CITEŞTE ŞI

HR

Antrenorul care aduce profit companiilor, o meserie nouă în România

Autor: |

Meseria de coach (cel care antrenează o companie sau o persoană să aibă succes) îşi are rădăcina în sport. În România, managerii din multinaţioanle au venit cu antrenorii (coachii) lor din afară. Însă, în ultimii ani, au început să se dezvolte şi coachi la nivel local. Rodica Obancea este unul dintre ei. A trecut de la angajat într-o multinaţională la antreprenor într-un domeniu mai puţin explorat la nivel local.

În urmă cu aproape patru ani, Rodica Obancea a decis că este momentul să facă o schimbare în viaţa profesională: a renunţat la funcţia de manager într-o corporaţie şi a început să investească în propriul business. ”Când eram angajată, la rândul meu am cunoscut un coach, am lucrat cu el. Atunci mi-am dat seama că drumul meu este altul. Aşa am ajuns să urmez o şcoală de coaching, să-mi supervizez practica şi să deschid un business în zona aceasta”, îşi aminteşte ea. Decizia a luat-o la finele lui 2007, când a fondat Succes Coaching. Trei ani mai târziu, odată cu atragerea clienţilor din zona de ”mari companii”, a început să aibă profit. Acum, Rodica Obancea este Executive & Team Coach, cu o competenţă de coaching certificată de International Coach Federation. Ca o paranteză, un coach începător încasează în jur de 20.000 euro pe an, în timp ce un profesionist poate să ajungă la 200.000 - 500.000 euro anual, în funcţie de reputaţia pe care o are. 2011, mai bun decât 2010 Obancea spune despre 2011 că a fost mai bun decât anul trecut, când era foarte multă panică în piaţă, iar multinaţionalele şi-au tăiat bugetul pentru dezvoltarea angajaţilor. Printre proiectele pe care le dezvoltă acum se află şi unul cu Lafarge, pe care îl are client de mai mulţi ani, dar şi un proiect important cu Adobe România. ”Și din industria farmaceutică am avut mulţi clienţi. Deşi proiectele de anul trecut au fost mai mici şi mai puţine, totuşi, anul acesta, din primăvară, am semnat câteva proiecte mari”, detaliază ea. De altfel, din momentul în care a intrat în antreprenoriat, Obancea a avut nevoie de doi ani să se aşeze pe piaţă, timp în care a lucrat cu organizaţii mai mici, cu persoane care îşi doreau să devină performante. ”Clientul poate fi o întreagă organizaţie, o singură echipă dintr-o organizaţie sau un manager. Clientul are două scopuri, în general: fie dezvoltarea afacerii, fie rezolvarea unor probleme, acestea sunt zonele în care, de obicei, un coach poate interveni”, explică ea. În context, anul acesta a dezvoltat un program care urmăreşte munca în echipă, unde au fost invitaţi atât antreprenori, cât şi manageri din diferite companii. Mai exact, programul s-a desfăşurat pe şase luni, în care opt persoane, fără să se cunoască înainte şi având competenţe diferite, au lucrat împreună cu scopul de deveni mai performante ca şi lideri. Pentru acest program, fiecare participant a plătit 200 euro lunar (în fiecare lună fiind organizate câte două sesiuni). Un alt exemplu pe care îl dă Obancea este al unei firme româneşti care urmărea să scadă costurile operaţionale şi să rentabilizeze activitatea în producţie. În calitate de antrenor, aceasta trebuia să asiste la şedinţele operaţionale, fără să intervină. ”Trei sferturi din şedinţele lor atenţia era îndreptată către modalităţile prin care să economisească, să-şi monitorizeze mai atent costurile, de unde să mai taie. Nici cel puţin câteva minute nu erau dedicate pe cum să-şi crească vânzările, cum să-şi recupereze mai repede banii de la clienţi. Toată energia lor era concentrată pe cum să-şi scadă costurile”, detaliază Rodica Obancea. Care a fost rezultatul în urma programului? Energia managementului s-a mutat într-o direcţie mai productivă, pe cum să-şi crească încasările, capacitatea de vânzare.   Pentru 2012, Obancea a semnat deja două contracte. Cum va fi anul viitor pentru acest nou domeniu de business? Există semnale că piaţa locală de training, unde este inclus şi coachingul, evaluată la câteva milioane de euro, va continua să crească odată cu reorientarea companiilor către programele pentru dezvoltarea angajaţilor. Rămâne de văzut, însă, care vor fi sumele alocate în această direcţie.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii