Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Apropierea iernii obligă șoferii să schimbe anvelopele. Iată ce trebuie să știe aceștia

Autor: | | 3 Comentarii

Scăderea temperaturilor aduce valuri de mașini la atelierele service sau vulcanizări. Puțini șoferi știu însă care este diferența dintre cauciucurile de iarnă și cele de vară, de ce o anvelopă este mai scumpă decât alta și, mai ales, cât de importantă este utilizarea unor pneuri fără uzură.

Odată ce temperaturile exterioare coboară, chiar şi temporar, sub şapte grade Celsius, utilizarea anvelpelor de iarnă este nu doar indicată, ci chiar obligatorie. Șoferii conştiincioşi s-au repezit deja la ateliere service sau vulcanizări pentru a repune maşina pe roţile corespunzătoare anotimpului. Asta dacă nu cumva au ales să îşi echipeze vehiculul cu anvelope tip „all season” caz în care au scăpat de corvoada schimbului de pneuri. Este demn însă de menţionat că niciodată o anvelopă pentru toate anotimpurile nu va fi la fel de perfomantă ca una „de vară” în anotimpul cald sau ca una „de iarnă” în cel rece. Mai exact, cauciucurile „all season” reprezintă cel mai bun compromis între cele două tipuri de pneuri de bază şi soluţia mai ieftină dar mai puţin sigură.

Circa 5 milioane de anvelope pe an

Piaţa anvelopelor din România creşte de un an la altul odată cu parcul auto şi cu nivelul de conştientizare al şoferilor care par să fi înţeles, în mare parte, cât de importante sunt pneurile în situaţii limită. Conform statisticilor, în fiecare an sunt comercializate la noi între 4 şi 5 milioane de anvelope, mai puţin de 10% dintre acestea fiind second-hand. Pe măsură ce posesorii de automobile înţeleg că singura legătură dintre un vehicul şi asfalt este reprezentată de anvelope şi că performanţele acestora din urmă pot face diferenţa între un drum fără probleme şi unul cu final neplăcut sau chiar tragic, procentul de pneuri uzate din totalul pieţei scade.

Stratificare în funcţie de preţ şi performanţe

Ca şi în cazul autoturismelor, modelele de anvelope se împart în mai multe categorii, iar diferenţele dintre acestea, pe lângă marcă sau companie producătoare, sunt generate de preţ şi performaneţe. O primă diferenţiere este făcută de anotimpul de utilizare. Astfel, anvelopele pot fi de vară, de iarnă sau „all season”. De cele mai mute ori anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară pentru că, în cazul primelor, este utilizat un compus mai scump, îmbogăţit cu dioxid de siliciu pentru a păstra proprietăţile cauciucului la temeraturi mai mici de 7 grade Celsius. De asemenea, la pneurile de iarnă banda de rulare este mai adâncă, are un volum mai mare de canale şi de lamele în „pata de contact” pentru a asigura performanţe dinamice mai bune pe zăpadă şi gheaţă (tracţiune, frânare, manevrabilitate, etc)..

 

O altă clasificare, mai puţin cunoscută de clienţi, este cea după preţ şi performanţe. Astfel, pe lângă indici de sarcină, viteză sau alte performanţe care nu apar pe vreun marcaj anume, fiecare dintre marile grupuri producătoare de anvelope împarte produsele sale în trei categorii: premium, mediu şi de buget. În cazul Bridgestone, de exemplu, mărca de top poartă acelaşi nume, în timp ce în segmentul mediu se încadrează Firestone, iar în cel „de buget” intră Dayton şi Seiberling. La Goodyear, aceeaşi separaţie începe cu mărcile Goodyear şi Dunlop, contină în zona medie cu Fulda şi se încheie în zona cu preţuri mici cu Sava şi Debica. Segmentări similare există şi în cazul grupurilor Michelin, Continental sau Pirelli, iar preţurile diferite rezultă din calitatea materialelor utilizate, costurile de cercetare şi tehnologia folosită. În cazul anvelopelor premium sunt utilizate astfel cele mai noi şi costisitoare tehnologii şi materiale, iar numărul de teste pe diferite suprafeţe şi la temperaturi extreme este cel mai mare.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro