Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Retail

Alianța care-l transformă pe Carrefour în lider pe piaţa franceză

Autor: | | 0 Comentarii

Retailerul francez Carrefour a încheiat o alianţă pe cinci ani cu lanţul de magazine Systeme-U prin care va deveni cel mai mare cumpărător de pe piaţa internă, potrivit Reuters.

Miercuri, companiile au anunţat că discută să negocieze în comun achiziţiile cu principalii lor furnizori de produse alimentare şi nealimentare, un parteneriat care va pune pe primul plan producătorii agricoli francezi.

Este cea mai recentă alianţă din industria supermarketurilor din Franţa, afectată de intrarea gigantului american Amazon, în 2017.

În ianuarie, Carrefour anunţa reducerea costurilor şi a numărului de angajaţi, precum şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pentru a concura cu Amazon.

Luna aceasta, retailerii francezi Casino şi Auchan au anunţat că negociază formarea unui parteneriat privind achiziţiile de produse alimentare şi nealimentare, pe fondul intensificării concurenţei în Franţa.

Analiştii se aşteptau ca Systeme U să intre în această alianţă.

Dacă Systeme U s-ar fi alăturat alianţei, atunci Casino ar fi fost cel mai mare cumpărător (din Franţa). Acest avantaj competitiv revine acum Carrefour, susţine analistul Bruno Monteyne, de la Bernstein.

Miercuri dimineaţă, titlurile Carrefour afişau o scădere de 0,30% la bursa de la Paris.

Conform datelor companiei Kantar, retailul francez este dominat de lanţurile de magazine Leclerc (cu o cotă de piaţă de 21%), Carrefour (20,7%) şi Systeme-U (10,2%).

Carrefour şi Systeme-U au precizat că vor să ofere fermierilor francezi o plată corectă pentru produsele lor.

Şi preşedintele Emmanuel Macron s-a angajat să-i sprijine pe fermierii francezi şi a promis investiţii în agricultură în valoare de cinci miliarde de euro precum şi un preţ minim pentru ca fermierii să nu vândă în pierdere.

Carrefour, prezent şi pe piaţa din România, a înregistrat în 2017 pierderi nete de 531 de milioane de euro, în principal ca urmare a unor deprecieri de active în valoare de 1,3 miliarde de euro.

În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri Carrefour, 218 supermarketuri (203 magazine Market şi 15 magazine aExpress Orange), 42 de magazine de proximitate Express, zece magazine de proximitate Contact, un magazin de comerţ online. (Sursa: Agerpres)

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.