Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Adevăratul motiv pentru care chinezii au renunțat la AUTOSTRADA Comarnic-Brașov

Autor: | | 40 Comentarii

Cea mai mare companie de construcții din China, care la începutul anului s-a înscris în cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, s-a retras din procesul de selectare, informa capital.ro în urmă cu două săptămâni. Acum vă prezentăm motivele care au dus la această decizie.

China Communications Construction Company Ltd este printre primele 250 cele mai mari companii din lume, având ca obiect de activitate proiectarea şi construcţia de drumuri, tuneluri şi poduri. Compania a executat şi proiectat mai mult de 8.000 de kilometri de austostradă, în China.

Chinezii şi-au arătat interesul de a intra pe piaţa românească de construcţii de autostrăzi încă din toamna anului trecut, atunci când a depus contestaţie la licitaţia organizată pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov. După ce “neregulile” din anunţ au fost clarificate, compania s-a şi înscris în cursă pentru desemnarea constructorului, depunându-şi candidatura de participare până la termenul limită anunţat de CNADNR, februarie 2013. La acea dată, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a primit documente de înscriere din partea companiei chineze mai sus-menţionate şi a încă trei asocieri: Vinci-Strabag-Aktor, Impregilo-Salini şi UMB-Tehnostrade.

Reprezentanţii CNADNR au purtat, în perioada martie-iulie, mai multe discuţii cu cei patru ofertanţi, iar concluzia a fost că trebuie efectuate unele modificări. Capital.ro a scris în urmă cu două săptămâni că toate companiile care au rămas în cursă au dorit să realizeze tuneluri cu lungimi mai mari decât cele menţionate de CNADNR în anunţul de licitaţie, ceea ce înseamnă şi costuri mai mari pentru execuţia lucrărilor.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, ne-a declarat atunci că dacă în studiu de fezabilitate se mergea pe varianta construirii a nu mai puţin de 18 de tuneluri, cu o lungime totală de 2,89 de kilometri, în urma negocierilor cu ofertanţii s-a ajuns la următoarea soluţie: pentru a evita trecerea autostrăzii prin mijlocul oraşului Buşteni, am decis să mergem pe varianta cu tunel. Vor fi trei tuneluri cu o lungime totală de 10 kilometri pe fiecare sens, tunel la Sinaia, altul la Buşteni şi încă unul la Predeal, iar acest nou traseu scade timpul de parcurgere a autostrăzii cu 12-15 minute. “Compromisul” a fost ca toţi ofertanţii să mărească viteza de proiectare a autostrăzii. “Dacă iniţial viteza de proiectare era de 80 km/h, în urma discuţiilor purtate am mărit viteza de proiectare la 100 km/h”, ne-a declarat Neaga, precizând că viteza de proiectare nu înseamnă viteza de rulare.

De ce s-au retras chinezii

În urmă cu două săptămâni, capital.ro scria că chinezii s-au retras din cursa pentru desemnarea constructorului autostrăzii Comarnic-Braşov.  Până la difuzarea acestei ştiri, compania nu ne-a transmis un punct de vedere oficial referitor la motivele care au condus la această decizie, însă surse din cadrul Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ne-au explicat că chinezii au avut pretenţii care nu puteau fi acceptate. Printre acestea se regăsesc utilizarea exclusiv de materiale de construcţii fabricate în China, pentru care au solicitat anularea taxelor de import, forţă de muncă doar din China. Altfel spus chinezii doreau să facă o autostradă în România, dar “fabricată în China”- dacă se poate spune aşa.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2017

CNAIR a încheiat toate contractele pentru deszăpezire

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2017

Un tren al firmei Unicom Tranzit a deraiat

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro