"Cei care au o părere proastă nu au un profil diferit faţă de cei care au o părere bună. Suportul pentru combaterea evaziunii fiscale este unul puternic, justificat în termeni morali, corect faţă de cei care plătesc datoriile, dar şi pragmatici – creşterea încasărilor la bugetul de stat, iar dorinţa ca acţiunile ANAF să se extindă e larg răspândită (toate peste 85%). Formulat în termeni juridici, toţi sunt de acord ca indiferent de mărimea firmei, toţi ar trebui să respecte legea", potrivit studiului.

Datele studiului mai arată că o părere mai rezervată o au muncitorii, ardelenii, intelectualii, dar şi cei care nu votează de obicei (şi care nu au în general încredere în instituţii).

"Pe eşantionul total, tinerii erau mai pro-ANAF decât ceilalţi, însă contează mult şi opinia politică. De exemplu, votanţii de stânga sunt în general pro-ANAF, dar cei sub 45 de ani sunt mai puţin pro (37% faţă de 48%). Votanţii de dreapta sunt majoritatea ambivalenţi, ei iau în considerare şi efectele asupra micilor întreprinzători. Printre votanţii de dreapta, efectul vârstei este inversat: tinerii de dreapta puternic pro-ANAF (42% pro şi doar 14% anti) în timp ce cei trecuţi de 45 de ani sunt mai mult anti-ANAF", mai arată arată studiul realizat de CSCI.

SURSA: Agerpres