Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Privaţii dau lecţii statului: GFR face profit, CFR strânge datorii

Autor: | | 17 Comentarii

Cu o strategie bine pusă la punct, este aproape imposibil să nu faci profit. Iar rezultatele bune se văd chiar și într-o piață măcinată de criză

Transportatorul feroviar de marfă nu se privatizează anul acesta, CFR Marfă are pierderi, CFR Marfă concediază. În jurul acestor realităţi a încercat să crească în volum operatorul naţional de transport de marfă pe calea ferată, în ultimii ani. La polul opus se află cel mai mare transportator privat de marfă, Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, parte a holdingului Grampet, care anul trecut a avut un profit de 6,4 milioane de euro şi afaceri de aproape 170 de milioane de euro. Într-o piaţă a transportului feroviar estimată de analişti la circa 1,2  miliarde de euro, ca valoare, e mare lucru să fii al doilea mare transportator, după operatorul naţional, şi să-ţi menţii businessul sănătos pe timp de criză. Cum a reuşit Gruia Stoica? În primul rând, Grampet şi-a consolidat afacerea atât pe piaţa locală, cât mai ales în regiune, pe pieţele unde nu a ratat nicio oportunitate de achiziţii, mergând, în paralel, pe două direcţii: transportul de marfă şi construcţia de vagoane. Puţină istorie este mai mult decât edificatoare: după ce a înfiinţat GFR, în anul 2000, Stoica a decis că trebuie să aibă şi propria companie de reparaţii şi întreţinere a vagoanelor. În acelaşi an, omul de afaceri a câştigat licitaţia pentru privatizarea Reva Simeria şi, pe principiul „mai puţine vorbe şi mai multe fapte“ - este unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri români -, a continuat cu achiziţiile, cumpărând şi Remar Paşcani, la care s-a adăugat, mai târziu, o fabrică de modernizări şi producţie de vagoane la Debrecen, în Ungaria. Acum, Gruia Stoica are planuri şi mai mari. „În ultimii 12 ani, pe harta afacerilor noastre am inclus Austria, Germania, Ungaria, Serbia, Muntenegru, Ucraina şi Bulgaria. Mai mult, am legat Marea Nordului cu Marea Neagră, mergând chiar mai departe cu Marea Adriatică şi Marea Mediterană. Pentru anul viitor, mă interesează Cehia şi Slovacia, dar şi o legătură cu porturile din Olanda şi din Grecia“, punctează omul de afaceri. Cu atât mai mult  cu cât îşi doreşte ca portul Constanţa să fie poarta de intrare în comunitatea europeană. În plus, este ştiut deja că Grampet a creat o legătură de predare-primire a mărfurilor cu Turcia, acesta fiind primul pas către relaţia pe coridorul Turcia-Iran-Pakistan. De altfel, Gruia Stoica a trasat foarte clar strategia grupului pe care îl deţine la ceremonia de decernare a titlului de preşedinte al Consiliului România-Kazahstan. Strategie care are în prim-plan Marea Chinei şi coridorul Ucraina-Rusia-Kazahstan.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

26 aprilie 2018

Reparaţii la podul Giurgiu-Ruse

Transporturi si Infrastructura

25 aprilie 2018

O NOUĂ AUTOSTRADĂ în România. Este GATA! VIDEO

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

DE NECREZUT! În 2020 vom avea primii km din autostrada Comarnic-Brașov

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

Ziua Feroviarilor, serbată de 2.000 de sindicalişti prin protest

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

Compania aeriană care tocmai a anulat 25% din zboruri

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.