Potrivit cercetării, 74% dintre respondenți foloseau, în 2015, rețelele sociale pentru promovarea companiei, iar reprezentanții acestora au declarat că plănuiesc să le utilizeze în continuare, procent în creștere, de la 58% în 2014. În același timp, 13% dintre cei chestionați spun că nu utilizează social media pentru promovare, dar plănuiesc să apeleze la acest mijloc în perioada următoare (procent în scădere de la 28%, în 2014).

Rezultatele studiului EY România arată, totodată, că platforma preferată în România, anul trecut, a rămas Facebook cu 92%, în coborâre cu doar un procent față de anul anterior. La nivel global, Facebook conduce clasamentul celor mai utilizate platforme, cu 93%.

De asemenea, în România o creștere semnificativă, de 14%, înregistrează și LinkedIn, care la nivel global este pe locul 3, cu 71%, devansat de Twitter aflat pe locul 2 cu 79%. În plan local tot o creștere de 8% înregistrează YouTube, față de procentul la nivel internațional, de 55%. În România, a doua cea mai mare rată de creștere o înregistrează Instagram de la 7% la 20% (36% la nivel global).

Din punct de vedere al strategiei unei companii pentru social media, analiza EY România arată că 44% dintre respondenți susțin că au astfel de inițative la nivelul echipei de marketing, iar 21% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii. Numai 2% dintre cei chestionați au spus că au o strategie de promovare pe rețelele de socializare numai la nivelul echipei comerciale, în scădere de la 7%, în 2014. Pe de altă parte, procentul celor care recunosc că nu au încă o strategie cu privire la rețelele de socializare este în creștere de la 27%, în 2014, la 32% anul trecut.

Comunicarea prin social media ocupa, anul trecut, între o oră și 5 ore din timpul săptămânal de lucru al majorității respondenților (58%), în creștere de la 54% în 2014, în timp ce pe segmentul cuprins între 6 și 10 ore se menține ponderea de 20%. La nivel mondial, o treime (33%) dintre companii comunică prin rețelele sociale în medie între o oră și 5 ore pe săptămână, 25% între 6-10 ore/săptămânal, respectiv 12% între 11-20 de ore pe săptămână.

Frecvența de utilizare a rețelelor de socializare a scăzut semnificativ în ultimul an, în condițiile în care numai 36% dintre respondenți au declarat că utilizează social media zilnic, iar 28% o dată la 2-3 zile și 23% săptămânal.

Conform raportului, 46% dintre departamentele de marketing sunt în topul departamentelor care se ocupă de rețelele de socializare și, totuși, 28% dintre cei chestionați spun că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin rețelele de socializare.

Analiza EY România a fost efectuată pe baza unui chestionar cu 28 de întrebări la care a răspuns, în perioada 3 — 20 noiembrie 2015, un număr de 270 de reprezentanți ai unor companii importante prezente pe plan local.