"Faţă de peste 300.000 de maşini second hand înmatriculate în România, din import, în anul 2016, estimăm o cifră de cel puţin 500.000 de maşini second hand, din import, anul acesta. Pe piaţa de maşini noi deja se înregistrează diminuări la anumite modele care sunt puternic concurate de maşinile second hand din import, cu vechime de peste opt ani, care sunt la două-trei mii de euro.  Deci piaţa de autovehicule noi din România, care a fost la 130.000 de maşini anul trecut, nu cred că va depăşi 100.000 anul acesta", a declarat Sicoe în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată în localitatea argeşeană Bascov. 

În opinia sa, o reechilibrare a pieţei s-ar putea face prin susţinerea achiziţiei de automobile noi şi adoptarea unor măsuri de descurajare a importurilor de maşini uzate. 

"Noi am participat, împreună cu producătorii şi importatorii, la reuniunile grupului de lucru organizat de Ministerul Mediului şi Administraţia Fondului de Mediu, am făcut propuneri în consecinţă atât pentru promovarea rapidă, operativă a programului de stimulare a maşinilor noi, cât şi pentru lansarea unor măsuri de tehnice, fiscale, pentru diminuarea – că nu putem să stopăm – importurilor de maşini de ocazie", a precizat preşedintele ACAROM. 

El a subliniat, totodată, că importul de automobile uzate nu aduce niciun fel de beneficiu financiar statului român. 

"Calcul financiar estimativ, pentru o maşină nouă din import care se înmatriculează în România, statul încasează circa 3.000 de euro, reprezentând TVA şi impozit pe profit. Pentru o maşină nouă produsă în România , statul încasează la buget 3.500 de euro. Pentru o maşină second hand adusă pe persoană fizică, statul încasează la buget zero euro", a explicat Gabriel Sicoe. 

Adunarea generală anuală a ACAROM, desfăşurată miercuri la Bascov, în judeţul Argeş, l-a validat pe Gabriel Sicoe, anterior vicepreşedinte, în funcţia de preşedinte – director general, rămasă vacantă după decesul fondatorului asociaţiei, Constantin Stroe.

AGERPRES