Schimbarea vine după ce Regele Salman a anunţat, în 27 septembrie, că femeile din Arabia Saudită vor primi autorizaţia să conducă autovehicule, din iunie 2018. Cei mai afectaţi de pe urma acestui anunţ vor fi cei aproximativ 800.000 de şoferi străini care erau angajaţi în Arabia Saudită pentru a conduce femeile. 

Decizia a creat o nouă piaţă de câteva milioane de potenţiali cumpărători de maşini, foarte bogaţi. 

Printre companiile care folosesc Twitter pentru reclamele lor adresate femeilor din Arabia Saudită se află Volkswagen, Ford, Nissan, Chevrolet şi Cadillac. 

Companiile care înregistrează cele mai semnificative vânzări în această țară sunt Toyota şi Hyundai, ale căror SUV-uri sunt extrem de populare. 

Arabia Saudită are aproximativ 29 de milioane de locuitori, iar, datorită veniturilor din petrol în această ţară, sunt multe persoane foarte bogate. 

În cadrul unui ambiţios plan de reforme economice şi sociale la orizontul anilor 2030, pentru a limita dependenţa sa de petrol, Riadul pare să relaxeze unele restricţii impuse femeilor şi încearcă prudent să promoveze forme de divertisment, în pofida opoziţiei ultraconservatorilor, într-o ţară unde jumătate din populaţie are sub 25 de ani. 

AGERPRES