"De abia a demarat acţiunea de Black Friday, continuă şi în perioada următoare, şi avem câteva sute de reclamaţii, dar vom da un comunicat de presă şi vă vom ţine la curent cu demersurile noastre în ideea instrumentării acestor reclamaţii", a spus Pandelică. 

Potrivit acestuia, în perioada Sărbătorilor de iarnă, când există o anumită dinamică a vânzărilor şi posibile promoţii, controalele ANPC se vor intensifica, astfel încât să nu existe practici comerciale înşelătoare. 

Perioada de reduceri Black Friday a demarat vineri, 17 noiembrie, iar, potrivit datelor centralizate de PayU, până la ora 17:00 a acelei zile se realizaseră un număr de 125.000 de tranzacţii online în valoare de 90,3 milioane de lei, coşul mediu de cumpărături fiind de 722 lei. 

Peste 35% din totalul tranzacţiilor au fost realizate prin intermediul cardurilor în rate. 

Principalele categorii de produse cumpărate au fost IT&C (90%), fashion (7%), eTail (home&deco, produse cosmetice, produse alimentare, vinuri, jucării) – 3% din totalul cumpărăturilor. 

Cea mai mare tranzacţie înregistrată în România în platforma PayU a fost de 36.371 lei, pentru bijuterii, fiind urmată de una de 30.000 de lei pentru televizoare şi de 27.293 lei pentru electrocasnice. 

Numărul ţărilor de unde au fost efectuate tranzacţii a ajuns la 51, iar principalele ţări din care au venit tranzacţiile sunt România (97%), Franţa şi Portugalia. Minutul de aur a rămas la 7:03 şi 7:04 – 922 de tranzacţii/minut. 

Reprezentanţii furnizorului de servicii de plată online estimau recent o valoare totală a tranzacţiilor online de 175 de milioane de lei, în creştere cu 55% faţă de anul anterior. 

Conform prognozelor de piaţă, 30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online, iar plata cu cardurile de rate vor reprezenta peste 40% din total, echivalentul a 50 de milioane de lei, comparativ cu un procentaj de 33% consemnat în 2016. 

AGERPRES