La polul opus, diminuări ale rezultatelor economice estimează 11,97% dintre IMM-uri, potrivit datelor 'Cartei Albe a IMM-urilor – ediţia 2015'.

Performanţe economice mult mai bune decât cele obţinute anul trecut sunt aşteptate în 2015 de 1,31% dintre IMM-uri, iar 5,33% dintre acestea cred că rezultatele vor fi mult mai slabe.

'Proporţiile întreprinderilor cu rezultate net superioare sunt mai crescute în rândul unităţilor economice cu vârsta sub cinci ani (2,31%), în vreme ce procentajele organizaţiilor în care se anticipează performanţe identice sunt mai ridicate în cadrul companiilor din intervalul de vârstă 10-15 ani (61,33%). Performanţe mult mai slabe sunt anticipate într-o proporţie mai mare în rândul firmelor care au între 10 şi 15 ani vechime (6,22%)", se menţionează în documentul citat.

În ceea ce priveşte forma juridică, societăţile pe acţiuni prezintă cea mai semnificativă pondere în cadrul organizaţiilor cu performanţe estimate mult mai bune (4%) şi mai bune (32%). Entităţile din categoria societăţilor cu răspundere limitată se evidenţiază prin cea mai ridicată pondere în cadrul organizaţiilor cu rezultate aşteptate identice în 2015, faţă de 2014 (57,86%).

În funcţie de domeniul în care activează IMM-urile, firmele din turism apreciază că vor obţine rezultate mult mai bune în anul 2015, faţă de 2014, în timp ce IMM-urile din domeniul transporturilor deţin cel mai mare procentaj (31,82%) în rândul companiilor cu perfomanţe preconizate mai bune.

'IMM-urile în care se anticipează realizări puţin mai slabe sunt mai frecvente în domeniul industriei (13,74%). La nivelul întreprinderilor ce prefigurează performanţe mult mai slabe în 2015, faţă de 2014, unităţile economice din comerţ prezintă cel mai ridicat procentaj (5,90%)', se mai spune în Carta Albă.

'Carta Albă a IMM-urilor din România – ediţia 2015' a fost lansată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi reprezintă, conform realizatorilor, cea mai cuprinzătoare şi aprofundată analiză a situaţiei IMM-urilor din România, a fenomenului antreprenorial, dar şi a performanţelor şi problematicii IMM-urilor. AGERPRES