Capital.ro Experienta in slujba ta.
Curs valutar
4.0929
EUR
2.9703
USD
4.5007
GBP
2.9049
CAD
2.7256
AUD
106.8253
XAU
Sondaj
Care dintre sporurile primite de bugetarii din România pe timp de criză vi se pare cel mai „nesimţit”?
Convertor valutar
Data: 12 Martie 2010
Arhiva
L
M
M
J
V
S
D
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
L
M
M
J
V
S
D
 
 
 
 
 
 
 
Angajatul român: mai bine prost plătit, decât concediat
video

Angajatul român: mai bine prost plătit, decât concediat

Autor: Amalia Bălăbăneanu
Publicat: 24 August 2009
Vizionari: 4102;

Reduceri salariale în masă, în locul restructurărilor. Asta preferă acum românii de la angajatori. Disponibilizările masive ce au apărut odată cu declanşarea crizei economice au schimbat radical comportamentul angajaţilor.

 

Dacă înainte de recesiune demisiile curgeau pe bandă rulantă doar pentru că retribuţia nu corespundea cu aşteptările angajaţilor, acum majoritatea preferă micşorarea salariului decât să-şi piardă locul de muncă. Studiul „Ce îşi doresc tinerii profesionişti”, realizat de Daedalus Millward Brown în colaborare cu Catalyst Solutions, arată că 59% dintre români ar accepta o scădere a salariului. Cercetarea a fost efectuată pe un eşantion total de 1.540 de respondenţi cu studii superioare, cu vârsta cuprinsă între 19 şi 45 de ani.

 

 

 

Stresul angajaţilor, calea cea mai scurtă către faliment

 

Teama de implicaţiile majore ale crizei pe termen lung îi afectează pe toţi, iar rezultatele se vor reflecta cel mai mult în productivitatea angajaţilor. „Deja, începând cu luna martie, când a devenit evident că şi România este afectată de criză, când au început să apară primele informaţii despre concedieri în masă, închideri de companii, toată lumea trăieşte cu o "sabie a lui Damocles" deasupra capului. Din această cauză sunt deschişi - de nevoie - la reduceri salariale, însă cu preţul scăderii motivaţiei şi, implicit, a productivităţii”, a declarat pentru capital.ro Mădălina Popescu, general manager al companiei de resurse umane Pluri Consultants.

 

Daniel Enescu, preşedintele companiei de consultanţă Daedalus Group, susţine că o companie îşi poate scurta vizibil drumul către faliment în această perioadă. Motivul? Pe fondul crizei, angajaţii se blochează, nu mai dau randament şi, din lipsa comunicării, compania intră într-un cerc vicios.

 

 

 

 

Comunicarea, cea mai bună metodă de motivare a angajaţilor

 

În condiţiile în care cifrele scad de la o zi la alta, singura modalitate de motivare rămâne dialogul deschis. „Trebuie susţinută comunicarea cu angajaţii, pentru a păstra cu acurateţe imaginea situaţiei reale asupra provocărilor cu care se confruntă întreaga organizaţie şi menţinerea angajaţilor implicaţi în decizii şi implementarea lor”, explică Monica Micu, manager Training şi Dezvoltarea Carierei în cadrul Lafarge.

 

Mădălina Popescu susţine că această perioadă este favorabilă schimbărilor majore în procesele companiilor. Astfel, aceste modificări îi vor garanta nu numai supravieţuirea, ci şi dezvoltarea ulterioară durabilă. „O companie îşi poate motiva angajaţii continuând să satisfacă măcar factorii de mentenanţă (salariu, condiţii de muncă, acces la resurse, evaluare periodică a performanţei, feed-back constructiv)”, completează reprezentanta Pluri Consultants.

 

Previziuni sumbre

 

În viitorul apropiat, piaţa forţei de muncă va fi dominată de disponibilizări, reduceri salariale sau beneficii eliminate, în cel mai bun caz. Într-o perioadă în care surprizele neplăcute se ţin lanţ, deciziile vor fi marcate de compromis. „Cred că panica se va agrava şi unii vor accepta încă o scădere, alţii se vor îndrepta spre o soluţie antreprenorială, unii vor îngroşa rândurile şomerilor, iar alţii se vor gândi serios să emigreze în ţări pe care nu le-ar fi acceptat în ruptul capului înainte (Africa de Sud, Venezuela, Australia etc). Cu toţii sunt însă deschişi la schimbare”, a concluzionat Mădălina Popescu.

 

 

Alte articole despre: lafarge, daedalus group, angajati, salarii, banii tai


Comentarii cititori (15)
Nume:*
Subiect:*
Comentariu:*
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Asteapta, se incarca...

reducerile de salarii nu functioneaza

Trimis de fulgerul_albastru la 20 August 2009 14:03:52

desi atunci cand ajungi cu cutitul la os pare o idee acceptabila, reducerile de salarii nu functioneaza aproape niciodata bine pentru firmele sau institutiile care le adopta. mult mai bine functioneaza concedierile si investitiile in cresterea productivitatii muncii (adica in loc de trei scribi cu pixul pe foaie, unul la calculator...), renuntarea la activitatile neprofitabile sau slab profitabile - externalizare de servicii sau functiuni pe care nu poti sa le indeplinesti eficient (sau dimpotriva internalizare). rspunsul magic in economie este intotdeauna - DEPINDE!

Raspunde

• raspuns

Trimis de ha la 20 August 2009 23:39:34

eu cred ca tu ai facut fc la constanta cu PLOAE si Petrovici- depinde depinde din ce persectiva privesti-depinde de marimea afacerii , de clientii pe care ii ai , de xmiliarde de chestii-so daca e necesar sa faci reducere de salariu o faci pe termen scurt si foarte scurt pt a vedea cum functioneaza si apoi iei masuri mai radicale- oamenii devin someri si cei care muncesc si produc bani reali si la vedere,declarati,trebuie sa-i sustina si se creaza un cerc vicios- si se intoarce impotriva ta ca un boomerang. deci ar trebui sa gandesti cea mai buna strategie sa-ti evaluezi macar la 3 -6luni oamenii si sa iei cea mai buna decizie ideea in economia de piata este sa exploatezi la maxim potentialul unui om si sa-l pui in pozitia in care da randamentul maxim si de aici o lunga discutie........nu trebuie sa gandim foarte brusc- numai jumatatea goala- in mom in care numai ai solutii dai oamenii afara ca si companie intr-un om deja format ai investit foarte mult - daca pierzi un om pregatit vei pierde macar 1 luna pt pregatirea altuia nou- care va ajunge la randamentul dorit de companie in 3-6 luni. deci............. ce preferi?!

pentru VALIvijelie

Trimis de bursucul la 20 August 2009 10:58:46

TU ai mancat ciorba de oase?. va credeti totii atotstiutori in ale economiei,cred ca o sa te vad in top 300 VAI DE CAPITALUL LOR.si la batrinete poate o sa mananci si tu ciorba de legume cu putin noroc.

Raspunde

Articol dezinformant!

Trimis de Vali. la 19 August 2009 21:49:56

mai duceti-va nu mai zic eu unde cu articolele de genul asta .... daca ai fost prost si te-ai umplut de credite ca un caine de purici e si normal sa ai un asemenea comportament (cum e cel descris in articol).... fii destept, strange bani cand este crestere economica, nu te indatora, investeste si cand apar vremuri de stransoare economica si esti haituit de angajatori baga-ti ceva in ei , da-ti demisia si fa-ti bizniz-ul tau ! Sfaturile astea ar trebui printate si date fiecarui roman in cutia postala! Suflete de sclavi. .... .. .. .

Raspunde

• Adaugare

Trimis de Vali. la 19 August 2009 22:08:10

si nici sa nu aud texte de genul "nu avem salarii indeajuns de mari sa economisim" .... oricand exista solutii de taiere a costurilor necesare vietii ... ati auzit de ciorba de oase? ...sau de cea de legume ? ati auzit de lasat de fumat? ati auzit de RATB sau de Metrorex (pentru cei din Bucuresti) in loc de masina personala luata in leasing??? .... strangi bani, inveti sa ii invarti , sa ii investesti si iti e din ce in ce mai bine dupa aia .... toata faza e sa reajustezi (marind) consumul pe masura ce cresc economiile ... banii care ies din investitii sa fie volumul de bani care sa iti permita cresterea consumului , nu imprumuturile !

• De pe ce planeta ai aterizat?

Trimis de Ete na! la 19 August 2009 22:14:09

Ziceai ceva de "bizniz"-uri? Cu acest termen tu chiar nu sti cu ce se mananca mediul de afaceri, daramite sa ai habar ce inseamna un business! Vorbim de oameni care castiga maxim doua-trei salarii minime (=600 lei/luna/salariu minim), de unde sa mai faca ei economii daca dau numai pe chirie si/intretinere/mancare minim 300-400 de euro/luna?

• Nu e chiar asa....

Trimis de Vali. la 19 August 2009 22:22:17

Am mai multa idee de mediul de afaceri decat ai putea matale banui ... am zilnic contact cu mediul asta prin natura serviciului :)) ... chiria poate fi minimizata prin mutare cu altii intr-un spatiu mai mare, la intretinere fiind declarati mai putini si fiind aplicate variate metode de minimizare a consumului de utilitati (depinde de creativitate fiecaruia) si cu mancarea e simplu , am zis deja ... trai-v-ar ciorba de oase si zarzavat ....

• :)

Trimis de Vali. la 19 August 2009 22:23:25

bizniz - forma popular-urbana a lui "business" :D

• To be or not to be :))

Trimis de Ete na! la 19 August 2009 22:56:15

Solutiile indicate descriu o viata de caine prajit si nimic mai mult. Niciun proprietar nu-ti ofera posibilitatea sa depasesti numarul persoanelor incadrate in limita bunului simt/camera

• Viata de caine prajit

Trimis de Ete na! la 19 August 2009 22:57:14

Niciun administrator de bloc nu va trece cu vederea numarul persoanelor care locuiesc intr-un apartament (spionii sexagenari sunt dedicati acesteti activitati), iar reducerea consumului utilitatilor ma trimite cu gandul la un trai grotesc. Probabil ai incercat varianta 4 in 1 si nu un sortiment de cafea, ci 4 in pat, transpiratia celui de sus, pe post de dus pentru ceilalti, tras apa o singura data, dupa ce au facut toti nevoile fiziologice (asta se purta pe vremuri in randul batranilor din blocurile comuniste) si un contact cu apa si sapunul maxim o data pe luna?! Daca e asa... apoi... nu-mi ramane decat sa te felicit pentru economii si marele profit in vreme de criza si, totodata, sa nu-mi doresc sa trec din intamplare pe langa tine pentru a nu face epilare definitiva in nas, involuntar. Voi cumpara Top 300 sa vad dak te regasesc din descrieri (sau miros)! Cine stie?!

• Pentru Ete na!

Trimis de Vali. la 20 August 2009 08:55:18

ai potential cand vine vorba de umor :)) .. m-ai facut saa rad. viata mea nu e astfel. si coteaza ca fiind cat de cat echilibrata m-am si descurcat.... sper ca esti de acord cu mine cand zic ca in cazul in care nu ai parinti bogati (ca ai mei care sunt pensionari si inainte au fost profesori-deci ioc bani!) este nevoie sa faci chiar tu niste bani. Asta s-ar numi (fortat oarecum) formare de capital ... si asta cere anumite sacrificii (nu cele descrise de tine in mod amuzant mai sus) .... si probabil ca da, voi fi in top 300 undeva in maxim 5-6 ani avand in vedere viteza de marire a capitalului pe care o am ...

• omul are dreptate

Trimis de mai in gluma, mai in serios la 20 August 2009 13:55:46

nu conteaza cat castigi, conteaza sa nu cheltuiesti totul pe papica, telefoane, chirie si asa mai departe, ci sa mai pui de-o-parte si un ban de investit in chestii care iti aduc bani (si aici nu ma refer la "investitii" de genul casa si masina - astea papa bani, nu produc). asta-i singura reteta a succesului la care ai sanse reale. si credeti sau nu asa au ajuns unde sunt nemtii, englezii, francezii si altii care o duc mult mai bine ca noi. v-ati mira sa aflati la ce se mai face economie prin vest pentru a se pune un ban la ciorap - si va garantez ca aproape toata lumea face economie la ceva - ca o fi ciorba de oase, ca a taiat de pe lista salamul de 15 euro/kg si a pus pe lista altul mai ieftin, ca face economie la hartie igienica, aduna apa de ploaie in rezervoare ca sa ude gradina, etc...

• ai dreptate

Trimis de unul la 2 Septembrie 2009 13:02:56

ai dreptate Vali...asa ar trebui sa gandeasca tot romanul...dc am face fiecare din noi asa, in cativa ani am fi prima economie mondiala...problema e ca nu ne lasa actualele economii sa fim asa, ne prostesc cu fel de fel de himere, ca sa fim la mana lor...

...

Trimis de ion la 19 August 2009 21:49:02

Romanul arunca cu bani anii trecuti de parca avea tiparnita de bani acasa. In sfarsit o sa afle si romanul care este valoarea banului si poate un ban castigat cinstit o sa inceapa din nou sa insemne cat de cat ceva

Raspunde

• nici vorba

Trimis de roman la 20 August 2009 02:09:28

nu scad veniturile, ci numai salariile, se compenseaza prin cupoane cadou, tichete de masa si prime de performata...n-avea grija, de fapt , toate veniturile din adm. publica , adica al celor 2,5mil de capuse (asta este nr. real spus de hosu, seful lor de sindicat)va creste cu 25% , asa s-a stabilit in guvern!

Editoriale
Rolul presei în criză
Presa economică a propus tot timpul soluţii şi alternative. A fost mai mereu cu un pas ...
Masa lui Jobs şi biblioteca lui Eco
Ideea nu e doar să spui «da» produselor potrivite, ci şi să ştii să spui ...
Atacul bocitoarelor profesioniste
Telespectatorii priveghiuri­lor televizate ar trebui să afle că bocitoarele au cam dat-o ...
Identitate prin comparaţie?
Orice naţie are la nivel cultural, social şi economic calităţi şi defecte care o definesc ...
ziare