Capital.ro Experienta in slujba ta.
Curs valutar
4.0801
EUR
2.9817
USD
4.559
GBP
2.95
CAD
2.7456
AUD
107.6611
XAU
Sondaj
Sunteţi de acord cu legalizarea învăţământului la domiciliu?
Convertor valutar
Data: 18 Martie 2010
Arhiva
L
M
M
J
V
S
D
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
L
M
M
J
V
S
D
 
 
 
 
 
 
 
Abuzuri ale angajatorilor, cu ştiinţa, consimţământul şi semnătura victimei

Abuzuri ale angajatorilor, cu ştiinţa, consimţământul şi semnătura victimei

Autor: Răzvan Amariei, Mirona Hriţcu
Publicat: 29 Octombrie 2008
Vizionari: 11242;

Şefii din România scapă mai greu de mentalitatea de stăpâni de sclavi. Uneori, însă, prin modul în care acceptă orice sau semnează contracte fără să le citească atent, angajaţii stimulează abuzurile.

Primul loc de muncă al lui A.M., acum în vârstă de 20 de ani, a fost subsidiara autohtonă a Genpact, unul dintre cei mai mari furnizori globali de servicii externalizate. „Mi s-a spus încă de la momentul angajării că o să urmez un training de câteva săptămâni în altă ţară, împreună cu o echipă din departamentul meu“, povesteşte ea. Apoi, „cu puţin timp înainte de a pleca, o zi, două maximum, când aveam deja biletul de avion, mi-au adus un act adiţional pe care l-am semnat fără să stau pe gânduri“.  

Dacă nu s-ar fi grăbit şi l-ar fi citit atent, ar fi văzut că noul contract prevedea că, din momentul întoarcerii în ţară, trebuie să rămână în cadrul companiei timp de cel puţin 18 luni. În caz contrar, urma să fie nevoită să returneze angajatorului o sumă cuprinsă între 4.000 şi 7.500 de euro (cuantumul variază în funcţie de ţara în care angajaţii urmează să plece spre instruire şi de perioada petrecută acolo). Restul este istorie. „Am ajuns într-un oraş de provincie de care nu auzisem niciodată, singură, fără niciun coleg. Lucram în medie 12 ore pe zi şi m-a deranjat că, timp de aproape două luni, cât am stat acolo, nu a sunat nimeni să se intereseze cum merg lucrurile. Nu ştiam încotro s-o iau, nu voiam decât să ajung acasă. Ajunsă aici, însă, am regretat, voiam înapoi. Nu mergea nimic, trebuia să aplic ceea ce învăţasem acolo, eram singura care ştia procedurile, aşa că munceam la fel de mult ca înainte“. După opt luni a decis să plece. „La început, au fost drăguţi, mi-au spus că nu are sens să plec, că lucrurile o să meargă mai bine. Le-am explicat că pur şi simplu nu mai pot, aşa că, după cinci minute, au trecut la ameninţări, că trebuie să le dau 4.000 de euro şi să mă gândesc bine la părinţii mei, că nu au de unde să dea această sumă. De altfel, la plecare, unul dintre directori mi-a spus răspicat „We will chase you“ (te vom vâna - n.r.)“. De plecat, a plecat oricum, dar refuză să creadă că banii pe care trebuie să-i dea companiei reprezintă miza acestei situaţii. „Nu cred că o multinaţională de talia lor ar sta într-o asemenea sumă. Cred că au făcut-o mai degrabă pentru a-i speria pe colegii mei. Ce e drept, de atunci n-a mai plecat nimeni din echipa mea. Deşi, din punctul meu de vedere, ce fac ei de la momentul angajării încolo este că promit basme şi de fapt difuzează filme horror“.

„Pentru a ne asigura că atât clienţii, cât şi salariaţii noştri beneficiază de pe urma acestor programe, le cerem angajaţilor beneficiari să îşi ia angajamentul de a petrece un anumit număr de luni în companie, de bună voie şi fiind pe deplin conştienţi de termene şi condiţii“, spune Adriana Todoran, directoarea departamentului de comunicare al Genpact. Afirmaţia sa este pe deplin îndreptăţită, cel puţin din punct de vedere legal. Potrivit lui Mihai Marin, avocat în cadrul firmei Boştină şi Asociaţii, „din practica noastră, de cele mai multe ori, aceste tipuri de cazuri sunt generate de ignoranţa cu care unii dintre viitorii salariaţi tratează procedurile ce trebuie urmate în cazul angajării, odată ce cuantumul salariului şi al sporurilor sunt, să zicem aşa, bătute în cuie“. Totuşi, odată ajuns în această situaţie, ce poate face angajatul? „Din punct de vedere legal, faptul că o asemenea clauză nu a fost remarcată nu atrage, neapărat şi direct, o anumită sancţiune împotriva angajatorului, dat fiind că, potrivit Codului muncii, drepturile şi obligaţiile privind relaţiile de muncă se stabilesc prin negociere. Şi, atâta vreme cât angajatorul dovedeşte că o asemenea negociere a avut loc, exigenţele legii sunt împlinite“, spune Mihai Marin. Totuşi, atrage el atenţia, „de la caz la caz, asemenea clauze sunt afectate de sancţiunea nulităţii, dat fiind că stabilesc obligaţii care contravin normelor legale imperative sau contractelor colective de muncă aplicabile. Într-o asemenea ipoteză, Codul muncii prevede că această clauză este înlocuită cu dispoziţiile legale sau convenţionale aplicabile“.

Suplimentar pentru angajat, flexibil pentru angajator

Desigur că aceasta este doar una dintre problemele pe care ţi le poate crea angajatorul. De exemplu, un fost salariat al instituţiei de credit Provident se plânge, într-un mesaj postat pe www.desprefirme.com, că programul de lucru este „extrem de lung (de multe ori se termină după orele 22) şi obligatoriu, cu cerinţe şi presiuni de prelungire către sâmbătă şi chiar duminică“. El spune că, deşi la interviul de angajare i s-a spus că orele suplimentare se plătesc, în contract este stipulat că se primesc bani în plus doar dacă faci cerere către şeful direct şi acesta aprobă lucrul peste program. „Vizitele la clienţii-problemă se fac după ora 18. Aşadar, eşti în afara orelor de program. Orice accident survenit nu este accident de muncă, deoarece nu ai aprobare scrisă de la superiorul ierarhic de a efectua ore suplimentare“, se arată în acelaşi mesaj.

După ce precizează că firma sa nu consideră site-ul de pe care provine reclamaţia drept o sursă credibilă de informaţii, Vlad Şandru, Communications Manager al Provident, spune că, dată fiind natura serviciilor oferite (împrumuturile sunt acordate la domiciliul solicitanţilor, care sunt vizitaţi apoi săptămânal pentru încasarea ratelor), programul de lucru în departamentul de vânzări este flexibil. „Cu alte cuvinte, întrucât oferim un serviciu personalizat, angajaţii noştri vizitează uneori clienţii şi seara. Însă acest lucru înseamnă şi că ei îşi pot rezolva diverse probleme personale în timpul zilei, astfel încât programul de lucru săptămânal nu depăşeşte 40 de ore. Fireşte, orice accident care se petrece în timp ce un angajat îşi desfăşoară activitatea, indiferent de ora la care se întâmplă, este considerat accident de muncă“, afirmă acesta.

Daniela T., angajata unui departament din Bucureşti al unei mari companii de telecomunicaţii mobile, ne-a povestit că, de mai multă vreme, concursurile organizate pentru promovare în departamentul său sunt „de faţadă“. „Persoanele care vor fi avansate sunt, practic, cunoscute dinainte. Mai mult, de curând am reuşit să intrăm în posesia rezultatelor ultimului concurs de acest gen şi am descoperit că sunt colegi care au obţinut punctaje mai bune decât cei care au fost, în cele din urmă, promovaţi“, ne-a explicat ea.

Cea mai gravă încălcare: salariile acordate anapoda

Alte mesaje de pe desprefirme.com vorbesc despre salarii plătite cu întârziere. Un anonim care susţine că este angajat al companiei WSC spune că au existat şi întârzieri de două luni. „În contextul european şi mondial de criză economică şi ţinând cont că 70% din încasările noastre provin din exteriorul ţării (unde, de regulă, plăţile se fac la 60, 90 şi chiar 120 de zile), sigur că sunt şi blocaje şi sunt şi întârzieri de plăţi, inclusiv salariale. Niciodată, însă, compania noastră nu a acumulat două luni de neplată şi există acte justificative pentru orice plăţi făcute“, precizează Cristina Gaiţă, director general adjunct şi de resurse umane al WSC Europa.

În situaţii de acest gen, soluţia este să apelezi la instanţă. Mihai Marin, avocat la Boştină & Asociaţii, spune că, „indiferent de durata contractului individual de muncă, neplata salariului cuvenit angajatului constituie conflict de muncă, dând dreptul angajatului la acţiune în justiţie pentru plata salariului, a dobânzilor cuvenite, plus acoperirea altor prejudicii cauzate prin neplată“.

Mai des întâlnite în urmă cu câţiva ani, însă departe de a fi dispărut cu totul de pe piaţa muncii, sunt cazurile în care angajatorii nu au achitat contribuţiile la bugetele de asigurări sociale. „Mi s-a întâmplat de trei ori între 1999 şi 2003. Practic, perioada respectivă, deşi am muncit full time şi mi s-au reţinut banii pentru CAS, nu-mi va fi luată în calcul la pensie decât parţial“, ne explică bucureşteanul Mircea P.

Nu tocmai pe cale de dispariţie sunt salariile plătite (cel puţin parţial) „la negru“. Un mesaj de pe acelaşi www.desprefirme.com vorbeşte despre această practică în cadrul unuia dintre cei mai mari distribuitori de pal melaminat din Bucureşti: „Toţi angajaţii erau plătiţi la negru. 98% dintre ei aveau ca salariu de încadrare salariul minim pe economie. O chestie picantă: ziua de salarii. Patronul plăteşte din mână. Vine cu o pungă de bani şi se aşază la birou. Angajaţii, după orele de program, ca să nu se piardă timpul, făceau coadă la uşa lui. Intră patronul, îi numără banii şi îi aruncă în scârbă pe masă“.

Dacă au ştiut de la bun început sub ce formă îşi vor primi lefurile, salariaţii nu au nicio scuză. Dacă au fost induşi în eroare, atunci situaţia este, desigur, cu totul alta. „Neprecizarea cuantumului real al salariului, la data încheierii contractului, constituie încălcarea obligaţiei de informare ce revine angajatorului. Într-o asemenea ipoteză, angajatul poate sesiza instanţa, în termen de 30 de zile de la data neîndeplinirii acestei obligaţii, şi să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit. Deopotrivă, în funcţie de circumstanţe, fapta angajatorului poate fi calificată şi ca infracţiune, având în vedere că sunt prejudiciate o serie de bugete publice“, explică avocatul Mihai Marin.

Probleme? Consultă un inspector!

În cazul în care nu îşi fac dreptate în instanţă, în apărarea angajaţilor care se confruntă cu abuzuri la slujbă sare, atunci când este chemată în ajutor, Inspecţia Muncii. Raportul instituţiei pe anul trecut arată că cele mai frecvente nereguli constatate de inspectori în companii sunt angajarea de personal fără încheierea contractelor individuale de muncă, fapt de care s-au făcut vinovate peste 7.600 de firme, şi nerespectarea prevederilor privind durata timpului de lucru convenit, motiv pentru care s-au acordat 1.530 de sancţiuni, în creştere cu 28% faţă de 2006.

«De cele mai multe ori, aceste tipuri de cazuri sunt generate de ignoranţa cu care unii dintre viitorii salariaţi tratează procedurile ce trebuie urmate în cazul angajării.»
Mihai Marin, avocat, Boştină şi Asociaţii

«O chestie picantă: ziua de salarii. Patronul plăteşte din mână. Vine cu o pungă de bani şi se aşază la birou.»
Fost angajat al unui distribuitor de pal melaminat 

85% dintre procesele privind conflicte de muncă sunt câştigate de angajaţi, potrivit estimărilor din piaţă

TOP / CELE MAI FRECVENTE ABUZURI

 ORE SUPLIMENTARE NEPLĂTITE
Este, probabil, cea mai întâlnită categorie de abuzuri din partea angajatorilor. Sunt situaţii în care salariatului i se cere în mod expres să rămână la locul de muncă peste numărul de ore trecut în contract, dar, de cele mai multe ori, el este obligat indirect să facă asta. Fie sarcinile pe care le are de îndeplinit necesită un timp de lucru mai mare decât cel contractual, fie, pur şi simplu, a sta la birou peste program este o regulă nescrisă a companiei respective.

 SALARII „LA NEGRU“
Pentru a evita plata impozitelor şi a contribuţiilor către diverse autorităţi publice, multe companii recurg la această practică: pe cartea de muncă este trecut un salariu mai mic decât cel real (eventual, cel minim pe economie), restul banilor fiind primiţi pe sub mână. Dacă acest lucru a fost convenit de comun acord de angajator şi angajat, culpa e comună. Însă, dacă salariatul descoperă că leafa negociată i se achită parţial „la negru“, atunci avem de-a face cu o încălcare clară a drepturilor sale.

 TEROARE PSIHICĂ ŞI FIZICĂ
Aici pot fi încadrate numeroase tipuri de atitudini ale superiorilor şi, cel mai probabil, nu există angajat în România care să nu fi trecut prin aşa ceva. De la a fi ameninţat permanent cu sancţiuni până la a fi insultat sau chiar lovit şi de la ridicatul vocii la hărţuire sexuală, toate sunt, teoretic, interzise şi sancţionate de lege. Numai că cei care doresc să dovedească un astfel de delict trebuie fie să aibă mai mulţi martori greu influenţabili, fie să deţină înregistrări ale faptelor incriminate.

 CLAUZE DISCUTABILE
Interdicţia de a accepta o ofertă de la concurenţă timp de luni sau chiar ani de la încetarea contractului sau obligaţia de a achita contravaloarea programelor de instruire sau, pur şi simplu, de a plăti o anumită despăgubire în cazul în care părăseşti firma mai devreme de un anumit termen sunt cele mai frecvente angajamente asumate prin contractele de muncă. Teoretic, dacă ai semnat un astfel de document, trebuie să-l respecţi, însă justiţia poate decide că este vorba de o clauză abuzivă.

 LEAFA VINE CU ÎNTÂRZIERE
Ai rate sau trebuie să-ţi plăteşti chiria. Nici banca, nici proprietarul nu sunt dispuşi să aştepte, însă contul rămâne gol, chiar dacă ziua de salariu a trecut. În cel mai bun caz, angajatorul îşi cere scuze; în cel mai rău, eşti îndemnat să-ţi schimbi locul de muncă dacă nu-ţi convine. Poţi anunţa Inspecţia Muncii sau, şi mai sigur, poţi chema în instanţă compania la care lucrezi. Poţi primi dobândă la sumele achitate cu întârziere, dar şi compensaţii pentru eventualele penalităţi plătite la bancă sau furnizori.

 

Capital îţi cere opinia. Răspunde la întrebarea "Tu ce abuzuri ai suferit la locul de muncă?". Răspunsul tău contează!

Alte articole despre: muncă, lucru, mihai marin, business


Comentarii cititori (58)
Nume:*
Subiect:*
Comentariu:*
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Asteapta, se incarca...

AM RIDICAT CARTEA DE MUNCA DE LA ANGAJATOR SI AM O

Trimis de SANDRA la 22 Noiembrie 2009 13:09:05

AJUTOR!!!!!

aM RIDICAT CARTEA DE MUNCA DE LA ANGAJATOR SI AM OBSERVAT CU STUPOARE CA PE CARTEA MEA DE MUNCA SCRIE CONCEDIU FARA PLATA. EU NU AM SEMNAT ASA CEVA, MI S-A SPUS CA ESTE DIN PONTAJ.CE POT FACE? AJUTATI-MA

Raspunde

• cfp

Trimis de zina la 22 Noiembrie 2009 13:15:18

si mie mi s-a intamplat. nu se face nimic. succes

MUNCA LA NEGRU SI SALARII DE CRIZA

Trimis de POPESCU CRISTIAN la 16 Septembrie 2009 01:23:17

Am patit de toate pe rand, si m-am trezit ca la despartire de angajator mi-a dat cartea de munca la fel cum a primit-o sugerandu-mi ca mai bine facem retroactiv contract pe PFA, ba ca este criza si de aia nu se mai dau salarii la timp.
Fratilor este criza dar de bun simt este sa esaloneze dupa nivelul de incasari si atunci este de inteles.
Mai este si situatia cand se schimba salariul dupa prima luna de la angajare si tot asa.
Ma mir ca nu sunt bani la buget!!!
DOMNILOR INSPECTORI DE LA CAMERA DE MUNCA DATI UN OCHI PE AICI VA VETI GASI USOR CLIENTII NU -I NEVOIE SA VA BATETI CAPUL

Raspunde

ABUZURI LA LOCUL DE MUNCA

Trimis de MARIA la 4 Iulie 2009 11:40:17

IN LUNA OCTOMBRIE 2007 M-AM ANGAJAT LA O FIRMA DE CANAPELE.
DE ATUNCI SI PANA IN PREZENT AM PRIMIT DOAR 14 ZILE DE CONCEDIU DE ODIHNA,LUAT CAND ANGAJATORUL VROIA SA MI-L DEA.
LA INCEPUTUL ANGAJARII,SE RESPECTA CAT DE CAT PROGRAMUL DE LUCRU.DUPA VREO JUMATATE DE AN,A INCEPUT SA NI SE IMPUNA SA MERGEM SI SAMBATA LA LUCRU,IAR APOI CATEVA LUNI DE ZILE CHIAR SI DUMINICA.
AJUNGEAM ACASA DE PE SCHIMBUL 2,ADICA LA ORA 00,30 SI LA ORA 04,30 TREBUIA SA MA DUC DIN NOU LA MUNCA.DACA REFUZAM ERA AMENINTATA CU DESFACEREA CONTRACTULUI DE MUNCA.
IN PLUS,PLATA ORELOR SUPLIMENTARE NU S-A FACUT NICODATA IAR PONTAJELE ERAU MASLUITE SI NU LE VEDEAM,DECAT CA AUZEAM DE LA DIFERITE PERSOANE CA NU AVEAM TRECUTE ORE SUPLIMENTARE. FAC PRECIZAREA CA AM FOST ANGAJATA CU CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA DE LA DATA DE 29.10.2007,IAR IN CONTRACT ESTE SPECIFICAT CA SUNT ANGAJATA CU NORMA INTREAGA,TIMPUL DE LUCRU FIIND DE 8 ORE PE ZI,5 ZILE PE SAPTAMANA.NU NUMAI CA NU S-A RESPECTAT CELE 8 ORE DE LUCRU PE ZI(IN FAPT FIIND 10 SI UNEORI 12-14 ORE)DAR IN ZILELE DE SAMBATA SI UNEORI DUMINICA ERAM OBLIGATA SA MA DUC LA LUCRU IN CAZ CONTRAR FIIND AMENINTATA CU CONCEDIEREA LUCRU CARE S-A INTAMPLAT AZI,INTRUCAT EU FIIND ANGAJATA IN CALITATE DE MAGAZIONER,AVEAM OBLIGATIA SA DISTRIBUI HUSE DE CANAPELE MUNCITORILOR DIN FABRICA,IAR,IN CATEVA MOMENTE DE PAUZA(DEOARECE DISTRIBUISEM HUSE SI NU MAI AVEAM CE SA FAC)M-AM ASEZAT PE UN RAFT CA SA MA ODIHNESC,A APARUT DIRECTORUL FIRMEI SI PE MOTIV CA M-A GASIT STAND MA CONCEDIAT.PANA UNDE SE VA MERGE IN ROMANIA CU EXPLOATAREA MUNCITORILOR?CAT TIMP VOM FI NEVOITI SA FIM ROBI SI SCLAVII UNOR NEAVENITI,CARE S-AU IMBOGATIT DE PE SPATELE NOSTRU?SALARIU IL PRIMEAM ASA CUM IL PRIMEA,DE REGULA LA TIMP,INSA JUMATATE DIN CAT ERA NEGOCIAT,SI NU PUTEAM SA-MI CER DREPTURILE CA ERAM AMENINTATA CU CONCEDIEREA.ACUM S-A PRODUS,NU MI-E MAI FRICA DE ASTA DAR VREAU SA VAD DACA IN TARA ASTA,EXISTA CEL PUTIN UN GRAM DE DREPTATE SI JUDECATORII SI CELELALTE INSTITUTII ISI VOR FACE DATORIA.CEL MAI DES ACUZAM CA POLITIA NU FACE DREPTATE DAR SA NE UITAM SI LA CELELALTE INSTITUTII GEN I.T.M.(CATE CONTROALE AU FACUT EI -NICIUNUL)INSTANTELE DE JUDECATA ETC.SUNTEM SCLAVI IN TARA NOASTRA.

Raspunde

Concediu maternal

Trimis de Elena la 12 Mai 2009 13:57:55

De cand s-a aflat ca sunt insarcinata, directoarea Agentiei de Asigurari s-a purtat extrem de urat, brutal, zi de zi.La un moment dat am vrut sa plec din firma , dar deja eram insarcinata, .Am rabdat tipete, umilinte, batjocura, si toate pentru ce?Nici o conidtie pentru femeia insarcinata, lucram cot la cot cu ceilalti angajati.Nici acum nu s-a terminat, primesc plata salariului cu intarziere.

Raspunde

romania=china comunista

Trimis de invisible_kid_id la 25 Martie 2009 19:40:24

niciodata legile din campul muncii nu vor fi respectate sau avantajoase pt angajat.....ganditi-va....toti parlamentarii.....absolut...au afaceri...si progeniturile lor la fel....sa existe o lege functionala si sa se aplice corect sau aproape de limita decentei ar insemna sa isi taie creaca de sub picioare efectiv..inspectia muncii nu isi va face niciodata treaba corect si legile ei vor stimula sclavia capitalista...eu personal pe langa un salariu mic in raport cu munca care o fac mi se propune sa fac ore peste program respectiv ma duc la 9 si sunt sanse sa scap de la 1-3 noaptea...este ingrozitor cat de uniti si dezbinati sunt toti muncitorii....in principiu...vom sfarsi ca in china comunista clar...nu suntem prea departe

Raspunde

Sclavi

Trimis de Prada la 26 Noiembrie 2008 15:02:47

Da, poti avea probleme la serviciu din partea intregii companii sau a unei singure persoane care se crede stapan pe plantatie. Isi face treaba bine dar isi bate joc de un singur angajat si isi i-a alaturi 2-3 care sa-i cante-n struna. Persoanele aliate sunt ori mincinosi ori prstime care le caraie matele de foame. Se razbuna aiurea si fac mult rau fara sa fi gresit sau facut ceva aiurea. Face in asa fel incat sa pari incompetent si sa aiba la mana atuuri prin care sa te forteze sa-ti dai demisia ca sa nu te dea afara...ca si cum dandu-ti demisia iti face tot tie un bine. As vrea sa vb cu un avocat careia sa-i spun mai alex ca este vb de o persoana publica f cunoscuta si care face mult rau.

Raspunde

REALITATEA ...e trista

Trimis de ANGAJAT ...JENPACT la 1 Noiembrie 2008 19:28:36

Toate comentariile sunt cat se poate de adevarate...eu din pacate mai sunt angajat GENPACT.Numar lunile si zilele pe care le mai am ca obligatie de stat ...asta pentru ca am acasa un copil de crescut si ciorile asta se tin de porcarii.In nici o tara din lumea asta civilizata nu ti se pune pumnul in gura ca aici ...TREBUIE doar sa ai productivitate...iar de asa zisi lor manageri sunt doar niste persoane care isi castiga miile de euroi de pe seama acestor acte aditionale...NU stiu de stiati dar ei sunt platitti de noi toti sclavii GENPACT ...CONCRET PARTICIPAM FIECARE LA BUNASTAREA LOR SALARIALA ...din fiecare particica ce o plateste clientul au si ei parte...adica ii platim sa ne BICIUIASCA SA NE AMENINTE DE PLEACAM ...e trist dar e adevarat

Raspunde

Legislatie europeana a muncii si institutii europe

Trimis de Romanian employee la 1 Noiembrie 2008 06:22:17

Din pacate in Romania nu exista si nu se aplica in mod real legislatia muncii europeana, pe care Romania s-a obligat sa o respecte si sa o aplice. Aceasta lasa un camp de manevra patronilor pentru aceste acte abuzive. Acest fapt trebuie reclamat la instantele europene. Singurul lucru care a determinat ne-adoptarea unui cod al muncii aberant, inca mult mai rau decat cel actual a fost Comuniutaea Europeana. Ar fi cred mai bine aceste abuzuri sa fie recalamate direct la institutiile europene Este ft util sa putem afla adresele si mail ale institutiilor europene care se ocupa de legile de munca si abuzurile din acest domeniu.

Raspunde

• Este adevarat ca foarte multi angajatori ridica vo

Trimis de Florentina Nemtisor la 9 Martie 2009 13:39:09

Dar un singur martor este martor?Si atunci...ce putem face?Daca nu se cauta acel drept pierdut si acea demnitate a muncii sifonata(putin scris sifonata) continuam sa fim supusi ai Portii?

Angajare

Trimis de justme la 31 Octombrie 2008 07:49:20

Sa nu va fie cu suparare.,.dar eu lucrez in domeniul bancar.. casgig 2000 euro net..dar nu accept "pumnul in gura"! Fiecare minut petrecut mi s-a platit si totul e ok chiar si in contextul crizei actuale! Dar pana am ajuns aici am stiut sa ma vand scump. Trist este ca studentii strica piata si se angajeaza pe salarii de nimik.. Aceasta e realitatea. Daca studentii si-ar cunoste valoarea nu ar mai accepta orice li se ofera. Eu nu as pleca din tara si mai mult chiar FAC ceva aici ... Succes!!

Raspunde

• e chiar trista realitatea

Trimis de lightocean la 19 Noiembrie 2008 15:56:21

asa sa fie cum spui tu. insa sa dea Domnu sa NU ai parte de misculatii din partea angajatorului si sa fie totul ok. atunci cand nu esti pregatit pe partea de juridic ...nu stii cum sa faci si ce sa mai faci, mai ale scand stii ca are sa-ti dea bani.am vazut comentariile celorlalti si ii compatimesc.

nereguli prescon brasov

Trimis de alex prodan la 30 Octombrie 2008 22:07:24

program de 12 ore, sambata de 7 ore, salariu minim pe economie dar si acesta diminuat lunar cu 10-25% pentu "nerealizari". si asta de la cel mai bogat om brasovean, care se mai doreste si senator! ce sa mai vorbim de contribuţiile la bugetele de asigurări sociale... faptul ca exista un foarte mare rulaj al fortei de munca nu mira pe nimeni?

Raspunde

• schimbare

Trimis de lightocean la 19 Noiembrie 2008 15:58:06

am o propunere, schimba jobul! nu se merita sa muncesti ca un sclav, am trecut de mult timp de aceasta perioada.

Pentru "im"

Trimis de Avaya la 30 Octombrie 2008 19:04:45

Buna Irina, merge, merge? :)

Raspunde

• pentru im

Trimis de im la 31 Octombrie 2008 15:27:57

merge :) da' cu cine vb ?

• ...

Trimis de Avaya la 3 Noiembrie 2008 16:49:15

Nu conteaza :)

• Articolul asta nu e nimic pe langa ce va urma

Trimis de olteanca la 5 Noiembrie 2008 09:43:07

Articolul asta nu e nimic pe langa ce va urma, urmariti site-ul Antena 3, si o sa vedeti o continuare. Acolo va fi povestita istoria mea. Ce am patit eu cu acesti "investitori".

• pentru im

Trimis de im la 6 Noiembrie 2008 20:08:42

ee, am eu o banuiala :)

Altfactor Galati

Trimis de mine la 30 Octombrie 2008 18:41:42

Salarii cu intarziere, prime promise pentru ore suplimentare dar niciodata achitate

Raspunde

salariul negociat.........nu inca.........mai aste

Trimis de stana patita la 30 Octombrie 2008 18:19:58

Am patit-o si eu cu un producator de vinuri, am negociat un salariu si cand a venit ziua de plata...surpriza...am primit jumatate.
Am cerut explicatii si mi s-au dat: mai asteapta trei luni ca sa demonstrezi si dupa aia mai negociem o data!

Surprize!Surprize!!!

Raspunde

La Softwin sunt abuzuri la greu

Trimis de Querty la 30 Octombrie 2008 15:36:07

Softwin e o firma de apartament cu mentalitate balcanica unde sunt cele mai multe abuzuri: plata jumate pe CM, jumate pe PFA, esti dat pur si simplu afara de pe o zi pe alta (pt. ca asa e legea in Romania, nu-i convine ceva unui sefutz te poate da oricand afara). OK, ii dai tu pe urma in judecata dar intrebarea e: ce castigi? Totul e in defavoarea angajatului, cei de la Softwin au grija sa afle toata industria asta nashpeta plina de hoti si securisti, ca ai fost dat afara si o vreme nu te mai angajeaza nimeni! Poti demonstra ca Softwin, dupa ce te-a dat afara, iti face reclama proasta, incalcand flagrant legea? So, asta e compania, li s-a intamplat multora povestea asta, cam 70% din cei ce se angajeaza acolo trec prin asa ceva.Mai ales in falimentara divizie Ascenta!!!

Raspunde

• Vrei un sindicat ?

Trimis de Proletarul la 30 Octombrie 2008 21:12:23

Te-ai convins ca este nevoie de un sindicat in sectorul particular? Ca este nevoie de un contract colectiv de munca in fiecare firma indiferent de marimea ei (nu doar daca are peste 21 de oameni si daca vrea patronul) ? Ca daca nu ne unim patronii ne vor baga "pumnul in gura". Fratilor trebuie sa ne unim! Traiasca lupta de clasa impotriva patronilor exploatatori.

• softwin

Trimis de Ursan F la 31 Octombrie 2008 10:26:24

Despre Softwin maimulti prieteni, anagajati la ei se plangeau ca firma are state de plata duble. Desi nu au convenit asa erau platiti mai mult la negru... atat o parte din salariu cant si prin bonusuri ce nu erau niciodata inregistrate. Desi aparent are o imagine buna... in realitate in spatele stau o multime de nereguli. Se zice, si angajatii lor stiu asta, ca cei de la IMT cunosc situatia... insa Softwin este un cotizant onorabil. Querty are dreptate....

Am patit si eu

Trimis de stan patitul la 30 Octombrie 2008 13:29:02

LA fel ca in cazul prezentat mai sus, am patit si eu cu firma QAB, producatorul si distribuitorul Pepsi in Romania. Ne-au legat prin semnatura cu contractul de ei, altfel trebuia sa platim o suma mare in euro. Evident, nu ne-au dat sansa de a nu semna contractul. Au facut trainingul si ne-au amenintat sa-l semnam. Am plecat relativ usor si fara sa platesc. Cum? N-am mai lucrat pur si simplu. Pentru putin peste minimul pe economie nu merita sa lycrezi 12 ore pe zi. Asa ca mai bine e sa stai acasa si sa astepti sa renunte ei la tine si la bani :P

Raspunde

• Sindicate

Trimis de Proletarul la 30 Octombrie 2008 21:09:09

Fratilor avem nevoie de sindicate in sectorul particular. Iar asta trebuie stabilita prin lege, pentru ca patronii nu vor dori niciodata.

face careva ceva?

Trimis de gigi la 30 Octombrie 2008 12:49:11

vi se pare normal sa lucrezi i jur de 12 ore pe zi si daca nu atingi un target sa primesti 2 mil de lei? sigur cada, romania e tara tuturor posibilitatilor

Raspunde

Genpact

Trimis de Gica Contra la 30 Octombrie 2008 11:28:58

Dragilor, daca sunteti atat de buni de ce va angajati acolo (ca sa nu spun ca e o dovada de infantilism sa nu citesti ce semnezi!). Atunci cand plecati in tari straine nu va ganditi ca cineva plateste avionul, cazarea si trainer-ul care se ocupa de voi? Sunteti intr-o tara libera, cititi ce semnati si nu semnati daca nu sunteti de acord! In plus, puteti pleca oricand, achitandu-va datoriile (fie ele si in rate cum spunea cineva!). Inainte de toate insa, nu uitati ca recesiunea bate la usa si vremurile bune cand se gasea de lucru la tot pasul sunt .... istorie!
Nu am lucrat niciodata la Genpact insa mi se pare mie ca unii oameni fara experienta uita ca e nevoie si de sacrificii ca sa inveti ceva!

Raspunde

• pentru "gica contra"

Trimis de oana la 30 Octombrie 2008 12:13:40

Eu am citit atat ce am semnat cat si legea - poate ar fi bine sa te gandesti la ce iti ofera acel training, si in plus nu este training ci FORMARE PROFESIONALA, datoria angajatorului cf. legii. Si nu am cerut eu sa ma duc in strainatate ci ei au decis ca trebuie. Multi dintre colegi nu vroiau deloc sa calatoreasca, dar nu au gasit alt job si au lasat copiii singuri acasa 2 3 luni.

• pentru contra gica

Trimis de Duras la 30 Octombrie 2008 15:22:25

De multe ori angajatorul iti da posibilitatea sa alegi intre semnezi, sau esti dat afara. Mentalitate comunisto-sclavagista...deh...niste tarani in functii de conducere. Vremurile bune se vor intoarce...si inca repede. Sa vezi atunci ce conditii or sa puna angajatii.

• Un altfel de punct de vedere

Trimis de Gica Contra /Pentru la 30 Octombrie 2008 16:42:58

Oana: Dreptatea e undeva la mijloc! Intodeauna! Daca ai citit cu atentie contractul trebuie sa te gandesti bine daca vrei sau nu vrei sa faci lucrul respectiv. Nimeni nu te poate obliga, iar "presiuni" sau "amenintari" nu pot fi facute daca tu nu vrei job-ul respectiv. Imi permit si un sfat: Fa intotdeauna numai ce iti face placere, astfel nu vei simti presiunea! Pentru Duras: Cred ca gresesti. Daca ai studia un pic ce se intampla in toate tarile civilizate ai sa vezi ca exista un echilibru intre cererea si oferta de munca. Si aici includem atat atitudinea angajatului (care ar trebui sa fie si un pic recunoscatoare!) dar si a angajatorului care ar trebui sa isi respecte mai mult angajatii. Din pacate in RO sistemul care se aplica este: "Eu ma fac ca muncesc si ei se fac ca ma platesc/respecta" si pana nu se trece la o alta mentalitate nu o sa putem progresa.

• Pentru Gica Contra Becalifer

Trimis de Fost angajat genpact la 30 Octombrie 2008 17:24:45

Cred ca lucrati pentru o firma martiana care are filiala pe planeta Pamant in tara tuturor posibilitatilor-Romania. Am o intrebare pentru dumneavoastra:" Cum se numeste pomul care face ciori?"

• contra-opinie

Trimis de Undisclosed la 30 Octombrie 2008 18:14:53

Ce spui tu este o aberatie, cine doreste sa gaseasca de munca, va gasi; probabil esti un indoctrinat al genpactului, care nu a fost in stare sa gaseasca ceva mai bun, sau poate pentru a 'linge sezutul' cuiva din firma te-ai incumetat sa scrii toate acestea, nici o batranica de 100 ani nu te poate crede. Intr-adevar de oameni ca tine are nevoie aceasta firma!

• E recesiune

Trimis de olteanca la 5 Noiembrie 2008 10:52:01

Fratilor , abia am plecat de la Genpact. Sunt joburi o groaza, dar tot la companii de teapa lor, multinationale cu indieni . Nu sunt rasista , sa nu ma intelegeti gresit, dar au alta cultura si mentalitate, nu inteleg nevoile noastre, si aspiratiile noastre. Nu se merita. De asemeni imi e greu sa aleg un job, iar angajatorii nu se prea inghesuie sa ma cheme la interviu, tocmai pentru ca am lucrat in Genpact. Oricum ma voi gandi serios sa imi gasesc ceva chiar si temporar si asta pentru ca am credite la banci si trebuie sa le platesc.

• tot Genpact

Trimis de sclavu' exemplar la 21 Noiembrie 2008 17:49:23

Sunt total de acord ca cine semneaza un contract trebuie sa il citeasca si sa i se supuna ulterior, dar... Si eu sunt angajata a Genpact, si eu (ca mult prea multi altii) am inghitit galusca. Ce pot spune in apararea mea este ca in momentul in care am semnat vestitul act aditional eram proaspat angajata si am crezut ca prin "Vrei face un training la sediul clientului unde vei invata aia... si ailalta... si aia... si pe deasupra tu ai noroc ca vei fi invatata si sa lucrezi cu..." chiar se intelege un training serios care imi va folosi in viitor. M-am gandit ca indiferent cat va fi de rau la intoarcere o sa pot strange din dinti 18 luni in ideea ca dupa aceea o sa pot prezenta un CV mult mai atragator. Din nefericire pt mine nu a fost deloc asa si in 6 saptamani de training nu am invatat decat mici bucati de programe si 2,3 tranzactii in SAP (oricum nici 5% din cat mi se promisese). Mai vreau sa adaug un singur lucru in ceea ce priveste remarca ta referitoare la costurile trainingului: SUNT ACOPERITE IN TOTALITATE de catre CLIENT (baietii din Genpact sunt destul de destepti si s-au acoperit). Genpactul trebuie sa plateasca doar daca persoana formata initial pleaca fara a face transferul de cunostinte catre inlocuitor si trebuie sa mai trimita inca o data pe cineva la client. In concluzie: nu au voie sa iti ceara bani pentru niste cheltuieli pe care nu ei le-au suportat. Eu plec de la ei la sfarsitul lunii si amenintarile de genul "te dam in judecata si iti luam bunuri din casa" nu ma sperie pt ca pana acum au renuntat la toate procesele pe care le-au inceput impotriva fostilor angajati.

Abuzuri ale patronilor

Trimis de Acidutzu la 30 Octombrie 2008 09:50:41

Am lucrat la o firma farmaceutica si am avut un salar frumusel cateva luni atat pe cartea de munca cat si in mana. Dupa ce am refuzat diminuarea salariului pe cartea de munca la valoarea celui minim pe economie, urmand ca diferenta sa o primesc la negru, angajatorul m-a trecut cateva luni la rand cu concediu fara plata cate 10 zile pe luna diminuand astfel salariul realizat pe hartie desi eu nu am stiut ABSOLUT nimic despre aceasta si am primit tot timpul aceeasi suma de bani ca salar.

Raspunde

Abuzurile patronilor

Trimis de Proletarul la 29 Octombrie 2008 21:55:44

Aceste lucruri se intimpla datorita faptului ca patronii sunt mai organizati (parlamentul este o adunatura de patroni, guvernul la fel, ziarele si televiziunile sunt controlate de ei).
Noi, cei din clasa muncitoare nu avem nici un drept. Trebuie sa ne organizam, sa avem sindicate puternice (si in sectorul particular). Urmeaza alegerile: intrebati-i pe candidati cum vor rezolva ei problema sindicatelor in sectorul particular, abuzurile angajatorilor, indexarea salariilor, etc. si decideti in cunostinta de cauza pe cine alegeti.
Cautati sa semnati contractul de munca (si anexele, inclusiv job description) cu un avocat specializat in dreptul muncii linga dvs.
Eu asa am procedat la ultimul loc de munca chiar daca angajatorii n-au fost prea fericiti (ei venisera cu un contract gata pregatit de juristii firmei, dar vezi Doamne eu n-aveam voie sa vin cu un avocat).
Patronii (mai ales romani) sunt niste banditi si DUSMANI DE CLASA!!

Raspunde

• nu numai patronii romani ci si cei straini sunt ho

Trimis de olteanca la 5 Noiembrie 2008 10:57:49

Nu numai cei romani, ci si cei străini. Stiu ca aici e forţă ieftina de munca. Astia suntem, ne vindem ieftine pe niste vise desarte. Ne aburesc la interviuri si apoi ne distrug toate visurile. Sa ne ajute guvernul? :)) Ma îndoiesc, nu iau nici o spaga din asta. aţi uitat in ce tara trăiţi? Legat de sindicate, in sectorul privat nu exista, poate doar un fel de reprezentatii angajatilor care oricum au doar un rol simbolic .

IT

Trimis de john la 29 Octombrie 2008 21:42:59

Si in IT sunt firme care fac la fel. SiemensVDO, acum Continental, este una din firmele care aplica cu brio aceasta metoda...rusinicaaaa

Raspunde

reclamati,reclamati,reclamati

Trimis de cristian la 29 Octombrie 2008 21:42:51

nu uitati ca sunteti in romania ,patria voastra si ca intotdeauna legea e de partea angajatului .
deci concluzia este --faceti reclamatie la itm ,la un inspector cu numar de inregistrare, dupa termenul legal reclamati inspectorul , eventual daca e posibil si pe seful lui , oriunde e posibil si legal , oriunde cu nr de inregistrare . o sa le iasa pe nas ...
p.s.trebuie tinuti in priza

Raspunde

• Promisiuni

Trimis de Fost angajat genpact la 29 Octombrie 2008 22:01:20

Ceea ce este mai trist este faptul ca se minte de se rupe, se promite pana in stele si apoi te trezesti plafonat si dezamagit pentru faptul ca ai muncit o buna perioada de timp si vezi ca nu se adeveresc promisiunile facute de managerii tai, realitatea fiind cu totul alta. Crearea unei imagini neadevarate de catre management cum poate fi sanctionata? intrebarea asemanatoare cu urmatoarea intrebare: "Cum se numeste copacul care face ciori?" :D

• reclmatia mea la ITM

Trimis de olteanca la 5 Noiembrie 2008 11:00:26

Am trimis un mail la ITM. Raspunsul vine in maxim 30 zile. Gluma buna :)) Si apropo , la telefon erau atat de scarbiti , ii deranjam din treaba . :)) Asta ca sa imi aduc aminte unde am sunat. Gluma buna si cu statul roman, si cu structurile :))

Nu numai la privaţi..

Trimis de Radu la 29 Octombrie 2008 17:17:17

Nu doar la firme sunt cazuri din astea. Şi la bugetari e de multe ori la fel. Sunt unii directori care sun mai rău ca unii patroni.
Şi în învăţământ şi în sănătate, etc. şi chiar şi în cultură (în multe teatre de exepmlu) sunt multe situaţii în care se abuzează de angajaţi. Şi de multe depăşind orice limită legală sau de bun simţ.
Vai de capul lor.
Din păcate mulţi angajaţi sunt victimele propriei ignoranţe, pentru că nu ştiu ce drepturi au şi se lasă călcaţi în picioare de tot felul de specimene cu funcţie.

Raspunde

act aditional

Trimis de CMR Genpact la 29 Octombrie 2008 16:39:58

Salutare!
Si eu sunt un fost angajat Genpact aflat in aceeasi situatie cu colegii mei legata de acel act aditional la contractul de munca. Eu chiar am primit o notificare de la un avocat care de fapt era o persoana din Genpact sa ma prezint la sediul firmei pt o rezolvare amiabila a conflictului(tb sa le restitui 1600E). La fel si eu am ramas doar 1 an in firma si apoi am plecat. Am fost acolo cu un avocat si pana acum nu m-au dat in judecata. Din cate am observat ei vor sa le cam platesti imi tot zicea tipa ca pot sa platesc si in rate timp de 1 an daca e. Eu i am zis ca nu sunt de acord si acum sa vad ce fac. Oricum sunt hotarat sa merg cu ei pana n panzele albe intrucat eu cred ca acel act aditional nu corespunde prevederilor din codul muncii.
Bafta!

Raspunde

exploatare

Trimis de becaly la 29 Octombrie 2008 14:59:14

Asa este din pacate in multe firme.....metehne balkanice.....din pacate nici oamenii nu protesteaza si nu prea ai cateodata unde, dar si in marile firme multinationale(stiu bine ce vorbesc), se practica pupincurismul ca principiu de afirmare si promovare, ca sa nu mai vorbim de exploatare......are dreptate "cineva", tot mai bine e afara...

Raspunde

abuz?

Trimis de coli la 29 Octombrie 2008 14:27:07

După,5-6 ani într-o firmă am promovat pe alt post, dar din lipsă de personal lucram si ce făceam înainte.Adică bun la toate, ţineam locul la colegi.adică 3 în 1.Lucru care m-a obosit şi mi-am dat demisia.

Raspunde

• eu eram de toate

Trimis de olteanca la 5 Noiembrie 2008 11:05:10

Stiu ce inseamna sa fii la plic. Am fost tot ce vrei tu, HR SDL, Ops manager, Trainer, angajat. Mi-a plecat juma din echipa , deci ştiu ce înseamnă. Asta pana m-a luat salvarea, si mi-au dat degetul din mijloc drept apreciere. Ca sa nu mai zic, ca mi-au cautat motive ca sa ma faca sa plec. Si am plecat, am prea multa demnitate. Ce e acum acolo dupa plecarea mea? E un mare haos. si inca un lucru, au ei o zicala orice om e de inlocuit. NU SI EU.

un gand

Trimis de cineva la 29 Octombrie 2008 14:09:17

in afara nu esti conditionat sa stai in firma trilioane de ani, in contul unui training...ci din contra, firma te instruieste ca sa fii si motivat, sa dai randament mai mare, etc, si se vad rezultate. iar entry level la ei inseamna proaspat absolvent, nu cum e la noi ca la entry level trebie sa ai 2 facultati la activ, vreo 4 mastere, vreo 6 doctorate (ca sa poti acoperi toata plaja de domenii), si trilioane de ani de experienta, nu in campul muncii ci in domeniul pe care aplici...asta-i eterna si fascinanta romanie...

Raspunde

mi-e rusine ca-s roman...

Trimis de eu la 29 Octombrie 2008 14:04:33

pt autorii articolului...nu mai dati vina pe studenti/absolventi ca e vina lor, vina este impartita (ce-i drept, unii nu citesc ce semneaza)...dar, managerii, ajunsi pe post din motive deloc evidente, isi bat joc pur si simplu de oameni (nu toti, dar majoritatea)..si cum nimeni nu-i verifica, chestiile astea o sa se mai intample...iar cand trec vreo x anid e la absolvire si vezi k nu te angajeaza nimeni de frica sa nu le iei postul daca esti prea bun, accepti orice, ca nu intereseaza pe nimeni ce competente ai, sau altele, ci de ce ai stat acasa...eu am avut treaba cu o alta firma "de prestigiu"..cu care desi am semnat contract cu ei (pe care l-am si citit inainte de a-l semna), stateam in permanenta peste program (in mod miraculos, sefa mea pe care mai mult nu o vedeai prin firma, prietenii stiu de ce, descoperea undeva cu 5 min inainte de terminarea programului ca ar mai fi ceva de lucru, fara sa te plateasca in plus, normal!!!), iar cand am refuzat sa vin intr-un weekend (la 7 seara) au inceput problemele...ca "nu-mi place ce fac/nu-mi dau interesul" si alte texte pana la discreditare, deh sa vada si colegii ca nu fac nimic bun...si cand am cerut explicatii, sa vad si eu daca vrea sa-mi creeze conditiile necesare sa plec, sau poate o fi vreun test ceva pe care tre' sal trec, sau pur si simplu asta e valoarea firmei, sefa mea a adoptat o atitudine de mahala...credeti ca daca merg la un organism abilitat acum, le inchide firma vreo 2-3 ani? in afara daca cumva ai sfidat drepturile angajatului 2 ani ii platesti salariul integral fara sa vina omul la firma, asta ca si amenda...la noi ce se intampla?!?!

Raspunde

pe la spate....

Trimis de Tot Genpact la 29 Octombrie 2008 11:54:59

Promovarile se fac pe ascuns la Genpact....
sustin si ce au comentat ceilalti pana acum.

Raspunde

• Promovari/ mai bine zois autopromovari

Trimis de olteanca la 5 Noiembrie 2008 11:09:42

In general se fac o data pe an, pe la inceput. Dar se mai fac si autopromovari. Cazul tuturor celor de la HR. S-au facut europeni :)) Iar noi, mulţimea cand ne cerem marirea, mai ales ca producem , ni se zambeste in fata si ni se da cu flit. Da chiar pe banii mei si pe munca mea , hai da-o bai, in p.....a mea , cum zicea cantecul :))

Promisiuni

Trimis de Fost angajat genpact la 29 Octombrie 2008 11:37:07

Si eu am lucrat in Genpact si pe baza minciunilor manageriale am semnat un angajament pentru un training oferit in cadrul firmei. Angajamentul era sa stau in firma un an jumate pentru ca se va implementa un proiect in care voi fi inclus. Am semnat angajamentul, am facut trainingul si surpriza, proiectul nu a mai fost implementat si eu am ramas cu angajament semnat :D. Cand am vazut ca lucrurile nu se duc in directia fireasca am asteptat o perioada de cateva luni si apoi mi-am dat demisia. Am returnat jumatate din costul trainingului si surpriza: nici in ziua de astazi nu am lichidarea facuta. Managerul HR ma "amana" din iunie anul acesta tanand cont ca am plecat din firma in perioada martie a.c. Recunosc faptul ca in primele doua luni dupa semnarea demisiei nu am avut nici eu timp sa ma ocup de respectiva lichidare. Aceste probleme survin dupa o perioada de aproape doi ani lucrati in Genpact.

Raspunde

• proiectul esuat

Trimis de adio_trainer la 29 Octombrie 2008 12:23:44

Pentru a participa la un proiect deosebit, am semnat un angajament pentru un training oferit in cadrul firmei. Imi aduc aminte ca trainer-ul era o domnisoara din straIndezia. Dupa ce a terminat training-ul cu noi si-a dat demisia. Cam asa a inceput marele proiect esuat. Iar la prima conferinta telefonica(cu tam-tam, casti, chestii trestii socoteli) cu beneficiarii proiectului, clientul ne-a anuntat scurt ca de noi nu are nevoie. :( Ce sa mai zic ...

• a

Trimis de cip07 la 29 Octombrie 2008 14:58:15

Adreseaza-te la ITM, daca nu devin receptivi, in instanta. Vei castiga!

Nu au dreptul sa-ti ceara banii

Trimis de oana la 29 Octombrie 2008 11:30:02

Am lucrat in Genpact si eu prea mult timp (2 ani). Stiu sigur ca banii pe asa-zisul training sunt refacturati la clienti. Nu au niciun drept sa ii ceara daca nu ii pot justifica, prin facturi si prin dovada ca ii vor returna clientului. Astept dovada ca i au dat un euro oricarui client din banii platiti de colegii care au plecat. In plus legislatia Romaniei vorbeste de pregatire profesionala ca OBLIGATIA anagajtorului, iar trainingurile sunt cateva care sunt recunoscute de lege si care ofera dreptul angajatorului sa te retina intr-un job. Nu poti inventa un training in-house si spune ca vrei sa ceri bani pe el cat nu face. In trainingul meu de excel ii invatam noi de ce nu le iese un vlookup. Penibil.

Raspunde

• Bine ca am scapat de ei

Trimis de Iarasi Genpact la 29 Octombrie 2008 16:56:32

Doar cateva cuvinte am de zis: fugiti cand auziti de Genpact! Minciuna, pupinc***** si incompetenta. Cat despre actul aditional, desi am consultat diverse persoane si intitutii abilitate, nu am primit un raspuns f clar. Insa noi stim ca facturile de cazare au fost platite direct de client, pt avion si diurna s-a facut decont de cheltuieli. cat despre training, acea chestie nu poate fi numita training. Asa ca, Genpact, mai scuteste-ne!

• mereu genpact... porcarie

Trimis de im la 29 Octombrie 2008 18:17:44

hello ! si eu am lucrat la genpact mai bine de un an. nici nu vreau sa-mi amintesc. dar sa vb putin despre training si celebrul act aditional. in primul rand, ni s-a spus ca cele 18 luni se scurg de la data intoarcerii in tara dupa training, asta in conditiile in care, la momentul in care am fost noi plecati, sediul nu era gata si am fost obligati sa ramanem 2 saptamani in plus fara voia noastra. deci ne tineau "cu japca" si noi mai si plateam. cat despre actul aditional, in primul rand au facut unul pe care ni l-au bagat sub nas sa-l semnam repede, repede. deci asta cu angajatii ignoranti e vrajeala. il luam acasa sa-l studiez, sa ma consult cu cineva, dar ni s-a cerut sa semnam toti, repede, in 5 min. spre norocul nostru actul a fost prost facut, si-au dat seama si dupa un timp ne-au cerut sa semnam un alt act aditional pe care eu nu l-am mai semnat din urmatoarele motive: nu avea nr. si data. cu alte cuvinte eu semnam si ei imi calculau 18 luni de cand aveau ei chef. in consecinta am scapat de ei fara sa platesc nimic, fara amenintari etc. poate ca-si si doreau sa scape de mine, eu fiind mai "recalcitranta" asa... adica nu prea mi se observa "zambetul din voce". cam asta. in concluzie... fugiti, fugiti, fugiti. mult noroc !

• mi-a placut!!!!!!!

Trimis de je la 30 Octombrie 2008 11:21:41

foarte tare comentariul!!!!

Editoriale
Cartea lui Bercea Mondialu’
Domnu’ Mondialu’, nu-mi împrumutaţi şi mie cartea aceea a lu’ matale? Aş ...
DusteRomania
De vreo trei ani ştim că Dacia pregăteşte lansarea unui SUV, de mai bine de un an că se va ...
Transparenţă fiscală prin «salariul complet»
Salariaţii trebuie să ştie că aproape jumătate din valoarea muncii lor nu ajunge la ei ...
Obişnuinţa de a nu vedea copacii
Pentru că suntem originali, noi românii nu vedem milioanele de mici dezastre de lângă ...
ziare