, cum silesti pe Neamuri sa traiasca in felul Iudeiilor?”” (Galateni 2: 11, 14)
„Marturia aceasta este adevarata. De aceea mustra-i aspru, ca sa fie sanatosi in credinta, si sa nu se tina de basme evreesti, si de porunci date de oameni, cari se intorc de la adevar. Totul este curat pentru cei curati; dar pentru cei necurati si necredinciosi, nimic nu este curat: pana si mintea si cugetul le sunt spurcate. Ei se lauda ca cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele Il tagaduiesc, caci sunt o scarba: nesupusi, si netrebnici pentru orice fapta buna.” (Tit 1: 13-16)
„ ... propovaduieste Cuvantul, staruieste asupra lui la timp si ne la timp, mustra, cearta, indeamna cu toata blandetea si invatatura. Caci va veni vremea cand oamenii nu vor putea sa sufere invatatura sanatoasa; ci ii vor gadila urechile sa auda lucruri placute, si isi vor pune invatatori (PASTORI) dupa poftele lor. Isi vor intoarce urechea de la adevar, si se vor indrepta spre istorisiri inchipuite. Dar tu fi treaz in toate lucrurile, rabda suferintele, fa lucrul unui evanghelist, si implineste-ti bine slujba.” (2 Timotei 3: 2-5)
„Sa se faca asa pentruca tot Israelul sa auda si sa se teama, si sa nu se mai savarseasca o fapta asa de nelegiuita in mijlocul tau.” (Deuteronom 13:11)
„Deci, cine stie sa faca bine si nu face, savarseste un pacat!” (Iacov 4:17)
Daca Cultul Penticostal prin Biserica Penticostala Elim din Timisoara, nu ar fi ocupat locul 5 in acest TOP 10 Companii Bisericesti facand afaceri banoase cu benzinaria Elim Oil, nu-mi pierdeam timpul sa scriu primul comentariu, dar vad ca a avut efect.
Tot ceea ce am afirmat este adevarat, si nu ma supar de vocabularul/expresiile din Biblie pe care mi le adreseaza crestinul anonim, dar vreau sa spun ca nu doresc nimanui, nici la dusmanul dusmanului meu sa se faca membru intr-o Biserica Religioasa Penticostala Privatizata de Pastor. Am fost membru cateva decenii, si am vazut si stiu foarte multe. In cele mai multe Biserici din Cultul Penticostal 3-4 % din membrii sunt crestini/credinciosi adevarati care merg la biserica, traiesc dupa Biblie si cerceteaza Biblia, vad raul pe care il face/savarseste pastorul, dar nu au curajul sa-i spuna pastorului, pentru ca ii face mincinosi si ii exclude din biserica, 95 % din membrii sunt mamelucii/turma care merg la biserica ca la orice serviciu dar fara de nici un folos, sa fie plecati de acasa si sa aiba de unde intoarce; acestia nu stiu sa deosebeasca binele de rau, nu mai au nici o personalitate, pastorul le spala creierul la fiecare slujba, el este cel care gandeste si pentru ei cand sunt alegerile electorale, si, 1-2 % din membrii sunt smecheri, fatarnici, hoti, excroci (pastorii) care inseala cu bani pe enoriasii care merg la biserica si ii minte ca ii duce in Raiul Religiosilor, rai ce nu exista!
Cultul Penticostal are pe unii oratori si cantareti destul de buni care ii plimba prin tara la evanghelizari pentru a face programe frumoase, dar dupa ce pastorii te prind in mreaja/varsia lor, procedeaza ca sarpele cu broasca - te subtiaza la memorie pana cand nu mai gandesti nimic, si pastorul iti cere sa-i aduci la biserica ultimii bani pe care-i mai ai in casa, iar el isi face cu ei tot comfortul lui si la copiii lui si nepoti. Eu ceea ce scriu si arat, nu scriu pentru persoanele carora le-au distrus personalitatea si le spala creierul duminica de duminica pastorii/sarlatanii/lupii rapitori imbracati in piei de oaie, ci pentru acei care mai au inca memorie si stiu sa deosebeasca binele de rau! RELIGIA NU ESTE ACEEASI CU CREDINTA!!
Cine isi pune mintea cu nebunul este si mai nebun! Nebunul bate balta si tot pe el se stropeste!!
“Cel care nu cunoaste ADEVARUL e numai neghiob. Dar cine-l cunoaste si sustine ca e
MINCIUNA, acela-i un CRIMINAL! Numai ticalosilor le vine usor sa minta in toate imprejurarile!” (F. M. Dostoievski)
“Oricat as face e prea putin cand e vorba sa raspandesc un ADEVAR.“(Al. Dumas-tatal)
“Se spune ca numai MINCINOSUL exersat poate insela pe altii. Dar se intampla, adesea, ca mincinosul exersat si cinic nu se minte decat pe el insusi; omul ale carui minciuni sunt cel mai usor acceptate este acela care, intreaga sa viata s-a bucurat de renumele unui om cinstit.” (W. Faulkner)
Daca am admirat pe cineva (PASTORUL) gasindu-l desavarsit si-i descoperim apoi defectele, nu ne vine usor sa-l judecam cu echitate. E in joc vanitatea noastra, caci ne-am INSELAT si nu vrem s-o recunoastem, si ne flateaza sa credem ca am fost inselati dinadins, aruncand astfel toata vina, supararea si un soi de ura asupra nefericitului, care in fond n-a contribuit cu nimic la faptul ca ne-am pripit sa-l luam drept ceea ce nu cerea sa fie luat.” (J. W. Goethe)
“Se pare ca invidiem, mai mult decat pe altii, pe acei care se inalta prin propria putere a aripilor lor si se desprind de CUSCA (BISERICA de azi privatizata de pastori) in care ceilalti raman inchisi.” (Fr. Petrarca)
“Cei ce nutresc pareri bune despre un om/(PASTOR) inainte de a-l cunoaste bine, obisnuiesc o bucata de vreme sa-i ia GRESELILE si lipsurile drept virtuti si talente.”
A lauda FAPTA REA inseamna a o comite.
MINCIUNA nu se satura cu cei pe care ii inseala; la urma ea mananca pe mincinos; iar la urma urmei, se inghite pe ea insasi.
FATARNICUL/PASTORUL, pe dinafara miel fara prihana, iar pe dinauntru lup intreg.
Nu exista si nu va exista nici o societate in care ADEVARURILE noi sa nu fie impuse cu lupta si sa nu pretinda curaj.
Daca vrei odihna – crede. Daca vrei ADEVARUL – cauta si sufera.
Ce usor este sa-i faci pe oameni sa creada o MINCIUNA, si ce greu este sa le-o scoti din cap.
Cine se stie cu MUSCA pe caciula se apara.
Cea mai mare tragedie a Sec. al XX-lea este ca RELIGIA a subminat moralitatea.
“E curata nebunie sa judeci ADEVARUL si MINCIUNA doar dupa priceperea ta.” (M. E. de Montaigne)
“RELIGIA este un frau impotriva sceleratilor.” (Voltaire)
“Un PROST gaseste intotdeauna pe unul mai prost ca sa-l admire.” (Boileau)
“Un PROST invatat e mai prost decat un prost ignorant.” (Moliere)
PROSTUL nu cunoaste mai destepti decat el.
“INSELATORII se feresc intotdeauna de a aduce in discutie lucruri noi, ei se multumesc a incurca pe cele vechi.
Intre PACATOSII care nu se mai pot indrepta, este IMPARAT cel ce a pacatuit mai mult.
Multe poate face alianta PROSTULUI cu MINCINOSUL.
Colaborator la o PROSTIE este si cel care rade de dansa.
Intre cel INSELAT si cel care INSEALA, e ciudat ca se RUSINEAZA mai mult cel dintai.
Cand vei vedea ca DUSMANII tai lovindu-te, pierd insusirile lor si se fac ticalosi sau PROSTI, sa iei aceasta cea mai inalta DOVADA ca esti virtuos si tare.
Multi oameni sunt foarte multumiti de faptul ca au izbutit sa stie toata lumea ca sunt niste PROSTI. Ei numesc aceasta: FAIMA si GLORIE.
Cel ce RADE nu este intotdeauna superior acelui de care rade.
In masura ce cresc PACATELE cuiva, natura se indura sa-i intunece OCHII.
Cel mai nedrept lucru pe lume este sa ceri cuiva sa fie UMILIT pentruca tu esti OBRAZNIC.
Cand oamenii vor sari sa te bata cu PIETRE, sa stii ca au vazut ceva bun la tine.
Nu te supara de CRITICA oamenilor INTUNERICULUI. Vii cu lumina in turn si vrei sa-ti multumeasca liliecii pe care i-ai zburatacit?
INSULTA e declatatia infrangerii.
Biruintata incepe cand DUSMANII intrebuinteaza armele tale.
Intre PACATOSI/(PENTICOSTALI) SIRETENIA e GENIALITATE si NERUSINAREA VITEJIE.
Cand PROSTII striga in jurul cuiva, fii sigur ca trece un om cumsecade.
In cele mai multe RELIGII, PREOTUL se crede ceva mai mult decat ZEUL.
Cei care cer prietenia fara a o da, sunt HOTI DE SUFLETE!
Unii gasesc ca e mai cinstit a FURA decat a imprumuta si ca amandoua sunt mai nobile decat a MUNCII.
PROSTII fac dintre prostide-ai lor si un prost mare: pentru aceasta ei aleg pe cel mai OBRAZNIC din mijlocul lor.
Adeseori VORBA cea rea cuprinde invatatura cea buna.
ASOCIATILE SIRETILOR s-ar desface dela sine daca n-ar mai fi nimeni de inselat.
Si in pregatirea SUFLETELOR omenesti, POTOPUL rupe si ineaca, pe cand numai ploaia mica si rabdatoare aduce fara indoiala roada.
Unde vezi multa lume adunata (biserica), sa banuiesti mai mult un SARLATAN decat un INTELEPT.
De fapt oamenii/(PASTORII) urasc VIESPEA nu pentru ca inteapa, ci pentruca nu pot culege MIEREA/(BANII) pe urma ei.
Mestesugul SARLATANULUI e sa-ti vorbesca de alt lucru, pana n-ai inteles bine pe cel dintai.
OMUL CINSTIT spune totdeauna de ce s-a schimbat, celalalt tagaduieste orice schimbare.
E firesc ca un PROST sa rada de tine pentruca nu sameni cu el.
MANDRIA unora nu e decat stralucitul monument funebru pe care si l-au ridicat asupra sufletului mort de mult.
Multi inteleg un DUMNEZEU cu domiciliu si cu ore de primire (audiente), ba chiar un DUMNEZEU cu tarif (TAXE, CONTRIBUTIE, ZECIUIALA …).
LUMII nu-i pasa ce crezi tu, ci numai ce-ai descoperit tu si poate sa-i foloseasca ei.
NERUSINATUL/(PASTORUL) nu simte nimic nici atunci cand altora li e rusine ca-l mai vad.“ “De ce sa te miri ca e NERUSINAT omul care s-a deprins cu RUSINEA?”
“E un OM acela care nu are de ce sa se rusineze inaintea nimanuia si care poate conduce pe altii fara sa-i RUSINEZE.”
“Niciodata un om cinstit nu se poate apara cu atata inversunare ca MINCINOSUL care a fost prins.”
“A putea trai in MINCIUNA este o insusire speciala, ca aceea de a te simti bine pe corabia ce se clatina pe timp de furtuna.”
“INCREDEREA nu se pierde decat odata.”
“Cearta se preface in lupta cand la capat se intrevede BIRUINTA ADEVARULUI.”
(N. Iorga)
Tovarase ... te-am deranjat cumva pentru simplu fapt ca ma exprim liber spunand lucrurilor pe nume. Daca Partidul PENticostAL si-a facut urmasul celui mai iubit fiu al partidului, PAVEL RIVIS TIPEI, deputat in Parlamentul Romaniei, sotia pastorului penticostal Bogdan Alexandru s-a oferit sa fie de doua ori membra in comisiile de la Sectia de votare Zervesti si Turnu Ruieni, iar pastorul Bogdan a acceptat sa fie numit de politicieni presedinte la Sectia de Votare Zervesti la Europarlamentarele din 2007, pentru bani (de la biserica ii picau in BUZUNAR mai putini bani in duminica respectiva, si de la biserica pana duminica urmatoare nu-i lua nimeni, deci tot ai lui erau!); ce sa mai zici de senatorul penticostal GHEORGHE DAVID, care impreuna cu colegul sau LUCIAN RIVIS TIPEI au legalizat PROSTITUTIA si CONSUMUL de DROGURI, de primarii penticostali, de presedintele Consiliului Judetean Bihor, care-i tot penticostal si care nu se deosebesc cu absolut nimic de ceilalti oameni politici, sunt CARTURARI si FARISEI FATARNICI, nici ei nu intra in si nici pe cei ce vor sa in ce nu mi-a pus nici o interdictie
Tovarase ... te rog fii linistit, pentru ca tot ceea ce am afirmat pot dovedi cu documente la orisicine, si afirm inca odata ca „cea mai buna, prospera si sigura slujba din Romania pe timpul acestei crize, este urmatoarea: sa faci tot posibilul si sa obtini o functie de pastor penticostal in CULTUL/PARTIDUL lui Pavel Rivis Tipei.
Seful acestui partid/cult a redus spaga pentru aceasta slujba la jumatate, deoarece criza l-a afectat puternic si pe el, fiind in situatia de a-i lua banca vila pe care a dat-o ca “parte” fiului sau, deputat LUCIAN RIVIS TIPEI.
O investitie intr-o “functie de pastor in Cultul/Partidul Penticostal se amortizeaza (recupereaza banii) foarte repede, deoarece persoana care opteaza pentru aceasta functie obtine o retributie lunara sigura pe perioada de criza de la BUGETUL STATULUI ROMAN. Pe langa aceasta retributie sunt foarte multe sporuri pe care pastorul le scoate/obtine /pretinde de la enoriasi: colecta duminicala, zeciuiala (zece la suta din profitul fiecarui enorias), contributia anuala, donatii, si multe alte facilitati (poti inscrie pe biserica masini straine fara a plati taxa DE PRIMA INMATRICULARE la stat, …). Pentru acesti bani nu platesti nici un impozit Statului Roman, deoarece statul are nevoie de turma pastorului atunci cand sunt alegerile pentru a o incolona si sa o duca la Sectia de Votare!!
Cu banii pe care ai voie sa ii furi din biserici te imbogatesti mai repede decat politicienii, si pe deasupra ai cea mai mare facilitate: NU DAI NICI DECLARATIE DE AVERE, si NICI NU TE OBLIGA NIMENI SA ITI FACI PUBLIC SALARIUL, deoarece acest cult/partid a devenit stat in stat, conform Statutului Cultului Penticostal din Romania, din anul 2006!!“
Mai sunt multe de spus, dar mai sunt si alte comentarii interesante postate pe internet de subsemnatul, chiar daca unele dintre ele au fost sterse la comanda OFITERILOR de SECURITATE din CULTUL/PARTIDUL PENticostAL!
religia=politica
Trimis de nu conteaza la 1 Octombrie 2009 12:53:43
Prin calea cea dreapta a "ortodoxiei" ,inaltele noastre fete bisericesti printre care :activisti de partid , sarlatani si multe alte categorii cuprinse aici, nu fac decat sa isi umple buzunarele in numele credintei...intr-un mod mai mult sau mai putin crestin...Fiecare preot vrea parohia lui si normal enoriasii lui, pt ca dc sa nu recunoastem enoriasi => bani, masini luxoase,vile si multe altele.e drept nu toti sunt asa,aproape ajungi sa ii numeri pe degete pe cei care mai sprijina oamenii si nevoile lor...putini "chemati" in slujba Domnului...mai degraba in slujba banului.
ortodoxi din Chicago
Trimis de doru la 24 Septembrie 2009 04:25:52
Niste oameni de nimic. Mergeti la www.roinsua.com sa cititi despre caracterul milionariilor ortodoxi si implicit al bisericii ortodoxe sponsorizate de ei!
• dorule, mare om, mare caracter esti
Trimis de Matei Stoian la 24 Septembrie 2009 22:59:42
Du-te, amice, si brehaieti la poporul din care faci parte aberatiile, nu ne mai lua pe noi de fraieri! Se vede clar cat de roman esti, la cum scrii in limba romanilor! Ce treaba au milionarii cu Biserica? Numai un om de nimic afirma despre altii ca sunt oameni, in special pe baza unor aberatii precum astea insirate de tine pe aici.
scurt
Trimis de titus la 22 Septembrie 2009 20:03:36
logic ar fi sa te plasezi ateist sau crestin inainte de a lua pixul in mana sa scrii acest articol. daca esti ateist te-as intelege ca tu nu ai nici un dumnezeu iar dumnezeul tau este iadul in care ai bagat toti credinciosii. ori tu esti extremist comunist ori esti platit sa denigrezi biserica. fa-ti acestautoportret inainte sa te faci de ras scriind asa ceva(daca nu ai reting drogheaza-te si ai o alta scuza)
• creier sarman
Trimis de leon la 23 Septembrie 2009 12:39:02
Se vede ca esti slab de inger baiteas...ai creierul plin de minciunile bisericii....ar trebui sa inveti putina istorie sa vezi ce rau reprezeinta biserica in Romania
• creier "sarmal"
Trimis de Papa leon la 23 Septembrie 2009 18:47:05
Cred ca tu, leon, ai un creier sarman, daca iti permiti sa jignesti pe cineva astfel, doar fiindca si-a exprimat o parere, asa cum a facut titus. La cat de mult habar vad ca ai despre intelesul expresiilor "slab de inger" si la nivelul ortografiei tale... se observa ca esti un mare erudit, doldora de cunostinte istorice si mustind de intelectualitate. Biserica a adus cultura in tara si a ajutat mereu neamul romanesc sa nu fie biruit de greutati si asimilat de toti binefacatorii istorici! Biserica nu obliga pe nimeni la nimic, Statul ii plateste pe toti membrii clerului - crestini, sectanti, musulmani etc. - indiferent de religie, PENTRU CA VREA. E o miscare politica, in caz ca intelectul tau fortos nu a realizat pana acum!
• religia ortodoxa
Trimis de doru la 24 Septembrie 2009 04:22:38
este la fel ca celelalte religii: iti vinde povesti ceresti contra banilor pamintesti. Frauda este prea moale cuvintul...
• Biserica nu obliga pe nimeni la nimic???
Trimis de pt Papa Leon la 24 Septembrie 2009 10:48:09
Imi spui si mie Papa Leon de ce m-am trezit de 2 ori la usa cu reprezentantii BOR, cu chitantierul in mana, cerandu-mi 100RON pt constructia unei noi biserici??? Pe ultima hartie inmanata de preotul de a dat cu agiazma este precizat, dupa cerinat de a plati, ca daca am nevoie de preot pt botez, nunta, inmormantare sa ma adresez preotului... Adica ceva de genu' "plateste ca intr-o zi ai nevoie de noi". Si tot in categoria "BOR nu cere nimic" fa tu logodna religioasa, cununie religioasa si fi nas si sa vedem cam cati bani lasi la biserica in perioada in care iti intemeiezi o familie si ai nevoie de niste bani... A mai existat o situatie care m-a dezgustat. Cu ani in uram, intr-un satuc din Dolj am intalnit un copil care avea 7-8 ani si nu era botezat. Impreuna cu prietenii mei (toti studenti atunci) ne-am hotarat sa-l ducem la biserica. Ni s-a cerut o suma atat de mare pt noi in acel moment incat ne-am lasta pagubasi... Asa ca lasa moralismele
• obligatii
Trimis de Papa negro la 24 Septembrie 2009 19:24:26
Domnule nenumit, Biserica chiar nu iti cere nimic. Ca exista unii preoti care cer foarte mult, asta nu se poate nega si nici nu inseamna ca institutia te obliga sa dai ceva. Parerea mea e ca preotii nu au cum sa fie diferiti de societate, asa ca daca un mare procentaj dintre membrii societatii sunt hamesiti dupa bani si intre preoti vei gasi acelasi fenomen. Parca si preotii se aleg tot dintre noi, nu?! Insa despre cei care fac chestii bune nu ne place sa spunem nici macar un cuvant. Singurul exemplu pe care il stiu de preoti care umbla in blocuri cu chitantierul sunt reprezentantii Bisericii Ortodoxe Romane De Rit Vechi, sau "stilistii", pe care sunt sigur ca nu i-ai putea deosebi de preotii ortodocsi. Cat despre magaria cu nasia... stiu ca ti se pot intampla si chestii incredibile, dar pana la urma, la cum se aleg in ziua de azi bisericile de botez sau de cununie - dupa cat de centrale sunt, sau de bine plasate in interiorul "lumii bune"- e inevitabil. Daca te dai cocos, ai asteptari preconcepute, fara sa fi trecut vreodata pragul bisericii aleia inainte... ei bine, te inseli si ... obrazul TAU subtire, cu cheltuiala TE tine! Vrei sa gasesti ceva de calitate, cauti, ca in orice domeniu.
Ce v-ati strans
Trimis de JeanCarmin la 22 Septembrie 2009 19:12:27
Moaaama! Ce de baieti de-ai lui Tokes v-ati strans aici!
NUMAI AIA DAU ASA DE TARE IN BISERICA ORTODOXA, DUPA CUM II MANA INTERESUL IREDENTIST SI ANTINATIONAL!
• antinational?
Trimis de adi la 23 Septembrie 2009 15:11:14
Romania e stat LAIC, prin Constitutie, nu ortodox! Ca guvernantii nostri fac parteneriate cu BOR si o sprijina din toate partile e de inteles, doar traim in RO, tara magariilor.
• Magarii sa fuga
Trimis de Matei Stoian la 23 Septembrie 2009 18:34:24
... din tara magariilor. Biserica Ortodoxa Romana a promovat intotdeauna valorile nationale romanesti, la fel cum le-a promovat si pe cele crestine si filantropice. Adilutu sa ne lase, sa mearga sa-si asculte manelele in alta parte, daca nu ii place tara, sau sa procedeze si el dupa deviza america -- Intrebati-va mai intai ce puteti face voi pentru Tara voastra si nu ce poate face Tara pentru voi! Iar Biserica a tinut mereu cu Tara!
• Pt Matei Stoian
Trimis de meridi la 24 Septembrie 2009 13:29:58
Dragul meu ar fi bine sa mai citesti cate ceva. Stii cine a fost persoana care condamnat vehement intrarea trupelor romane in Transilvania in1917? Mitropolitul ortodox roman al Ardealului. Stiai ca la marea adunare de la Alba Iuliadin partea Transilvaniei doar Biserica Greco-Catolica si-a trimis reprezentanti? Ca cei mai mari colaboratori cu securitatea din BOR au fost inalti prelati? Asa ca faza BOR a fost intodeauna pt tara si pt patrie e o gogomanie.
• Pt meridi
Trimis de Matei Stoian la 24 Septembrie 2009 19:45:15
Cred ca manipularea ta grosolana nu prea poate tine si tu ar trebui sa mai pui mana pe cartea de istorie, in cazul in care nu faci parte din vreo biserica minoritara tii sa fii pe vecie increzut si rauvoitor! Mitropolitul ortodox de Ardeal era mitopolit pentru ca indeplinea foarte bine cererile Puterii maghiare, stapanitoare pe atunci in Transilvania. Vad insa ca nu spui nimic despre Miron Cristea, care a militat cu tarie pentru drepturile si emanciparea romanilor de sub dominatia Austro-Ungara. MINTI apoi cu nerusinare, nespunand ca, alaturi de episcopul greco-catolic Iuliu Hossu, MIRON CRISTEA a facut si el parte din delegatia romanilor transilvaneni de la MAREA ADUNARE NATIONALA de la Alba Iulia, dand binecuvantarea sa actului Unirii cu Tara Mama! Si ce, daca in Polonia au fost atatia colaboratori ai "securitatii" intre preotii catolici, inseamna ca Biserica Catolica a fost cumva impotriva Poloniei? Sau daca primul conducator al statului comunist, Petru Groza, din cea mai criminala si inumana epoca a comunismului romanesc, a fost un greco-catolic, inseamna ca greco-catolicii, pe care ii respect cu adevarat, sunt niste bestii feroce cu totii?!
se stia...
Trimis de mari la 22 Septembrie 2009 19:02:03
pe ce lume ati trait pana acum? preotii, maicutele, calugarii si toate fetele bisercesti sunt tot oameni ca si noi...
pentru apreoteei maria
Trimis de ciprian la 22 Septembrie 2009 17:33:09
v-a bagat internet la spitalul 9???
PASTORII PENTICOSTALI = CEI MAI MARI MAFI(h)OTI
Trimis de SERACIN AUREL la 22 Septembrie 2009 15:43:16
Preotii ca preotii, dar daca auziti ce fac pastorii penticostali, va apuca groaza! Datorita faptului ca in ultimii ani s-au facut dezvaluiri asupra modului cum pastorii fura banii din biserici si se imbogatesc peste noapte ca politicienii, patriarhul Cultului Penticostal, Pavel Rivis Tipei, a introdus in bisericile sale obligatoriu zeciuiala (a zecea parte din tot venitul fiecarui membru din biserica), bani pe care ii ia pastorul fara a plati vreun impozit Statului Roman, pe langa salariul pe care il primeste de la Bugetul Statului!
Sunt pastori penticostali care au zeci de firme in biserici (membrii care platesc zeciuiala) si castiga mai mult decat un patron de magazin alimentar care are adaus comercial de 5% in magazin. La zeciuiala pastorii mai adauga cate o colecta pentru o biserica noua care se construieste in cult, mai cate o colecta pentru o familie cu multi copiii, colecte din care pastorii isi opresc cat au nevoie pentru asigurea comfortului familiei si copiiilor lor, dau bani cu camata, platesc rate la banca, exemplu rata fiului presedintelui cultului penticostal care i-a scos banca vila la licitatie pentru un credit de 9,3 miliarde luati in anul 2007 (a crezut ca de la banca socate bani ca si cum ii fura din biserici!). Mai sunt unii pastori care primesc donatii/aduc masini straine de dincolo, si dupa ce le inscriu pe biserica fara taxa de inscriere le vand mai departe, inseland Statul Roman!
Statul se simte obligat sa ajute conducatorii bisericii cu bani foarte multi si sa-i lase sa faca ce vor in biserici, deoarece biserica grupeaza pe bolnavii/prostii/pleava/rebuturile societatii pe care ii fabrica politicienii; pentru a conduce biserica politicienii au recrutat/selectat cei mai activi activisti de partid care sunt capabili sa conduc turme imense de mameluci la Sectiile de Votare, si unde sunt pusi sa voteze pe cei mai hoti si mafi(H)oti politicieni, printre care si deputatul Lucian Rivis Tipei, fiul presedintelui Cultului Penticostal, Pavel Rivis Tipei!!
Atat timp cat statul nu mai "fabrica" prosti/indobitoceste noua generatie, si nu o mentine bolnava fizic si psihic, atunci biserica ar da faliment!
Numarul dobitocilor, dimpotriva trebuie marit, copiii trebuie sa fie cat mai incuiati la minte, la scoala sa poata merge doar cei care au bani foarte multi, copiii de baroni/bani gata, nicidecum politicul nu vrea o societate prospera; toate actiunile politicului, sunt indreptate impotriva copiiilor care se nasc mai destepti decat parintii, dar care trebuie sa ajunga mai dobitoci decat ... animalele !!
Cele mai importante scopuri ale politicienilor este de a indobitoci noua generatie si de a o mentine bolnava, prin tot felul de "finisaje de suprafata" inducand cetatenilor ca politicienii sunt cei care doresc binele copiilor nostrii, insa realitatea este alta.
Daca Guvernul Romaniei nu ar acorda facilitati si nu ar da bani acestor pastori, atunci multi dintre cei mai corupti/mafi(H)oti politicieni ar „zbura” din Parlamentul Romaniei!!
• Un ***....in slujba Domnului!!!!
Trimis de Pt Seracin AIUREL la 23 Septembrie 2009 08:16:28
Ma nu iti este rusine sa spui atatea prostii??? Si ai mai cadidat ca primar? Doamne ce nebun!! Daca ai ceva cu ei....vorbeste-le si daca nu asculta lasa-i in plata Domnului!!!! Ai luat tu cumva locul Domnului??? Nu vezi k nimeni nu te baga in seama???? E satula lumea de nebuni! Pa Nebunule!
bravo
Trimis de guzganul la 22 Septembrie 2009 14:30:25
foarte frumos. bravo! asa trebuia sa se faca si pana acum. raspunsul patriarhiei este complet valid. decat sa vanda aiurea tamaie si lumanari mai bine sa adune fonduri pt misiuni caritabile, sa aduca taxe si sa creeze locuri de munca.
la mai mare!!
hopa!
Trimis de eu la 22 Septembrie 2009 13:47:30
hoapa! s-a atacat Patriarhia....
dar de ce a dat un raspuns oficial doar ziaristilor si nu si comenturilor postate de oameni?
sau pentru voi d-nilor inalti prelati e mai important sa nu va "atinga" presa cu nimic decit ofurile oamenilor simpi?
-
Trimis de Revo la 22 Septembrie 2009 13:46:08
BISERICA e de domeniul trecutului
TREZITI-VA la realitate!! nu exista nici un zeu si nici un mantuitor si nici un rai.
Nu mai dati bani hotilor astora in negru!
• prostia umana
Trimis de daffdf la 22 Septembrie 2009 16:09:38
de acord. prostia umana nu are limite. preotii, rabinii, sheikh si alti conducatori de culte au un dar fantastic (dobandit prin practica si studii evident) de a spala oamenii pe creier si de a-i transforma in sclavi spirituali.
Chivernisirea înţeleaptă a averii Bisericii
Trimis de Biroul de Presa la 22 Septembrie 2009 11:22:06
Chivernisirea înţeleaptă a averii Bisericii e de preferat unui cerşit permanent
În legătură cu cele două articole din ziua de 21 septembrie 2009, cu titlurile „Preoţii, afacerişti prosperi în criză”, semnat de doamna Teodora Trandafir, apărut în cotidianul Evenimentul Zilei şi, respectiv, „Afacerile Bisericii: cu Biblia într-o mână şi facturierul în cealaltă”, publicat de revista Capital sub semnătura domnului Răzvan Amariei, care prezintă informaţii publice preluate de la Registrul Comerţului, Patriarhia Română face următoarele precizări:
Înfiinţarea de către unele eparhii, parohii şi mănăstiri ortodoxe a unor societăţi comerciale reprezintă o necesitate pastoral-socială, iar nu o dorinţă de profit şi îmbogăţire, aşa cum în mod calomnios şi răutăcios se încearcă a se sugera atât prin titluri, cât şi prin unele afirmaţii din cuprinsul celor două articole.
Pentru întreţinerea locaşurilor de cult, construirea altora noi, susţinerea a peste 450 de instituţii sociale şi a numeroase programe pastoral-misionare, social-caritabile, cultural-educaţionale etc., pe lângă contribuţiile benevole ale credincioşilor, din ce în ce mai săraci, dărnicia unor sponsori, tot mai puţini, şi sprijinul financiar acordat de către Stat, tot mai mic din cauza crizei economice actuale, unităţile bisericeşti ortodoxe trebuie să identifice şi alte surse de venit pentru finanţarea şi dezvoltarea activităţilor lor din ce în ce mai numeroase. De pildă, începând din anul 2007, parohiile şi mănăstirile ortodoxe încearcă să obţină fonduri europene pentru programe desfăşurate în folosul comunităţii, dar, din motive diverse, foarte puţine unităţi bisericeşti au primit răspuns favorabil la solicitările lor.
Pe de altă parte, chiar dacă în România există Legea nr.103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult, în realitate există numeroase societăţi comerciale care încalcă prevederile acestei Legi prin producerea, importul şi comercializarea de obiecte religioase (lumânări, tămâie, calendare, carte religioasă, obiecte de cult etc.), situaţie care a făcut să scadă dramatic veniturile unităţilor de cult ortodoxe. În ciuda numeroaselor sesizări adresate autorităţilor de resort, încălcarea acestei legi a devenit o practică curentă, foarte păgubitoare pentru Biserica noastră.
În acelaşi timp, cu precădere în mass-media, se reproşează mai ales Bisericii Ortodoxe Române că nu se implică mai mult în social şi nu îi ajută mai mult pe cei săraci, bătrâni, singuri sau bolnavi, familiile cu mulţi copii şi alţi semeni ai noştri defavorizaţi, fără ca cei ce acuză să îşi pună problema surselor de finanţare ale unei mai intense activităţi filantropice a Bisericii.
În concluzie, dacă a început multe lucrări misionare susţinute din donaţii, iar acum acestea s-au redus substanţial, este absolut necesar ca Biserica să identifice şi alte surse financiare pentru a-şi continua programele începute. În acest sens, este mai demn pentru Biserică să câştige bani printr-o eficientă şi înţeleaptă chivernisire a bunurilor pe care le are (terenuri şi construcţii, acţiuni etc.), decât să conteze doar pe cerşitul din toate părţile. Hărnicia este o virtute, mai ales când ea devine bază pentru ajutorarea celor neajutoraţi.
Biserica Ortodoxă Română a avut înainte de regimul comunist admirabile instituţii de chivernisire a averilor sale (Casa Bisericii, Epitropii, Eforii, Fundaţii), care îi permiteau să susţină şcoli, spitale, orfelinate, familii sărace ş.a. Ca atare, de ce trebuie să ne conducem doar după clişeul unor jurnalişti cu mentalitate comunistă şi anticlericală?
BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE
• tot respectul ptr. ceea ce intreprindeti!
Trimis de matei la 22 Septembrie 2009 11:54:07
Chivernisirea inteleapta a averii bisericii este binevenita . Este rusinos sa stai la mila trecatorilor si mai ales sa ceri bani intr-un mod indirect. De mult timp trebuia sa vi se obstructioneze veniturile de la stat . Deoarece ii incorect sa beneficiati de banii tuturor contribuabililor din moment ce sunt impartite credintele ,nu-i asa?
• malitiosul matei
Trimis de MarcusN la 22 Septembrie 2009 13:50:38
Stai linistit, mestere matei, credintele sunt impartite, dupa cum spui tu, insa la fel sunt si veniturile oferite de stat cultelor si bisericilor inregistrate. O micuta documentare in domeniul legislatiei privind culte nu ne-ar strica niciunuia. Ar fi fain sa afli ca si satanistii, daca se inregistreaza ca biserica, vor primi automat bani de la stat. No, asa-i ca-i fain?! Servus tok!
Domnului MarcusN
Trimis de lala la 22 Septembrie 2009 09:52:36
Stimabile,
imi pare rau ca nu ai inteles esenta comentului meu problema mea era visavis de fraza:"
Cred ca guvernul ar trebui sa dea o lege prin care fiecare cetateam al acestei tari sa doneze Bisericii jumatate din avere ".Cred ca asa cum spui tu nu trebuie sa donezi decit cit si cui ai tu chef. Dupa umila mea parere donatiile, catre oricine s-ar indrepata ele,nu trebuie reglementate prin lege.
Da, poate ca am generalizat dar cred ca institutia bisericeasaca s-a pierdut printre procese de retrocedari,scandaluiri de mita,si afaceri si a uitat scopul pentru care a fost creata.Unde sunt vremurile cind preotii traiau in sihastrie in pesteri su intr-un bordei modest,dor cu strictul necesar traiului, se rugau si-atat.
Si da, e adevarat nu am donat nimanui jumatate din averea mea,din principiu nu dau bani nici la cersetori,nu ma lafai in bani sa imi permit sa ii arunc in dreapta si stinga, am un salariu madest cu cre imi duc traiul zilnic.In schimb o data pe saptamina fac munca voluntara citeva ore pentru un centru de primire al oamenilor strazii. Si consider ca donez ceva mult mai valoros decit jumatate din averea mea: timpul meu.
Apropo tu ce faci vineri seara? Bei o bere? Te uiti la tv? Scrii comenturi acide pe net?
Respect
Remus Cernea
Trimis de Cioclul de serviciu la 22 Septembrie 2009 09:14:53
Hai cu Remus Cernea, ca se poate. E primul candidat care a avut tupeu real sa se ia in pumni in fata cu popo.. a scuze, popii.
Pentru MaxMAD
Trimis de MarcusN la 22 Septembrie 2009 07:55:59
Ia sa vedem cate prerogative avea acum 100 de ani Biserica si cate i-au fost luate de catre stat?!
Dar IA SA VEDEM CATE POSESIUNI AVEA ACUM 100 DE ANI BISERICA, date de voievozi si domni, SI CATE AU FOST RETROCEDATE BARONILOR LOCALI, IN LOC DE ADEVARATUL PROPRIETAR?!
Dar ia sa vedem cat de multe lovituri ia Biserica de la dusmanii neamului romanesc! Te-ai intrebat vreodata? De ce comunistii internationalisti erau cei mai inversunati prigonitori ai Bisericii? Parca as citi un ziar din vremea lui Dej, decat presa normala, democratica!
Identitatile trebuie nivelate! Jos Biserica si Dumnezeu! Traiasca BURTILE SI MATZELE INDIVIDUALISMULUI! Traiasca si infloreasca scumpul nostru CULT AL HIPERMARKETULUI SI MINCIUNII CORPORATISTE!
• vai
Trimis de ciwu la 22 Septembrie 2009 09:11:16
esti un ***! macar hypermarketurile nu-ti spala creierii cu tot felul de zei, si nu te santajeaza spiritual! fa biserici si manastiri, pt biserica ortodoxa-stat-in-stat! chiar bine zici!!! jos cu biserica!
• hapuri....
Trimis de maica tereza la 22 Septembrie 2009 15:13:26
marcusica maica, vezi ca tiam lasat rudotelu linga bidonu cu aghiasma, a zis dofturu sa iei cite 2 din juma in juma de ora si ca daca tie rau sa mai bagi capu in defibrilator da sal dai mai tare ca are bobina mica si nu scoate dacit 20000 de volti
• Terezicei Maice
Trimis de Arpad la 22 Septembrie 2009 21:20:31
Da, Maicuta Invertita, asa ai facut tu, de-ai iesit asa isteata?!
foarte bine
Trimis de dany la 21 Septembrie 2009 19:39:11
Ce jurnalisti ciudati lipsiti de orice urma de profesionalism si batjocoritori, tot timpu in tara asta se vorbeste de faptul ca preotii cer bani si ca Biserica nu face asistenta sociala
Dragii mei, BOR are 450 de institutii sociale, faptul ca BOR face investitii, comertz etc, este chiar foarte bine, deoarece castiga bani pt renovarea si construirea bisericilor, si pentru infintarea si sustinerea institutiilor social caritabile , articolul mi se pare fara rost si subiectul e prezentat intr-un mod tendentios, pacat ca in aceasta tara trebuie sa ne sapam pe la spate fiecare k sa aratam cat suntem noi de destepti
BISERICILE SUNT INSTITUTII CRIMINALE
Trimis de Gelu la 21 Septembrie 2009 19:34:39
Bisericile sunt institutii criminale si mafiote care jecmanesc populatia. Religia e instrumentul criminal care ucide credinta.
Si care este problema voastra?
Trimis de Mihai la 21 Septembrie 2009 15:43:27
Nu inteleg care este problema dvs. Modul de prezentare este tendentios. Unde este delictul, infractiunea sau abaterea morala? Stati stramb si judecati drept!
• credinta
Trimis de indas la 21 Septembrie 2009 21:26:38
intr-o tara imorala,de unde credeti atata morala din partea preotilor
ia sa vedem
Trimis de cineva la 21 Septembrie 2009 15:39:17
eu am o firma si 231 de angajati.. dintre astia as putea spune ca 60 % nu sunt chiar la nivelul care as dori dar au familii probleme si nu ii dau afara ...ce sa fac asta e... cu toate acestea produsul meu se vinde bine...sunt multumit... Clientii mei sunt multumiti si ei de produsul meu altfel nu as reusi ...si cu toate acestea ei --clientii-- nu stiu ca in FIRMA MEA NU AM ANGAJATII --cei mai buni--.
Daca ma gandesc poate si DUMNEZEU are Biserica lui chiar daca --misionarii-- sunt asa cum sunt. Ce sa faca cu ei.... Si ciar asa credinciosii merg la Biserica pt ca este a lui Dumnezeu. Este adevarat ca nu este numai in BIserica, este peste tot dar ca si recunostinta ca ai un Dumnezeu si tu , daca vrei , te duci la Biserca. Pai ce daca prietenu tau te invita de duminica la o cina , tu nu mergi pt ca acolo este este o persoana care nu-ti place... dar prietenul tau nu se supara....???
cam asta e tot e o simpla opinie dar as zice sa fim mai rationali putin si sa nu scuipam peste tot...k.
oare am pacatuit
Trimis de nam dat niciodata 10bani macar la biserica la 21 Septembrie 2009 15:36:43
oare ce ma fac.
vai de mine cred ca miam facut pacate ca nam dat .
bani la cutia milei.
si nam primit niciodata in casa popa sa ude pereti zugraviti in lavabil.
vai ce ma fac. oare am gresit.
ma tot gandesc cine ma ingroapa as dori fara popa........macar asta mie ultima dorinta fara pomeni si slujbe la capul meu macar can mor.......atat de mult imi doresc sper sa mi se respecte dorinta aceasta de urmasi mei iar daca nu vor respecte ...am sa le dau cosmarurii in vise de dincolo.
• fii serios!
Trimis de miki la 21 Septembrie 2009 15:40:16
fii domnule serios si nu mai fi izmenit!
• Ce simplu ar fi...
Trimis de Gicu la 21 Septembrie 2009 16:31:34
Faptul ca dai bani la biserica, nu o sa iti stearga pacatele, insa probabil ca esti ateu si nu te intereseaza lucrurile astea, insa fie ca, crezi sau nu plata pacatului este moarte vesnica.
• oare ai pacatuit?
Trimis de sorin la 22 Septembrie 2009 09:32:35
Cine crezi ca suntem noi, ca sa-ti raspundem? Poate ca numai atunci cand te-ai apropiat de computer, fara a-ti lua cratimele (adica - ) si toate literele "i" la tine. Timp este, si bunul Dumnezeu ne asteapta pe toti! Intr-o clipa talharul de-a dreapta Sfintei Cruci s-a mantuit! Hristos te asteapta si pe tine! Ai putea sa incepi cu "Rugaciunea mentru luminarea mintii! Cu doi de "i" ca scris cu unul singur, ar insemna ca "mintzi"; si vreau sa cred ca in tot ceea ce ai scris chiar asta ai facut! Si iarta-ma, fratele meu inselat! De nu vei putea sa zici tu frate rugaciunea, lasa numele tau de botez aici, si-oi zice-o eu, te rog!
pentru Apreoteei Maria
Trimis de lala la 21 Septembrie 2009 10:55:45
intradevar nu sunt destule lacasuri bisericesti si preoti in tara asta.... hai ma lasi.Sunt multe altele care lipsesc in tara asta . Te-ai gindit sa dai jumate din averea ta unui copil bolnav de cancer care nu are alta sansa sa se vindece decit o anumita suma de bani decit sa dai la un preot inbuibat care bea vinul pentru slujba?Te-ai gindit sa donezi jumatate din averea ta unui spital in care pentru ca nu are un anumit apart sau echipament mor zilnic oameni in loc sa dai unui popa care preacurveste cu juma din sat? Te-ai gindit sa donezi jumatate din averea ta pentru a se construi o sala de sport noua sau un stadion pentru tineri decit sa dai unui popa care face afaceri cu banii din cutia milei? Te-ai gindit sa dai macar un sfert din averea ta pentru amenajarea unui nou parc in oras sau a unui spatiu de joaca,in loc sa-i dai unui popa care se uita gales la baietei de 10 ani?
Asa ca lasa-ne cu preotii persecutati si cu bisericile la care noi TREBUIE sa donam prin lege. Eu pe baniii mei nu TREBUIE sa donez nimanui, daca vreau o fac dar pentru scopuri mult mai nobile decit niste preoti inbuibati si niste lacasuri de cult care nu sunt altceva decit un mijloc de manipulare in masa.
si te rog sa nu ma nitelegi gresit si sa nu consideri ca nu sunt credincioasa.
Imi place sa spun despre mine ca sunt un ateu cu frica ide Dumnezeu.
Cu alte cuvinte mai pe intelesul tau cred in Dumnezeu dar nu cred in institutia care il reprezinta:Biserica.
Credin Dumnezeu in virful muntelui si in mijlocul cimpului , la mine acasa ,cind merg pe strada,cind admir o floare sau un chip de copil dar cred ca nu am nevoie de biserica sa imi spuna cum sa cred in Dumnezeu
• adevarat ati grait
Trimis de vali62 la 21 Septembrie 2009 15:09:26
Bravo, sunteti exceptionala, asta este adevarul gol golut, si eu am aceleasi idei de impartasit. parca am fi surori bravo tie
• Excelent
Trimis de A6 4.2 la 21 Septembrie 2009 16:34:36
In Sfarsit Cineva care vede Lucrurile cum sunt! In vorbele lui Carl Marx "Religia este Opium pentru Mase' ! Draga Doamna Sau Domn As dori sa te felicit pentru un comentariu nemaipomenit! De asa oameni avem cu adevarat nevoie! FELICITARI!!!!!!!
• aceeasi parere
Trimis de Doina la 21 Septembrie 2009 19:22:13
Foarte corecta parerea ta. Si eu traiesc tot astfel. Credinta e in sufletul fiecaruia, nu in cladiri impopotanate si in bani varsati la cutia milei. Religia in ziua de azi din pacate este doar o mare de prostie ascunsa sub semnul Domnului. Oameni care merg la biserica si apoi injura si traisc in desfranare. Manipulare sub semnul crucii. Fara bani ar face vreun popa o cununie, un borez, o inmormantare? De ce sunt atat de fastuase bisericile? Ori ce nevoie are Dumnezeu de asemenea bogatii cand semenii nostri sunt flamanzi si dezbracati? Cu Dumnezeu inainte sa purcedem fiecare cu inima curata. Spuneti-va pacatele in gand si recunoscandu-le si nerepetandu-le si incercand sa traim mai frumos o sa dobandim viatza vesnica si fara preotime.
• Pentru lala cea marinimoasa
Trimis de MarcusN la 22 Septembrie 2009 07:45:12
Oooo! Cata abnegatie si modestie, frumos pudrata cu sfaturi fariseice! Cine te opreste sa faci tu asta?! Ai dat jumatate din averea ta unui sarac sau copil bolnav?! Poate si multi bisericosi au dat-o si au mai dat si un sfert din ce-a ramas, la Biserica! De unde ne umpli pe toti cu generalizarile tale?! Esti cumva Pythia, de le stii pe toate?! Uite EU POATE NU AM CHEF SA DAU PT. STADIOANE, UNDE COLCAIE PESTE TOT MAFIOTI SI IMBUIBATI ! Toti fotbaliatorii pamantului au bani de-i invart cu lopata, cand vine vorba insa de bani pentru Biserica, NUUU! Daca se vor alimenta din ele cele peste 450 de institutii de caritate (numai ortodoxe, fara cele romano ori greco-catolice)?! Atunci se darama panteismul "lalicii" si i se darama conceptia altruista despre viata! Ne place sa scuipam, plini de idei din afara, prefabricate, desi ne dam deschisi si EXTRAORDINAR DE EVOLUATI! Insa n-am intrat niciodata, sa ne documentam mai solid, ne-am nascut toti atoatestiutori! Cat despre MARX si alti ideologi, mergeti pe la Aiud si Sighet, sa vedeti acolo manipulare a maselor (catre exterminare) si apoi veniti sa loviti in Biserica!
afaceri
Trimis de stefy la 21 Septembrie 2009 10:00:13
de la indulgente au ajuns la bunuri. Si culmea, sunt si subventionati de stat. eu sunt singurul care vede aici un conflict de interese? Daca se pot autofinanta, poate ar fi timpul sa le taiem macaroana bugetara. In toata lumea, cultele functioneaza ca fundatii, numai la noi preotii sunt functionari publici. Ei, dar ce sa-i faci, avem nevoie si de caste privilegiate, nu-i asa?
sa dam preotilor..
Trimis de daphnis la 21 Septembrie 2009 09:47:46
are dreptate predecesoarea mea..sa dam 75% din avere ,prin lege preotilor..pt ca sunt persecutati.
Sa aiba drept de folosinta gratuita a pasunilor statului..sa mearga gratuit cu orice mijloc de transport si sa aiba drept sa nu taie chitante.Doamne -ajuta!
• biserica
Trimis de hunter la 22 Septembrie 2009 12:54:59
Intr-adevar Biserica nu plateste ATENTIE nici un impozit, la nunti, botezuri sau inmormantari popii fug ca....de tamaie atunci cand trebuie sa-ti taie chitanta. Ba te si crucesti cand vezi ce palate se ridica pe langa manastiri si mai nou ( vezi Manastirea Agapia - conflict vechi ), nu mai ai voie nici sa treci pe terenul manastirii ( vezi retrocedarea de 200.000 de ha de padure - la ce doamne i-o fi trebuind Bisericii atat, nu stiu ). Parerea mea este ca Biserica s-a pierdut de la misiunea ei de a pastori oamenii si a devenit o afacere pentru unii inalti prelati ( au aparut destule cazuri in presa - printre cele mai noi - Constanta - si acum incearca sa-si spele pacatele in public incriminand ziaristul... ) Aferim...ar zice turcul!
Dumnezeu
Trimis de Apreoteei Maria la 21 Septembrie 2009 09:29:22
Cred ca guvernul ar trebui sa dea o lege prin care fiecare cetateam al acestei tari sa doneze Bisericii jumatate din avere pentru a se putea ridica lacasuri de cult in toate marile orase. Preotii sunt foarte persecutati in ziua de azi si nu beneficiaza de respectul pe care lumea il avea in trecut pentru ei. Chiar ieri am vazut doi tineri care au trecut pe langa un preot fara sa-l salute respectuos.
Dragi romani, singura sansa de amntuire a acestei natiuni e sa ne rugam continuu pentru mantuire si sa donam bisericii cat de putin, macar jumatate din averea noastra, pentru ca preotii sa aiba cu ce provadui cuvantul Domnului Nostru Isus Hristos!
• Raspuns
Trimis de Mihai la 21 Septembrie 2009 09:49:02
Tu ai da jumatate din casa ta? Familia ta ar fi de acord?
• da, sigur, sa ne rugam
Trimis de r2 la 21 Septembrie 2009 09:59:18
dar concret sa nu facem nimic. mai bine invers.
• da ai dreptate
Trimis de lala la 21 Septembrie 2009 10:55:10
intradevar nu sunt destule lacasuri bisericesti si preoti in tara asta.... hai ma lasi.Sunt multe altele care lipsesc in tara asta . Te-ai gindit sa dai jumate din averea ta unui copil bolnav de cancer care nu are alta sansa sa se vindece decit o anumita suma de bani decit sa dai la un preot inbuibat care bea vinul pentru slujba?Te-ai gindit sa donezi jumatate din averea ta unui spital in care pentru ca nu are un anumit apart sau echipament mor zilnic oameni in loc sa dai unui popa care preacurveste cu juma din sat? Te-ai gindit sa donezi jumatate din averea ta pentru a se construi o sala de sport noua sau un stadion pentru tineri decit sa dai unui popa care face afaceri cu banii din cutia milei? Te-ai gindit sa dai macar un sfert din averea ta pentru amenajarea unui nou parc in oras sau a unui spatiu de joaca,in loc sa-i dai unui popa care se uita gales la baietei de 10 ani? Asa ca lasa-ne cu preotii persecutati si cu bisericile la care noi TREBUIE sa donam prin lege. Eu pe baniii mei nu TREBUIE sa donez nimanui, daca vreau o fac dar pentru scopuri mult mai nobile decit niste preoti inbuibati si niste lacasuri de cult care nu sunt altceva decit un mijloc de manipulare in masa. si te rog sa nu ma nitelegi gresit si sa nu consideri ca nu sunt credincioasa. Imi place sa spun despre mine ca sunt un ateu cu frica ide Dumnezeu. Cu alte cuvinte mai pe intelesul tau cred in Dumnezeu dar nu cred in institutia care il reprezinta:Biserica. Credin Dumnezeu in virful muntelui si in mijlocul cimpului , la mine acasa ,cind merg pe strada,cind admir o floare sau un chip de copil dar cred ca nu am nevoie de biserica sa imi spuna cum sa cred in Dumnezeu
• Pentru lala
Trimis de Rasvan la 21 Septembrie 2009 13:03:51
Bravo lala, foarte corect,foarte adevarat !
• cred ca glumesti !?!
Trimis de Oana la 21 Septembrie 2009 16:08:41
Ori nu ai copii sau iti pica totul din cer ca mie una nu imi pica de nicaieri si platesc pentru casa mea 30 ani daca oi putea .Atat timp cat am copil este normal sa-l dau copilului. Avem un preot care are magazin propriu cu produse bisericesti cica pentru autofinanatare dar tot enoriasilor le aduce la cunostinta ca trebuie schimbate gemurile biserii si gresia din biserica si ca ar fi bine sa ajute biserica.Fiecare famile plateste o contributie de 35 ron/an ,la impartasanie dai bani,la sfintire ,molifta,inmormantare,botez,cununie etc Dai bani oare acei bani unde se duc?? Despre impozitare nu poate fi vorba desii sunt preturi fixe care nu se negociaza cand vb de inmormatare,botez,cununie cat despre milostivenia bisericii nu poate fi vorba. Erau o fundatie care strangea bani pt un copil cu distrofie musculara si l-am intrebat pe acel om daca a fost si la biserica si mi-a spus ca a dat biserica 5 ron.Asta este donatia.
• ai idee ce scoti din gura???
Trimis de Doina la 21 Septembrie 2009 19:31:12
Preotii pe vremuri erau alesi din nemul levitzilor desteapto nu asa ca acum, te duci si faci "fabrica de popi" si gata "saru' mana parinte". Traim multi sub limita civilizata si popii se lafaie in case si masini de lux. Popii sunt cei mai mari hoti pentru ca jupoaie si viul si mortul, nu doar viul cum fura altii! Deschide ochii femeie ca nu stii ce vorbesti! O sa mergi cumva in Rai daca domezi juma de avere? Averea aia va ajunge cumva la un om sarac cu adevarat? Daca ar fi toata lumea ca tine cucoana am fi inca o specie primitiva, nedezvoltata mintal in totalitate pentru ca ne manipuleaza preotimea. Halal religie ca asta.
• Ia sa vedem ce face biserica
Trimis de MadMax la 21 Septembrie 2009 20:22:47
Sa comparam cu situatia de acum 100 de ani. Atunci o gramada de spitale, scoli, azile de batrini erau in grija si finantate de biserica. Cite mai stiti in situatia asta acum? Eu nu stiu nici una. Asta desi o mare parte din vechea avere a bisericii a fost retrocedata. De cite ori ati auzit de scandaluri datorate unor preoti care nu oficiaza la botez sau inmormintare daca nu sunt platiti? Destule. Ce fac CONCRET preotii pentru comunitatea lor? Cel putin la mine aici NIMIC. Si atunci, de ce sa le dam jumatate din averea MUNCITA, si asa deja injumatatita de hotii care ne conduc?
• religia= cea mai parsiva forma de manipulare
Trimis de muresan la 22 Septembrie 2009 10:47:17
fericit cel sarac caci a lui va fi imparatia cerurilor" in traducere fiti voi saraci fraierilor si lasati-ne pe noi sa ne imbogatim pe seama voastra si pentru acoperire au lansat zicala "sa nu faci ce face popa ci ce zice popa!" popii nu sunt decat niste muritori de rand ca si noi dar s-au autointitulat unici interlocutori cu dzeu si se pare ca au gasit destui ignoranti care sa-i creada. religia e una, credinta e alta. eu, de exemplu sunt credicions dar si suficient de inteligent sa nu ma las manipulat de niste smecheri-escroci.
• apel pentru PETITIE
Trimis de muresan la 22 Septembrie 2009 10:52:48
propun initierea unei petitii prin care sa cerem guvernului sa nu mai dea bani din bugetul statului bisericilor. acestea sa-si sustina activitatea din afacerile infloritoare pe care le au si din donatiile celor religiosi. http://www.petitieonline.ro/
• fishing
Trimis de ciprian la 22 Septembrie 2009 17:28:57
Io pe asta care a putut scrie asa ceva aici, l-as da in judecata, e exact ca aia care imi cer pinul pe mail, in numele la nu stiu ce banca, adica "fishing". Nebuna (sau nebunul) care a scris asta eu l-as acuza de fishing, cretinii astia profita de credinta reala a unora si imbracand o carpa neagra ii fac de bani. Niste nesimtiti!
• aPREOTEI mARIA-milostiva lu' peste
Trimis de stico-TM la 24 Septembrie 2009 16:49:32
Daca esti asa milostiva da tu toata avera ta bisericii. Si lasa-i pe altii sa faca ce vor cu averile lor. E plina lumea de "milostivi" din astia care cer bani intr-un pentru biserica. Ce face biserica cu acesti bani? Poate sa raspunda cineva? Nu vdeti cite sunt in tara asta ce necesita rezolvare urgent(sanatate, invatamint,locuri de munca,etc) dar trebuie sa se gaseasca o desteapta/destept care sa faca "fishing". Cred ca ai gresit locul unde sa faci asemenea comentarii. Aceste lucruri du-te si spune-le la tara la "baba Ioana", desi cred ca si acolo te-ar lua lumea la bataie daca te-ai duce cu asemenea vrajeala. Fiecare este stapin pe averea lui si face ce vrea cu ea. Nu trebuie sa vi tu sau altcineva asa "destept" sa span ce sa faca omul cu averea lui. Hai pa ca ma enervez degeaba aici cu tine.
• MILOSTENIE
Trimis de gelu la 27 Septembrie 2009 11:14:35
Scumpa mea, zici bine, in felul tau greco-catolic. Eu stiu ca toti catolicii dau 8 la mie pt Vatican. La noi, la ortodocsi Iisus se scrie cu 2 de i, iar milostenia are alta forma...Cea fara de girofar. Dumnezeu ti-ajute!






