Astfel, studiul care examinează comportamentul angajaţilor arată că bărbaţii care tind să fie certăreţi la serviciu câştigă în medie cu 18% mai mult decât cei amabili, diferenţa fiind de doar 5% în cazul femeilor. Potrivit profesorului Beth Livingstone de la Universitatea Cornell, co-autor al studiului „Problema o reprezintă faptul că managerii nu-şi dau seama deseori că de fapt ei răsplătesc dezagreabilul. Angajaţii simpatici sunt trataţi prost”.
Studiul conţine date adunate vreme de 20 de ani şi a fost realizat pe peste 10.000 de subiecţi, angajaţi în diverse domenii, cărora li se adaugă şi 460 de studenţi cărora li s-a cerut să facă descrieri a persoanelor pe care le-ar angaja dacă ar fi manageri. Între concluziile principale se numără aceea că amabilitatea nu aduce succesul profesional şi că o persoană foarte amabilă are şanse mai mici să primească o slujbă bună.