La începutul lunii mai, acţionarii Alitalia au votat în unanimitate plasarea companiei sub administrare specială.

Conform legislaţiei italiene, Guvernul va trebui să furnizeze fonduri pentru a menţine operaţiunile şi va numi supervizori care să redreseze compania sau să ceară lichidarea ei. Administratorii vor prelua afacerea şi vor prezenta o nouă strategie care ar putea include vânzarea de active, reducerea operaţiunilor şi a numărului de locuri de muncă. Strategia ar urmări să facă viabilă compania în următorii doi ani. 

Firmele interesate pot depune oferte pentru întreaga companie aeriană sau doar pentru operaţiunile aeriene sau cele de la sol, a anunţat Alitalia. Totuşi, Guvernul italian preferă o ofertă completă de vânzare, susţine agenţia de presă Ansa. 

Termenul limită pentru depunerea ofertelor non-angajante a expirat la sfârşitul lunii iulie. 

Ryanair a depus o ofertă non-angajantă pentru Alitalia, a anunţat săptămâna trecută Neil Sorahan, directorul financiar al celei mai mari companii aeriene din Europa după numărul de pasageri. 

Alitalia, care are 12.500 de angajaţi, nu a mai înregistrat profit după 2002. Compania a fost privatizată în 2008, după un sprijin financiar generos din partea statului, iar din 2014 compania aeriană Etihad din Abu-Dhabi a devenit cel mai mare acţionar, cu un pachet de 49%, fără a reuşi însă să o readucă pe profit. 

În iunie, directorul general al companiei irlandeze, Michael O'Leary, afirma că Ryanair va căuta să obţină o participaţie majoritară în Alitalia dacă va decide să investească. 

Recent, compania aeriană franco-olandeză Air France-KLM a anunţat că nu va interveni pentru a salva Alitalia, directorul general al companiei apreciind că experienţele trecute cu operatorul italian îi descurajează pe franco-olandezi să mai investească în Italia. 

În 2008, Air France-KLM a renunţat la intenţia de a prelua Alitalia, după ce discuţiile cu sindicatele companiei italiene au eşuat. În mai, Alitalia a intrat în insolvenţă pentru a doua oară în mai puţin de un deceniu, după ce angajaţii au respins un plan de restructurare. 

"Nu cred că experienţele din trecut ale KLM sau Air France în relaţia lor cu Alitalia le încurajează să repete experienţa unei prezenţe directe în Italia, mai ales având în vedere faptul că locul ocupat de compania italiană pe piaţa Italia şi Europa s-a redus semnificativ, iar noi ne putem majora cota de piaţă în Italia de pe hub-rile noastre de la CDG (Paris) şi Schiphol (Amsterdam)", a declarat şeful Air France-KLM, Jean-Marc Janaillac. 

AGERPRES