”Aș vrea să trec prin câteva linii de acțiune pe care Ministerul le are. Și este esențial ca aceste linii sa ajungă la destinație. Aș începe cu Legea Prevenirii. Cred că majoritattea agenților sunt oameni buni, însă cadrul în care ei acționează este unul care îi împinge să fie mai puțin prietenoși”, a punctat oficialul.

Vorbește despre Legea care aduce la masă doi dintre jucatorii cei mai importanți ai mediului de afaceri: antreprenorul și autoritatea fiscală. Iar Legea aceasta presupune ca la 12 luni de la promulgare să aibă o sursă unică de infornmare, un site, unde să existe toate CAEN-urile, toate informațiile despre bune practici ale echipelor de control. 

”Vom găsi pe Pilonoul 2 al acestei legi și informații despre bune practici. E esențial să ducă spre o conclucrare, fiindcă așa vom avea costuri mai mici pentru autoritățile de control”, a adăugat Petrescu. 

În ceea ce privește ajutoarele de stat, oficialul a pus că a fost introdus un memorandum pentru a califica și industrii din zona celor creative, inclusiv industria cinematografică, cu atât maimult cu cât țările vecine sunt mult mai dezvoltate din acest punt de vedere.  

În altă ordine de idei, este important să se refacă toată rețeaua de atașați comerciali. ”Pe 10 iulie, dăm startul unor evenimente sub egida săptămâna diplomației economice, cu atașati comerciali ai României din zonele de concentrare economică. Vreau să aduc împreună tot ce înseamnă rețeaua de atașați comerciali, diplomația economică. Avem tendința să evaluăm guverne, activități ministeriale după nivelul investițiilor străine, dar cred că trebuie să ne concentrăm și pe nivelul investițiilor românești în afară. Între 2005 și 2015, erau 62 de filiale în străinătate, cu o cifră de afaceri, cumulată, de doar 700 milioane de euro. Foarte puțin”, a mai declarat Petrescu. 

Potrivit acestuia, companiile românești trebuie să se uite mai îndrăzneț în străinătate, să facă achiziții de pachete la companii de utilități de exemplu.  

 

(știre în curs de actualizare)