În primele şase minute de la debut, vânzările aproape s-au dublat, la 19,1 miliarde de yuani, depăşind întreaga Zi a Celibatarilor din 2012. Analiştii se aşteaptă ca în următoarele şase zile livratorii şi roboţii să expedieze aproximativ 1,5 miliarde de pachete. 

Până la sfârşitul zilei vânzările ar putea depăşi nivelul record de anul trecut, de 17,7 miliarde de dolari. 

Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, a raportat că 93% din achiziţiile de vineri au fost efectuate prin intermediul telefoanelor mobile. 

''Acesta este un eveniment important pentru China şi pentru economia ţării. De Ziua Celibatarilor, shoppingul este un sport, este distracţie'', a afirmat Joseph Tsai, cofondator şi vicepreşedinte al Alibaba. 

Acesta a adăugat că vânzările online ale firmei vor creşte semnificativ datorită majorării veniturile disponibile ale celor peste 300 de milioane de consumatori chinezi din clasa de mijloc. 

China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică combinată la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.

AGERPRES