BMW X5 va fi construit, asemenea predecesorilor săi,  la uzina companiei din Spartanburg, în SUA. Lansarea pe piaţă la nivel global va fi în luna noiembrie 2018, inclusiv în România.

O serie de sisteme de şasiu care îşi fac debutul la un model BMW X – precum suspensia pneumatică pe ambele punţi, direcţia activă integral şi pachetul Off-Road – îmbunătăţesc versatilitatea, calităţile dinamice şi nivelul de confort ale automobilului. Lansarea noului BMW X5 marchează şi prezentarea celei mai bogate game de sisteme de asistenţă şi siguranţă acitivă cu Driving Assistant Professional şi Parking Assistant Plus. Sunt prezentate o serie de premiere mondiale absolute aşa cum este Reversing Assistant, sistem ce asigură deplasarea cu spatele în spaţii înguste complet independent, Emergency Stop Assistant, care opreşte automobilul în condiţii de siguranţă dacă intervine o urgenţă medicală sau BMW Digital Key, care permite accesul automobilului prin intermediul unui Smart Phone.

 În plus, noul BMW X5 marchează debutul BMW Live Cockpit Professional (disponibil standard) şi a celei de-a 7-a generaţii a sistemului iDrive care vine cu un nivel fără precedent de personalizare şi o ergonomie fără egal.

Un ampatament mai lung cu 42 de milimetri decât al predecesorului (acum 2.975 mm), o creştere cu 36 de milimetri a lungimii automobilului (la 4.922 mm), un plus de 66 mm în lăţime (acum 2.004 milimetri) şi o creştere cu 19 mm în înălţime (la 1.745 milimetri) oferă noului BMW X5 atât o apariţie impunătoare, cât şi un spaţiu interior generos. Cea mai vizibilă particularitate a părţii frontale este grila BMW dublă, acum semnificativ mai mare şi cu contur dintr-o singură bucată. Noul BMW X5 este echipat standard cu faruri LED, în timp ce BMW Laserlight cu faruri LED adaptive poate fi comandat ca opţiune.

 

Noul BMW X5 marchează şi o nouă direcţie de design la interior pentru modelele mărcii care pune accent pe zone de control şi comandă grupate funcţional (de exemplu pentru controlul climei) care asigură un plus de claritate şi ergonomie, premiţând utilizatorului să se orienteze şi să acceseze rapid funcţiile automobilului. Alte particularităţi noi concepute să maximizeze starea de confort de la bordul BMW X5 includ scaune multifuncţionale, suporturi de pahare răcite/încălzite, acoperiş panoramic din sticlă Sky Lounge, lumini ambientale dinamice, sistem de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround (va fi disponibil din decembrie 2018), sistem de entertainment pentru scaunele spate Professional cu monitor touchscreen de 10,2 ţoli (25,91 cm; disponibil din decembrie 2018) şi aplicaţii din sticlă pentru anumite butoane la interior.

Rabatarea spătarului banchetei în raport 40:20:40 măreşte capacitatea portbagajului de la 645 de litri la un maxim de 1.860 de litri. Un al treilea rând de scaune pentru doi pasageri suplimentari poate fi comandat opţional (va fi disponibil din decembrie 2018). De asemenea, noul BMW X5 are hayon în două secţiuni pentru uşurinţă la încărcare. Dacă este comandată opţiunea Comfort Access, ambele secţiuni pot fi deschise/închise automat şi hands-free. Suspensia pneumatică pe două punţi, de asemenea opţională, permite coborârea pragului cu 40mm. O altă permieră absoultă – husa despărţitoare a portbagajului se pliază şi apoi coboară electric în podeaua portbagajului (disponibilă din decembrie 2018).

Noul BMW X5 va fi disponibil de la lansare cu o varietate de motorizări care cuprinde un propulsor V8 şi trei motoare cu şase cilindri dispuşi în linie. Toate vor fi combinate ci transmisie Steptronic cu opt trepte, care oferă eficienţă şi dinamică a schimbării optimizate, şi îndeplinesc standardul de emisii EU6d-TEMP. Noul BMW X5 xDrive40i este propulsat de un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă o putere maximă de 250 kW/340 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm. O motorizare benzină V8 este disponibilă acum pentru statele unite, urmând ca M50i xDrive să îşi facă debutul în Europa anul viitor.

Patru turbocompresoare permit motorului diesel cu şase cilindri dispuşi în linie din echiparea noului BMW X5 M50d să producă o putere maximă de 294 kW/400 CP, în timp ce cuplul maxim de 760 Nm (oferit între 2000 şi 3000 rpm) înseamnă că modelul BMW M Performance livrează perfromanţe fără egal în segment. Acceleraţia 0-100 km/h este realizată în acest caz în numai 5.2 secunde. Şi BMW X5 xDrive30d este echipat cu motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, în acest caz dezvoltând o putere maximă de 195 kW/265 CP şi un cuplu maxim de 620 Nm.

 

Noua generaţie BMW xDrive asigură un plus de tracţiune, agilitate şi stablitate direcţională. Cea mai nouă generaţie a BMW xDrive este capabilă acum să împartă cuplul între roţile faţă şi cele spate cu şi mai mare eficienţă în funcţie de situaţie. De asemenea, noul sistem xDrive oferă un reglaj orientat spre puntea spate pentru acele ocazii în care conducătorul adoptă un stil de condus foarte dinamic. Diferenţialul blocant cu control electronic pentru puntea spate (disponibil în combinaţie cu linia de echipare M Sport sau pachetul Off-Road) asigură un plus de agilitate şi aderenţă în viraje.

Modelul SAV este echipat standard cu Dynamic Damper Control (amorizoare cu răspuns reglabil prin butonul Driving Experince Control), în timp ce suspensia M adaptivă Professional cu stabilizare antiruliu activă şi direcţia integral activă (care îşi face debutul la un model BMW X) permit caracteristici de condus foarte agile şi dinamice. Suspensia pneumatică pe două punţi are grijă de cei care caută un confort sporit al călătoriei şi permite ca garda automobilului să fie ajustată cu până la 80 de milimetri prin atingerea unui buton sau cu ajutorul BMW Display Key. Pentru deplasări off-road garda la sol poate fi ridicată în două trepte cu până la 40 mm. În modul sport sau la viteze de peste 138 km/h, garda la sol coboară cu 20 mm. Pentru a facilita încărcarea automobilului, garda la sol poate coborâ cu 40 mm faţă de nivelul normal.

În plus, clienţii pot comanda acum pachetul Off-Road – o altă dotare disponibilă în premieră pentru un model BMW X. În acest caz, un buton separat oferă conducătorului posibilitatea de a alege unul dintre cele patru moduri de condus, permiţându-i să activeze setarea ideală pentru garda la sol a automobilului, sistemul xDrive, reacţia acceleraţiei şi controlul transmisiei, dar şi intervenţiile de corecţie ale sistemului DSC în pregătirea condusului pe nisip, pietre, macadam sau zăpadă.

 

Noul BMW X5 vine acum acum cu o gamă fără precedent de invoaţii în ceea ce priveşte sistemele de asistenţă şi siguranţă activă. Printre acestea se numără tempomatul activ cu funcţie Stop & Go, cu asistent de direcţie şi menţinere a benzii, sistemele de avertizare la schimbarea benzii şi la părăsirea benzii, asistent de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune laterală şi asistent de evitare prin schimbarea benzii, avertizare la trafic transversal, la intersecţii şi de sens unic. Asistentul de parcare preia manevrele de accelerare şi frânare, precum şi de direcţie. Iar o altă funcţie nouă este Emergency Stop Assistant, care opreşte automobilul în condiţii de siguranţă dacă intervine o urgenţă medicală.

O altă premieră absolută este Reversing Assistant. Acest sistem preia direcţia pentru a manevra automobilul de-a lungul unui traseu negociat recent spre înainte. Sistemul face ca mersul înapoi pe o distanţă de până la 80 de metri să fie ceva foarte confortabil la bordul noului BMW X5.

Noul concept de afişare şi control BMW Operating System 7.0 – care îşi face debutul la cea mai recentă generaţie BMW X5 – se concentrează pe un plus de ergonomie şi funcţionalitate. Cu prezentarea şi structura clară, la care se adaugă ferestre personalizate (cu 2, 3 sau 4 casete cu conţinut configruabil), sistemul oferă conducătorilor informaţiile potrivite la momentul oportun. În utilizarea sa standard care stă la baza sistemului BMW Live Cockpit Professional, cuprinde un panou de instrumente şi Control Display (ambele cu diagonala de 12,3 ţoli/31,24 cm). Acestea îşi prezintă informaţiile complet digital şi într-un design clar şi modern. Interacţiunea multimodală permite conducătorului să utilizeze butoanele de pe volan, controlerul iDrive cu funcţie touch, afişajul touchscreen, controlul vocal sau controlul BMW prin gesturi, după cum preferă. De asemenea dezvoltat suplimentar, BMW Head-Up Display oferă o suprafaţă de proiecţie mai mare (măsoară acum 17,78 cm × 8,89 cm), precum şi conţinut nou afişat şi grafică optimizată.

Asistentul personal de mobilitate BMW Connected este la îndemână pentru a oferi conectivitate între automobil şi dispozitivele digitale. De asemenea, noul BMW X5 este primul model al mărcii care poate fi deblocat de BMW Digital Key prin intermediul unui smartphone compatibil.

Prin BMW Digital Key, automobilul poate fi descuiat sau încuiat prin funcţia NFC a telefonului mobil. Motorul este pornit prin aşezarea telefonului în zona de Wireless Charging. Prin aplicaţia BMW Connected, propiretarul automobilului poate oferi BMW Digital Key la până la alte 5 persoane, pentru un nivel de flexibilitate fără precedent.