SE INTAMPLA ACUM!

Companii

Agricola vrea să investească 9 milioane de euro pentru modernizarea unor ferme

Autor: Maria Ionescu | joi, 04 februarie 2016 | 0 Comentarii

În acest an, bugetul de investiţii la nivelul Grupului Agricola este de aproximativ 9 milioane de euro şi vizează modernizarea unor ferme aflate foarte aproape de oraşul Bacău, modernizare a unor noi hale în complexul Brad, se arată într-un comunicat de presă transmis de Agricola.

”Pentru 2016 ne propunem să ducem mai departe cele două produse etalon ale companiei: Salamul de Sibiu şi Puiul Fericit. Anticipez că vom menţine trendul de creştere, per ansamblu, cu o rată estimată la 5% faţă de 2015, dar cel mai probabil vom depăşi acest procent. În acest an, bugetul de investiţii la nivelul Grupului este de aproximativ 9 milioane de euro şi vizează modernizarea unor ferme aflate foarte aproape de oraşul Bacău, modernizare a unor noi hale în complexul Brad, unde am dezvoltat produsul Puiul Fericit. Aşteptăm creşterea cererii din piaţă pentru a demara acest proiect, este posibil ca acest lucru să se întâmple spre sfârşitul anului. Odată finalizat proiectul, vom avea o majorare de 25-30% a capacităţii de producţie pentru Puiul Fericit. La fabrica de salamuri crud-uscate am demarat deja din 2015 o investiţie de circa 3,5 milioane de euro în majorarea capacităţii de producţie, după ce în anul anterior am transformat o parte din fabrica de mezeluri fiert-afumate în fabrică de produse crud-uscate”, a declarat preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.  

Vânzările la carnea de pasăre au crescut cu 5%, iar cele de salamuri crud-uscate cu 30% în 2015

Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău au totalizat în volum, în 2015, 38.425 tone, cu 5% mai mult faţă de anul precedent (36.604 tone) şi cu aproape 4,5% în valoare, în condiţiile unei uşoare diminuări a preţului mediu (-0,69%). Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2015 este de aproximativ 365,956 mil lei, faţă de 353,665 milioane lei în 2014.

„Performanţa economică a companiei a fost, în anul 2015, rezultatul unei execuţii foarte bune în operaţional, iar revenirea preţurilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat la rândul său. Toate acestea, în condiţiile unei diminuări a preţului mediu cu câteva procente pe piaţa cărnii de pasăre, a influenţat în primul rând de scăderea preţului la carnea de porc. Vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut faţă de anul precedent şi datorită campaniei noastre integrate de comunicare, Mese de poveste, campanie pe care o vom continua în acest an şi care debutează în 8 februarie. Rezultatele se înscriu în strategia noastră de creştere şi diferenţiere. De exemplu, în 2008 noi produceam 16.000 de tone de carne, anul trecut am ajuns la volume totale de 38.000 de tone şi avem planuri pentru acest an de a depăşi pragul de 40.000 de tone. Un alt rezultat notabil este că în 2015 am dublat producţia de Pui Fericit”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola.

Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2015 o cifră totală de afaceri de 655,593 mil. lei, cu 6% mai mare decât cea înregistrată anul precedent (616,626 mil. lei). Și la celelalte categorii de produse compania a înregistrat creşteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), cifra de afaceri a fost de 114,104 mil. lei, cu 22,5% mai mare decât în 2014, în condiţiile în care această piaţă a continuat să se contracte.

„Ne consolidăm poziţia de lideri de piaţă în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul Agricola este, în acest moment, lider pe segmentul de crude uscate din România, cu o evoluţie de la 7,1% cotă de piaţă valorică în 2009 la 20,8% în 2015 şi lider detaşat pentru cel mai cunoscut produs premium din România: Salamul de Sibiu (evoluţie de la 24,9% cotă valorică în 2009 la 51,8% cotă valorică în 2015, din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piaţa internă). Anul trecut am vândut cu 39% mai mult Salam de Sibiu decât în anul 2014”, a declarat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacău ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, si-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% în categorie. Astfel, în 2015, faţă de anul precedent, vânzările companiei Europrod de semipreparate şi produse ready meal au crescut cu 11% în valoare, în condiţiile unei creşteri a volumelor comercializate de 5,6%. „Și în această categorie ne-am remarcat în special prin lansarea produselor Nuggets si Strips din piept de pui fără E-uri”, a precizat preşedintele Agricola.

În 2015, Agricola a exportat 13% din producţia de carne de pui obţinută din fermele proprii, în principal în zona euro: Marea Britanie, Franţa, Austria, Germania, Italia, Malta, dar şi extracomunitar, în Macedonia şi Kosovo. De asemenea, 23% din producţia de semipreparate de la Europrod a plecat în ţări precum Franţa, Danemarca, Marea Britanie, Malta. La salamurile crud-uscate produse la Salbac exporturile în 2015 au totalizat 8%, iar la salamurile fiert-afumate au însumat 19.6%, principalele pieţe de desfacere fiind Spania, Italia, Marea Britanie, Austria, Franta şi Grecia.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.