Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Clasament Top 300

Nişele profitabilităţii din afacerea antreprenorului Dan Şucu

Autor: | | 6 Comentarii

De curând, a închis primul magazin de dimensiuni mari, iar compania arată diferit față de cum era în urmă cu trei-patru ani. Dar chiar și în actualele condiții, Mobexpert rămâne liderul pieței. De unde vin câștigurile?

Criza economică a frânat brusc elanul românilor în ceea ce priveşte achiziţia caselor, iar ca o consecinţă directă, consumul de mobilă s-a redus drastic faţă de anul de referinţă 2008, ultimul de boom economic. Cum reuşesc însă marii retaileri de mobilă şă-şi menţină vânzările? „Faţă de 2011, avem creştere de 40% pe zona de outdoor (mobilier de grădină - n. red.), 58% creştere pe segmentul saltelelor, iar vânzările pe decoraţiuni s-au dublat în 2012“, explică Dan Șucu, proprietarul Mobexpert, noile tendinţe ale pieţei. Aceste nişe pe care antreprenorul le-a găsit sunt alternativa perfectă pentru a contrabalansa scăderea vânzărilor de mobilier folosit pe termen îndelungat. „În ceea ce priveşte segmentul canapelelor, vom vedea roadele abia din toamnă - ne aşteptăm, pentru anul viitor, la o creştere de câteva procente, 15%-20%“, spune Șucu. „Par­tea neaşteptată, anul acesta, a fost că exact magazinele care au pierdut cel mai mult în 2009 (Sibiu, Suceava etc.) au înregistrat creşteri de până la 20% în ultimul an“, completează omul de afaceri. Rezultate pozitive a înregistrat şi divizia „office“ a retailerului, de altfel cea care a fost cel mai uşor de restructurat de la începutul crizei economice, în pofida faptului că schimbările de produse dedicate birourilor au fost drastice nu doar în plan local, ci şi la nivel european. „Am avut o creştere în moneda naţională, iar divizia este stabilă. Nu mi-a dat bătăi de cap“, spune Dan Șucu. Pierderi de două milioane de euro Creşterea pe anumite segmente reprezintă partea plină a paharului. La o cifră de afaceri de 113 milioane de euro în 2011, uşor superioară celei din anul anterior, şi o creştere a businessului de câteva procente în primele luni ale acestui an,  există în bilanţul Mobexpert şi rezultate negative, pe care Dan Șucu şi le asumă. „Magazinul din Berceni a avut pierderi de aproximativ două milioane de euro. Vina mi-o imput în totalitate. A fost o decizie nefericită pe care am luat-o“, explică antreprenorul. Unitatea din Sun Plaza a fost închisă luna aceasta, după doi ani în care a funcţionat fără a ajunge însă la rezultatele scontate, iar perspectivele de îmbunătăţire a rezultatelor financiare nu se întrezăreau. Este, de altfel, primul magazin de dimensiuni mari pe care Șucu l-a închis, însă chiar şi în aceste condiţii continuă investiţiile şi se orientează către alte oportunităţi. Urmează inaugurarea unui magazin cu o suprafaţă de 7.500 de metri pătraţi la Oradea, în urma unei investiţii de circa două milioane de euro. În plan mai era o inaugurare, care pentru moment este în stand-by. Sigur este faptul că următoarele magazine nu vor fi deschise în Bucureşti. „Capitala nu este o prioritate pentru noi acum. Avem patru magazine“, spune acesta. Extinderea în străinătate mai aşteaptă În 2007, Dan Șucu deschidea primul Mobexpert la Sofia. Perspectivele erau promiţătoare, iar criza economică nu se întrezărea. În cinci ani de zile de la acel moment, magazinul din capitala Bulgariei a rămas singurul pe care Șucu îl are în afara graniţelor ţării.  „În străinătate, extinderea înseamnă o cheltuială importantă, iar asta se face doar într-o periodă de profitabilitate mare în ţara ta. Nici în străinătate, fără trei-patru magazine nu poţi fi profitabil“, spune Dan Șucu, menţionând că magazinul din Bulgaria înregistrează pierderi, iar rezultatele financiare din ţară (chiar dacă Mobexpert este pe profit) nu-i permit, încă, să se extindă şi mai mult în străinătate. Până la noi inagurări peste graniţă, exporturile în străinătate îşi păstrează acelaşi procent în businessul Mobexpert, ca în fiecare an: 18%, iar Franţa este principalul beneficiar al mobiliei lui Dan Șucu. Extinderea (în străinătate - n. red.) se face într-o perioa­dă de profitabilitate mare în ţara ta. În străinătate, fără trei-patru magazine nu poţi fi profitabil. 140 de milioane de euro este averea estimată a omului de afaceri Dan Șucu, potrivit ultimei ediţii a Top 300 Capital

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

X