CITEŞTE ŞI

Femei de succes

Ana Goicea, între amintirile din copilărie și rolul de manager

Autor: |

Ana Goicea nu îşi poate imagina viaţa fără călătorii. Încă de mică, pe când călătorea cu părinţii, a cunoscut locuri la care, chiar şi astăzi, unii adulţi doar visează. Treptat, în universul ei au intrat destinaţii de toate tipurile, aranjate frumos pentru toate categoriile de turişti. Acum, la 29 de ani, este manager Cocktail Holidays şi dezvoltă acest business împreună cu familia. Într-un dialog cu revista Capital, Ana Goicea povesteşte despre experienţele care au impresionat-o şi despre ce ar trebui să ştii ca să poţi vinde o vacanţă scumpă.

Capital: Care a fost prima „vacanţă de lux“ în care aţi fost şi ce amintiri v-au rămas până astăzi?

Ana Goicea: Depinde cum definim luxul, la ce ne raportăm. În clasele mici, a fost prima dată când am stat într-un resort de 5 stele în insula Creta, în perioada sărbătorilor de Paşte. Acest resort avea multe restaurante, printre care şi o tavernă grecească în care se cânta muzică live, ceea ce m-a impresionat foarte tare. În plus, avea piscine mari în incintă şi dispunea de loc de joacă şi divertisment pentru copii. În faţa camerei noastre, dintr-un bungalow alb din piatră, construit în stil cretan, aveam o minunată grădiniţă cu lămâi. Pot spune că a fost un lux nemaipomenit pentru mine, mai ales că am ajuns acolo cu avionul - printre primele mele zboruri cu avionul, împreună cu părinţii şi sora mea. Dacă mă uit astăzi în sistemul de rezervări, acest hotel încă există şi se încadrează undeva la un buget mediu printre hotelurile de 5 stele din insula Creta. De aceea spuneam că depinde la ce ne raportăm când definim luxul.

Capital: Puteţi apropia această experienţă de o alta pe care aţi trăit-o relativ recent?
Ana Goicea: Da, sunt o persoană norocoasă. Acum trei ani, am avut şansa să ajung într-un hotel cum n-aş fi putut visa vreodată. Am primit o invitaţie să vizitez şi să învăţ mai multe despre staţiunea de schi care deţine cele mai multe hoteluri de 5 stele, de lux, din lume. Este vorba despre staţiunea din Alpii francezi - Courchevel. Din momentul în care am pus piciorul pe teritoriul francez, am simţit că o să urmeze o vacanţă deosebită şi, mai ales, diferită faţă de tot ceea ce trăisem până în acel moment. Ţin minte la fel de bine şi acum recepţia privată pentru fiecare client care se caza în acest hotel, precum şi modul în care personalul punea accent pe fiecare individ în parte. Am fost condusă în camera de hotel, unde mi s-a explicat cum funcţionează fiecare gadget din cameră şi tot ceea ce aş putea face în hotelul respectiv. Designul era creat special pentru acest hotel şi în concordanţă cu natura şi cu staţiunea în care a fost construit. Cred că şi celui mai exigent client i se vor depăşi aşteptările. Luxul chiar trebuie definit în raport cu un anume reper.

Capital: Dacă ar fi să faceţi un top al vacanţelor pe care le recomandaţi, cum ar arăta?
Ana Goicea: Turiştii ar trebui să facă mai multe excursii locale, să se bucure cât mai mult de tot ceea ce întâlnesc într-o destinaţie şi să fie cât mai relaxaţi din momentul în care pornesc la drum. Recomand Portugalia deoarece are nişte plaje minunate cu nisip fin, mâncare proaspătă şi bună, iar portughezii sunt oameni plini de viaţă, care ştiu să se distreze şi să îşi prezinte propria ţară. Anul acesta, în premieră, există şi un zbor direct către Algarve, pe coasta sudică a Portugaliei. Cei care doresc să vadă peisaje minunate la Marea Mediterană, există, tot în premieră, un zbor direct către Croaţia, la Split sau către Muntenegru, la Tivat. Aici, turiştii pot face plajă şi foarte multe excursii. În Muntenegru pot vizita portul oraş Kotor şi singurul fiord din sudul Europei.

Capital: Sunt vacanţele de lux greu de promovat?
Ana Goicea: Este clar că trebuie să ai o anumită experienţă şi să ştii să faci o consiliere adecvată. În timp ce o vacanţă foarte ieftină se vinde de la sine, mai ales prin faptul că are un preţ foarte scăzut, în cazul vacanţelor de lux se schimbă sistemul. Aici, consilierul trebuie să fie sigur pe el, să fie foarte bine informat asupra tuturor detaliilor şi noilor tendinţe în domeniu. Cele mai căutate vacanţe de acest gen sunt destinaţiile exotice din oceanul Indian sau Caraibe, Emiratele Arabe Unite, dar şi cele din Grecia, Turcia, Spania, Italia, Franţa şi Portugalia. Ca şi tip de produse, sunt căutate hotelurile de lux care fac parte din lanţuri de tip „Leading Hotels of the World“ sau „Relais & Château“, hoteluri tip boutique, poziţionate direct pe plajă sau pe pârtie sau aproape de punctele turistice.

Capital: Care este cea mai scumpă vacanţă vândută, anul acesta, de Cocktail Holidays?
Ana Goicea: O vacanţă în Turcia, contractată în regim „early booking“ pentru perioada de vară, în valoare de aproximativ 8.000 de euro. De altfel, la Târgul de Turism (n.red. - organizat în februarie), destinaţiile cele mai căutate au fost, pe lângă Turcia şi Grecia, circuitele în Germania, Polonia, Muntenegru, Croaţia şi Albania, pentru care s-au şi făcut rezervări şi chiar plăţi în agenţie.

Scurt CV, Ana Goicea

Împreună cu sora ei Maria formează echipa care ţine Cocktail Holidays în ritm cu ultimele tendinţe;
În 2010, a absolvit un master cu dublă diplomă în „Management în Turism“ şi „Petrecerea Timpului Liber“ la Viena, în parteneriat cu Universitatea din Madrid;
Face voluntariat la YFU România de 12 ani;
De 5 ani de zile organizează cununii religioase şi civile în Grecia.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.