Agenţia niponă pentru Protecţia Consumatorilor a stabilit această sancţiune pentru companie după ce a ajuns la concluzia că a încălcat legea prin comercializarea acestor modele anunţând o eficienţă energetică mai bună decât în realitate, a explicat instituţia într-un comunicat. 

Condorm Agerpres, compania a recunoscut, în aprilie anul trecut, că a falsificat sistematic datele de consum la patru dintre modelele sale de autovehicule cu o capacitate mai mică de 660 centimetri cubi, printre care două comercializate de Nissan Motor, şi, ulterior, a recunoscut ca erau mai multe modele afectate. 

Datele falsificate, care apăreau în cataloagele distribuite concesionarilor Mitsubishi şi Nissan, dar şi în campaniile publicitare, indicau un consum cu 5-15% mai mic faţă de cel real. 

În acest fel, au fost comercializate în Japonia peste 625.000 de mini vehicule, un model de autoturism foarte popular în ţara asiatică datorită consumului scăzut şi dimensiunilor reduse. 

Agenţia niponă pentru Protecţia Consumatorilor a cerut, de asemenea, Mitsubishi Motors şi Nissan Motor să ia măsuri pentru a evita repetarea unor astfel de falsificări. 

În urma scandalului şi a problemelor economice pe care acesta le-a generat, Nissan a achiziţionat, în octombrie 2016, un procent de 34% din acţiunile Mitsubishi, cu scopul de a recupera încrederea consumatorilor şi a recupera rentabilitatea economică.