Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Privaţii dau lecţii statului: GFR face profit, CFR strânge datorii

Autor: | | 17 Comentarii

Cu o strategie bine pusă la punct, este aproape imposibil să nu faci profit. Iar rezultatele bune se văd chiar și într-o piață măcinată de criză

Transportatorul feroviar de marfă nu se privatizează anul acesta, CFR Marfă are pierderi, CFR Marfă concediază. În jurul acestor realităţi a încercat să crească în volum operatorul naţional de transport de marfă pe calea ferată, în ultimii ani. La polul opus se află cel mai mare transportator privat de marfă, Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, parte a holdingului Grampet, care anul trecut a avut un profit de 6,4 milioane de euro şi afaceri de aproape 170 de milioane de euro. Într-o piaţă a transportului feroviar estimată de analişti la circa 1,2  miliarde de euro, ca valoare, e mare lucru să fii al doilea mare transportator, după operatorul naţional, şi să-ţi menţii businessul sănătos pe timp de criză. Cum a reuşit Gruia Stoica? În primul rând, Grampet şi-a consolidat afacerea atât pe piaţa locală, cât mai ales în regiune, pe pieţele unde nu a ratat nicio oportunitate de achiziţii, mergând, în paralel, pe două direcţii: transportul de marfă şi construcţia de vagoane. Puţină istorie este mai mult decât edificatoare: după ce a înfiinţat GFR, în anul 2000, Stoica a decis că trebuie să aibă şi propria companie de reparaţii şi întreţinere a vagoanelor. În acelaşi an, omul de afaceri a câştigat licitaţia pentru privatizarea Reva Simeria şi, pe principiul „mai puţine vorbe şi mai multe fapte“ - este unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri români -, a continuat cu achiziţiile, cumpărând şi Remar Paşcani, la care s-a adăugat, mai târziu, o fabrică de modernizări şi producţie de vagoane la Debrecen, în Ungaria. Acum, Gruia Stoica are planuri şi mai mari. „În ultimii 12 ani, pe harta afacerilor noastre am inclus Austria, Germania, Ungaria, Serbia, Muntenegru, Ucraina şi Bulgaria. Mai mult, am legat Marea Nordului cu Marea Neagră, mergând chiar mai departe cu Marea Adriatică şi Marea Mediterană. Pentru anul viitor, mă interesează Cehia şi Slovacia, dar şi o legătură cu porturile din Olanda şi din Grecia“, punctează omul de afaceri. Cu atât mai mult  cu cât îşi doreşte ca portul Constanţa să fie poarta de intrare în comunitatea europeană. În plus, este ştiut deja că Grampet a creat o legătură de predare-primire a mărfurilor cu Turcia, acesta fiind primul pas către relaţia pe coridorul Turcia-Iran-Pakistan. De altfel, Gruia Stoica a trasat foarte clar strategia grupului pe care îl deţine la ceremonia de decernare a titlului de preşedinte al Consiliului România-Kazahstan. Strategie care are în prim-plan Marea Chinei şi coridorul Ucraina-Rusia-Kazahstan.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro