CNIPMMR a realizat, în perioada 10-15 aprilie, o consultare care a vizat digitalizarea administraţiei publice. Astfel, 91,42% dintre cei chestionaţi consideră că reducerea sau chiar eliminarea contactului direct, de la ghişeu, între funcţionar şi contribuabil, va reduce foarte mult şi posibilitatea de mită. Operaţiunile online urmate de ghişeul electronic asistat sunt soluţiile preferate de întreprinzători pentru reducerea timpului alocat în relaţia cu administraţia publică.

”Pornind de la situaţia că mai puţin de 20 din cele 280 de declaraţii existente la ANAF se pot depune online, cerem implementarea la nivel naţional a unui sistem simplificat de înregistrare a declaraţiilor şi plăţilor care să asigure reducerea la minim a timpului necesar pentru completarea formularelor de către contribuabili”, au precizat reprezentanţii CNIPMMR, citați de Agerpres.

CNIPMMR a propus Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism să găsească soluţii în sensul rezolvării problemelor generate de deţinerea semnăturii electronice, generalizarea operaţiunilor online, scutirea sau plafonarea comisioanelor bancare, comasarea şi simplificarea celor 280 de declaraţii existente la ANAF.